Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil tussen premium brok en geperste brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

malinois schreef:maar goed, vraag me sowieso nog af waarom ik nog reageer want schijnbaar heeft coco het op scooby gemund want ik ben lucht :smile:
Jij niet alleen, hoor. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Indianpepper schreef:Wow, veel info zeg! :ok:

wie heeft er ervaring met Proplan? Iemand goede ervaringen mee?

ik ben nu 3 dagen verder met het geven van Proplan (nog wel een beetje gemengd met hun oude voer Royal Canin) en ik zie in ontlasting nog geen verschil, behalve dat ik zie dat ze nog moeten wennen: ontlasting is dus slap en heel lichtbruin van kleur (bijna geel zoals de brok zelf).

Nog even een week volhouden en kijken of ik verandering zie....
http://www.prinspetfoods.nl/consum/poepposter-new.pdf

:wink:

geel is dus veel granen... niet goed dus voor een hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Indianpepper schreef:HHmm... deze topic begint me toch op andere gedachten te brengen als ik het allemaal zo hoor....

Ik ben wel een beetje de kluts kwijt met wat ik nu moet gaan voeren...
Ze moeten het er natuurlijk wel goed op doen..
waarom probeer je geen geperste brok, ik heb gewoon ineens overgeschakeld van de oude brok naar Barca, bij geen enkele hond problemen gehad... :wink: maar merkte het wel direct met de ontlasting, vaste stevige ontlasting en maar heel weinig. Mag blij zijn als ze 1 x per dag poepen... dat in tegenstelling tot de andere brokken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cocochanel

Re: Verschil tussen premium brok en geperste brok?

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Scooby schreef:Nee, anti-oxydanten zijn juist heel erg slecht en verre van natuurlijk. Een hond gezond houden, kan op hele andere en veel gezonderen manieren!
---Dit is je uitspraak Karen,hier begon allemaal over.Hier heb je duidelijk over antioxidanten in het algemeen,want er staat niks voor.Dus hoef je niet te proberen gauw over iets anders of iemand anders...
En trouwens ...dat Carnibest slecht is,zul je mij niet horen zeggen.
Wat jij schreef is zeer foute info(educatief)...punt uit.En daar ging ik op in.

En anderen(Roelfin,Malinois) hebben over premium brokken met BHA (E320), BHT (E321) en Etoxyquine (E324 erin...Voor zulke brokken heb ik niet gekozen...
In mijn premiumbrokken zitten die giffen niet in,dus ik heb er geen ervaring mee.En dat is de reden dat ik, niet erop reageer...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:
Scooby schreef:Nee, anti-oxydanten zijn juist heel erg slecht en verre van natuurlijk. Een hond gezond houden, kan op hele andere en veel gezonderen manieren!
---Dit is je uitspraak Karen,hier begon allemaal over.Hier heb je duidelijk over antioxidanten in het algemeen,want er staat niks voor.Dus hoef je niet te proberen gauw over iets anders of iemand anders...

En anderen(Roelfin,Malinois) hebben over premium brokken met BHA (E320), BHT (E321) en Etoxyquine (E324 erin...Voor zulke brokken heb ik niet gekozen...
In mijn premiumbrokken zitten die giffen niet in,dus ik heb er geen ervaring mee.En dat is de reden dat ik, niet erop reageer...
en ik heb het over premiumbrokken in het algemeen:

Tijdens het expanderen/extruderen loopt de temperatuur van het voer, onder invloed van druk en toegevoegde warmte, op tot ver boven de 100 oC. Hierdoor wordt het voer als het ware “gebakken” en ontstaan de zogenaamde “krokante” brokken. Bij persen daarentegen loopt de temperatuur niet hoger op dan maximaal 75 oC.

