Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel dekkingen mag een reu doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

malinois schreef:
Dipsausje schreef:Even wat meer ontopic: bij de stabijhoun mag een reu 8x dekken (max 3x per jaar), scheelt nogal veel met de 90x van de Duitse Herder in Duitsland.
maar dat 8x dekken is dat om volgens de RV te fokken?
RV is toch rasvereniging heh? In dat geval ja het is een eis van de rasvereniging, en bij overtreding kan de sanctie: berisping, geldboete, diskwalificatie persoon en/of honden, ontneming van bevoegdheid tot official of keurmeester en afname van het recht tot het voeren van een kennelnaam zijn.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Airedale schreef:
boemerang schreef:
Manon_ schreef:
boemerang schreef:zo'n meneertje is de vader van onze buddy
goldenretriever
heeft wel 600 nakomelingen dekt nog op de leeftijd van tien jaar
en daar is onze buddy een product van
wel fijn als je dat achteraf hoort
en dat is de zuivere waar heid ,heb met de dek reu eigenaar
gesproken,en zolang hij het nog goed doet mag hij blijven dekken
en de teef heeft een schildklier afwijking
ook daar zijn we later achter gekomen
dus een goede fok hond :denken:
Mag ik vragen wie zijn vader is? :wink:
je mag het vragen ,maar ik zeg het niet is voor een honden forum geen goed idee om dat hier neer te zetten
ook niet via pb ik hou het liever zo
maar vind het jammer dat deze mensen zich goede fokkers noemen
aangesloten bij de vereniging
we zijn er nu wel achter dat er nog betouwbare fokkers zijn
die wel zorgvuldig naar de honden zijn ,die het echt met hun hart doen
terwijl wij zo iets hebben deze doen het voor het geld :ok:
Wat jammer dat je een slechte fokker getroffen hebt. Deze fokker lijkt me inderdaad meer bezig met geld verdienen dan met het verbeteren van het ras. Heb je contact gehad hierover met de rasvereniging? Heeft je hond zelf ook gezondheidsproblemen?
even een reactie
de ras vereniging doet er niets mee ,omdat ze getest zijn op de dingen waar ze op worden getest,wel zijn we met onze buddy bij de fokker geweest,om hem te laten knippen,het comentaar wat we kregen
over hoe hij er uitzag ,mager en niet in het haar zitten
toen hadden wij zo iets van we zoekken wel een ander die buddy gaat knippen,later bij de DA hebben wij het er over gehad dat hij sloom was en niet in het haar zat , hij dacht aan een schildklier probleem
dus op getest ,maar moeten het wel weer laten doen
via via hebben wij iets op gevangen van iemand die het mij toen vertelde
ik kon het niet geloven dus de fokker gebeld ,die man vertelde dat moeder hond een schildklier af wijking heeft en toen op 6 tabletten per dag zat
en ze hebben vorig jaar van de zelfde hond nog een nestje gehad
dus om jou vraag te beantwoorden ik denk dat zij de echte fok broden zijn
dus om het geld te doen is,maar nu mag die teef niet meer zij is op die leeftijd dat er geen nest meer mag komen,dat scheelt weer :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
boemerang
Zeer actief

