Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?

Ongelezen bericht door Caro. »

Zo, wij zijn ook weer boven water :ugh:

Het ging redelijk dankzij de maximale dosis alprazolam.
Om 18.00 uur brak het hier los, maar bleef ze wel liggen. Om 0.00 uur vond ze het toch te eng om te blijven liggen, mede door alle
lichtflitsen (gordijnen wel dicht, maar het kwam er dwars doorheen). Afleiden werkte ook totaal niet meer.
Om 1.00 stond ze ineens op, rekte zich uit en begon aan al het lekkers wat er inmiddels om haar heen lag :mrgreen:
Helaas was buiten echt geen doen: om 3.00 waren er nog steeds iedere halve minuut bommen die afgingen. Dus wederom gepoept
en geplast in huis.

Vanmorgen vroeg de tuin in, waar ze de buurt heeft wakker geblaft vanwege die stomme schutting :schrik: Toen kon Pieter de tuin in
om haar weer binnen te krijgen.
Nou ja, iedereen heeft ons 'gepest' de afgelopen 4 dagen, dus ze zoeken het maar uit.

Vandaag mag ze nog niet los, ze heeft gister zoveel alprazolam binnen gekregen dat ik haar niet vertrouw op het moment. Ze is compleet
van slag natuurlijk, maar gelukkig wel vrolijk en vanmorgen vol energie buiten.
Het zou zo goed zijn als ze nu even alle stress eruit mocht rennen, maar ik durf het nog niet aan.

Ik ben zo blij dat het voorbij is... en ga voor volgend jaar wel actie ondernemen om te zien of we haar van de ergste angst af kunnen
krijgen.

O ja..... gelukkig nieuwjaar allemaal! :mrgreen: :cheer: :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Haha dat is waar, gelukkig nieuwjaar voor iedereen. Door al het gestress denk ik daar niet eens meer aan.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

gelukkig nieuwjaar voor iedereen, en fijn dat alle honden het hebben doorstaan,
hier ging het van af s'middags een uurtje of 2 al volop los, Lana is niet echt bang maar ook niet ontspannend, en wil als ze buiten komt er achteraan.
dus ook hier alleen maar buiten aan de lijn, maar poepen of plassen ho maar,
als oplossing voor dit probleem, de grote schuur in, dan maar in het stro en dat ging prima,
vanmorgen heerlijk uit laten waaien in de weides, wandelen stellen we nog een dagje uit.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Hier heeft Lucca drie halve pilletjes over de dag gehad, meer ter voorkoming want ik merkte dit jaar dat ze de knallen dicht bij huis eng vond. Knallen verderop kunnen haar niks schelen. Ik wilde niet dat dat ging opbouwen. Ze wilde de hele avond dicht tegen ons aan op de bank liggen maar was redelijk rustig en wilde koekjes.

Dalí heeft 's ochtends een halve pil gekregen en 's middags en 's avonds een hele. Hij heeft de dag in zijn veilige mancave doorgebracht (een stofbench die altijd open staat hier in huis) maar kwam er regelmatig uit om koek te halen. Voor zijn doen dus ook heel goed.

Om vier uur hadden ze geplast en om elf uur Lucca nog een keer maar Dalí pas weer in zes uur in de ochtend. Die vond het echt veel te eng buiten. Overigens klonken er toen nog altijd explosies uit de verte :piew: :piew:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Catho schreef:Gelukkig nieuwjaar!

Wij zijn er ook nog :mrgreen: Saba heeft tot 12 uur half bovenop mij op bed liggen doezelen hoewel het toen al redelijk oorlog was dus ben erg trots. Om 12 uur wist ze even niet waar ze het zoeken moest maar uiteindelijk kwam ze weer mee naar bed. Helaas ging het om 6 uur nog steeds aan hier dus even een snelle plas gedaan. Toen het rond negenen nog niet stil was heb ik haar in mijn auto gezet en zijn we naar Lauwersmeer gereden waar we het hele terrein voor onszelf hadden een hele lange wandeling hebben gemaakt.

