hele topic gelezen hoor,Teckelgek schreef:Graag even het hele topic lezen voor je dit schrijft.crutz schreef:fijn dat hij nu toch heeft durven zwemmen en het leuk vind,
maar mag ik me er over verbazen dat er nu een hele inzamelingsactie op gang is gezet (blijkbaar, had dat even gemist)
bedoel, oke, t is lullig (ff zacht uitgedrukt) om er zo kort nadat je een hond gekregen/gekocht hebt achter dit soort ellende te komen waar ook nog eens een hoog kostenplaatje aan zit,
MAAR, je gaf al aan t eigenlijk zelf al snel te zien dat ie slecht liep, waarom dan niet gevraagd om een onderzoekje voor jullie hem meenamen en natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar deze kosten kunnen jullie nu dus niet dragen, wat als hij een ongeluk had gehad (of een van je andere honden) waardoor hij een dure ingewikkelde operatie had moeten ondergaan om er weer bovenop te komen (en geloof me, weet er alles van, had vorig jaar zelf een teef met een gebroken achterpoot en dat is ook niet goedkoop geweest.....)
voor mij is dat nou eenmaal een risico wat er bij hoort.....tuurlijk is het minder fijn, maar had ook in mijn geval echt niet zo iets van "laat haar maar inslapen, want ik heb er geen geld voor" dan moet er gewoon wat geregeld worden....en niet met geld van anderen, maar gewoon zelf regelen....dus in mijn geval een betalingsregeling met de DA
maar daar staat ook al ergens in dat in het asiel iemand t al opgemerkt had dat ie niet lekker liep, vandaar dat ik ook aanneem dat ze hem zelf ook eerst heeft kunnen zien voor de beslissing definitief werd (zelf verder geen ervaring met buitenlandertjes, maar weet wel dat als ik een pup gereserveerd heb in het buitenland en de pup staat me met ophalen niet aan dat ie dus gewoon blijft zitten, neem aan dat dat bij een herplaatser/buitenlandertje ook zo is....)
en de opmerking van ziektekosten kan je tegen verzekeren of je kan een potje aanleggen,
ook voor een hond die je nog niet hebt kan je een potje aanleggen, dus zie t verschil niet zo.....
verder zou ik dus niet op antwoord van een stichting wachten, maar een hond waar dus (schijnbaar als ik de topic moet geloven) haast is bij de behandeling dus direct laten behandelen en dan later maar zien wat er geregeld kan worden,
sorry, maar dan gaat bij mij de hond voor op evt t eea financieel regelen met een stichting (dus ook ongeacht of ik het geld in 1 keer heb, had allang bij de DA gezeten om daar dus wat over te regelen), dus ja, dan reageer ik wat scherp......nl omdat er hier dus "geemmert" wordt over reacties van een stichting en of ze wel of niet die hond hadden moeten plaatsen en wat hun financiele verplichtingen zijn terwijl die hond dus nog steeds niet geholpen wordt en dus met pijn rondloopt......