Dat dit negatieve effecten heeft op bepaalde grondstoffen is ook vanuit de humane voeding algemeen bekend. Vooral de vetten zijn, naast bepaalde vitaminen (o.a. van het B-complex), zeer gevoelig voor verhitting boven 100 oC. Wanneer vetten “gebakken” worden (verhitten boven 100 oC), ontstaan o.a. vele vrije vetzuren die bijv. een zeer nadelige invloed hebben op de stofwisseling (lever). Zeer veel huid- en vachtproblemen liggen hieraan ten grondslag. Bij persen vindt deze vetverandering niet plaats

http://www.xs4all.nl/~jheming/GZers_bes ... rokken.htm

dus geperst is in mijn ogen gezonder naast de houdbaarheid door chemische anti-oxidanten vind ik dit ook erg belangrijk.

Zoals u waarschijnlijk weet zijn er 2 verschillende productievormen van droogvoer. Namelijk expanderen/extruderen en persen.

Het grootste verschil tussen deze 2 vormen is de absolute temperatuur tijdens de productie. Tijdens het expanderen/extruderen loopt de temperatuur van het voer, onder invloed van druk en toegevoegde warmte, op tot ver boven de 100 oC. Hierdoor wordt het voer als het ware “gebakken” en ontstaan de zogenaamde “krokante” brokken. Bij persen daarentegen loopt de temperatuur niet hoger op dan maximaal 75 oC.

In de beginfase van het expanderen deed men dit om de verteerbaarheid van de koolhydraten (granen) te verhogen. Maar omdat de granen nu vooraf geëxtrudeerd kunnen worden en de verteerbaarheid van de overige grondstoffen (eiwitten, vetten, vitaminen, mineralen en sporenelementen) niet verhoogd wordt door expanderen of extruderen, is deze productiemethode overbodig en o.i. zelfs als negatief te beoordelen.

Zoals reeds gezegd, loopt de temperatuur tijdens het expandatie-/extrudatieproces zeer hoog op. Dat dit negatieve effecten heeft op bepaalde grondstoffen is ook vanuit de humane voeding algemeen bekend. Vooral de vetten zijn, naast bepaalde vitaminen (o.a. van het B-complex), zeer gevoelig voor verhitting boven 100 oC.
Wanneer vetten “gebakken” worden (verhitten boven 100 oC), ontstaan o.a. vele vrije vetzuren die bijv. een zeer nadelige invloed hebben op de stofwisseling (lever). Zeer veel huid- en vachtproblemen liggen hieraan ten grondslag. Bij persen vindt deze vetverandering niet plaats.

Naast het bovenstaande zijn er nog een paar belangrijke redenen waarom wij Farm Food HE persen en niet expanderen/extruderen.

Namelijk het feit dat bij een goede, geperste brok de voedingsstoffen gelijkmatiger vrijkomen. Dit komt omdat deze brok in de maag langzaam, vanaf de buitenkant, oplost. Een geëxpandeerde of geëxtrudeerde brok daarentegen zuigt zich vol maagsap en valt dan in één keer uit elkaar. Naast het gegeven dat een geperste brok ook veel minder gaat “zweven” in de maag, is dit langzame oplossen één van de belangrijkste redenen waarom bij goede, geperste brokken de kans op maagtorsies duidelijk geringer is dan bij geëxpandeerde/geëxtrudeerde brokken.

http://www.farmfood.nl/geperstebrokken.htm
Laatst gewijzigd door malinois op 30 nov 2006 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:
---Dit is je uitspraak Karen,hier begon allemaal over.Hier heb je duidelijk over antioxidanten in het algemeen,want er staat niks voor.Dus hoef je niet te proberen gauw over iets anders of iemand anders.
Nee, ik had het niet over anti-oxidanten in het algemeen, maar dat heb ik al een keer geschreven. Misschien had ik er voor de duidelijkheid beter het woordje 'chemisch' voor kunnen zetten, maar ik dacht dat iedereen dat wel zou begrijpen in deze context.
Maar ja; blijkbaar weet jij beter wat ik bedoelde dan ik zelf...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:In mijn premiumbrokken zitten die giffen niet in,dus ik heb er geen ervaring mee.En dat is de reden dat ik, niet erop reageer...
Als jij zulke goede premiumbrokken hebt en daar zo ontzettend tevreden over bent, zou je de topicstartser misschien kunnen helpen met haar vraag en haar een tip geven welke brokken zo goed zijn. Dat is tenslotte haar vraag.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Cocochanel schreef:In mijn premiumbrokken zitten die giffen niet in,dus ik heb er geen ervaring mee.En dat is de reden dat ik, niet erop reageer...
Als jij zulke goede premiumbrokken hebt en daar zo ontzettend tevreden over bent, zou je de topicstartser misschien kunnen helpen met haar vraag en haar een tip geven welke brokken zo goed zijn. Dat is tenslotte haar vraag.
ben toch wel erg benieuwd naar het merk :19:

maar ja, ik ben toch lucht :19: :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:

reageren?? je zit alleen in te hakken op Scooby :19: ben je ongesteld?
Afbeelding
Cocochanel

Scooby schreef:Als jij zulke goede premiumbrokken hebt en daar zo ontzettend tevreden over bent, zou je de topicstartser misschien kunnen helpen met haar vraag en haar een tip geven welke brokken zo goed zijn. Dat is tenslotte haar vraag.
---Daar heb ik dus ook al eerder erover gehad..
Cocochanel schreef:
---Dan moet je wat betere fabrikant uitzoeken.Natuurlijke antioxidanten zijn heel duur voor de inkoop en dat weten alle fabrikanten...en daarom kiezen de meeste ,voor veel goedekopere on-natuurlijke(schadelijke) antioxidanten.
Je hebt merken(mijn eigen) die bijvoorbeeld qua ingredienten bevatten :300 mg/kg van Vit.C , 400 mg/kg Vit.E , en ook extra toevoegingen van taurine en betacaroteen(zijn ook antioxidanten) enz.Mijn eigen merk,is de enigste merk met zoveel mg/kg aan antioxidanten...voor de fabrikant zo dure antioxidanten.En als je een beetje research doet,dan kom je zo achter welke merk...Trouwens je weet het wel,uit onze eerdere gesprekken...

---
Cocochanel schreef:
Iedereen bepaalt zelf,welke merk of soort brok hij of zij kiest. En tijdens mijn lange zoektocht naar een geschikte brok(premium of geperst),voor mijn ras...heb ik veel fabrikanten(zich zelf gemeld) en hun praatjes gehoord,geloof me..maar ik had mijn eigen prioriteiten erbij,net zo als jij,bij je keuze... neem ik aan
---Elke hond reageert anders op een (merk)brok.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:
Scooby schreef:Als jij zulke goede premiumbrokken hebt en daar zo ontzettend tevreden over bent, zou je de topicstartser misschien kunnen helpen met haar vraag en haar een tip geven welke brokken zo goed zijn. Dat is tenslotte haar vraag.
---Daar heb ik dus ook al eerder erover gehad..
Cocochanel schreef:
---Dan moet je wat betere fabrikant uitzoeken.Natuurlijke antioxidanten zijn heel duur voor de inkoop en dat weten alle fabrikanten...en daarom kiezen de meeste ,voor veel goedekopere on-natuurlijke(schadelijke) antioxidanten.
Je hebt merken(mijn eigen) die bijvoorbeeld qua ingredienten bevatten :300 mg/kg van Vit.C , 400 mg/kg Vit.E , en ook extra toevoegingen van taurine en betacaroteen(zijn ook antioxidanten) enz.Mijn eigen merk,is de enigste merk met zoveel mg/kg aan antioxidanten...voor de fabrikant zo dure antioxidanten.En als je een beetje research doet,dan kom je zo achter welke merk...Trouwens je weet het wel,uit onze eerdere gesprekken...

---
Cocochanel schreef:
Iedereen bepaalt zelf,welke merk of soort brok hij of zij kiest. En tijdens mijn lange zoektocht naar een geschikte brok(premium of geperst),voor mijn ras...heb ik veel fabrikanten(zich zelf gemeld) en hun praatjes gehoord,geloof me..maar ik had mijn eigen prioriteiten erbij,net zo als jij,bij je keuze... neem ik aan
---Elke hond reageert anders op een (merk)brok.