nog even over die fokker
de stamboom moest ook nog eens terug
er stond een andere naam op
volgens mij de gegevens van de zoon van papa hond
en omdat iemand zo vertelde ze het er mee ging fokken
had ze geprobeerd om alleen die ene te laten veranderen
maar dat kon niet,om vervalsing of zo iets tegen te gaan
dus dat vond ik al slecht ,maar goed onze buddy is hier
het is een heerlijke hond
we genieten van hem ,en we hopen dat hij heel oud mag worden
hij had ook een zwak hart ritme dus een hart echo
maar die was gelukkig goed ,daarom moetten we hem straks ook nog eens laten testen
en dan denk je een hond van 600 euro met stamboom
we hebben ons goed voor laten lichten ,maar zo zie je
in sommige gevallen lukt dat echt niet
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Martijn schreef:Ik wil niemand beledigen maar een fokker tref je niet..die zoek je uit.
Of je nu een goede of een slechte fokker hebt "getroffen"...als dat toeval is doe je zelf iets fout.
Kan onwetendheid zijn maar onwetendheid is gewoon een keuze. Men bepaalt tegenwoordig zelf waar je wel of niet verstand van hebt. Alle informatie is buitengewoon makkelijk te vinden..je hoeft het alleen nog maar te lezen.
Als je dat niet gedaan hebt is het echt te makkelijk om jezelf slachtoffer van een slechte fokker te noemen.
martijn we zijn niet over een nacht ijs gegaan ,we hebben ons goed laten informeren,ze hadden de pappieren er bij ogen test noem maar op,we hadden echt een voor gesprek
om te zien of wij wel geschikt waren voor een hond van hen
en ja wij mochten er een kopen
ook zijn wij op de puppy zondagen geweest
dus alles wat je leest hoe herken je een goede fokker
wij dachten dit is een goede fokker
maar zo als de hond er toen uit zag zie mij andere stuk
hadden ze ons moetten inlichten mischien is het wel de schildklier
want dat heeft moeder hond ook ,nee hoor in comentaar geven waren ze goed in in ieder geval zijn we het slachtoffer geworden van top fokkers
zo voelen wij het wel ,martijn de meest ervaren mens zou daar door de mand gaan
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Martijn schreef:
boemerang schreef:
we hebben ons goed voor laten lichten ,maar zo zie je
in sommige gevallen lukt dat echt niet
Onzin. Je hebt zelf de pup daar vandaan gehaald en er is dan ook niemand verantwoordelijk voor die keuze dan jij zelf.
Met meer gedane moeite had je dat niet gedaan dus dat is jouw tekorkoming. Geeft verder niet maar je moet niet gaan doen alsof het aan iemand anders ligt dat jij een pup bij een broodfokker haalt.
martijn het is geen broodfokker
een erkende kennel met een goede naam,aldus na veel navraag van onze kant
waarom komt daar dan iemand die een hond koopt met de bedoelling om er mee te gaan fokken,dat wisten deze fokker van buddy ook
dat die mensen wilden fokken met die hond en deze achter grond
buddy komt dus niet van marktplaats af ,maar bij een erkende fokker
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik vind 60 dekkingen per jaar ook erg veel, maar men het wel in verhouding zien.
ik heb gezocht naar het aantal inschrijvingen in het Duitse stamboek voor de Duitse herders.
Ik vond een hond geboren in januari 2002 en een geboren in januari 2000. In 2 jaar tijd was het stamboomnr verhoogd met 42.000. Er zijn dus gemiddeld genomen in een jaar 21.000 Duitse herders gefokt. Gaat men uit van gemiddeld 5 pups per worp dan zijn dit 4000 nesten per jaar! Dan is 60 dekkingen een percentage van ca 1,5 per totaal aantal dekkingen.
Een reu van een zeldzaam ras, waarvan maar 5 nesten per jaar geboren
worden, zit meteen dus al op 20 % van het totaal met 1 dekking per jaar en heeft dus meer invloed.
Of zie ik dit nu verkeerd?

