Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

7 weken buikje udate 24-9

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marie-José schreef:Volgens mij geeft Suzanne alleen haar mening.
LongFields schreef: voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden... :wink: ).
Misschien niet leuk om te horen dat een ander dat vindt maar meningen en smaken zijn nu eenmaal (gelukkig :mrgreen: ) niet gelijk.
Inderdaad, daarom staat er ook "voor mij" bij.
Dank je wel Marie-José, voor je verheldering, zo zit het inderdaad precies.

En Branka, jammer dat je mijn stukje zo gelezen hebt dat je er (ten onrechte, zoals je hierboven kunt zien) uit geconcludeerd hebt dat ik lichtgekleurde Goldens geen echte Goldens zou vinden. Dat is zeker niet mijn bedoeling geweest in ieder geval.
Laatst gewijzigd door LongFields op 21 sep 2007 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Branka schreef:Nee Noor, dat zeg ik niet. Ik zeg dat mensen die niet in het ras zitten het altijd over de 'echte' gouden kleur hebben. Alsof de lichte kleur dus geen 'echte' gouden kleur is. En de lichte kleur bestaat al veel langer en mag volgens de rasstandaard. Sterker nog, dat waarvan veel mensen gaan staan roepen dat het een 'echte' gouden kleur is, is vaak mahonie ofwel rood en dat is volgens de rasstandaard dus niet toegestaan.
En ja, ik vind het soms kwetsend dat mensen zich niet realiseren dat ze dus met de opmerking over 'echt mooi donker goud' indirect een afkeurende opmerking maken over een lichte hond. Zeker omdat die kleur van ondergeschikt belang is. En Suzanne heeft het over een echte Golden. Ofwel: Miep van Marion en Tagor en Finn van mij zijn dus geen echte Goldens...... Onbedoeld misschien, maar hoe lullig kan je een opmerking maken?
Zie hierboven voor mijn andere reactie, maar ik wil op jouw stukje toch nog even inhaken.
Als iemand over de Laekense schrijft dat hij of zij een hond met een overvloedige beharing op kop en lijf heel erg mooi vindt, dan spring ik ook niet gelijk op de kast. :19:
Het is dan gewoon de persoonlijke smaak van die persoon, en ik zie dat dan echt niet als een aanval op mijn eigen Nozem, die naar de smaak van die mensen "te weinig" haar zal hebben.
En als iemand zegt dat hij de Tervuerense een hele mooie variëteit van de Belgische Herder vindt, dan brandt diegene toch ook niet gelijk mijn honden van een andere variëteit af?
Smaken verschillen gewoon, en meningen ook. :wink:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Waar het mij om gaat is niet het feit dat je jouw smaak kenbaar maakt. Dat mag. Maar je koppelt daaraan een de opmerking dat dat in jouw ogen een 'echte' Golden is. En dat laatste moet je nu net niet doen.
En ja, ik spring nu dus wel eens een keer op de kast maar je wilt niet weten hoeveel keren ik daarvoor niet op de kast ben gesprongen. Iedereen heeft zo zijn grens :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Branka schreef:Waar het mij om gaat is niet het feit dat je jouw smaak kenbaar maakt. Dat mag. Maar je koppelt daaraan een de opmerking dat dat in jouw ogen een 'echte' Golden is. En dat laatste moet je nu net niet doen.
En ja, ik spring nu dus wel eens een keer op de kast maar je wilt niet weten hoeveel keren ik daarvoor niet op de kast ben gesprongen. Iedereen heeft zo zijn grens :wink:
Als ik moet, ga ik wel naar de wc Branka. :wink:
Verder vind ik het wel mooi geweest zo, ik heb al eerder gezegd dat het niet mijn bedoeling was mensen op de kast te jagen of iets dergelijks.
Vind het ook wel getuigen van erg lange tenen, maar goed.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Toch jammer Suzanne, deze reactie. Die had ik niet van jou verwacht. Ben van jou iets meer nuance gewend.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Branka schreef:Toch jammer Suzanne, deze reactie. Die had ik niet van jou verwacht. Ben van jou iets meer nuance gewend.
Net zoals ik van jou gewend ben dat je niet gelijk op de kast springt als ik gewoon een persoonlijke mening ergens over geef.
Ach zo zie je maar weer dat je altijd voor verrassingen kan komen te staan.

Verder ben ik er nu wel klaar mee.
Laten we dit topic gewoon niet verder vervuilen.

Esther, heb je al nieuwe foto's van het buikje van Noël?
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

LongFields schreef: Esther, heb je al nieuwe foto's van het buikje van Noël?
Ja ik heb al weer wat foto's gemaakt, maar moet even de batterij opladen, voordat ik ze kan uploaden. Wordt vervolgd dus :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nono schreef:
LongFields schreef: Esther, heb je al nieuwe foto's van het buikje van Noël?
Ja ik heb al weer wat foto's gemaakt, maar moet even de batterij opladen, voordat ik ze kan uploaden. Wordt vervolgd dus :wink:
Leuk, ik houd het in de gaten! Ben heel benieuwd, het zal nu best rap gaan allemaal denk ik. :ok:
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Morgen is Nono al weer 8 weken onderweg. Ze groeit nog steeds als kool. Ze slaapt veel, maar kan merken dat ze haar plekje niet echt kan vinden. Mee uit wil ze nog wel, als we maar niet te lang gaan wandelen. Ook trekt ze zich terug uit de drukte van de anderen. Zo af en toe wil ze ineens naar boven (de werpkist staat boven). Dan staat ze in de werpkist te kijken, gaat er even bij zitten en staat weer op om vervolgens weer naar beneden te gaan :mrgreen:

Vandaag even wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Het is een beetje moeilijk te zien, maar haar buikje hangt op de grond.

Afbeelding

Afbeelding
Close upje

Nog een week te gaan!
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Het kan ook niet anders natuurlijk want ze 'moet' nog maar even maar ik sta echt verbaasd over hoe ontzettend hard zo'n buikje groeit.
De laatste keer met wandelen zag je nog haast niks en nu ! :80:
Dat is 2 weken geleden ?
Haha....hoezo een vreselijke leek ? :mrgreen:
Verwen je meisje maar fijn en geef haar een dikke knuffel van me.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach gossie, wat een mooie buik!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat een enorm verschil met vorige week, het zijn nu echt de zware laadste loodjes, figuurlijk maar zo te zien zeker ook letterlijk!
Geef de aanstaande mams maar een hele dikke knuffel!
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

En als je dan toch bezig bent met knuffels uitdelen, dan mag je er van mij ook nog een paar geven :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Wat een heerlijk zwanger buikje :I:
Myr

Ongelezen bericht door Myr »

Ach gossie, wat liehief!!! het ziet eruit alsof ze nu alleen nog maar wil waggelen...Geef haar een heel voorzichtige knuffel van Paps en halfbroer en "oom Milo" en natuurlijk van mij ook!
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Knuffels zijn in ontvangst genomen hoor :wink: Knuffels zijn altijd al welkom, maar op dit moment is ze heel aanhalig. Het liefst de hele dag door. We verwennen haar lekker. Ze ligt prinsheerlijk op de bank te slapen. Het is dat ze voor haar natje en droogje van de bank af moet, maar anders lag ze daar de hele dag denk ik. :mrgreen: Tijdens de wandeling, waggelt ze inderdaad achter me aan. Het gaat allemaal niet meer in zo'n vlot tempo. Nog even volhouden! Wordt vervolgd :wink:
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

die is lekker dik
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »