Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Schotse terriër/Jack Russel

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Botje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Airedale Terriër, Schotse Terriër

Ongelezen bericht door Botje »

Tot nu toe: Thnx.

Alleen jammer dat het grote popcorn geheim niet onthuld wordt. :19: :smile:
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-Het leuke van een Airedale, zijn er twee!!.,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Als ik jou was zou ik ook al het mogelijke doen om ze uit elkaar te houden. Zoals Malinois het doet.

Het pocorn geheim kende ik (ook) niet, maar wist meteen wat er mee bedoelt werd toen ik het zag :wink:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Botje schreef:Tot nu toe: Thnx.

gewoon even in het forum gaan neuzen,vooral bij het fokken,daar word de meeste popcorn toch wel gegeten geloof ik,

groetjes eefje
Botje
Vaste gebruiker

Muis.. schreef:Als ik jou was zou ik ook al het mogelijke doen om ze uit elkaar te houden. Zoals Malinois het doet.

Het pocorn geheim kende ik (ook) niet, maar wist meteen wat er mee bedoelt werd toen ik het zag :wink:
Misschien was de context toen nog duidelijker. Het zal wel met s*x te maken hebben.... of met onervaren 'kneusjes' die brood willen fokken?? :wink:
Botje
Vaste gebruiker

eefje+huig schreef:
Botje schreef:Tot nu toe: Thnx.

gewoon even in het forum gaan neuzen,vooral bij het fokken,daar word de meeste popcorn toch wel gegeten geloof ik,

groetjes eefje
Dat neuzen gaat zoveel tijd in zitten. Heb al zoveel geneusd. Straks heb ik geen tijd meer over om popcorn te eten.... Of maak ik mezelf nu belachelijk :denken: :smile: :smile:
Eefje83
Zeer actief

als je het echt wilt weten heb je het ervoor over :pffff: :mrgreen:
Botje
Vaste gebruiker

eefje+huig schreef:als je het echt wilt weten heb je het ervoor over :pffff: :mrgreen:
:ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Elmar schreef:Dat dekrijp zou ik in jouw geval heeel ruim aanhouden. Gewoon zoveel mogelijk apart houden. De meeste honden zijn het vruchtbaarst op 10 t/m 14e dag, maar er zijn o zo vreseliljk veel uitzonderingen. sommige laten zich al eerder dekken en andere later met een nest tot gevolg.
precies, ik zie het heel goed aan een van mijn reuen die heeft alleen op die dagen interesse de rest totaal niet, maar mn andere reuen hebben die gave niet hoor die vinden haar 3 weken enorm interessant :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Botje
Vaste gebruiker

malinois schreef: precies, ik zie het heel goed aan een van mijn reuen die heeft alleen op die dagen interesse de rest totaal niet, maar mn andere reuen hebben die gave niet hoor die vinden haar 3 weken enorm interessant :mrgreen:
Nou.... ik ben er klaar voor! Ik ga die ervaring opdoen. :ok:
Bedankt allemaal. Tot ergens weer.
Geen popcorn voor mij
:neenee:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Botje schreef:
malinois schreef: precies, ik zie het heel goed aan een van mijn reuen die heeft alleen op die dagen interesse de rest totaal niet, maar mn andere reuen hebben die gave niet hoor die vinden haar 3 weken enorm interessant :mrgreen:
Nou.... ik ben er klaar voor! Ik ga die ervaring opdoen. :ok:
Bedankt allemaal. Tot ergens weer.
Geen popcorn voor mij
:neenee:
en geen dekking en puppen he :neenee:

bar slechte combi, daarbij is je Jr ws ook al een kruising :wink:
Eefje83
Zeer actief

he jammer,was er helemaal voor gaan zitten :mrgreen:

goed van je hoor,probeer het echt te voorkomen want je haalt jezelf heel wat op je hals en het beestje ook,nog niet eens goed gewend en dan al loops en dan als je dit door zou zetten ook nog baby's,das echt teveel van het goede denk ik.....Bij ons ging het zeg maar ook zo(geen nestje dus) en Demi begint nu pas los te komen en we hebben haar al sinds eind april.
nogmaals sterkte ermee!

