Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verzekering
Moderator: moderatorteam
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laforrest
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik ga toch eens bellen met de verzekeringmij....of zullen ze geen eerlijk antwoord geven denk jeDebby Speerstra schreef:Ja dat is natuurlijk de keuze die je zelf moet maken. Ik persoonlijk zou Spike wel verzekeren er kan nog van alles gebeuren. En ik weet wel zeker dat ze het niet zomaar steeds op zijn poot kunnen gooien en niets vergoeden. Daarbij ga je een stuk makkelijker naar de DA als hij verzekerd.
juist bij spike is het risico nu groter dat hij sneller iets zal mankeren...ik zal eens gaan bellen en dan met mijn husband in conclaaf...kijken hoe hij er over denkt
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Verzekeringen betalen niet uit als iets het gevolg is van iets wat de hond al heeft opgelopen voor het moment van verzekeren.laforrest schreef:mijn vraag is eigenlijk: heeft het nog zin om spike alsnog te verzekeren. ik wéét dat we ons niet meer kunnen verzekeren voor wat er gebeurd is (en dan bedoel ik eigenlijk, als hij ergens last van krijgt als gevolg van de amputatie)
maar stel nou dat hij iets krijgt wat niet het gevolg is van de amputatie van zijn pootje (slijtage of als hij iets mankeert aan één van zijn andere poten of dergelijke)....zou de verzekering het dan te allen tijde gooien op...het is het gevolg van???
dat houdt mij namelijk tegen om spike alsnog te verzekeren. dan betaal ik straks een premie (wat overigens géén probleem is hoor, doe het juist graag) en zegt de verzekering...sorry mevrouw, we keren niet uit, want het is een gevolg van....![]()
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet in elk geval zeker dat Pico Bello je eerlijk antwoord zal geven op deze vraag. Ik heb hen ook meerdere malen gebeld, voordat ik heb besloten om Bono bij hen te verzekeren en dan stonden ze me ook altijd eerlijk te woord.laforrest schreef:ik ga toch eens bellen met de verzekeringmij....of zullen ze geen eerlijk antwoord geven denk je![]()
Groetjes, Karen
-
laforrest
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
laforrest
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Sassie
- Zeer actief
Ik heb Wolf niet verzekerd. Misschien moet ik me er nog eens in verdiepen. Ongeveer een jaar geleden was het aanbod van huisdierenverzekeraars niet groot en bovendien vond ik er teveel uitsluitingen in zitten. Wolf zijn dure LPC operatie werd bijvoorbeeld niet vergoed omdat dat een deels erfelijke aandoening is.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon de diverse verzekeraars eens opbellen met deze vraag!laforrest schreef:dat begrijp ik...
maar stel nou dat hij eerder slijtage krijgt aan een andere poot ofzo..."direct" heeft dat niks te maken met de amputatie van zijn poot...indirect denk ik weer welomdat hij zijn spieren etc. anders belast
Groetjes, Karen
- Karin
- Actief
- Contacteer:
Ik had eerder ook nooit aan verzekeren gedacht heb mijn schotse collie ook niet verzekerd maar Shia die werkt dus echt heel veelbij de schapen en loopt nogal eens mank en het ergste is ( nou ja niet echt erg dus) is dat het tot nu toe nooit echt iets erg geweest is,maar goed ik ben dus wel iemand die als na 2 weken er niet echt iets is verbeterd of ik vertouw het niet dan wil ik dus gelijk foto's en zo
Een 2 maanden geleden heb ik dus weer foto's van voet, knie en heup laten maken niks op te zien terwijl ik toen echt dat dat ze de kniebanden verrekt of zo zou hebben,na de foto liep ze weer gewoon
Ze loopt gewoon meer kans op blessures dus haar nu toch maar verzekerd
Een 2 maanden geleden heb ik dus weer foto's van voet, knie en heup laten maken niks op te zien terwijl ik toen echt dat dat ze de kniebanden verrekt of zo zou hebben,na de foto liep ze weer gewoon
Ze loopt gewoon meer kans op blessures dus haar nu toch maar verzekerd
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Juist Karin,dat weten ze niet,ze vragen er verder ook niet omKarin schreef:Nou zeg dat is wel raar, lijkt me dat juist in de sport er heel goed getraind is op die sprongen. Hahaha is maar goed dat ze niet zien op wat voor terreinen ik kom met mijn bordermalinois schreef:het zit wat ik heb begrepen in de hoogte van de sprongen bij de africhting, een sprong van 1.80 mtr.Karin schreef:Ik heb sinds kort mijn border ook bij Proteque verzekerd omdat ze nogal eens wat oploopt tijdens het werken met de schapenmalinois schreef:nee vind ik niet.. leg zelf wel wat geld achteruit...
ik sport met m'n honden en dat mag ook niet he... dus ben je niet verzekerd als je iets gebeurd.
Africhting valt buiten de verzekering.![]()
Typisch hier deden ze niet raar over en heb ik haar gewoon kunnen verzekeren terwijl dat ook een werksport is

- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat Pico Bello altijd alles netjes uitbetaald. Ze betalen eens per kwartaal uit, dus soms moet je even op je geld wachten, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.Dibbes schreef:Hebben de mensen die bij Pico Bello zitten ook ervaring met het declareren?
Ik zie dat ze wel een maximum hebben aan het te declareren bedrag (2555,- bij een combinatiepolis). Als ik dan lees dan Caroline 4000,- kwijt was, moet je nog steeds heel veel zelf betalen. Hoe zit dat bij Proteq?
Die 2555 Euro is het maximum bedrag per aandoening wat ze vergoeden. Bij Proteq ligt dat maximum bedrag iets lager, dacht ik?
Groetjes, Karen
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze betalen altijd netjes uit, ik zit niet aan het maximum per aandoening dus daar heb ik gelukkig nog geen ervaring mee.Dibbes schreef:Hebben de mensen die bij Pico Bello zitten ook ervaring met het declareren?
Ik zie dat ze wel een maximum hebben aan het te declareren bedrag (2555,- bij een combinatiepolis). Als ik dan lees dan Caroline 4000,- kwijt was, moet je nog steeds heel veel zelf betalen. Hoe zit dat bij Proteq?

-
Neeltje
Hier zijn hond en kat beide verzekerd. Tirsa al vanaf puppy en Floortje (kat) vanaf 9 jaar. Een kat Gijs had diabetes gekregen en was niet verzekerd. Dat heeft klauwen met geld gekost. Toen Gijs was overleden heb ik meteen Floorjte ook verzekerd van: dat overkomt me geen tweede keer, en wat blijkt nu 2 jaar later: Floortje heeft ook suikerziekte (ouderdoms) ben ik blij dat ik haar heb verzekerd.
Welke verzekering je neemt, moet je zelf uitzoeken, maar verzekeren zou ik zeker doen, tenzij je in de slappe was zit.
Welke verzekering je neemt, moet je zelf uitzoeken, maar verzekeren zou ik zeker doen, tenzij je in de slappe was zit.