:blah: :blah: :blah: maar nog geen normaal antwoord alleen maar quotes... blijkt wel erg moeilijk te zijn gewoon antwoord te geven :19:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:Elke hond reageert anders op een (merk)brok.
Klopt, maar de topicstartser vraagt om een advies en ervaringen en die geef je niet op deze manier. Blijkbaar heb jij erg goed ervaringen met een bepaalde brok en ben je er van overtuigd dat dit de beste brok is die er is. Dan is het toch goed om dat te delen met anderen? Een ieder kan dan altijd nog prima voor zichzelf beslissen wat diegene wel of niet wil doen, maar aan alleen maar zeggen dat je zelf zo'n goede brok hebt, heeft niemand iets.
Cocochanel

malinois schreef: ben je ongesteld?
---Nee,daar wacht ik al meer dan 30 jaar op... :pffff: :smile1: :wink:
Als dat zo was...zou ik :cheer: Haleluja!, :cheer: roepen...
Laatst gewijzigd door Cocochanel op 30 nov 2006 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:
:smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:
:cheer: :cheer: :cheer: een antwoord :cheer: :cheer: :cheer:
maarre... als dat het niet is... relax dan een beetje... :mrgreen: is niet goed voor een mens zo in te hakken op iemand, want het gaat nergens over... 't is allang duidelijk wat er bedoeld werd lijkt me daar hoeven geen 4 pagina's aan gewijdt te worden. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef: Als dat zo was...zou ik :cheer: Haleluja!, :cheer: roepen...
nou... denk dat je daar wel weer op terug zou komen hoor :N: :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

yamie schreef:ik vind zelf proplan niet een "gezonde" brok, om de chemische toevoegingen dus :wink: dus kan je ook geen ervaring geven, ik voer het niet :mrgreen:
Purina Proplan heeft geen enkele niet natuurlijke toevoeging :wink: . Ik vind het een van de beste merken.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Indianpepper schreef:Wow, veel info zeg! :ok:

wie heeft er ervaring met Proplan? Iemand goede ervaringen mee?

ik ben nu 3 dagen verder met het geven van Proplan (nog wel een beetje gemengd met hun oude voer Royal Canin) en ik zie in ontlasting nog geen verschil, behalve dat ik zie dat ze nog moeten wennen: ontlasting is dus slap en heel lichtbruin van kleur (bijna geel zoals de brok zelf).

Nog even een week volhouden en kijken of ik verandering zie....
http://www.prinspetfoods.nl/consum/poepposter-new.pdf

:wink:

geel is dus veel granen... niet goed dus voor een hond.
Dat hoeft niet perse, hier poepen ze ook wel eens geel en ze krijgen hier alleen maar vers. Ik heb in het verleden ook een bork gevoerd met boven de 20% vleesmeel en ook daarop gele ontlasting.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hutsje schreef:
yamie schreef:ik vind zelf proplan niet een "gezonde" brok, om de chemische toevoegingen dus :wink: dus kan je ook geen ervaring geven, ik voer het niet :mrgreen:
Purina Proplan heeft geen enkele niet natuurlijke toevoeging :wink: . Ik vind het een van de beste merken.
:denken: sinds wanneer? of ben ik erg in de war, hoelang is het houdbaar?
Hutsje
Zeer actief

yamie schreef:
Hutsje schreef:
Al heel lang. Denk dat jij in de war bent met Dog Chow? De Purina Prolan kost ook rond of boven de 50 euro per 15 kilo dus dan mag het ook wel vrij zijn van rotzooi :wink: .
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Cocochanel schreef:

Wat zit er dan in jouw brokken? Wat maakt jouw brokken dan houdbaar op een manier dat het niet schadelijk is voor je honden?
Als je dat namelijk meteen had aangegeven had je de hele discussie met Scooby ook niet hoeven hebben. Want tja, iemand die brokjes voert die helemaal verantwoord zijn, weet dus ook dat er heel veel merken zijn die niet zo verantwoord met hun houdbaarheidsstofjes omgaan. En dus is het wel zo eerlijk om daar dan over te praten en niet te zeggen dat premium brokjes perfect zijn. Jouw specifieke premiumbrokjes, die daarmee een uitzondering zijn, bevatten geen chemische oxidanten en zijn daarmee minder schadelijk. Dat is dus iets heeeel anders als wat je beweert.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef:
Al heel lang. Denk dat jij in de war bent met Dog Chow? De Purina Prolan kost ook rond of boven de 50 euro per 15 kilo dus dan mag het ook wel vrij zijn van rotzooi :wink: .
de FF kost 30 euro per 15 kilo, en vrij van chemische troep, dus wat dat betreft, zegt prijs niet alles, en dat was mijn vraag ook niet, hoelang is proplan houdbaar?
Cocochanel