groetjes eefje
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn reu is alleen geintresseerd als een van mn teven op haar "topdagen" zit, verder niet, maar op die dagen houdt ik ze gescheiden door ze om en om in de bench of in een aparte kamer te doen en apart uitlaten.

goed opletten dat is een must en geen risicos nemen, voor je het weet zit je wel met een dekking die niet de bedoeling is :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Botje
Vaste gebruiker

eefje+huig schreef:he jammer,was er helemaal voor gaan zitten :mrgreen:

goed van je hoor,probeer het echt te voorkomen want je haalt jezelf heel wat op je hals en het beestje ook,nog niet eens goed gewend en dan al loops en dan als je dit door zou zetten ook nog baby's,das echt teveel van het goede denk ik.....Bij ons ging het zeg maar ook zo(geen nestje dus) en Demi begint nu pas los te komen en we hebben haar al sinds eind april.
nogmaals sterkte ermee!

groetjes eefje
\

N.B. (niet dat het er verder toe doet) maar teef heb ik al langer, reu is er net...
Eefje83
Zeer actief

Botje schreef:
eefje+huig schreef:he jammer,was er helemaal voor gaan zitten :mrgreen:

nogmaals sterkte ermee!

groetjes eefje
\

N.B. (niet dat het er verder toe doet) maar teef heb ik al langer, reu is er net...
oh oke haha maar ja goed dan nog moeten ze allemaal nog wel aan elkaar wennen en dan is rust beter als al die hormonale trubbles denk ik :ok:

groetjes eefje
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Succes met het scheiden van de hondjes de komende tijd. :ok:

Een nestje van deze combinatie lijkt me geen goed idee.
Dan kun je je beter heel goed in het ras de Schotse Terriër gaan verdiepen de komende tijd, en dan ooit als je teefje geschikt blijkt te zijn (exterieurmatig en na het doen van diverse gezondheidsonderzoeken die bij dat ras nodig zijn) een nest Schotse Terriërs fokken.
Maar niet zo op stel en sprong een van de vele onnodige kruisingnestjes.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hier een reu van 4 en een teef van 3, allebei intact en gewoon scheiden tijdens de loopsheid.

en de kruising die je voorsteld vind ik zowiezo niet de allerlogischte.

hou ze lekker gescheiden en geniet van je hondjes. :ok:
Afbeelding
Botje
Vaste gebruiker

Doen we! Ik ga zorgen voor een rustig huis. Ik voel me er sterk genoeg voor. Net tijdens de wandeling zat er ineens een vreemde reu achter ons aan. Was weggelopen. Mijn Sjonnie wilde hem bijten.... Gelukkig niets gebeurd en het vrouwtje van die reu heeft hem uiteindelijk weer gevonden en meegenomen. Stond ik daar 3 honden aan de lijn en een losgeslagen vreemde reu :smile: Zie je het voor je... Hou ik ze mooi apart krijg je gesodemieter met een ander zijn hond :boos:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

hoe hou je ze appart maar loop je alsnog met 3 honden?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Martijn schreef:Afbeelding

Dit soort hondjes zou het resultaat zijn van jouw kruising. Waarschijnlijk met iets meer wit.
Alle hondjes zijn lief maar het voegt weinig toe.
off topic; he jakkes, die pootjes komen mij bekend voor.

fijn dat je ze gescheiden gaat houden, maar hou rekening met vindingrijke oplossingen van je honden om het alsnog voor elkaar te krijgen. Bovendien kan je reu er flink overstuur van raken als hem een dekking onthouden wordt, bereid je daar vast op voor. Mijn reu wou niet meer eten, ging plassen in huis en zat op een gegeven moment alleen nog maar jankend en piepend in een hoekje. Da's niet fijn. Als je ergens opvangmogelijkheden kunt vinden raad ik je dat dan ook aan.
Botje
Vaste gebruiker

