Joh, als je geen auto hebt word je vanzelf heel goed in honden op, voor, achter, de fiets vervoerenZoek stok! schreef:Och kiek nou dan, er gaat een wereld voor me openMoos schreef:
Dit is zo'n korf (en normaal zitten ze er niet zo oenig in![]()
)
![]()
Misschien toch wel handig dan, een mand die er niet af kan vallen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doggy ride mini
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ga geen uuuren fietsen hoor. We fietsen om bij een wandelplek te komen.yamie schreef: maar ik vind Bram net een tikkie te groot, om echt lekker wat langer te gaan fietsen en dan relaxed in zo'n mand te zitten.
Maar ik moet het wel opbouwen dan, want hij vecht zich nu echt uit de mand.

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Dat betwijfel ik,yamie schreef:
nee ook voor achterop ( witjes verzend huis heeft ze bv)
maar ik vind Bram net een tikkie te groot, om echt lekker wat langer te gaan fietsen en dan relaxed in zo'n mand te zitten.
hoe groot en zwaar is Bram eigenlijk? De meeste kooikerhondjes passen prima in een mandje achterop.
Dat is één van de handige eigenschappen van een kooiker, je kunt ze achterop én naast de fiets meenemen.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah zo. Ik heb hier ook nog een bak maar Jip loopt ook altijd te stunten in dat ding. Die moet per se met haar poten op de rand leunen. Maar ze zit gewoon aan twee kanten vast dus ze kan er dan verder niet uit.Zoek stok! schreef:Thuis fiets ik niet, maar op Vlieland hebben ze (van de fietsenverhuur) verschillende manieren geprobeerd, maar het lukte niet met Bram en de mand.Lysette schreef:Wat voor bevestiging zit er dan aan jouw mandZoek stok! schreef:Nee helaas, Bram in een mandje is een drama. Hij blijft niet stil zitten en kiepert zo met mand en al van de fiets af. Er is geen manier om een mand zo stevig vast te zetten dat het Brambestendig is.Renske schreef: Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?Hier zit die mand zo stevig dat nog eerder de mand van het onderstel afgaat dan dat de complete mand eraf dondert
Maar een fietskar is misschien wel handiger ja, heeft ie ook meer ruimte
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Moos schreef:
)
Ook voor achterop dus. In het midden knip je dan een gat precies groot genoeg voor de kop.
Die wil ik oohook voor Bowie
Maar 13 kilo of meer aan je stuur vind ik wel een risico hoor
*edit* niet goed gekeken, ding zit achter op de fiets
- Moos
- Zeer actief
Ik zou zeggen kom eens langs, mag ze passenTamara en Bowie schreef:Moos schreef:
)
Ook voor achterop dus. In het midden knip je dan een gat precies groot genoeg voor de kop.
Die wil ik oohook voor Bowie![]()
![]()
![]()
Niet goed kijken, en niet goed lezenMaar 13 kilo of meer aan je stuur vind ik wel een risico hoorAls hij even gaat verzitten en jij hebt je stuur niet heel stevig vast kan dat erg gaan wankelen :N:
*edit* niet goed gekeken, ding zit achter op de fietsMaar komt dat netje wel zo hoog dat het over Bram heen kan? Want hij moet natuurlijk wel parmantig omhoog kunnen kijken he
Voor formaatje Bram moet je dus een gat knippen waar zijn kop precies doorkan. Anders gaat het inderdaad niet passen
(Saars en Moos' nekkies die kunnen door die mazen heen. Hangen ze opeens met die koppen buitenboord

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hebben ze nietfenneke schreef:op terschelling hadden ze bij de fietsverhuur ook hondenkarren te huur dus als het alleen maar voor de vakantie is zou ik daar naar vragen als ik jou was

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb een bykaboose voor Sita. Ben nog aan het twijfelen of ik een doggyride ga aanschaffen, want met zijn tweeën kunnen ze er niet in.
Je mag deze ook wel lenen als je naar vlieland gaat, als je het wat vindt natuurlijk. Om nou voor één weekje zo'n ding aan te schaffen.
Sita zit bij mij altijd vast aan haar tuig in de bykaboose.
Je mag deze ook wel lenen als je naar vlieland gaat, als je het wat vindt natuurlijk. Om nou voor één weekje zo'n ding aan te schaffen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Zoek stok!
- Zeer actief
Bedoelen jullie zo'n mand? http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 8&search=0
Maar hier zit alleen een klem op de bagagedrager. Dat had ik op Vlieland ook en toen kletterde de hele mand eraf als Bram druk ging bewegen.
Maar hier zit alleen een klem op de bagagedrager. Dat had ik op Vlieland ook en toen kletterde de hele mand eraf als Bram druk ging bewegen.

