Mag ik de onbewerkte versie ook zien? Ik ben wel benieuwd, ik zie het inderdaad niet. Wel dat heel geel is uiteraardS@ndr@ schreef:ik zie heel veel over the top foto`s, maar ze worden gevreten, lightroom heb ik een hekel aan vanwege het bibliotheek gebeuren in dat programma, camera RAW is bijna hetzelfde en dat gebruik ik liever........ heb ook een abo
@mijke,.. ik heb de zon, het gele , zeg maar later ingevoegd, iemand die ps kent, kan het zien, ook al heb ik t redleijk subtiel gehouden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Foto Bespreek Topic!
-
S@ndr@
- Zeer actief
- mijke
- Zeer actief
Ah nu zie ik het ja! Hoe heb je dat gedaan?
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is niet zo een twee drie makkelijk uit te leggen gaat met lagen en maskers en een brush en dan de laagdekking veranderen, you tube heeft heel wat filmpjes over zacht licht enz zo bij vooreeld
https://www.youtube.com/watch?v=dywdHR35oig&t=733s of
https://www.youtube.com/watch?v=PqaCjIVPjM0
https://www.youtube.com/watch?v=dywdHR35oig&t=733s of
https://www.youtube.com/watch?v=PqaCjIVPjM0
- mijke
- Zeer actief
Oh haha, dat klinkt alweer veel te ingewikkeld voor mij! Ik dacht misschien is het een knopje met een schuifje dan kan ik het ook wel maar dit gaat me boven de pet 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Lightroom is niks anders dan digitaal een foto ontwikkelen. Dat moet als je in RAW schiet, als je in JPG schiet dat de camera dit voor je, maar er wordt altijd wat aan bewerkt qua contrast en kleuren.Heavy schreef:Zoals jij de foto bijwerkt doe ik het ook . Ik zie soms foto's voorbij komen (niet hier hoor ) waarvan ik denk dat er meer tijd achter de computer is besteed dan achter de camera . Dochter moet dat ook gaan leren . Foto in RAW nemen en dan met lightroom bewerken.
Hele schilderijen en kunstwerken kan je ervan maken . Wel erg leuk om te doen en ook erg mooi soms .
Grappig Sandra, ik werk weer liever met LR dan Camera Raw
Ik maak verschil, de foto moet zo goed mogelijk uit camera komen en dan bewerk ik de standaard dingen zoals contrast, ietsjes belichting, kleuren en verkleinen/verscherpen bijvoorbeeld. Bij sommige foto's doe ik wat meer zoals een lijn wegwerken en soms maak ik enorme bewerkingen. Alleen die laatste doe ik als ik echt iets ervan wil maken, maar dat hoeft niet realistisch te zijn. Daar ben ik erg makkelijk in en zeg bij zulke foto's ook dat ze bewerkt zijn.
- TessaThomas
- Zeer actief
- mijke
- Zeer actief
Mooi, goed scherp! Welke is het geworden, de 750 D?
- TessaThomas
- Zeer actief
Leuk Heavy! En dan nu zo snel mogelijk van de automatische stand af, dan wordt het nog leuker en heb je wat meer te vertellen!
-
S@ndr@
- Zeer actief
yep probeerin ieder geval de av of tv stand, maar gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, en heel veelplezier met fotograferen en filmen

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik moet nog even sparen voor een nieuwe macro lens, nu twijfel ik tussen de 150 mm van sigma (f2.
of de 180 mm L van canon , welke zouden jullie doen en waarom. ik heb zowel een crop camera als een full frame dus graag jullie inzichten 
- TessaThomas
- Zeer actief
Kan je ze niet allebei een dag huren, Sandra?
-
S@ndr@
- Zeer actief
ddat zou een optie kunnen zijn ja, . ik nijg heel erg naar de canon, maar ik wil graag weten wat andere mensen voor gedachtes daarover hebben voor het geval ik iets over het hoofd zie...... ik doe in de zomer heel veel macro, en dan zit zo`n ding er ook echt op vastgeroest zeg maar, dus een goede keuze is wel heel belangrijkt
-
S@ndr@
- Zeer actief
winter

-
S@ndr@
- Zeer actief
Kijk je uit, er heerst een griep die mensen met een longontsteking achterlaat, dus je kunt maar beter voorzichtig zijn ..... rusten en uitzieken
- TessaThomas
- Zeer actief
Heb ik ooit 1 keer gehad, sindsdien mezelf aangeleerd om thuis even te kijken door op play knop tedrukken.Heavy schreef:Ik had prachtige foto momentenschapen die bij elkaar stonden en mij aankeken , een hond erbij , de grote vriendin van Jip samen dollen enz enz . Mooie luchten oranje en blauw .
