Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Abces of kanker in oor met FOTO's (gepost voor bekenden)
Moderator: moderatorteam
- boemerang
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Hoe moeilijk is het voor je vriendin om het hondje aan de lijn te doen, een stukje te gaan wandelen en hem mee te geven aan jou?
Lijkt me te doen toch?
Echt...er kon een hoop gebeuren hoor, maar als er een hond zo bijzat die ik kende had ik hem in de auto gezet en hem naar de DA gereden...
Dan maar een hoop gezeik...
Als je je vriendin meeneemt is het geen diefstal niets..
Het ergste dat gebeuren kan is dat haar moeder pissig wordt dat ze met het diertje naar de DA is gegaan...
Die kosten...daar moet je uit kunnen komen met een DA...
desnoods bel je er drie om te vragen of je vriendin, op jouw verantwoording desnoods, in termijnen betalen mag.
Lijkt me te doen toch?
Echt...er kon een hoop gebeuren hoor, maar als er een hond zo bijzat die ik kende had ik hem in de auto gezet en hem naar de DA gereden...
Het ergste dat gebeuren kan is dat haar moeder pissig wordt dat ze met het diertje naar de DA is gegaan...
desnoods bel je er drie om te vragen of je vriendin, op jouw verantwoording desnoods, in termijnen betalen mag.
- Knoeppie
- Zeer actief
Het heeft niet met geld te maken, ma kan het best betalen.Femia schreef:Zooooooooooooooo, die vrouw is hard![]()
Nu heeft je vriendin de grootste hommeles thuis.
Gaat het om het geld? Daar moeten we anders iets aan doen hoor, we zijn met zo veel hier?
En ja ze heeft behoorlijke oorlog thuis.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Knoeppie schreef:Het heeft niet met geld te maken, ma kan het best betalen.Femia schreef:Zooooooooooooooo, die vrouw is hard![]()
Nu heeft je vriendin de grootste hommeles thuis.
Gaat het om het geld? Daar moeten we anders iets aan doen hoor, we zijn met zo veel hier?
En ja ze heeft behoorlijke oorlog thuis.

- Knoeppie
- Zeer actief
Ik ken de hond niet en ik ken het meisje nauwelijks. Ik spreek haar enkel via MSN en heb haar slechts 1x gezien.mercedes2803 schreef:Hoe moeilijk is het voor je vriendin om het hondje aan de lijn te doen, een stukje te gaan wandelen en hem mee te geven aan jou?
Lijkt me te doen toch?
We wonen 190 km. van elkaar vandaan, sorry maar ik kan die hond niet ophalen om naar de DA te brengen.
Ik hoop dat de DB haar op wil halen, meer kan ik niet voor de hond doen..

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik vind het steeds moeilijker worden. Ik was in de veronderstelling dat het jouw vriendin was.en daar bedoel ik mee dat je er meer mee te maken had,Toen jij daar was heb jij de hond toen gezien?En waarom is die moeder boos?Knoeppie schreef:Ik ken de hond niet en ik ken het meisje nauwelijks. Ik spreek haar enkel via MSN en heb haar slechts 1x gezien.mercedes2803 schreef:Hoe moeilijk is het voor je vriendin om het hondje aan de lijn te doen, een stukje te gaan wandelen en hem mee te geven aan jou?
Lijkt me te doen toch?
We wonen 190 km. van elkaar vandaan, sorry maar ik kan die hond niet ophalen om naar de DA te brengen.