*Edit, toegevoegd : 1 dekking per jaar
Laatst gewijzigd door Elly* op 21 okt 2006 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dipsausje schreef:
malinois schreef:
Dipsausje schreef:Even wat meer ontopic: bij de stabijhoun mag een reu 8x dekken (max 3x per jaar), scheelt nogal veel met de 90x van de Duitse Herder in Duitsland.
RV is toch rasvereniging heh? In dat geval ja het is een eis van de rasvereniging, en bij overtreding kan de sanctie: berisping, geldboete, diskwalificatie persoon en/of honden, ontneming van bevoegdheid tot official of keurmeester en afname van het recht tot het voeren van een kennelnaam zijn.
maar een fokker die niet fokt via de RV heeft hier dus niks mee en kan doen wat hij wil :19: stamboom krijgen de pups gewoon en kennelnaam behoudt hij dan gewoon neem ik aan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:
LongFields schreef: Ja, en dat kan toch niet de bedoeling zijn... :wink:
Zou ik persoonlijk zonde vinden. :wink:
maar t gebeurd wel... zie de dober helaas...met alle gevolgen van dien.
Bij de laekense zijn er twee reuen waarvan ik persoonlijk vind dat ze te diep in het ras zitten. Zeker geen 50 nesten gedekt maar de nakomelingen zijn wel heel veel gebruikt.

Op zich waren het goede reuen en het is ook niet zo dat het ras
"beschadigd" is maar het is een klein ras en je kan er bijna niet meer omheen. Dat op zich vind ik al zonde.
ben ik het mee eens hoor zeker bij zo'n smalle basis als de Laekense :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boemerang
Zeer actief

malinois schreef:
Dipsausje schreef:
malinois schreef:
maar een fokker die niet fokt via de RV heeft hier dus niks mee en kan doen wat hij wil :19: stamboom krijgen de pups gewoon en kennelnaam behoudt hij dan gewoon neem ik aan
deze is aan gesloten bij de RV en nog kan dit gebeuren,als je maar een maal in die wereld een goede naam hebt op gebouwd ,kun je veel maken
maar ik doe niet zielig ik vind het jammer dat ze zich nog steeds goede erkende via de RV aangesloten fokkers zijn en noemen
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Martijn schreef:Erkend zijn staat broodfokken niet in de weg hoor. :wink:

Maar goed...als jij het gevoel hebt dat je alles goed hebt gedaan en de fokker geweldig is dan zal het wel een straf van god zijn ofzo. :roll:
als dat zo is ,mag hij terug straffen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:
malinois schreef:
Dipsausje schreef:
malinois schreef: maar dat 8x dekken is dat om volgens de RV te fokken?
deze is aan gesloten bij de RV en nog kan dit gebeuren,als je maar een maal in die wereld een goede naam hebt op gebouwd ,kun je veel maken
maar ik doe niet zielig ik vind het jammer dat ze zich nog steeds goede erkende via de RV aangesloten fokkers zijn en noemen
daarom zegt een RV mij helemaal niks... ik kijk er niet naar of de fokker waar ik m'n pups haal aangesloten is bij de RV over het algemeen is dat toch allemaal vriendjespolitiek :wink:
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Martijn schreef:
malinois schreef: daarom zegt een RV mij helemaal niks... ik kijk er niet naar of de fokker waar ik m'n pups haal aangesloten is bij de RV over het algemeen is dat toch allemaal vriendjespolitiek :wink:
Ik vind sowieso dat je eigenlijk een bepaald nest uit moet zoeken en niet zozeer een fokker. Hoewel die natuurlijk ook belangrijk is.
en daar heb je twee punten te gelijk
overal hoor je hier moet je op letten zoals
is ze aan gesloten bij een RV
heeft ze een site
is het een erkende fokker
heeft ze een goede kennel naam
zien de honden er goed en verzorgd uit
als je daar komt en al deze dingen zijn op dat moment aan wezig
denk je toch dat je goed zit
nu valt het mij wel op dat er bij de goldens een rommeltje aan het worden is
zie de lijsten met aanbod ,het is soms net mp
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
malinois schreef: daarom zegt een RV mij helemaal niks... ik kijk er niet naar of de fokker waar ik m'n pups haal aangesloten is bij de RV over het algemeen is dat toch allemaal vriendjespolitiek :wink:
Ik vind sowieso dat je eigenlijk een bepaald nest uit moet zoeken en niet zozeer een fokker. Hoewel die natuurlijk ook belangrijk is.
klopt, ik kijk ook eerst naar de combi en dan waar die ligt. En of die fokker dan wel of niet bij een RV is aangesloten zal me een worst zijn, de fokkerswereld in de hondensport is toch vrij klein qua stamboomhonden (tenminste voor de honden die ik zoek)dus ik weet wel wie wat voor soort honden fokt, welk type, karakter etc. en hoe hij zelf als fokker is.
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

