Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
erectieproblemen (bij reuen ;-)) - iemand ervaring?
Moderator: moderatorteam
- Rosa
- Zeer actief
-
Hondenberg
- Vaste gebruiker
Ik ken een labrador dekreu, ( heeft eens hier gelogeerd en gedekt) en die koppelt ook niet, die had ook zijn leuter er niet buiten hangen, en wilde daarna zo weer opstappen, dit kon hij vele malen achter elkaar.
Ik moest inderdaad hem vasthouden zodat hij wat langer op de teef bleef hangen.
Het is een nest geworden van 7 pups, dus geef de hoop niet op.
Ik moest inderdaad hem vasthouden zodat hij wat langer op de teef bleef hangen.
Het is een nest geworden van 7 pups, dus geef de hoop niet op.
Groetjes Marian
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
tineke
-
Sita
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Kan me voorstellen dat Sette het daarna wel gezien hadInge O schreef: oh, dat laatste geeft de burger weer moed. nobel heeft er toch wel zo'n 10 keer minimaal echt de volle dektijd en met het volle dekgeweld ingezeten (zijn ballen verdwenen nog net niet in haar doos :N: ).
Ik hoop gewoon dat de dekking toch gelukt is!

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
Ari@ne
Ik lees dit topic nu pas en ondanks dat het over zo'n serieus onderwerp gaat waar veel vanaf hangt lig ik toch soms dubbel. Sorry Inge
Hoe de dingen af en toe aanschouwelijk beschreven worden; ik zie het zó voor me :N:
Ik heb verder totaal geen verstand van dekkingen, althans niet bij dieren
, dus mijn enige bijdrage is duimen dat er toch pups komen

Hoe de dingen af en toe aanschouwelijk beschreven worden; ik zie het zó voor me :N:
Ik heb verder totaal geen verstand van dekkingen, althans niet bij dieren
-
Ari@ne
Het laat ook allemaal niets aan de verbeelding over. Dat lippenstiftje bijvoorbeeldInge O schreef:dat is dan wel het minste dat je in ruil voor al dat gelach mag doenTeckelgek schreef: Ik heb verder totaal geen verstand van dekkingen, althans niet bij dieren, dus mijn enige bijdrage is duimen dat er toch pups komen
![]()
![]()
.
Maar ik ga echt heel hard duimen!

-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
berosa
- nieuw lid
-
berosa
- nieuw lid
Tja zoveel informatie heb ik nou ook weer niet gekregenInge O schreef:ja, maar er is dan nog een verschil tussen geen koppeling, maar wel volledig gezwollen zwellichamen, of geen koppeling en géén gezwollen penis.berosa schreef:Toevallig hoorde ik kort geleden over een dekking waar geen koppeling was, resultaat: 11 pups.
Heb inmiddels begrepen dat je teef ondanks al het geduim toch leeg is gebleven, jammer hoor.
-
Julie&Dokus
- geregistreerd lid
Re: erectieproblemen (bij reuen ;-)) - iemand ervaring?
Hoi Inge,Inge O schreef:tja, wat een probleem, hoe kom ik hier nu bij.
het volgende : sette zou dit weekend gedekt worden, door een reu zonder dekervaring. tenminste, zonder 'geslaagde-dek'-ervaring. bij twee vorige pogingen kon hij telkens het gaatje niet vinden, en gezien zowel reu- als teefeigenaar totaal onervaren waren lukte de dekking dus compleet niet. de reu bleek wel ruimmmmm voldoende interesse te hebben, kreeg zelfs al een volledige erectie met voorvochtsproeien tijdens het rijden 'in het ijle', en het maakte hem ook totaal niet uit als mensen er zich mee bemoeiden.
voor mij voldoende om hem absoluut toch wel als dekreu te willen, met een truukje kreeg ik hem wel waar hij zijn moest, was ik zeker van.
en, ik had gelijk. zondag stond sette prima, reu helemaal enthousiast, en na enkele pogingen zat hij keurig waar hij zijn moest, en gaf volle gas. wij dus al helemaal tevreden, maarrr...te vroeg gejuichd. op het moment dat ik verwachte dat hij zou afstappen en vastzitten stapte hij wel af, maar zat helemaal niet vast
. hij had ook helemaal geen volle erectie, en wilde er meteen volle kracht terug op - dus van een zaadlozing kan geen sprake geweest zijn.
en zo ging dat dus maar door - hij bleef maar proberen, zat ook raak, sette piepte daarbij dan ook zoals teven die gedekt worden vaak doen, maar daarmee was ook alles gezegd.
daar heb ik dus eerlijk waar nog nooit van gehoord - een reu die wel een 'starterectie' krijgt, wel in de teef gaat maar daarna toch niet 'klaarkomt'? ik heb het wel al in een tussenversie gezien, met behoorlijke zwelling van de zwellichamen en verlies van voorvocht, maar niet dat hij er als lippenstiftje ingaat, en als lippenstiftje weer uitkomt, telkens weer.
wie weet hier meer over, of heeft dat ook al meegemaakt bij een dekking?
Ik ben hier nieuw op het forum en kwam bij jou topic terecht doordat ik met een gelijkaardige situtatie zit.
Ik heb een Golden Retriever Reu, Dokus, waarvan ik overtuigd ben dat hij mooie, gezonde en lieve pups kan verwekken. Hij heeft een Sint-Hubertus stamboom en op zijn HD-test had hij een B.
Omdat ik niet deelneem aan shows ed (geen tijd) had ik een advertentie geplaatst, hierop kreeg ik verscheidene reacties, maar vooral ééntje interesseerde mij nl van mensen uit de buurt wiens teef eveneens een Sint-Hubertus stamboom heeft (HD test A). Na een gesprek met die eigenaars en het naast elkaar leggen van de stambomen, hebben we besloten ervoor te gaan.
Woensdag kwam het teefje voor de eerste keer, maar de eigenaar weet niet goed hoe lang ze loops is. Ze hadden namelijk voor de eerste keer bloed gezien ongeveer 7 dagen geleden, maar volgens hen kan het langer zijn omdat ze zo proper is en zich constant aflikt.
Progesterontest hebben ze dus niet gedaan.
Echt professionele ervaring heeft mijn Dokus niet. Wel is de loopse teef van onze buurman eens ontsnapt en in onze tuin geslopen, werd 's morgens om 5 uur wakker van kabaal ... trok achterdeur open en jawel hoor...onze Dokus zat vast gekoppeld aan dat teefje. Er zijn toen geen pups van gekomen omdat de buurman nadien naar DA is geweest en een soort "morning-after" aan teef heeft gegeven.
Enfin...hij kàn het dus wel ...probleem met dat teefje die hier woensdag was is te vergelijken met wat jij hebt meegemaakt met Sette en die onervaren reu...de teef liet zich redelijk gemakkelijk doen en bleef over het algemeen stil staan en schoof haar staart wat opzij.
Dokus kroop er verwoed op (en langs de juiste kant
Een paar keer was ik er redelijk zeker van dat hij erin zat (sorry voor de nogal expliciete beschrijving, maar weet niet goed hoe het anders te zeggen
Zo heeft het anderhalfuur geduurd...Dokus erop, eraf, erop, eraf...heb nog maar weinig mannen tekgengekomen met zo'n uithoudingsvermogen
Ligt het probleem nu bij mijn Dokus of is het teefje nog niet loops genoeg?? Normaal gebeurt de dekking rond de 12de dag heb ik gelezen...maar omdat dat teefje zich zo gewillig laat doen dacht ik dat er misschien een ander probleem is.
Moet ze verder zijn in haar cyclus om de reu te kunnen "knopen" (zoals ik dat hier op de forum gelezen heb) ??
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en hoopte dat jullie mij wat "tips" zouden kunnen geven
Alvast vriendelijk bedankt!