Roelfien schreef:
Cocochanel schreef:

Wat zit er dan in jouw brokken? Wat maakt jouw brokken dan houdbaar op een manier dat het niet schadelijk is voor je honden.

Als je dat namelijk meteen had aangegeven had je de hele discussie met Scooby ook niet hoeven hebben. Want tja, iemand die brokjes voert die helemaal verantwoord zijn, weet dus ook dat er heel veel merken zijn die niet zo verantwoord met hun houdbaarheidsstofjes omgaan. En dus is het wel zo eerlijk om daar dan over te praten en niet te zeggen dat premium brokjes perfect zijn. Jouw specifieke premiumbrokjes, die daarmee een uitzondering zijn, bevatten geen chemische oxidanten en zijn daarmee minder schadelijk. Dat is dus iets heeeel anders als wat je beweert.
Roelfien schreef:Wat zit er dan in jouw brokken?

.--- Daar gaan we weer...heb al eerder vertelt...
Natuurlijke antioxidanten zijn heel duur voor de inkoop en dat weten alle fabrikanten...en daarom kiezen de meeste ,voor veel goedekopere on-natuurlijke(schadelijke) antioxidanten.
Je hebt merken(mijn eigen) die bijvoorbeeld qua ingredienten bevatten : Vit.C =300 mg/kg , Vit.E =400 mg/kg , en ook extra toevoegingen van tocoferolen,taurine en betacaroteen(zijn ook antioxidanten) enz.. Mijn eigen merk,is de enigste merk met zoveel mg/kg aan antioxidanten...voor de fabrikant,oh zo dure antioxidanten.
Roelfien schreef : Je hebt anti-oxidanten, zoals in rood fruit, die zijn gezond.
---En dat is betacaroteen,wat je bedoelt en dat is ook in mijn merk te vinden...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef:
Hoi Jessica,

Op het moment dat een merk brokken heel lang houdbaar is, kun je er zeker van zijn dat er chemische anti-oxidanten in zitten. Wanneer er alleen natuurlijke anti-oxidanten in zitten, kan een brok nooit zo heel lang houdbaar zijn in verband met de vetten die er in zitten.

De prijs zegt niets over het feit of er wel of geen rotzooi in een brok zit. Eukanuba en Hull's zijn ook belachelijk duur, maar zitten vol met rotzooi.
Ik betaal 25 Euro voor 20 kilo Cavom en daar zit ook geen rotzooi in.
Hutsje
Zeer actief

yamie schreef:
Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef: Purina Proplan heeft geen enkele niet natuurlijke toevoeging :wink: . Ik vind het een van de beste merken.
de FF kost 30 euro per 15 kilo, en vrij van chemische troep, dus wat dat betreft, zegt prijs niet alles, en dat was mijn vraag ook niet, hoelang is proplan houdbaar?
Ik zeg nergens dat de prijs wat zegt, ik zeg dat het wel vrij MAG zijn van rotzooi voor die prijs. Geen idee hoe lang, ik voer geen brok. Heb wel even de Proplan zalm gevoerd en dat was niet lang houdbaar.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Scooby schreef: Hoi Jessica,

Op het moment dat een merk brokken heel lang houdbaar is, kun je er zeker van zijn dat er chemische anti-oxidanten in zitten. Wanneer er alleen natuurlijke anti-oxidanten in zitten, kan een brok nooit zo heel lang houdbaar zijn in verband met de vetten die er in zitten.