Linda, Izzie en Bram
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat is niets, deze mand heeft een draagkracht van maar 6 kg, dus niet geschikt voor een hond van 13 kg. Helaas hebben ze dat gewicht er niet bij vermeld. Deze vierkante fietstassen zijn volgens mij ook niet meer leverbaar, alleen deze afgeronde:Zoek stok! schreef:http://www.hondenwebshop.nl/pd-43689002 ... egoryId=79
En deze dan, zou dit wat zijn?
fietstas
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat dat is wat ze bedoelen, maar met alleen een klem zal het niet echt stevig zitten wanneer je hond beweegt.Zoek stok! schreef:Bedoelen jullie zo'n mand? http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 8&search=0
Ik zou zelf voor een hond van 13 kg een DoggyRide nemen, die is stevig en dan loop je niet het risico dat ie van de fiets dondert. Die fietstassen voor voor- o f achterop de fiets zijn super, maar ze kunnen volgens mij nooit meer dan 10 kg dragen, eerder 6 (voorop) tot 8 kg (achterop). Wanneer je geen grote stukken fietst, zou je misschien best de mini kunnen nemen, het dak kan open, dus zijn hoofd kan er sowieso uit. En dat hij voor een klein stuk moet zitten, is op zich toch geen probleem? Als je wilt dat ie comfortabel kan liggen, dan zou je een paar tientjes extra moeten besteden. Hier vind je DoggyRides met setkorting: DoggyRide
Het zou trouwens wel handig zijn als je dezelfde fiets kunt huren tijdens de vakantie. Niet dat je elke dag bij een andere fiets de koppeling erop moet zetten..
Laatst gewijzigd door Eef op 30 aug 2007 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
De wielen kunnen er inderdaad af, je kunt hem meenemen als plat pakket.Moos schreef:Je hebt pbZoek stok! schreef:Ow, de wielen kunnen eraf? Kijk, dat wist ik niet. Dan wordt het die grotere inderdaad. Kan ik ook nog even tweedehands shoppen.Moos schreef:Hij klapt in tot een plat pakket(je) en de wielen kunnen erafZoek stok! schreef: Maar kun je die grote een beetje fatsoenlijk in een auto meenemen?![]()
(en ik dacht echt dat de wielen eraf konden, maar dat kan ik checken!)
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno en Jip zitten hier samen achterin een bakje en die wegen 15 kilo samen. Gaat prima! Ik vind achterop nog altijd het fijnst, fietst het lichtst en je bent het wendbaarst.Eef schreef:Ik denk dat dat is wat ze bedoelen, maar met alleen een klem zal het niet echt stevig zitten wanneer je hond beweegt.Zoek stok! schreef:Bedoelen jullie zo'n mand? http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 8&search=0
Ik zou zelf voor een hond van 13 kg een DoggyRide nemen, die is stevig en dan loop je niet het risico dat ie van de fiets dondert. Die fietstassen voor voor- o f achterop de fiets zijn super, maar ze kunnen volgens mij nooit meer dan 10 kg dragen, eerder 6 (voorop) tot 8 kg (achterop). Wanneer je geen grote stukken fietst, zou je misschien best de mini kunnen nemen, het dak kan open, dus zijn hoofd kan er sowieso uit. En dat hij voor een klein stuk moet zitten, is op zich toch geen probleem? Als je wilt dat ie comfortabel kan liggen, dan zou je een paar tientjes extra moeten besteden. Hier vind je DoggyRides met setkorting: DoggyRide
Het zou trouwens wel handig zijn als je dezelfde fiets kunt huren tijdens de vakantie. Niet dat je elke dag bij een andere fiets de koppeling erop moet zetten..

