ien schreef:Golden Stanley schreef:[
Dat bedoel ik......voor mijn honden is dat Lonsdale, met een vleugje Eliassen en een kloddertje Billinghurst............en toch krijgen ze NRV...
Voor ieder wat wils...
misschien wel leuk om dit stukje te lezen
http://www.barf-natuurlijk.nl/html/archief.html [is geen forum maar artikel

]
het is nml Lonsdale die tegen BARFers begon aan te schoppen maar vergeet niet dat hij iets anders bedoelde met barf dan wat wij doen in Nederland.
hij ziet barf als gemalen voer en iedere discussie dat barf in Nederland een andere betekenis heeft dan Australie gaat hij uit de weg.
Och, vertel mij wat over BARF, Ien. Ik ben begonnen met Billinghurst, weet je nog.....
En wat mij nu ontzettend opvalt in de vele discussies Lonsdale versus Billinghurst is dat er gezegd wordt dat er geen verschil in percentages is.
Maar dat is er wel degelijk. Lonsdale is niet zo'n percentage-rekenaar, zolang de aangeboden prooi maar in verhouding is. Dan zit je altijd goed.
Kleine prooien blijven onder de 10% bot (hooguit 8%) en grote prooien (hoefdieren etc.) boven de 10% bot tot max. 20%. En dat is en blijft het verschil, denk ik. Want automatisch wordt daarmee het percentage spiervlees opgeschroeft. Op een ander NRV-forum zelfs 70-80% spiervlees. Of je groente of groenteprut of ruw vezelmix toevoegt, dat mag ook allemaal van Lonsdale, zelfs tot 30% mag vrij aangevuld worden uit tafelresten.
Het gehakketak over dat er geen verschil in zit, zit hem in de percentages die nu op verschillende barffora zijn 'veranderd'. Ineens is het OK om 15% kaal bot te voeren en zelfs nog lager te zitten. Toen ik begon was dat niet, hoor.

Mijn overstap van BARF naar NRV heb ik gemaakt vanwege het lagere botpercentage, wat wel degelijk acceptabel blijkt te zijn. Dit was het beste wat ik ooit voor 1 van mijn honden heb kunnen doen. Had dit niet gelukt, dan had hij nog steeds op KVV gezeten met af en toe wat RMB's.
Ik meng me nooit zo in discussies over de strijd tussen die 2. Het is wel grappig om de achtergrond te weten, maar wat moet ik er als NRV'er verder mee? Iedereen gaat zijn gang maar, laat elkaar in de waarde dan.
Ik ga je artikel is lezen.