-
Julie&Dokus
- geregistreerd lid
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O schreef:als je dit topic nog eens goed doorleest zal je zien dat ik echt geen handen meer over had om foto's te makenNanna schreef:Nee, niks pb. We willen ervan léren. Dus fóto's willen we zien.Inge O schreef:ik stuur je wel een pbJulie&Dokus schreef: Ik durf het haast niet te vragen......maar wat is dat trukke waar je het over hebt?
.
.
Beschrijven kan je vast wel
-
Ari@ne
Inge O schreef:als je dit topic nog eens goed doorleest zal je zien dat ik echt geen handen meer over had om foto's te makenNanna schreef:Nee, niks pb. We willen ervan léren. Dus fóto's willen we zien.Inge O schreef:ik stuur je wel een pbJulie&Dokus schreef: Ik durf het haast niet te vragen......maar wat is dat trukke waar je het over hebt?
.
.
-
Julie&Dokus
- geregistreerd lid
Didactisch materiaal kan toch nooit geen kwaad??!!ranetje schreef:Inge O schreef:als je dit topic nog eens goed doorleest zal je zien dat ik echt geen handen meer over had om foto's te makenNanna schreef:Nee, niks pb. We willen ervan léren. Dus fóto's willen we zien.Inge O schreef: ik stuur je wel een pb.
.
![]()
![]()
![]()
Beschrijven kan je vast wel![]()

-
Julie&Dokus
- geregistreerd lid
-
Julie&Dokus
- geregistreerd lid
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Julie&Dokus
- geregistreerd lid
Gisterennamiddag was het dus weer zover...zodra het teefje toekwam gaf on Dokus weer volle gas!
Na anderhalfuur alsmaar proberen begon hij het zo'n beetje op te geven, hij was pomp-af!
Het teefje had er nochtans duidelijk zin in, als hij zich effekes neerlag om te rusten begon ze rond hem te springen todat hij recht stond en zodra hij weer op z'n poten stond keerde ze hem direct haar achterste toe
Goed, na nog zo'n half uurtje proberen is het hem dan toch gelukt!
Hoewel ze niet aan elkaar hebben vast gezeten...maar toen ie eraf kwam zag ik duidelijk dat hij "z'n ding" gedaan had! Kan dat?
Nadin had geen van beiden hoe dan ook nog zin
Maandag komt het teefje nog eens om zeker te zijn.
Na anderhalfuur alsmaar proberen begon hij het zo'n beetje op te geven, hij was pomp-af!
Het teefje had er nochtans duidelijk zin in, als hij zich effekes neerlag om te rusten begon ze rond hem te springen todat hij recht stond en zodra hij weer op z'n poten stond keerde ze hem direct haar achterste toe
Goed, na nog zo'n half uurtje proberen is het hem dan toch gelukt!
Hoewel ze niet aan elkaar hebben vast gezeten...maar toen ie eraf kwam zag ik duidelijk dat hij "z'n ding" gedaan had! Kan dat?
Nadin had geen van beiden hoe dan ook nog zin