- Knoeppie
- Zeer actief
Ik heb de hond gezien maar wist toen niet van deze problemen, heb er dus ook niet op gelet.pepie schreef:Ik vind het steeds moeilijker worden. Ik was in de veronderstelling dat het jouw vriendin was.en daar bedoel ik mee dat je er meer mee te maken had,Toen jij daar was heb jij de hond toen gezien?En waarom is die moeder boos?Knoeppie schreef:Ik ken de hond niet en ik ken het meisje nauwelijks. Ik spreek haar enkel via MSN en heb haar slechts 1x gezien.mercedes2803 schreef:Hoe moeilijk is het voor je vriendin om het hondje aan de lijn te doen, een stukje te gaan wandelen en hem mee te geven aan jou?
Lijkt me te doen toch?
Waar de ruzie over gaat is verder niet van belang, ik ga hier geen vuil spuwen verder en heeft ook weinig met de hond te maken.
Ik hoop dat de hond er snel weg is, net als het meisje trouwens.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Je moet ook geen vuil spuwen dat is zeker mijn bedoeling nietKnoeppie schreef:Ik heb de hond gezien maar wist toen niet van deze problemen, heb er dus ook niet op gelet.pepie schreef:Ik vind het steeds moeilijker worden. Ik was in de veronderstelling dat het jouw vriendin was.en daar bedoel ik mee dat je er meer mee te maken had,Toen jij daar was heb jij de hond toen gezien?En waarom is die moeder boos?Knoeppie schreef:Ik ken de hond niet en ik ken het meisje nauwelijks. Ik spreek haar enkel via MSN en heb haar slechts 1x gezien.mercedes2803 schreef:Hoe moeilijk is het voor je vriendin om het hondje aan de lijn te doen, een stukje te gaan wandelen en hem mee te geven aan jou?
Lijkt me te doen toch?
Waar de ruzie over gaat is verder niet van belang, ik ga hier geen vuil spuwen verder en heeft ook weinig met de hond te maken.
Ik hoop dat de hond er snel weg is, net als het meisje trouwens.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ze is 17!!!Inge O schreef:moet ze daarvoor de pinpas van haar moeder stelenKnoeppie schreef:Ik kan niet met die hond naar de DA, die mensen wonen in Belgie (Vilvoorde) maar ik had het graag gedaan, ik word er erg verdrietig van.
Het meisje gaat het vanavond tegen haar moeder zeggen maar sowieso gaat ze (desnoods met gestolen pinpas van ma) naar de DA.? heeft ze zelf geen geld dan?
dat ze wat die oren betreft zolang naar haar moeder heeft geluisterd maakt me dus echt woedend - op een bepaalde leeftijd neem je gewoon zélf je verantwoordelijkheid - ik neem aan dat ze wel al voor onbenulliger zaken eens tegen haar ouders zal ingegaan zijn.
Groetjes Silvia en Diesel
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Kan de Dierenbescherming iemand 'dwingen' zijn/haar hond te laten behandelen? Bijvoorbeeld door het geven (evt. aangifte doen bij de Politie) van een boete bij nalatigheid.Inge O schreef:nee hoor, 'op zijn plaats vinden' is meestal nog heel wat anders dan daar rechtmatige gronden voor hebben.alma2 schreef:Is de Belgische Dierenbescherming (die nu ingelicht is!) kordaat in optreden tegen dit soort verwaarlozingen? In beslag nemen, laten behandelen en herplaatsen lijkt mij in dit geval wel op zijn plaats.
ik vrees dus dat er van die hele aktie bitter weinig terechtkomt. als dieren eten en drinken hebben en er niet graatmager uitzien kan een ziekte geen grond tot inbeslagneming zijn - of ze zouden daar echt een vreselijke boel moeten aantreffen.

-
piep
maar verwaarlozing en geen actie willen ondernemen
is toch wel een reden om in ieder geval een waarschuwing te geven en een afspraak te maken voor verdere controle.
ik heb ook niet zo'n vertrouwen in de db, maar vorige week is mij, door de db, nog verzekerd dat verwaarlozing een reden kan zijn actie te ondernemen.
knoeppie, ik lees tussen de regels door, dat het sowieso daar een rotsituatie is voor kind en hond. dus als jij denkt dat dit het beste is wat je kon doen dan hopen we er het beste van.
het is makkelijk praten van een afstand je moet dit of dat doen.
vooral als men de hele situatie niet kent.
sommige mensen zouden niet eens wat ondernomen hebben.
is toch wel een reden om in ieder geval een waarschuwing te geven en een afspraak te maken voor verdere controle.
ik heb ook niet zo'n vertrouwen in de db, maar vorige week is mij, door de db, nog verzekerd dat verwaarlozing een reden kan zijn actie te ondernemen.
knoeppie, ik lees tussen de regels door, dat het sowieso daar een rotsituatie is voor kind en hond. dus als jij denkt dat dit het beste is wat je kon doen dan hopen we er het beste van.
- Knoeppie
- Zeer actief
Dankjewel, dit is, voor nu, het enige wat ik kan doen. Dochterlief heb ik ook al een aantal dagen opgevangen maar ik kan haar niet houden omdat ze minderjarig is.piep schreef:maar verwaarlozing en geen actie willen ondernemen

- roy
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
Ja dat dacht ik ook en daar hoop ik nog steeds op maar als ik jullie moet geloven maakt ze dus wenig kans.roy schreef:Ik dacht dat het zo is dat als je jouw hond de nodige medische zorg ontziet het valt onder dierenmishandeling en daar moet de DB toch zeker iets aan doen.
Ik hoop voor dit hondje dat er snel een oplossing komt want dit is zo zielig.
groetjes yvonne
Iemand nog een ander idee?

