Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste recall Nutro in Nederland een feit!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

marian* schreef:Ik ben benieuwd welke Nederlandse bedrijven(óók degenen die artikelen voor menselijke consumptie maken!) de zelfde tarwe-en rijstprodukten gebruikt hebben.
Het gaat er bij mij namelijk niet zomaar in dat een internationaal bedrijf via Nederland produkten naar Amerika laat verschepen zonder zijn Nederlandse/Europese tak ook van grondstoffen te voorzien :wink:
Bij mij dus ook niet, maar het blijft nog steeds verdacht stil.
Op Internet is info te lezen over besmette tarwegluten in 2006 wat vanuit het Oostblok via Duitsland en Frankrijk onder de overige Europese landen is doorverkocht. Een Chinees handelsbedrijf levert regelmatig aan Duitsland. Zou dat dezelfde zijn die aanlegt in Nederland? :denken:
Golden Stanley

Zenda schreef:Ik snap er helemaal niks van, alleen dat er wat mis is met bepaalde hondevoer.
Ik geef Joy Royal Canin brokken, maar ook ik ben geen ster in engels.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij en andere te vertellen wat er mis is met Royal Canin.
Ik heb namelijk mijn vorige hond ook altijd Royal Canin gegeven en zij is niet ouder geworden dan 6 :denken:
Ik maak me nu toch wel zorgen.
Ik ben niet de aangewezen persoon om je dat te vertellen. Kan je vele verhalen vertellen over wat er mis is met brokken in het algemeen, maar dat wil je waarschijnlijk niet horen. :mrgreen:

De recalls voor RC gelden op dit moment alleen voor USA en Zuid-Afrika.
RC ligt behoorlijk onder vuur omdat het al eerder een claim van vitamine D- tekorten heeft liggen wat net juridisch is afgerond. Vandaar dat zij extra worden gecontroleerd door de FDA en van daaruit uit monsters is gebleken dat er een stof wat verdacht veel op melamine lijkt is aangetroffen in de rijstproteïne. Bij nadere inspectie komt dat uit China. Volgens mij, maar daar is nog weinig info over, komt dit niet van dezelfde leverancier als die van de besmette tarwegluten van Menufoods, maar zijn er meerdere Chinese bedrijven bij betrokken die aan Europa en USA leveren/hebben geleverd. Maar China werkt de onderzoeken van de FDA tegen.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Okee thx,
Maar als ik over zou stappen op een merk brokken, wat zou jij me dan aanbevelen?
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Golden Stanley

Zenda schreef:Okee thx,
Maar als ik over zou stappen op een merk brokken, wat zou jij me dan aanbevelen?
Als jouw hond niet op een speciaal medisch dieetvoer staat, zou ik er voor kiezen helemaal geen brok meer te geven. :wink:
Maar dat was je vraag niet, dat snap ik ook wel.
Brok met een hoog gedroogd vleespercentage, graan- en glutenvrij, zonder foutieve anti-oxidanten en kleurstoffen.
Merken als Acana, Biofood.................
Beter zou zijn vers vlees en/of zelf samenstelmaaltijden erbij te geven. Is gezonder dan een brokje en de laatste ook nog eens erg goed voor het gebit.
Zenda
Zeer actief

Bedoel je dan Rodi ofzo.
Afbeelding

Golden Stanley

Zenda schreef:Bedoel je dan Rodi ofzo.
Rodi en Smuldier zou je mee kunnen beginnen. AHV of Carnibest/Bibi zou ik liever adviseren, ook al blijft het gemalen en weet je niet wat er precies in zit. Het is iig beter dan menig brokje. Beter nog een vers visje, kipkarbo'tje, bevleesde ribbetjes van jonge dieren, lap vuile pens. :wink:
Zenda
Zeer actief

Okey Golden Stanley ik heb het begrepen, ik zal nog even kijken wat ik doe.
Maar in ieder geval bedankt voor je info.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”