Zo'n mandje heb ik (hoewel Benno hier alleen maar alleen in past maar je hebt ze ook groter). Ik kan mijn fiets aan die mand optillen en dan blijft ie nog zitten.
Als ik ze met zijn tweeën heb heb ik een soort kunststof bak gemonteerd op een klemsysteem van een of ander kinderzitje. ( heeft mijn pa geklust). Ook superstevig. Ik zet ze dan aan twee kanten vast en dan kunnen ze wel moeilijk doen als ze willen maar ze kunnen er echt niet uit.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit idee:
http://fiets.marktplaats.nl/kinderzitje ... Lzzi#photo
Ik heb het kussentje eraf gesloopt en op dat onderstel een kunststof bak gezet. Overigens heb ik een langere maar je zou die bak gewoon verder naar voren kunnen zetten of de rugleuning eraf halen en dan kan de bak achter ook nog wat uitsteken. Aan beide kanten zitten dan nylon touwen met een haak die ik aan het tuigje maak, handdoekje erin en rijden maar
Ik heb het kussentje eraf gesloopt en op dat onderstel een kunststof bak gezet. Overigens heb ik een langere maar je zou die bak gewoon verder naar voren kunnen zetten of de rugleuning eraf halen en dan kan de bak achter ook nog wat uitsteken. Aan beide kanten zitten dan nylon touwen met een haak die ik aan het tuigje maak, handdoekje erin en rijden maar
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hartstikke handigLysette schreef:Dit idee:

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Sita schreef:Ik heb een bykaboose voor Sita. Ben nog aan het twijfelen of ik een doggyride ga aanschaffen, want met zijn tweeën kunnen ze er niet in.
Dankjewel Yvette. Ik zou zo'n ding het liefst ter plaatse huren, maar dat kan helaas niet. Voor andere vakanties is het denk ik wel handig om iets in huis te hebben, dus ik ga toch nog even zoeken

Linda, Izzie en Bram
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
(ik heb daar een papa voorZoek stok! schreef:Hartstikke handigLysette schreef:Dit idee:
Ik heb het kussentje eraf gesloopt en op dat onderstel een kunststof bak gezet. Overigens heb ik een langere maar je zou die bak gewoon verder naar voren kunnen zetten of de rugleuning eraf halen en dan kan de bak achter ook nog wat uitsteken. Aan beide kanten zitten dan nylon touwen met een haak die ik aan het tuigje maak, handdoekje erin en rijden maar(maar als ik het maak, wordt het krakkemikkig
)
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ahh, ja snap ikZoek stok! schreef:Het gaat mij niet om die paar tientjes, maar om de omvang van de karEef schreef: Als je wilt dat ie comfortabel kan liggen, dan zou je een paar tientjes extra moeten besteden.De hele bijkeuken staat al vol met agilityspullen, dus hoe kleiner hoe beter.
Ik denk trouwens dat de mandjes voor op de fiets niet groter zullen zijn (dus meer ruimte zullen bieden) dan de DoggyRide mini. Dus als je kijkt naar de ruimte voor Bram, kun je net zo goed een mini doggyride nemen denk ik. Ik zou dat qua stevigheid in ieder geval wel doen ivm het gewicht.
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
Misschien heb je al wat besloten, beetje laat antwoord dus, maarre ik heb Bram gezien, en die past niet lekker in een Doggyride Mini denk ik hoor, ik heb zelf een DoggyrideMini gehad, en hij is echt geschikt voor kleinere hondjes, ik zou dus dan voor Bram de gewone Doggyride kiezen, zittie lekker ruim in.
Het huiveringwekkende Nina monster

-
Some-one
- Actief
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
ik heb de grootste maat mand (volgens de dierenwinkel) voor cas
zit gewoon met een tuigje en een speciaal kettinkje vast
cas weegt 11 kilo, dus zou het voor bram misschien ook wel passen
ik heb heel soms zelfs mayco erbij in als hij hier logeert, 2 wiebelkonten, willen allebei langs me heen kijken waar we heen gaan, maar het gaat prima!

zit gewoon met een tuigje en een speciaal kettinkje vast
cas weegt 11 kilo, dus zou het voor bram misschien ook wel passen
ik heb heel soms zelfs mayco erbij in als hij hier logeert, 2 wiebelkonten, willen allebei langs me heen kijken waar we heen gaan, maar het gaat prima!