malinois schreef:maar een fokker die niet fokt via de RV heeft hier dus niks mee en kan doen wat hij wil :19: stamboom krijgen de pups gewoon en kennelnaam behoudt hij dan gewoon neem ik aan
Ik heb het even opgezocht en het regelement is van de rasvereniging en van de Raad van Beheer Kynologisch Gebied in Nederland, dus een stabij die niet volgens het regelement wordt gefokt kan geen stamboom krijgen toch??
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dipsausje schreef:
malinois schreef:maar een fokker die niet fokt via de RV heeft hier dus niks mee en kan doen wat hij wil :19: stamboom krijgen de pups gewoon en kennelnaam behoudt hij dan gewoon neem ik aan
Ik heb het even opgezocht en het regelement is van de rasvereniging en van de Raad van Beheer Kynologisch Gebied in Nederland, dus een stabij die niet volgens het regelement wordt gefokt kan geen stamboom krijgen toch??
Naar mijn weten krijgen alle pups die een stamboomvader en een stamboommoeder hebben gewoon een stamboom als de fokker die aanvraagt. Ongeacht of je lid bent van een RV of ongeacht of je een kennelnaam hebt.
Afbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Dipsausje schreef:
Bij ATCN is dit inderdaad een keer gebeurd. Een fokker hield zich niet aan de afspraken vastgelegd in de ledenvergadering en is voorgoed geroyeerd.
Laatst gewijzigd door Airedale op 21 okt 2006 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

malinois schreef:
Dipsausje schreef:
Naar mijn weten krijgen alle pups die een stamboomvader en een stamboommoeder hebben gewoon een stamboom als de fokker die aanvraagt. Ongeacht of je lid bent van een RV of ongeacht of je een kennelnaam hebt.
De bewuste fokker geeft inderdaad nog steeds pups met stamboom af maar op de site van de RV komt de naam van de fokker niet meer voor en dat is een goede indicatie voor a.s. kopers.
Als meer RV dit zouden doen voorkomen ze gevallen als van Boemerang.
R.v.Beheer doet niet veel, het hangt van de RV af.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

LongFields schreef:
ranetje schreef:
LongFields schreef:
jidde schreef:Een duitse herder reu in duitsland mag 60 dekkingen binnenland (dus duitsland) en 30 dekkingen buitenland doen. En geloof me, ik ken reuen die dus 90 dekkingen per jaar halen :denken:
Ik vraag me echt af waarom zo'n hoog aantal nodig is. :19:
Maar dat zal wel aan mij liggen...
Ligt niet alleen aan jou :wink:
Ik vind het volslagen krankzinnig :80:
Gaat zo'n reu het jaar daarop ook nog gewoon verder "jidde"? Of is ie in één jaar klaar :mrgreen:
Het is wel lekker verdienen zeg... :eek:
60 x dekgeld vangen, ik geloof dat ik iets niet goed doe... :wink: :mrgreen:
Je houd zo een reu 2 jaar en o 5 jarige leeftijd kan je hem verkopen voor een bedrag met 5 nullen :eek:
Ik doe iets verkeerds met mijn teefje :mrgreen: kan beter dan op de reuen overgaan
boemerang
Zeer actief