Kom ik er thuis achter dat ik het geheugenkaartje er niet in gedaan had
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Dat is iedereen wel eens overkomen. Ik wissel van kaartje als ik de foto's van het kaartje wil halen, zo weet ik zeker dat ik altijd een kaartje in de camera heb zitten.Heavy schreef:Ik had prachtige foto momentenschapen die bij elkaar stonden en mij aankeken , een hond erbij , de grote vriendin van Jip samen dollen enz enz . Mooie luchten oranje en blauw .
Kom ik er thuis achter dat ik het geheugenkaartje er niet in gedaan had
Je kan je camera instellen te waarschuwen als er geen kaart in zit: Pagina 256 van je handleiding.
- mijke
- Zeer actief
Wat apart, mijn camera kan gewoon geen foto maken als er geen kaart in zit. Klote Heavy!
- mijke
- Zeer actief
Hahaha oh kakHeavy schreef:Ik had dat hele schermpje niet uitgeklapt . Thuis wel en toen las ik : geen kaartmijke schreef:Wat apart, mijn camera kan gewoon geen foto maken als er geen kaart in zit. Klote Heavy!![]()
Morgen maar een nieuwe poging
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb 2 geheugen kaarten, de ene eruit om te lezen de volgende erin, zit je nooit meer zonder
een lab heertje die ik gisteren heb ontmoet hij vond me maar raar volgens mij het onbegrip drruipt eraf
IMGL1443 by Sandra Vlaar, on Flickr
IMGL1443 by Sandra Vlaar, on Flickr- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb maar 1 geheugenkaartje, maar ik hang m'n hele camera aan de computer, dus ik zit nooit zonder (en kaartje is nooit voller geweest dan net over de helft, dus ook dat is geen probleem)
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik haal de kaart eruit omdat ik altijd bang ben dat ik niet lipjes niet meer goed krijg en dat ze misschien op een gegeven moment afbreken.... zal wel raar zijn om zo te denken, maar ik denk dan van laat maar lekker dicht 
-
S@ndr@
- Zeer actief
...... wazige (Bokeh ) achtergrond krijg je dooR je diafragma zo llaag mogelijk in te stellen als het kan op f2,8 - als je lens dat aan kan ) en dan zorgen dat er ruimte zit tussen hond en de achtergrond 
- mijke
- Zeer actief
Mooie foto's hoor! Jip ziet er uit als een gewillig modelletje 
Ahh ik haat het ook echt enorm dat hij op de automatische stand de flitser zo snel activeert. Ik heb eigenlijk maar zelden dat ik denk dat een flitser een foto beter maakt. Dus ik fotografeer bij donkerdere omstandigheden altijd gewoon op de M-stand. Moet ik soms dingen wel 20x opnieuw doen omdat ik ondanks oefening echt gewoon NIET zelf precies genoeg in kan schatten hoe ik de sluitertijd instellen moet. Maar ach
Ik vraag me soms ook wel af of er uberhaupt mensen zijn die dat wel kunnen. Gewoon tussendoor veel op je schermpje kijken.
Dat blauwe dat is trouwens een verkeerde witbalans.
Ahh ik haat het ook echt enorm dat hij op de automatische stand de flitser zo snel activeert. Ik heb eigenlijk maar zelden dat ik denk dat een flitser een foto beter maakt. Dus ik fotografeer bij donkerdere omstandigheden altijd gewoon op de M-stand. Moet ik soms dingen wel 20x opnieuw doen omdat ik ondanks oefening echt gewoon NIET zelf precies genoeg in kan schatten hoe ik de sluitertijd instellen moet. Maar ach
Dat blauwe dat is trouwens een verkeerde witbalans.
-
S@ndr@
- Zeer actief
je moet de eflits ook niet voluit zetten en als invul flits gebruiken, en kijken naar reflecterende doelen in de omgeving zeg maar en daar op laten kaatsen.... of een softboxje erop en op 1 of 2 stops minder zetten, daarnaast heb je nog flash benders, en die zijn best goed te gebruiken soms
- alles heel voordelig bij Ali
- mijke
- Zeer actief
Dat zegt mij allemaal echt minder dan niks
Ik geloof dat de flits op mijn camera niet eens werkt eigenlijk 
-
S@ndr@
- Zeer actief
die moet je ook niet gebruiken die is alleen handig als je eens macro gaat doen of zo, en dan als invul flits ..... maar eigenlijk duegd het net nergens voor 
- mijke
- Zeer actief
Haha nee precies die ingebouwde flits is echt alleen maar irritant. En om een externe flitser te kopen en mee te sjouwen vind ik veel te veel gedoe en ik hou niet van gedoe 
-
S@ndr@
- Zeer actief
je hebt de p stand en die met dat groene vlakje en op 1 van beide gaat de flits niet automatisch, even uitproberen , want het zijn beiden wel automatische standen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
De P stand is inderdaad automatisch, maar zonder automatisch flits. Als ik automatisch foto's maak, is dat altijd op stand P