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Maarre... ben jij nu dezelfde Julie&Dokus die ook op een ander forum schrijft over het willen hebben van een pup van eigen reu en ook vragen stelt over het wel of niet goed dekken? Ik lees daar namelijk net dat deze "Julie&Dokus" er toch vanaf ziet om de reu te laten dekken i.v.m. zijn allergie...Julie&Dokus schreef:Gisterennamiddag was het dus weer zover...zodra het teefje toekwam gaf on Dokus weer volle gas!
Na anderhalfuur alsmaar proberen begon hij het zo'n beetje op te geven, hij was pomp-af!![]()
Het teefje had er nochtans duidelijk zin in, als hij zich effekes neerlag om te rusten begon ze rond hem te springen todat hij recht stond en zodra hij weer op z'n poten stond keerde ze hem direct haar achterste toe![]()
Goed, na nog zo'n half uurtje proberen is het hem dan toch gelukt!![]()
Hoewel ze niet aan elkaar hebben vast gezeten...maar toen ie eraf kwam zag ik duidelijk dat hij "z'n ding" gedaan had! Kan dat?![]()
Nadin had geen van beiden hoe dan ook nog zin![]()
- Moos
- Zeer actief
Nou, ik vroeg me al af of ik ze zag vliegen; hier dezelfde vraag.Rami schreef:Maarre... ben jij nu dezelfde Julie&Dokus die ook op een ander forum schrijft over het willen hebben van een pup van eigen reu en ook vragen stelt over het wel of niet goed dekken? Ik lees daar namelijk net dat deze "Julie&Dokus" er toch vanaf ziet om de reu te laten dekken i.v.m. zijn allergie...Julie&Dokus schreef:Gisterennamiddag was het dus weer zover...zodra het teefje toekwam gaf on Dokus weer volle gas!
Na anderhalfuur alsmaar proberen begon hij het zo'n beetje op te geven, hij was pomp-af!![]()
Het teefje had er nochtans duidelijk zin in, als hij zich effekes neerlag om te rusten begon ze rond hem te springen todat hij recht stond en zodra hij weer op z'n poten stond keerde ze hem direct haar achterste toe![]()
Hoewel ze niet aan elkaar hebben vast gezeten...maar toen ie eraf kwam zag ik duidelijk dat hij "z'n ding" gedaan had! Kan dat?![]()

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, wel heel typisch als er meedere Julies&Dokussen zouden zijn met dezelfde vraagen/problemen, hè?Moos schreef:Nou, ik vroeg me al af of ik ze zag vliegen; hier net zo.Rami schreef:Maarre... ben jij nu dezelfde Julie&Dokus die ook op een ander forum schrijft over het willen hebben van een pup van eigen reu en ook vragen stelt over het wel of niet goed dekken? Ik lees daar namelijk net dat deze "Julie&Dokus" er toch vanaf ziet om de reu te laten dekken i.v.m. zijn allergie...Julie&Dokus schreef:Gisterennamiddag was het dus weer zover...zodra het teefje toekwam gaf on Dokus weer volle gas!
Ik ben alleen een meelezer op dat andere forum en het is heel toevallig dat mijn oog er op viel...
- Moos
- Zeer actief
Ik wilde er niks van zeggen omdat ik dus me echt afvroeg of ik ze zag vliegen. Het leek me zoooo vreemd dat iemand op twee openbare fora, met overlappende leden, twee verschillende dingen schrijftRami schreef:Ja, wel heel typisch als er meedere Julies&Dokussen zouden zijn met dezelfde vraagen/problemen, hè?Moos schreef:Nou, ik vroeg me al af of ik ze zag vliegen; hier net zo.Rami schreef:Maarre... ben jij nu dezelfde Julie&Dokus die ook op een ander forum schrijft over het willen hebben van een pup van eigen reu en ook vragen stelt over het wel of niet goed dekken? Ik lees daar namelijk net dat deze "Julie&Dokus" er toch vanaf ziet om de reu te laten dekken i.v.m. zijn allergie...Julie&Dokus schreef:Gisterennamiddag was het dus weer zover...zodra het teefje toekwam gaf on Dokus weer volle gas!
Maandag komt het teefje nog eens om zeker te zijn.![]()
Ik ben alleen een meelezer op dat andere forum en het is heel toevallig dat mijn oog er op viel...
Maar nu jij het ook zo ziet, zal ik ze toch niet zien vliegen