wij wilden met buddy ook iets meer doen
zodat hij een paar keer kon dekken
maar nu wij dit alles weten gaat het over
dat doen we dus om niet nog meer goldens met de kans op een schildklier af wijking op deze wereld te zetten
:ok:
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Airedale schreef:De bewuste fokker geeft inderdaad nog steeds pups met stamboom af maar op de site van de RV komt de naam van de fokker niet meer voor en dat is een goede indicatie voor a.s. kopers.
Eigenlijk zou iedere RV gewoon erg streng moeten zijn. Dan weet iedereen tenminste zeker dat er op een fatsoenlijke en verantwoordelijke manier wordt gefokt zolang je een puppy maar via de RV koopt.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een stamboom, een stamboomcertificaat en een afstammingsbewijs??
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dipsausje schreef:
Airedale schreef:De bewuste fokker geeft inderdaad nog steeds pups met stamboom af maar op de site van de RV komt de naam van de fokker niet meer voor en dat is een goede indicatie voor a.s. kopers.
Eigenlijk zou iedere RV gewoon erg streng moeten zijn. Dan weet iedereen tenminste zeker dat er op een fatsoenlijke en verantwoordelijke manier wordt gefokt zolang je een puppy maar via de RV koopt.
waarom? ik heb niks met de RV van mijn ras... ben er lid van omdat het moet voor bepaalde wedstrijden maar verder zegt het me niks hoor... :19:
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

malinois schreef:waarom? ik heb niks met de RV van mijn ras... ben er lid van omdat het moet voor bepaalde wedstrijden maar verder zegt het me niks hoor... :19:
Ik bedoelde eigenlijk alleen maar als het gaat om fokken. Veel mensen gaan er van uit dat wanneer je een pup maar via de RV haalt dat het dan allemaal wel goed zit terwijl dat toch niet altijd zo is. Daarom moeten ze streng zijn t.o.v. fokkers zodat er binnen de RV's geen broodfok of enige andere onverantwoorde manier van fokken meer is.
boemerang
Zeer actief

net zoals ik eerder heb gezegd ,deze fokker voldoet aan alles
de rv is tevreden als de fokker kan aan tonen waar op getest moet worden,maar het zit meer in de persoon
gaat het om geld of gaat het hen om hun ras in goede stand te houden
dit is geen uitzondering,ik denk dat er meer fokkers het op deze mannier doen
en geld en nog eens geld
daarom zou het fijn zijn dat er strenger moet worden op getreden
als je dan problemen hebt ,dat je iemand ook kunt aanspreken
vooral omdat deze pup 600 euro heeft gekost,daar hebben wij ook voor moeten sparen
met voor ons nu de gedachte wat staat ons te wachten
want steeds lees ik op het forum spaar iets langer voor een pup
nou als je dan deze ervaring krijgt,heb je nog een dure pup
toch wil ik wel zeggen dat er in de golden wereld ook fokkers zijn die oprecht belangstelling hebben
naar de hond en baas toe als er iets is,dus ook zijn er nog goede fokkers
maar deze fokker heeft de moeite niet genomen om per mail te vragen
hoe het is met de hond,ik weet het zij hebben meer pup kopers ,dan wij een fokker hebben
maar als je oprecht bent is een mailtje zo verstuurd,en wij hebben heus wel begrib dat ze het druk hebben en dus via de mail informeren
dan via een telefoon ,want dan ben je vaak langer in gesprek
maar goed we houden van buddy en zouden hem niet willen missen
en weer een ervaring rijker,
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