Afbeelding
Nu ligt ze knockout.
Die hond heeft het echt getroffen met jou. :E:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wij hebben het ook overleefd, al ging het net weer helemaal mis. Leek behoorlijk rustig buiten, is het ook, maar net tijdens ons miniwandelingetje werd er vuurwerk afgestoken, geen geknal iets van gesis, maar dat was alweer te veel. Dus met veel ellende met een in paniek zijnde hond, die alleen maar heel snel naar huis wilde, naar huis gelopen. Ben altijd bang dat ik haar niet hou, ombinden durf ik ook niet, ben dan bang dat ze me omtrekt. Het was niet ver, maar denk dat ik morgen toch spierpijn heb in mijn onderarmen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xanu heeft zijn eerste oud en nieuw prima doorstaan.

Dit was om 00.00 uur... :I:

Xygan vindt t erg interessant

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Wij zijn het allemaal beter dan verwacht doorgekomen :cheer: Durfde Morris geen advocaat te geven vanwege alle medicijnen dus vreesde het ergste, maar het ging best goed!
Ayla wou de hele avond naar buiten :piew: die is niet echt onder de indruk van de knallen. Gelukkig maar! Al mocht ze niet meer de tuin in van mij. Allemaal idioten die vuurwerk de tuin in gooiden :ugh: Vlak voor 12 uur heb ik wat lekkers gegeven en daar was ze zo druk mee dat het hele gebeuren aan haar voorbij is gegaan.

Morris was vooral heel boos op de knallen. Daar werd ik dan weer gek van, dus moesten er wel even afspraken worden gemaakt. Gewoon je muil houden! Dat ging gelukkig redelijk. Alleen bij de grote bommen en bij het vuurwerk wat echt vlakbij werd afgestoken werd er nog woest geblaft, maar voor de rest gelukkig niet meer. Vlak voor 12 uur ook maar aan het werk gezet en zo is hij druk propjes papier scheurend de ergste ellende doorgekomen.
Maar een paar keer dat hij echt zo bang was dat hij op schoot kroop.

Ellendige geknal is wel de hele nacht doorgegaan. Morris dus mee naar boven en Ayla heeft gewoon in haar bench geslapen. Die vond het wel best.
Vanochtend in alle rust gewandeld. Wat een heerlijkheid! Doodse stilte, geen mensen, niks! Nu her en der nog wel wat geknal, maar dat stelt weinig voor. We zijn er weer een jaar vanaf :cheer:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Catho schreef:Saba heeft tot 12 uur half bovenop mij op bed liggen doezelen hoewel het toen al redelijk oorlog was dus ben erg trots. Om 12 uur wist ze even niet waar ze het zoeken moest maar uiteindelijk kwam ze weer mee naar bed. Helaas ging het om 6 uur nog steeds aan hier dus even een snelle plas gedaan. Toen het rond negenen nog niet stil was heb ik haar in mijn auto gezet en zijn we naar Lauwersmeer gereden waar we het hele terrein voor onszelf hadden een hele lange wandeling hebben gemaakt.
:80: , niet te geloven!
Zamunda
Zeer actief

Catho schreef:Nou ja, het was wel in de verte en gewoon wat knalvuurwerk, maar niet eerder meegemaakt dat men zo lang door ging. Het is hier heel erg stil verder dus je hoort het natuurlijk ook nogal snel ;) Ben blij dat ze wel durfde plassen en zelfs wel een stukje wilde wandelen met de knallen in de verte. Knap.
Ah zo, maar toch wel heel lang zeg.

Ik lees jullie opmerkingen over losbarsten en oorlog en ik ben zo blij dat dat al een paar jaar een ver van mijn bed-show is. Ter vergelijk, dit is toen het bij ons 'losbarstte' om 00.00/00.30 uur (ik stond buiten te filmen):
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:
Catho schreef:Nou ja, het was wel in de verte en gewoon wat knalvuurwerk, maar niet eerder meegemaakt dat men zo lang door ging. Het is hier heel erg stil verder dus je hoort het natuurlijk ook nogal snel ;) Ben blij dat ze wel durfde plassen en zelfs wel een stukje wilde wandelen met de knallen in de verte. Knap.

Ik lees jullie opmerkingen over losbarsten en oorlog en ik ben zo blij dat dat al een paar jaar een ver van mijn bed-show is. Ter vergelijk, dit is toen het bij ons 'losbarstte' om 00.00/00.30 uur (ik stond buiten te filmen):
Probeerde een filmpje te zoeken, maar na de grootste knallen hebben we kennelijk allemaal erg diep liggen slapen :80:
Dit was waar ik met naap liep, ik kijk er recht op vanuit de woonkamer.
:oeps: Zo'n knul pal naast het ziekenhuis aan gort rijden en er vandoor gaan. Ik hoop dat die bezopen oetlul wel blijft leven, met een goede dwarslaesie graag.

https://www.hvzeeland.nl/nieuws/37364-a ... gn=zie-ook
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eindelijk kwam Jessie weer tot rust, even gespeeld en gerend met d'r grote vriend. We zitten rustig samen op de bank te genieten
van de rust...... BOEMMMMMMMMMMMMMMMMMM een bom in de tunnel achter ons huis.
Wederom een bange hond.

Stelletje klootzakken!

Wat ben ik het zat zeg! Is het godverdomme vanaf vrijdag nog niet genoeg geweest? Ik zit al 4 dagen min of meer opgesloten met
een doodsbange hond, net op het moment dat ze weer bijkomt flikken ze dit.
Je zou ze toch vastbinden en dan die bom in hun jaszak laten ontploffen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Caro. schreef:Eindelijk kwam Jessie weer tot rust, even gespeeld en gerend met d'r grote vriend. We zitten rustig samen op de bank te genieten
van de rust...... BOEMMMMMMMMMMMMMMMMMM een bom in de tunnel achter ons huis.
Wederom een bange hond.

Stelletje klootzakken!

Wat ben ik het zat zeg! Is het godverdomme vanaf vrijdag nog niet genoeg geweest? Ik zit al 4 dagen min of meer opgesloten met
een doodsbange hond, net op het moment dat ze weer bijkomt flikken ze dit.
Je zou ze toch vastbinden en dan die bom in hun jaszak laten ontploffen.
Erg he, ik vind er ook geen zak aan. Hier gaan ze nog steeds flink tekeer en het is me een puinhoop buiten. Overal glas op de route naar het park :ugh:
Gelukkig was het in het park rustig, helaas hebben ze wel de enige vuilnisbak die nog open was opgeblazen. Ik heb ook maar geen poep opgeruimd, dat vond ik zo gek tussen al die vuurwerkmeuk.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

https://youtu.be/B__UuqCKSDQ

Dit was vanaf twaalf uur, Anne was hier erg bang voor en zat in de slaapkamer te hijgen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zamunda schreef:

Ah, zo klinkt het hier op dit moment ook ;)
Zamunda
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Zamunda schreef:Ik lees jullie opmerkingen over losbarsten en oorlog en ik ben zo blij dat dat al een paar jaar een ver van mijn bed-show is. Ter vergelijk, dit is toen het bij ons 'losbarstte' om 00.00/00.30 uur (ik stond buiten te filmen):
Ah, zo klinkt het hier op dit moment ook ;)
Ongelofelijk! Wat kopen mensen dan toch een gigantische hoeveelheid in dat er nu nog zoveel de lucht ingeschoten wordt :80: .

Ik heb geen idee tot hoe laat het vannacht hier doorgegaan is (hoorde er in bed niet tot nauwelijks iets van) maar vandaag overdag heb ik nog geen knalletje gehoord, alles is 'gewoon' weer stil.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

DeDiana schreef:
Stapper schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen maar wat ik las zijn de meeste tegen medicatie. Maar waarom. Zelf twijfel ik. Mijn honden reageren nauwelijks op de knallen maar kan zomaar veranderen. Als medicatie het rauwe wegneemt is het toch slim om dit als voorzorg te nemen? Mijn honden leven super gezond, even een pillentje. Al dit toch niet te met doen? Ik snoep en drink alcohol, dat is veel slechter. Een pil zorgt dat ze rustiger zijn weegt dat op tegen vuurwerkstress? Dus ik twijfel nog.