Vandaag was dus dag 4... Maggy zorgt er tot nog toe zelf voor dat ze niet beklommen wordt. Er wordt flink gegromd en geknauwd... Wandelen met 3 (nog) geen probleem. :cheer:
Botje
Vaste gebruiker

vandaag dag 6; er begint iets meer interesse van de teef te komen volgens mij.... :N:
Botje
Vaste gebruiker

Tjonge jonge pfffffffff :smile: Nu echt oppassen geblazen idd. Best inspannend allemaal, maar we gaan ervoor. Maggy is nu bij mij op het werk en de mannen zitten thuis onder de hoede van mijn moeder! Blij als het over is. Is het echt pas veilig vanaf dag 21? Dus na die 3 weken???
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

laat je vooral niet verl;eiden door het stoppen van het vloeien van de teef. er zijn genoeg teven die geen bloed meer gaven maar wel vruchtbaar waren en pups kregen...

op een gegeven moment merk je dat je reuen rustiger worden (mijn teef zit boven tijdens de heftige dagen en reu wordt alsnog gek beneden) dan met 2 man kijken of het gaat. wel pas na minimaal 2.5 week...

hou gewoon die 3 weken aan en dan heeeeeel voorzichtig weer aan elkaar introduceren. eerst een paar keer met iemand anders erbij met ze wandelen dan merk je snel genoeg of de randjes eraf zijn
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Botje schreef:Tjonge jonge pfffffffff :smile: Nu echt oppassen geblazen idd. Best inspannend allemaal, maar we gaan ervoor. Maggy is nu bij mij op het werk en de mannen zitten thuis onder de hoede van mijn moeder! Blij als het over is. Is het echt pas veilig vanaf dag 21? Dus na die 3 weken???
Ja, want honden kunnen vroeg of laat dekrijp zijn en zou dus absoluut geen risico nemen in die 3 weken. Deze zijn snel genoeg voorbij :ok:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

sommige honden zijn nog dekrijp op de 28e dag, dus pin je niet vast op die 21 dagen exact :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Botje
Vaste gebruiker

Best ingewikkeld allemaal als je net een nieuwe hond in huis hebt (1,5 week). Ik ga er maar vanuit dat hij dus voor Maggy zo piept en dat dat geen normaal gedrag is :denken: :denken: :jank: Vanochtend nog samen met ze gewandeld... als ik NEE zeg luistert de teef naar me en houd op met avances maken. :19: Zal dus nog wel niet zover zijn dan he?
Henra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Henra »

Misschien is het verstandiger om ze ook zolang even appart uit te laten?
Botje
Vaste gebruiker

Vandaag is dag 9. Even bij dierenarts geweest met Maggy. Gewoon even laten zien en een jaarlijkse enting halen. Was allemaal nogal opgezet en ze is ook behoorlijk mat. Vandaar even controle. Zitten nu echt constant apart. 1 deur ertussen maakt dat Sjonnie piept als een gek, 2 deuren ertussen gaat. Zodra het vloeien over is gaat ze naar mijn moeder toe. Hopelijk kan die ermee overweg. Dit is niet fijn voor de honden. Blij als het over is!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Botje schreef: Dit is niet fijn voor de honden.
ach ik weet het niet, hier is er ook 1 die minimaal een week niet eet, jammer dan krijgt vanzelf wel honger... kan toch nergens aan zien dat het niet fijn voor ze is overigens... mn teef is zelfverzekerder dan ooit, en mn reuen doen letterlijk alles voor haar... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Botje schreef: Dit is niet fijn voor de honden.
ach ik weet het niet, hier is er ook 1 die minimaal een week niet eet, jammer dan krijgt vanzelf wel honger... kan toch nergens aan zien dat het niet fijn voor ze is overigens... mn teef is zelfverzekerder dan ooit, en mn reuen doen letterlijk alles voor haar... :wink:
Ik vond het voornamelijk niet fijn voor mij :mrgreen:
Tijdens de hoogtijdagen (een week lang volgens mijn reu :roll: )24 uur per dag een krijsende reu in huis is geen feestje :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”