Alleen jammer dat het grote popcorn geheim niet onthuld wordt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruising Schotse terriër/Jack Russel
Moderator: moderatorteam
- Botje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Airedale Terriër, Schotse Terriër
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
- Botje
- Vaste gebruiker
Misschien was de context toen nog duidelijker. Het zal wel met s*x te maken hebben.... of met onervaren 'kneusjes' die brood willen fokken??Muis.. schreef:Als ik jou was zou ik ook al het mogelijke doen om ze uit elkaar te houden. Zoals Malinois het doet.
Het pocorn geheim kende ik (ook) niet, maar wist meteen wat er mee bedoelt werd toen ik het zag
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-Het leuke van een Airedale, zijn er twee!!.,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-
- Botje
- Vaste gebruiker
Dat neuzen gaat zoveel tijd in zitten. Heb al zoveel geneusd. Straks heb ik geen tijd meer over om popcorn te eten.... Of maak ik mezelf nu belachelijkeefje+huig schreef:gewoon even in het forum gaan neuzen,vooral bij het fokken,daar word de meeste popcorn toch wel gegeten geloof ik,Botje schreef:Tot nu toe: Thnx.
Alleen jammer dat het grote popcorn geheim niet onthuld wordt.![]()
groetjes eefje
-
Eefje83
- Zeer actief
- Botje
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
precies, ik zie het heel goed aan een van mijn reuen die heeft alleen op die dagen interesse de rest totaal niet, maar mn andere reuen hebben die gave niet hoor die vinden haar 3 weken enorm interessantElmar schreef:Dat dekrijp zou ik in jouw geval heeel ruim aanhouden. Gewoon zoveel mogelijk apart houden. De meeste honden zijn het vruchtbaarst op 10 t/m 14e dag, maar er zijn o zo vreseliljk veel uitzonderingen. sommige laten zich al eerder dekken en andere later met een nest tot gevolg.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Botje
- Vaste gebruiker
Nou.... ik ben er klaar voor! Ik ga die ervaring opdoen.malinois schreef: precies, ik zie het heel goed aan een van mijn reuen die heeft alleen op die dagen interesse de rest totaal niet, maar mn andere reuen hebben die gave niet hoor die vinden haar 3 weken enorm interessant
Bedankt allemaal. Tot ergens weer.
Geen popcorn voor mij
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
en geen dekking en puppen heBotje schreef:Nou.... ik ben er klaar voor! Ik ga die ervaring opdoen.malinois schreef: precies, ik zie het heel goed aan een van mijn reuen die heeft alleen op die dagen interesse de rest totaal niet, maar mn andere reuen hebben die gave niet hoor die vinden haar 3 weken enorm interessant![]()
Bedankt allemaal. Tot ergens weer.
Geen popcorn voor mij
bar slechte combi, daarbij is je Jr ws ook al een kruising
-
Eefje83
- Zeer actief
he jammer,was er helemaal voor gaan zitten
goed van je hoor,probeer het echt te voorkomen want je haalt jezelf heel wat op je hals en het beestje ook,nog niet eens goed gewend en dan al loops en dan als je dit door zou zetten ook nog baby's,das echt teveel van het goede denk ik.....Bij ons ging het zeg maar ook zo(geen nestje dus) en Demi begint nu pas los te komen en we hebben haar al sinds eind april.
nogmaals sterkte ermee!
groetjes eefje
goed van je hoor,probeer het echt te voorkomen want je haalt jezelf heel wat op je hals en het beestje ook,nog niet eens goed gewend en dan al loops en dan als je dit door zou zetten ook nog baby's,das echt teveel van het goede denk ik.....Bij ons ging het zeg maar ook zo(geen nestje dus) en Demi begint nu pas los te komen en we hebben haar al sinds eind april.
nogmaals sterkte ermee!
groetjes eefje
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
mijn reu is alleen geintresseerd als een van mn teven op haar "topdagen" zit, verder niet, maar op die dagen houdt ik ze gescheiden door ze om en om in de bench of in een aparte kamer te doen en apart uitlaten.
goed opletten dat is een must en geen risicos nemen, voor je het weet zit je wel met een dekking die niet de bedoeling is
goed opletten dat is een must en geen risicos nemen, voor je het weet zit je wel met een dekking die niet de bedoeling is
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Botje
- Vaste gebruiker
\eefje+huig schreef:he jammer,was er helemaal voor gaan zitten![]()
nogmaals sterkte ermee!
groetjes eefje
N.B. (niet dat het er verder toe doet) maar teef heb ik al langer, reu is er net...
-
Eefje83
- Zeer actief
oh oke haha maar ja goed dan nog moeten ze allemaal nog wel aan elkaar wennen en dan is rust beter als al die hormonale trubbles denk ikBotje schreef:\eefje+huig schreef:he jammer,was er helemaal voor gaan zitten![]()
nogmaals sterkte ermee!
groetjes eefje
N.B. (niet dat het er verder toe doet) maar teef heb ik al langer, reu is er net...
groetjes eefje
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Succes met het scheiden van de hondjes de komende tijd.
Een nestje van deze combinatie lijkt me geen goed idee.
Dan kun je je beter heel goed in het ras de Schotse Terriër gaan verdiepen de komende tijd, en dan ooit als je teefje geschikt blijkt te zijn (exterieurmatig en na het doen van diverse gezondheidsonderzoeken die bij dat ras nodig zijn) een nest Schotse Terriërs fokken.
Maar niet zo op stel en sprong een van de vele onnodige kruisingnestjes.
Een nestje van deze combinatie lijkt me geen goed idee.