Na het hele topic te hebben doorgelezen snap ik het.
Ik denk ook niet dat een paar dagen medicatie veel kwaad kan bij een gezonde hond en ben er dus verder ook niet tegen - extreme stress en paniek doen denk ik veel meer kwaad. Maar veel honden zijn er gewoon écht niet bang voor, of schrikken misschien even en herstellen zich dan weer goed. Dan ga ik geen medicatie geven uit voorzorg. Even bang zijn en daar weer van herstellen hoort ook gewoon bij het leven. Pas als het echt extreme vormen aanneemt, de angst erger wordt en/of de hond zichzelf niet meer kan kalmeren, ga ik medicatie geven (en dan in het nieuwe jaar beginnen met trainen).
Mooi omschreven, dank je
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

sirene schreef:
Stapper schreef:
sirene schreef:Ik vind je hond alleen laten tijdens oud en nieuw echt geen goed idee. Zelfs al is hij niet bang.
Waarom niet als ik vragen mag, ik ben oprecht nieuwsgierig naar jouw invalshoek. Het liefst zou ik mijn gezin samen willen hebben. Eerder hebben we het opgelost met een bench maar Bente werd met zo onrustig met iedereen die van binnen naar buiten liep. (ze heeft een super hekel aan de bench ook met lekkere dingen en hoeft van mij dus niet meer in zo'n ding). Voor ons werkte dit vorig jaar erg goed. Maar misschien kan het dit jaar niet hoor dan pas ik het aan.
Omdat een hond niet weet wat hem overkomt op zo'n avond. Ineens breekt om 12u de hel los. Een stabiele hond zal naar de baas kijken hoe die reageert. Maar die is er niet. Niemand om even steun uit te halen. Je hebt geen idee wat er gebeurt. Voor hetzelfde geld gooit iemand een rotje of erger in je tuin of tegen je raam.
Op het naakthondenforum wat zo'n 15jr geleden een truthola die haar hondjes alleen had gelaten. Die waren ook niet bang. Die hondjes waren letterlijk helemaal over de zeik gegaan. Ze hadden de hele kamer onder gezeken en gescheten en een heleboel gesloopt. Die waren gewoon helemaal in paniek
toen ze thuiskwamen. Ik ben er nog pissig over hoe je zo stom kunt zijn. Die arme hondjes.
Dank je voor je antwoord, dat waardeer ik. Door jouw antw ben ik even gaan puzzelen en een oplossing gevonden. Lang leve de babyfoon app. Ze lagen heerlijk rustig. Toch ben ik gaan kijken en een tijdje rondgehangen en aandacht gegeven maar ze werden er onrustiger van. Ik ben weer weggegaan maar kon iets verder mijn honden in de gaten houden en de kinderen steunen. Ook met mr. Stapper afgesproken als het niet gaat ben ik weg en jij er voor de kinderen. Was niet nodig. Om ongeveer 01:00 uur toen het rustiger was gewandeld met de honden. Tuurlijk reageren ze op een knal (doe ik ook) maar was meer alertheid dan angst. Wel fijn dat ik in de buurt was en beeldmateriaal had. Dus dank je dat je me na liet denken.
Neeltje

Zojuist toch maar de politie gebeld, ik ben het nu echt helemaal zat. Er is echt de hele dag geknald. Voor mensen, niets bijzonders, maar het is nog geen 5 minuten stil, dus niet gewandeld en Lotje weer sinds vanochtend niet meer kunnen plassen.

Heb gezegd dat ik weet dat zij ook niet alles kunnen doen, er is hier in de buur vannacht vanalles kapot geschoten waaronder een gigantische plofkraak. Ik zei ook dat ik het gewoon genoteerd wil hebben, mocht er iets mee gedaan worden, is er in ieder geval één melding meer.

Ben bang dat ik Lotje vanavond niet meer de tuin in krijg. Ik heb haar maar weer gedrogeerd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hier hetzelfde: vanmiddag konden we haar gelukkig nog uitlaten, ondanks wat knallen in de verte, maar vanaf 16.00 uur is het wéér ellende
en ze heeft vanavond 30 meter gelopen en toen weer terug voordat ze weer helemaal in paniek zou raken.
Niet gescheten, ze ligt met een kluif, maar durft weer niet te kluiven :ugh:
Ik heb vandaag geen medicatie meer gegeven, ze heeft zoveel gehad, dat het nu maar even zo moet.

5 dagen doffe ellende, terwijl ze in totaal 8 uur vuurwerk mogen afsteken. Echt, kom op met dat vuurwerkverbod of ik strooi volgend jaar
voor en na 31 december illegaal vuurwerk overal neer zodat de handen er straks vanzelf afvallen :devil:

Ik dacht echt van hè hè, goddank dat hebben we gehad. Helemaal blij en opgelucht, maar weer zit er een bange hond hier. Nu niet voorbereid,
geen medicijnen meer in huis en de ene bom na de andere gaat af.