boemerang schreef:net zoals ik eerder heb gezegd ,deze fokker voldoet aan alles
de rv is tevreden als de fokker kan aan tonen waar op getest moet worden,maar het zit meer in de persoon
gaat het om geld of gaat het hen om hun ras in goede stand te houden
dit is geen uitzondering,ik denk dat er meer fokkers het op deze mannier doen
en geld en nog eens geld
daarom zou het fijn zijn dat er strenger moet worden op getreden
als je dan problemen hebt ,dat je iemand ook kunt aanspreken
vooral omdat deze pup 600 euro heeft gekost,daar hebben wij ook voor moeten sparen
met voor ons nu de gedachte wat staat ons te wachten
want steeds lees ik op het forum spaar iets langer voor een pup
nou als je dan deze ervaring krijgt,heb je nog een dure pup
toch wil ik wel zeggen dat er in de golden wereld ook fokkers zijn die oprecht belangstelling hebben
naar de hond en baas toe als er iets is,dus ook zijn er nog goede fokkers
maar deze fokker heeft de moeite niet genomen om per mail te vragen
hoe het is met de hond,ik weet het zij hebben meer pup kopers ,dan wij een fokker hebben
maar als je oprecht bent is een mailtje zo verstuurd,en wij hebben heus wel begrib dat ze het druk hebben en dus via de mail informeren
dan via een telefoon ,want dan ben je vaak langer in gesprek
maar goed we houden van buddy en zouden hem niet willen missen
en weer een ervaring rijker,
€600,- is niet eens zo duur voor een Golden hoor. En sorry, maar ik ben het wel met Martijn eens wat betreft je verdiepen in het ras.
Omdat wij voorheen 2 Goldens hadden en we wisten dat we weer een pup wilden (zeker als de 2e komt te overlijden) hebben we (en dan m.n. mijn moeder en ik) ons al tijden georiënteerd op bij welke fokker we een pup wilden.
Verder wisten we ook van welke honden we wel en beslist niet een nakomeling wilden. De fokker waar we nu op de lijst staan voor een pup gaf ons de keuze uit 2 combinaties. Omdat we wisten wat we wel en niet wilden konden we de keuze vrij snel maken.
Verder roep je van alles over de rasvereniging. Tja, als je lid zou zijn zou je weten dat er daar zich heel wat afspeeld.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

onze buddy is nu ruim twee jaar
en inmiddels weet ik wat er zich binnen de ras vereniging af speelt
toen nog niet,maar het maakt eigenlijk weinig verschil
een maal een harde werker altijd een harde werker
ook al ben je zo lui geworden ,ze zien je als een harde werker
dat is met de honden fok net zo
een maal een goede naam altijd een goede naam
ik hoop dat ik echt niet snel naar een andere hond hoef te zoeken
maar ik vertrouw er nog maar een paar
en dan zal ik nog twijfelen
het klinkt gek ,maar toch is het zo
wij hebben de honden voor ons plezier ,dus zullen altijd anders tegen dingen aan kijken,als wanneer je er mee fokt
voor alle honden bezitters die in de fout gaan met mp honden
het kan ook met erkende rv honden, die ervaring hebben wij
als er duidelijker regels komen ,zo iets als een keur merk
dat je dan weet dit is een goed adres
maar zolang er zo nog gesjoemeld kan worden echt jammer
voor een dek reu moest ook een aantal dekkingen vast komen te staan
net als bij de teven,maar goed dat zal wel niet kunnen
toch hoop ik dat de fokkers die echt van hun dieren en ras houden
ook andere gezondheids klachten ,daar rekening mee gaan houden
om hun ras niet naar de kloten te helpen ,en dat hoor ik en zie ik wel gebeuren bij de golden echt jammer
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef: voor alle honden bezitters die in de fout gaan met mp honden
om hun ras niet naar de kloten te helpen ,en dat hoor ik en zie ik wel gebeuren bij de golden echt jammer
je moet gewoon zelf goed opletten, vragen stellen aan kopers, kopers opzoeken en vragen naar ervaringen etc. daarnaast je verdiepen in het ras zodat je weet waar je op moet letten dan ben je al een heel eind. Ik heb geen keurmerk nodig om te weten waar ik m'n honden koop!
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