Dan kun je je beter heel goed in het ras de Schotse Terriër gaan verdiepen de komende tijd, en dan ooit als je teefje geschikt blijkt te zijn (exterieurmatig en na het doen van diverse gezondheidsonderzoeken die bij dat ras nodig zijn) een nest Schotse Terriërs fokken.
Maar niet zo op stel en sprong een van de vele onnodige kruisingnestjes.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Botje
- Vaste gebruiker
Doen we! Ik ga zorgen voor een rustig huis. Ik voel me er sterk genoeg voor. Net tijdens de wandeling zat er ineens een vreemde reu achter ons aan. Was weggelopen. Mijn Sjonnie wilde hem bijten.... Gelukkig niets gebeurd en het vrouwtje van die reu heeft hem uiteindelijk weer gevonden en meegenomen. Stond ik daar 3 honden aan de lijn en een losgeslagen vreemde reu
Zie je het voor je... Hou ik ze mooi apart krijg je gesodemieter met een ander zijn hond 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
miekmiek
off topic; he jakkes, die pootjes komen mij bekend voor.Martijn schreef:
Dit soort hondjes zou het resultaat zijn van jouw kruising. Waarschijnlijk met iets meer wit.
Alle hondjes zijn lief maar het voegt weinig toe.
fijn dat je ze gescheiden gaat houden, maar hou rekening met vindingrijke oplossingen van je honden om het alsnog voor elkaar te krijgen. Bovendien kan je reu er flink overstuur van raken als hem een dekking onthouden wordt, bereid je daar vast op voor. Mijn reu wou niet meer eten, ging plassen in huis en zat op een gegeven moment alleen nog maar jankend en piepend in een hoekje. Da's niet fijn. Als je ergens opvangmogelijkheden kunt vinden raad ik je dat dan ook aan.
- Botje
- Vaste gebruiker
- Botje
- Vaste gebruiker
- Botje
- Vaste gebruiker
Tjonge jonge pfffffffff
Nu echt oppassen geblazen idd. Best inspannend allemaal, maar we gaan ervoor. Maggy is nu bij mij op het werk en de mannen zitten thuis onder de hoede van mijn moeder! Blij als het over is. Is het echt pas veilig vanaf dag 21? Dus na die 3 weken???
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
laat je vooral niet verl;eiden door het stoppen van het vloeien van de teef. er zijn genoeg teven die geen bloed meer gaven maar wel vruchtbaar waren en pups kregen...
op een gegeven moment merk je dat je reuen rustiger worden (mijn teef zit boven tijdens de heftige dagen en reu wordt alsnog gek beneden) dan met 2 man kijken of het gaat. wel pas na minimaal 2.5 week...
hou gewoon die 3 weken aan en dan heeeeeel voorzichtig weer aan elkaar introduceren. eerst een paar keer met iemand anders erbij met ze wandelen dan merk je snel genoeg of de randjes eraf zijn
op een gegeven moment merk je dat je reuen rustiger worden (mijn teef zit boven tijdens de heftige dagen en reu wordt alsnog gek beneden) dan met 2 man kijken of het gaat. wel pas na minimaal 2.5 week...
hou gewoon die 3 weken aan en dan heeeeeel voorzichtig weer aan elkaar introduceren. eerst een paar keer met iemand anders erbij met ze wandelen dan merk je snel genoeg of de randjes eraf zijn

-
boxersien
Ja, want honden kunnen vroeg of laat dekrijp zijn en zou dus absoluut geen risico nemen in die 3 weken. Deze zijn snel genoeg voorbijBotje schreef:Tjonge jonge pfffffffffNu echt oppassen geblazen idd. Best inspannend allemaal, maar we gaan ervoor. Maggy is nu bij mij op het werk en de mannen zitten thuis onder de hoede van mijn moeder! Blij als het over is. Is het echt pas veilig vanaf dag 21? Dus na die 3 weken???
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Botje
- Vaste gebruiker
Best ingewikkeld allemaal als je net een nieuwe hond in huis hebt (1,5 week). Ik ga er maar vanuit dat hij dus voor Maggy zo piept en dat dat geen normaal gedrag is
Vanochtend nog samen met ze gewandeld... als ik NEE zeg luistert de teef naar me en houd op met avances maken.
Zal dus nog wel niet zover zijn dan he?
-
Henra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Botje
- Vaste gebruiker
Vandaag is dag 9. Even bij dierenarts geweest met Maggy. Gewoon even laten zien en een jaarlijkse enting halen. Was allemaal nogal opgezet en ze is ook behoorlijk mat. Vandaar even controle. Zitten nu echt constant apart. 1 deur ertussen maakt dat Sjonnie piept als een gek, 2 deuren ertussen gaat. Zodra het vloeien over is gaat ze naar mijn moeder toe. Hopelijk kan die ermee overweg. Dit is niet fijn voor de honden. Blij als het over is!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ach ik weet het niet, hier is er ook 1 die minimaal een week niet eet, jammer dan krijgt vanzelf wel honger... kan toch nergens aan zien dat het niet fijn voor ze is overigens... mn teef is zelfverzekerder dan ooit, en mn reuen doen letterlijk alles voor haar...Botje schreef: Dit is niet fijn voor de honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vond het voornamelijk niet fijn voor mijmalinois schreef:ach ik weet het niet, hier is er ook 1 die minimaal een week niet eet, jammer dan krijgt vanzelf wel honger... kan toch nergens aan zien dat het niet fijn voor ze is overigens... mn teef is zelfverzekerder dan ooit, en mn reuen doen letterlijk alles voor haar...Botje schreef: Dit is niet fijn voor de honden.
Tijdens de hoogtijdagen (een week lang volgens mijn reu