Ik ga contact opnemen met de gemeente zodra dit weer kan en echt vechten voor een vuurwerkverbod hier.
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Caro. schreef:Hier hetzelfde: vanmiddag konden we haar gelukkig nog uitlaten, ondanks wat knallen in de verte, maar vanaf 16.00 uur is het wéér ellende
en ze heeft vanavond 30 meter gelopen en toen weer terug voordat ze weer helemaal in paniek zou raken.
Niet gescheten, ze ligt met een kluif, maar durft weer niet te kluiven :ugh:
Ik heb vandaag geen medicatie meer gegeven, ze heeft zoveel gehad, dat het nu maar even zo moet.

5 dagen doffe ellende, terwijl ze in totaal 8 uur vuurwerk mogen afsteken. Echt, kom op met dat vuurwerkverbod of ik strooi volgend jaar
voor en na 31 december illegaal vuurwerk overal neer zodat de handen er straks vanzelf afvallen :devil:

Ik dacht echt van hè hè, goddank dat hebben we gehad. Helemaal blij en opgelucht, maar weer zit er een bange hond hier. Nu niet voorbereid,
geen medicijnen meer in huis en de ene bom na de andere gaat af.

Ik ga contact opnemen met de gemeente zodra dit weer kan en echt vechten voor een vuurwerkverbod hier.
Hier ook. Heb haar even geleden beetje gedwongen naar buiten te gaan (ze stond vanuit zichzelf bij de achterdeur), maar liep ze gister dan nog eerst de tuin in, nu was het echt paniek, terwijl het toch stil was. Ga ik dus niet meer doen. Ik ga zo naar bed, want denk dat ze me vannacht wel wakker zal maken en ik ben al gebroken.
Neeltje

Ik zit hier ook met de naweeën van het vuurwerk. Lotje gaat 's ochtends vroeg nog wel mee wandelen, maar later op de dag, verzet ze geen poot meer, durft haast de tuin niet in. Heeft natuurlijk niet geholpen toen we gisteren later op de ochtend wel gingen wandelen, maar er zo'n 100 meter voordat we thuis waren er weer gigantisch knalvuurwerk werd afgestoken erg. Ik heb me daar toch als een viswijf lopen gillen dat ze gvd met de klotevuurwerk moesten stoppen. Ik heb Lotje maar weer 'gedrogeerd' in de hoop dat het morgen beter gaat.

Binnen gelukkig geen probleem, maar goed, ze moet toch echt buiten plasje/poepje doen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Catho schreef:Het is hier echt het laatste jaar in een wijk.

Godsamme elke dag vanaf lunchtijd is er aan een stuk door geknal. De achtertuin ligt vol met vuurpijlen want het is oh zo leuk die vanaf een pleintje af te schieten. Buurvrouw stond het keurig op te ruimen, ik heb de hele stapel (ik wilde dat ik nu overdreef trouwens maar het waren niet een paar pijltjes...) op het pleintje geflikkerd waar ze die krijskinders van ze ook de godganse dag uitlaten omdat de ouders er zelf een speeltuintje van hebben gemaakt want voor de kids. Stik d'r maar in.

Ik ben me er van bewust dat een hond die bang is voor vuurwerk 100% mijn probleem is en lekker knallen met Oud&Nieuw is voor ons lastig maar moet kunnen. Maar nu nog dat eindeloze gedoe en die zooi bij een ander neergooien? Verbied het dan maar als mensen er niet mee om kunnen gaan.

Gelukkig gaan we morgenmiddag naar Limburg voor een weekend bij een natuurgebied. Zijn ze maandag allemaal weer naar school of, laten we het eens hopen, hun eigen poten er af geknald.
Erg he! Mijn tuin lag ook bezaaid met vuurwerk, ik heb nog nooit zo vaak mijn tuin geveegd. Er ligt ook nog steeds overal glas, dat vind ik nog het ergste. Misschien moet ik morgen voordat ik met de honden wegga eerst maar de route lopen met een bezem :piew:
In de buurt zijn er ook veel ramen van bedrijven en de plaatselijke sporthal ingegooid. Wat bezielt mensen toch.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:Ik zit hier ook met de naweeën van het vuurwerk. Lotje gaat 's ochtends vroeg nog wel mee wandelen, maar later op de dag, verzet ze geen poot meer, durft haast de tuin niet in. Heeft natuurlijk niet geholpen toen we gisteren later op de ochtend wel gingen wandelen, maar er zo'n 100 meter voordat we thuis waren er weer gigantisch knalvuurwerk werd afgestoken erg. Ik heb me daar toch als een viswijf lopen gillen dat ze gvd met de klotevuurwerk moesten stoppen. Ik heb Lotje maar weer 'gedrogeerd' in de hoop dat het morgen beter gaat.

