Stang schreef:nance schreef:Parisgirl schreef:
Maar mensen die wel op zoek gaan naar een hondje dat bij ze past, en dat dan doen op marktplaats (of in een asiel trouwens), houden niet gelijk minder van hun hond en zijn er ook zeker niet minder zuinig op. Dat is echt generaliseren. Ookal was het misschien een slecht idee om je hond daar vadaan te halen.
Mensen die in een impuls een hond aanschaffen zijn verkeerd bezig of het nu een rashond of een buitenlandse zwerver is of iets anders.
En ook dat is weer niet zo heel standaard te zeggen eigenlijk
Nu heb ik geen hond in een impuls aangeschaft, maar wel een poes :N:

Ik zag haar zitten, was op slag verliefd en heb haar diezelfde dag nog opgehaald. Ze is er nog steeds hoor na bijna 4 jaar
Het ligt dus eigenlijk gewoon heel erg aan de mensen; áls ik een impulsaankoop doe, dan weet ik dus wel van te voren wat het dier nodig heeft en nooit meer weggaat.
ben toch niet helemaal akkoord. van tevoren wist je dus al hoe een kat moest verzorgd worden, dat het aandacht, eten, medische verzorging enz... nodig heeft. enkel had je de kat nog niet
wat ik onder een impuls aankoop versta is vb: Harry potter komt uit, Harry blijkt een sneeuwuil te hebben, kindje ziet sneeuwuil, zegt tegen mama: 'ik wil dat ook'

Mama dus direct naar winkel en koopt voor Kindje een sneeuwuil (

)
dit vind ik wat anders dan iemand die reeds van katten weet heeft. begrijp je een beetje? ik vind jouw geval minder impulsief dan dit voorbeeld

waar niemand verstand heeft van sneeuwuilen