Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aardappelen ja of nee?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Rami schreef:
Hihi, ik heb ook heel lang met hem gesproken over voeding de eerste keer dat ik in de praktijk kwam. Nou ja, hij sprak tegen mij... :wink:
En die voedingslijst heb ik idd ook meegekregen.
In sommige dingen kan ik heus een heel end meegaan (al was het maar omdat mijn honden uit zichzelf al boomschors en turf en wortels van bijv. riet vreten :wink: ) maar dat hij dan weer rauwe kip afraadt i.v.m. salmonella, tja, dat snap ik dan weer niet... :mrgreen:
Jij snapt wat ik bedoel :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Honden eten al eeuwenlang met de mensen mee wat de pot schaft. En dat was vroeger voor een groot deel aardappel. Lijkt me dan toch niet echt slecht?
Al weten we nu wel dat we voor onze niet al te actieve huishondjes rust-aan moeten doen met koolhydraten :wink:
In aardappel zitten wel flink wat vitamines en mineralen. Dit schrijft 'fooddata':
Aardappelen zijn vrij goedkoop, eenvoudig te bereiden, voedzaam en bovenal licht verteerbaar. Ze bestaan voor 80% uit vocht en voor 20% uit koolhydraten. Verder bevatten aardappelen eiwitten, mineralen, vitamines van het B complex en vitamine C. De laatste zit in nieuwe aardappels. Let er bij de aankoop op dat de aardappelen niet vochtig zijn en geen uitlopers of groene plekken vertonen.
Zie HIER voor de totale samenstelling van aardappels.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Aardappelen ja of nee?

Ongelezen bericht door Valerie »

roy schreef:
SuperTyson schreef:
roy schreef:Ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Omdat Roy nog steeds blijft jeuken wil ik hem toch maar op vers gaan zetten, ik heb een hele kleine vriezer dus het wordt iedere dag vers klaarmaken voor hem.
Nou is mijn vraag, de ene zegt ja het mag de ander zegt nee het is giftig voor een hond, aardappelen, wie helpt mij uit de brand.

groetjes yvonne
als je hond steeds jeuk heeft zou ik zelf toch wel stoppen met aardappels geven
Nou hij kreeg Royal canin maar ik wil de overstap gaan maken op vers, en vandaar mijn vraag mag aardappel. Hij heeft nog geen aardappel gegeten :wink:

groetjes yvonne
waarom zou je die aardappel willen geven?
roy
Zeer actief

Re: Aardappelen ja of nee?

Ongelezen bericht door roy »

SuperTyson schreef:
roy schreef:
SuperTyson schreef:
roy schreef:Ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Omdat Roy nog steeds blijft jeuken wil ik hem toch maar op vers gaan zetten, ik heb een hele kleine vriezer dus het wordt iedere dag vers klaarmaken voor hem.
Nou is mijn vraag, de ene zegt ja het mag de ander zegt nee het is giftig voor een hond, aardappelen, wie helpt mij uit de brand.

groetjes yvonne
als je hond steeds jeuk heeft zou ik zelf toch wel stoppen met aardappels geven
Nou hij kreeg Royal canin maar ik wil de overstap gaan maken op vers, en vandaar mijn vraag mag aardappel. Hij heeft nog geen aardappel gegeten :wink:

groetjes yvonne
waarom zou je die aardappel willen geven?
Ik dacht dat het misschien heel voedzaam kon zijn, maar vooral lekker voor de hond, in combinatie met groente en vlees.

groetjes yvonne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Aardappel (gekookt) is net als pasta, rijst en brood een bron van koolhydraten waar een hond weinig uit haalt, je maakt er een maaltijd wat groter mee en het vult lekker. Mijn honden mogen graag een beetje koolhydraten bij hun eten hebben voor een goede ontlasting. Maar verder is het niet van toegevoegde waarde.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Roelfien schreef:Aardappel (gekookt) is net als pasta, rijst en brood een bron van koolhydraten waar een hond weinig uit haalt, je maakt er een maaltijd wat groter mee en het vult lekker. Mijn honden mogen graag een beetje koolhydraten bij hun eten hebben voor een goede ontlasting. Maar verder is het niet van toegevoegde waarde.
:ok:

groetjes yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”