Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prognose elleboogdysplasie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

makkenstein schreef:ok, nou dat is in ieder geval fijn te weten dat ik het wel goed heb gedaan, met het wandelen. want misschien herkennen jullie dat wel: doe ik het wel goed? :denken:
enneh, wat is dat drainage compositum? ben benieuwd!
Helpt het vocht ( en alle andere zooi ) uit het lichaam halen, zeker na operaties is het goed om te geven ( narcose troep) http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25645

Ik hoop en denk dat jij over een paar maanden ook kan zeggen dat je hond beter loopt misschien wel helemaal goed. Het heeft echt veel tijd nodig.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

makkenstein schreef:want misschien herkennen jullie dat wel: doe ik het wel goed? :denken:
Volgens mij vraagt iedereen met een revaliderende hond zich dat wel af?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

makkenstein schreef:ok, nou dat is in ieder geval fijn te weten dat ik het wel goed heb gedaan, met het wandelen. want misschien herkennen jullie dat wel: doe ik het wel goed? :denken:
enneh, wat is dat drainage compositum? ben benieuwd!
Dat betekent dat het overtollige wondvocht wordt afgevoerd, via een buisje meestal.Ook mijn hond heeft een operatie gehad aan LPC, daarna mocht ze niet rennen, maar wel op de bank springen en eraf. Dat moest ik 4 weken aanhouden, daarna ging Yla wel een een beetje hinken met haar poot...dus even wat rustig aangedaan.
Nu zijn we zo'n 2 maanden verder, en Yla gaat lekker haar gang, en mankt helemaal niet meer.
Wel zijn we al voor haar operatie de middelen, waar Dester over schrijft gaan gebruiken.
Afbeelding
makkenstein
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door makkenstein »

we zijn weer een paar weken verder, hugo loopt nog steeds wel mank en de vochtbobbel op z'n elleboog lijkt wel ietsje gegroeid. volgens de orthopeed hoeft dat geen probleem te zijn en heeft het ermee te maken dat hij niet meer zo goed op z'n pootje staat omdat er een stukje van 't bot af is. af en toe bij 't wandelen in het bos glijdt hugo weleens uit op z'n slechte pootje. als z'n grip niet meer zo goed is, zou het dan niet goed zijn om het gewricht wat extra steun te geven met verband of een brace ofzo? heeft iemand hier ervaring daarmee, of bestaat dat helemaal niet wat ik nu bedenk?

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”