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Knoeppie kun je zelf niet de hond gaan ophalen? Of toevallig op bezoek gaan of zo iets?
En anders blijven bellen naar de DB. Als je een nummer voor me hebt wil ik ook wel bellen, en misschien wel meer forummers. Wellicht dat bij genoeg telefoontjes ze wat sneller geneigd zijn om de zaak serieus te nemen.
En anders blijven bellen naar de DB. Als je een nummer voor me hebt wil ik ook wel bellen, en misschien wel meer forummers. Wellicht dat bij genoeg telefoontjes ze wat sneller geneigd zijn om de zaak serieus te nemen.

- Knoeppie
- Zeer actief
Ik heb het nummer van de Belgische DB niet...pooh schreef:Knoeppie kun je zelf niet de hond gaan ophalen? Of toevallig op bezoek gaan of zo iets?
Ik kan verder niets doen, waarom ga ik niet openbaar op het forum zetten maar als iemand dit wil weten kan het via PM.
Dit is helaas het enige wat ik voor de hond kan doen...

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Dat is niet zo moeilijk he:Knoeppie schreef:Ik heb het nummer van de Belgische DB niet...pooh schreef:Knoeppie kun je zelf niet de hond gaan ophalen? Of toevallig op bezoek gaan of zo iets?
Ik kan verder niets doen, waarom ga ik niet openbaar op het forum zetten maar als iemand dit wil weten kan het via PM.
Dit is helaas het enige wat ik voor de hond kan doen...
Vlaamse Vereniging voor Dierenbescherming vzw
Rechtspersoon
Bijlagen Belgisch Staatsblad: 18.09.1975, akte 7261 - 27.11.1980, akte 12510 - 14.01.1988, akte 564
Rechtbank Eerste Aanleg Leuven nummer 723
Zetel en directie
Langdorpsesteenweg 95 - B 3200 Aarschot België
Tel +32 (0)16 / 56 97 53
Fax +32 (0)16 / 57 02 06
Permanente bereikbaarheid directie 0495 283 283
E-mail directie@vvdb.be
Website www.vvdb.be of www.dierenbescherming.be
Conti
432-6081291-19
230-0402397-61
330-0592353-28
BTW
415.327.175
Hoofdasiel en dierenophaaldienst
ERKENNINGSNUMMER HK 30210693
Herseltsesteenweg 247 - B 3200 Aarschot België
Tel +32 (0)16 / 56 77 07
Permanente bereikbaarheid hoofdasiel: 0495 282 282
zie ook http://www.dierenbescherming.be/
Nu vraag ik me af of en hoe je de Belgidche DB ingeschakeld hebt?

- Knoeppie
- Zeer actief
Edit: Ik heb ze via het contactforumulier (activiteiten, inspectie) gemaild.
Maar bedankt voor het telefoonnummer, ik had de link van het contactformulier in mijn favorieten en zag daar geen telefoonnummer, had er eerlijk gezegd nog niet aan gedacht om te bellen
, ik ga morgen meteen bellen!
Maar bedankt voor het telefoonnummer, ik had de link van het contactformulier in mijn favorieten en zag daar geen telefoonnummer, had er eerlijk gezegd nog niet aan gedacht om te bellen

- Roelfien
- Zeer actief
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
www.blid.be is ook nog een optie!
- Zenda
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Knoeppie
- Zeer actief
- roy
- Zeer actief
Wil deze mevrouw het hondje niet laten herplaatsen?????
Ik zelf ben ook bij mensen thuis geweest die hun hondje vreselijk maar echt vreselijk hadden verwaarloosd, dit hondje had dringend medische hulp nodig maar de betreffende mensen konden het financieel niet opbrengen.
Hun wilde wel afstand van haar doen ik heb het hondje opgehaald en via dit forum kunnen herplaatsen bij een mevrouw die het hondje wilde helpen en haar de medische zorg heeft gegeven.
Ook ik zit hier thuis met een enge Hedder waardoor plaatsing bij mij onmogelijk was maar ik moest dit diertje redden en heb alles op alles gezet om hem daar weg te krijgen.
Probeer of hun afstand willen doen van het hondje....
groetjes yvonne
Ik zelf ben ook bij mensen thuis geweest die hun hondje vreselijk maar echt vreselijk hadden verwaarloosd, dit hondje had dringend medische hulp nodig maar de betreffende mensen konden het financieel niet opbrengen.
Hun wilde wel afstand van haar doen ik heb het hondje opgehaald en via dit forum kunnen herplaatsen bij een mevrouw die het hondje wilde helpen en haar de medische zorg heeft gegeven.
Ook ik zit hier thuis met een enge Hedder waardoor plaatsing bij mij onmogelijk was maar ik moest dit diertje redden en heb alles op alles gezet om hem daar weg te krijgen.
Probeer of hun afstand willen doen van het hondje....
groetjes yvonne