malinois schreef:
je moet gewoon zelf goed opletten, vragen stellen aan kopers, kopers opzoeken en vragen naar ervaringen etc. daarnaast je verdiepen in het ras zodat je weet waar je op moet letten dan ben je al een heel eind. Ik heb geen keurmerk nodig om te weten waar ik m'n honden koop!
Helemaal mee eens. Je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid hebt om uit te zoeken met wat voor fokker je te maken. Mensen zijn verdorie kritischer waar het gaat om de aanschaf van een wasmachine dan bij de aanschaf van een maatje voor vele jaren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:
malinois schreef:
Helemaal mee eens. Je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid hebt om uit te zoeken met wat voor fokker je te maken. Mensen zijn verdorie kritischer waar het gaat om de aanschaf van een wasmachine dan bij de aanschaf van een maatje voor vele jaren.
plak er een sticker op en het is goed... maar wat als ik nou andere eisen stel aan een pup dan jij dan hebben we dus al een probleem :19: Gewoon goed uit je doppen kijken en wat moeite doen dan ben je een heel eind zoals ik al zei. :ok:
Afbeelding
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Branka schreef:Helemaal mee eens. Je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid hebt om uit te zoeken met wat voor fokker je te maken. Mensen zijn verdorie kritischer waar het gaat om de aanschaf van een wasmachine dan bij de aanschaf van een maatje voor vele jaren.
Niet om het goed te praten maar: dat komt waarschijnlijk om dat wasmachines niet van die leuke koppies hebben. En het kost behoorlijk wat zelfbeheersing om het verstand niet op 0 te laten gaan na het zien van die vertederende koppies. En veel mensen beschikken op dat moment niet over veel zelfbeheersing, helaas maar waar.

En dan is het natuurlijk heel leuk (en volledig correct) om te zeggen dat mensen zelf verantwoordelijk moeten zijn en alles goed moeten uitzoeken. Maar helaas doen veel mensen dat nou niet en lezen ze ook dit soort forums niet waardoor die dieren er nog niets mee opschieten. Daarom denk ik dat het weldegelijk goed is als er strengere wetten komen en dan ook veel controle daarop om te zorgen dat broodfok uitgeroeid wordt. Helaas zou dat wel allemaal erg duur worden, wordt die hondenbelasting in ieder geval aan iets nuttigs uitgegeven...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dipsausje schreef:
Branka schreef:Helemaal mee eens. Je hebt ook zelf een verantwoordelijkheid hebt om uit te zoeken met wat voor fokker je te maken. Mensen zijn verdorie kritischer waar het gaat om de aanschaf van een wasmachine dan bij de aanschaf van een maatje voor vele jaren.
Niet om het goed te praten maar: dat komt waarschijnlijk om dat wasmachines niet van die leuke koppies hebben. En het kost behoorlijk wat zelfbeheersing om het verstand niet op 0 te laten gaan na het zien van die vertederende koppies. En veel mensen beschikken op dat moment niet over veel zelfbeheersing, helaas maar waar.

En dan is het natuurlijk heel leuk (en volledig correct) om te zeggen dat mensen zelf verantwoordelijk moeten zijn en alles goed moeten uitzoeken. Maar helaas doen veel mensen dat nou niet en lezen ze ook dit soort forums niet waardoor die dieren er nog niets mee opschieten. Daarom denk ik dat het weldegelijk goed is als er strengere wetten komen en dan ook veel controle daarop om te zorgen dat broodfok uitgeroeid wordt. Helaas zou dat wel allemaal erg duur worden, wordt die hondenbelasting in ieder geval aan iets nuttigs uitgegeven...
gaat niet lukken want als ik nu op stel en sprong een hond wil krijg ik die ook dan maar niet via een fokker maar gewoon van de buurman :19: dus de mensen moeten zelf nadenken, zelf niet meer bij broodfokkers kopen dan produceren ze ook niet meer... zolang dat niet gebeurd kun je verbieden wat je wil gebeurd het toch :19: dacht je nou echt dat iemand die nu een hond wil gaat letten op een of ander keurmerk.. als ie niet goed is halen we toch een nieuwe... :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”