De prijs zegt niets over het feit of er wel of geen rotzooi in een brok zit. Eukanuba en Hull's zijn ook belachelijk duur, maar zitten vol met rotzooi.
Ik betaal 25 Euro voor 20 kilo Cavom en daar zit ook geen rotzooi in.
Hoi Karen,

Waarom denk jij dat ik dat niet weet? Ik vind dat zo raar en belerend overkomen? Natuurlijk weet ik dat, ik hou me al jaren bezig met voeding van honden. Proplan is niet lang houdbaar. De Dog Chow wel, maar daar zit dus ook wel rotzooi in. Dat is het goedkopere merk van Purina. En nee, de prijs hoeft niets te zeggen over de ingredienten, ook dat weet ik. Ik VIND alleen dat voor die prijs een voer wel vrij mag zijn van troep.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef:
yamie schreef: :denken: sinds wanneer? of ben ik erg in de war, hoelang is het houdbaar?
Ik zeg nergens dat de prijs wat zegt, ik zeg dat het wel vrij MAG zijn van rotzooi voor die prijs. Geen idee hoe lang, ik voer geen brok. Heb wel even de Proplan zalm gevoerd en dat was niet lang houdbaar.
tja..... ik zie toch wat advertenties op MP bv staan, proplan aangeboden, advertentie in november geplaatst en houdbaar tot eind 2007 :wink:

http://dieren.marktplaats.nl/dierenvoed ... 0%26sa%3DN

ik ben er dus echt niet van overtuigd dat er geen chemische toevoegingen in proplan zitten..
Hutsje
Zeer actief

Als je op hun site kijkt dan zie je dat ze alleen natuurlijke antioxydanten gebruiken. Als je op de zakken in de winkel kijkt zal je dat ook zien. De laatste keer dat ik de zakken bekeken heb zat er iig geen rotzooi in :wink: .
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Als je op hun site kijkt dan zie je dat ze alleen natuurlijke antioxydanten gebruiken. Als je op de zakken in de winkel kijkt zal je dat ook zien. De laatste keer dat ik de zakken bekeken heb zat er iig geen rotzooi in :wink: .
nee, ik zie dat ze idd OOK vit E gebruiken en geen kleurstoffen, maar verder? ze zijn nl niet verplicht om meer erop te zetten, zeker als het niet door hun zelf toegevoegd is, feit is gewoon, dat een brok geen jaar of langer houdbaar kan zijn, zonder chemische anti oxidanten :wink:
Hutsje
Zeer actief

yamie schreef:
Hutsje schreef:Als je op hun site kijkt dan zie je dat ze alleen natuurlijke antioxydanten gebruiken. Als je op de zakken in de winkel kijkt zal je dat ook zien. De laatste keer dat ik de zakken bekeken heb zat er iig geen rotzooi in :wink: .
nee, ik zie dat ze idd OOK vit E gebruiken en geen kleurstoffen, maar verder? ze zijn nl niet verplicht om meer erop te zetten, zeker als het niet door hun zelf toegevoegd is, feit is gewoon, dat een brok geen jaar of langer houdbaar kan zijn, zonder chemische anti oxidanten :wink:
De variant die ik had was iig niet zo lang houdbaar. Ik lees trouwens niet ook, wel dit:

Ingrediënten
Kip (20%), Rijst (15%), Maïs, Kippenmeel, Maïsgluten, Tarwe, Dierlijk vet (geconserveerd met een mix van tocoferolen), Digest, Bietenpulp, Eipoeder, Gist, Visolie, Calciumfosfaat, Kaliumchloride, Natriumchloride, Calciumcarbonaat, Mineralen. Toevoegingsmiddelen: Kopersulfaat (koper = 12 mg/kg), Vitamine A 21000 IE/kg, Vitamine D3 1600 IE/kg, Vitamine E (α-tocoferol) 155mg/kg, Vitamine C (ascorbinezuur) 70 mg/kg. Antioxidant: Tocoferol-rijk extract van natuurlijke oorsprong.

Ik vraag het me dus echt af, bij mijn weten gebruiken ze geen rotzooi. Maar in feite zal het me aan mijn reet roesten want ik voer geen brok :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”