Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemd gedrag bij braken, update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik snap je wel hoor en in principe kun je nog best wachten met uitgebreider onderzoek tot de volgende aanval komt, maar hopelijk duurt dat nog heeeel lang.

Het is erg jammer dat je dierenarts niet zorgvuldiger geweest is, maar het verbaast me helaas niet. De meeste dierenartsen (99% ben ik bang...) weet te weinig van epilepsie om de juiste handelingen uit te voeren.

En het verandert ontzettend als je weet wat de oorzaak is!!! Dan kan die oorzaak namelijk, in het gunstigste geval, bijvoorbeeld bij een shunt of een schildklierafwijking, verholpen worden en houden de epileptiforme aanvallen ook op!!

Maar ik duim mee dat een volgende aanval niet meer komt!!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Sennaruby schreef:Ik snap je wel hoor en in principe kun je nog best wachten met uitgebreider onderzoek tot de volgende aanval komt, maar hopelijk duurt dat nog heeeel lang.

Het is erg jammer dat je dierenarts niet zorgvuldiger geweest is, maar het verbaast me helaas niet. De meeste dierenartsen (99% ben ik bang...) weet te weinig van epilepsie om de juiste handelingen uit te voeren.

En het verandert ontzettend als je weet wat de oorzaak is!!! Dan kan die oorzaak namelijk, in het gunstigste geval, bijvoorbeeld bij een shunt of een schildklierafwijking, verholpen worden en houden de epileptiforme aanvallen ook op!!

Maar ik duim mee dat een volgende aanval niet meer komt!!

Groetjes,

Fieke
Dank je wel. :wink: Maar eigenlijk heb ik er toch een ontvreden gevoel over.

ik ga morgen weer bellen, Verdomme. :devil: :wink:

Dat was even tegen mezelf. kan je ook bloed laten prikken onder narcose? Dus dat ze dan ook gelijk foto's en scans doen enzo, en dan ook gelijk bloedprikken. :jank: Het is echt geen picknick om met hem zulke dingen te laten doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Foto's en scans zijn van later orde dacht ik?
Het eerste wat je moet doen is een volledig bloedonderzoek :wink:

Maar in dit geval begrijp ik heel goed dat je wilt afwachten of een uitgebreid onderzoek nodig is. Dus als hij weer een aanval zou krijgen. :ok:

Hopelijk is het niet nodig, maar wapen je voor de volgende keer :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap je frustratie.... Het is altijd zo'n gedoe epihonden en dierenartsen. Ik ben dan ook ontzettend blij met het forum. Zo kom je toch wat meer beslagen ten ijs. We adviseren dan ook vaak aan mensen die hun hond moeten laten onderzoeken een lijst mee te nemen met alle onderzoeken erop. DA zeggen dan: och nee, dat is allemaal niet nodig, maar dat is dus WEL nodig!!!

Je kunt bloed laten prikken onder narcose, maar misschien dat sommige waarden dan beinvloed worden?! Dat weet ik niet zeker... Het lijkt me inderdaad handig om dan als je die andere onderzoeken wilt laten doen, dan ook meteen bloed te laten prikken.

Als je hond onverhoopt toch aan de medicatie zal moeten, zul je nog vaker bloed moeten laten prikken om de bloedwaarden te laten controleren....

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik ga maar even naar het bos met ze en laat alles even bezinken. Maar slim ben ik in ieder geval niet geweest, dat is duidelijk.

Ik ben alleen zelf ook zo uit mijn doen tijdens zo'n consult, en dan kan ik niet goed meer na denken.
En Ed was ook mee, maar die heeft zo'n aanval nog niet meegemaakt, dus die kijkt alsof hij water ziet branden als ik het er over heb. :19:

Nou ja, eerst maar even bos.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Baily schreef:Ik ga maar even naar het bos met ze en laat alles even bezinken. Maar slim ben ik in ieder geval niet geweest, dat is duidelijk.

Ik ben alleen zelf ook zo uit mijn doen tijdens zo'n consult, en dan kan ik niet goed meer na denken.
En Ed was ook mee, maar die heeft zo'n aanval nog niet meegemaakt, dus die kijkt alsof hij water ziet branden als ik het er over heb. :19:

Nou ja, eerst maar even bos.
Het is ook ontzettend moeilijk om de discussie aan te gaan met de DA. :wink: Ik ben geen haar anders hoor :mrgreen:
Ik hoop voor je dat er geen volgende keer komt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap het ook wel hoor. Alles is nieuw, zoveel informatie en je denkt ook dat je dierenarts het allemaal wel zal weten. Helaas zijn er op het epilepsiehondenforum bij iedereen de dierenartsen ondertussen wel heel hard van hun voetstuk afgevallen....

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik zie het nut van foto's niet in en een scan (MRI) is ook nog niet persé nodig.
Alleen een uitgebreid bloedonderzoek is van cruciaal belang.
Kijk alsjeblieft uit met te makkelijk denken over een narcose, want ook een narcose kan toevallen triggeren, zeker als het verkeerde narcose-middel wordt gebruikt. Geeft dus vóór een narcose altijd aan dat de hond epilepsie heeft!

Als je bang bent dat je bij de dierenarts dingen kwijt bent die je toch wilt zeggen, is het misschien verstandig om van te voren een briefje te maken met speerpunten die je aan wilt kaarten.

Succes :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Hij vindt zelf dat medicatie pas gestart moet worden bij aanvallen om de 4 weken. Alleen bij bijvoorbeeld de labrador, is het van belang ook bij zeldzame aanvallen toch met medicatie te starten, omdat bij dat ras de epileptie erger wordt indien er niet behandeld wordt.
:19: nooit van gehoord :denken:

Je kan twee dingen doen, of wachten tot er zich weer een nieuwe aanval aandient, of toch teruggaan en weer bloed laten prikken en dan echt uitgebreid. Bij ons wordt het bloed altijd opgestuurd.
Als hij nou maar 1 aanval per jaar heeft, zou ik het afwachten, maar als het maandelijks voorkomt zou ik toch bloed laten prkken.

Ivan heeft nu medicatie en hij heeft nooit meer een aanval gehad, dat is toch wel een prettig gevoel voor de hond lijkt me, en uiteraard voor de baas.

Sterkte , blijft rot om te zien zo'n aanval.
Dikke knuffel voor hem.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hè bah, wat naar :(:
Ik heb zelf gelukkig geen honden met epilepsie, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”