Binnen gelukkig geen probleem, maar goed, ze moet toch echt buiten plasje/poepje doen.
Ik zou ook heel erg graag als een viswijf tekeer gaan als ze steeds weer met dat klotevuurwerk bezig gaan, dus ik snap je prima.
Het is alleen niet zo goed voor Lotje :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

ranetje schreef:
Neeltje schreef:Ik zit hier ook met de naweeën van het vuurwerk. Lotje gaat 's ochtends vroeg nog wel mee wandelen, maar later op de dag, verzet ze geen poot meer, durft haast de tuin niet in. Heeft natuurlijk niet geholpen toen we gisteren later op de ochtend wel gingen wandelen, maar er zo'n 100 meter voordat we thuis waren er weer gigantisch knalvuurwerk werd afgestoken erg. Ik heb me daar toch als een viswijf lopen gillen dat ze gvd met de klotevuurwerk moesten stoppen. Ik heb Lotje maar weer 'gedrogeerd' in de hoop dat het morgen beter gaat.

Ik zou ook heel erg graag als een viswijf tekeer gaan als ze steeds weer met dat klotevuurwerk bezig gaan, dus ik snap je prima.
Het is alleen niet zo goed voor Lotje :?
Weet ik, maar één keertje overleeft ze wel, ik was het gisteren zo zat.
Neeltje

Morgen zal ze gewoon mee moeten, al is het maar een klein rondje van 10 minuten, maar we gaan. Ik neem wel een lading kaas mee, daarmee heb ik haar net de tuin in kunnen krijgen.
gonnie
Zeer actief

Heb er nu ook wel genoeg van, Anne wilt geeneens naar buiten s’avonds omdat er dan weer geknald wordt.
Maar ze zal toch moeten, als zij binnen plast plast ze op een bed, en daar heb ik zo geen zin in. Dan is ze maar even bang. Als ze slim is plast ze gewoon gelijk dan is ze zo binnen, maar ja dat doet ze dus niet gelijk, ze is alleen maar alert op die knallen, maar ik blijf toch net zo lang buiten tot ze geplast heeft. Heb geen zin in verzeken bedden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Neeltje

Dat kan ik me voorstellen. Ik heb Lotje aan de lijn mee de tuin in genomen en ben blijven staan, rondlopen, totdat ze alles gedaan had. Zojuist is ze uit zichzelf de tuin in gegaan en een plas gedaan. Straks gaan we aan de slag, rondje parkje dat 50 meter verderop is.
gonnie
Zeer actief

Neeltje schreef:Dat kan ik me voorstellen. Ik heb Lotje aan de lijn mee de tuin in genomen en ben blijven staan, rondlopen, totdat ze alles gedaan had. Zojuist is ze uit zichzelf de tuin in gegaan en een plas gedaan. Straks gaan we aan de slag, rondje parkje dat 50 meter verderop is.
Het rare is net in het bos klonken er ook paar keer knallen en best hard, en dan kijkt ze even en blijft gewoon doorspelen. Rare muts.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Neeltje

gonnie schreef:
Neeltje schreef:Dat kan ik me voorstellen. Ik heb Lotje aan de lijn mee de tuin in genomen en ben blijven staan, rondlopen, totdat ze alles gedaan had. Zojuist is ze uit zichzelf de tuin in gegaan en een plas gedaan. Straks gaan we aan de slag, rondje parkje dat 50 meter verderop is.
Het rare is net in het bos klonken er ook paar keer knallen en best hard, en dan kijkt ze even en blijft gewoon doorspelen. Rare muts.
Ja, soms begrijp je er niets van. Wij hebben een klein rondje gelopen. De eerste 50 meter was het echt er doorheen loodsen. Iedere keer weer in de ankers terug naar huis, alleen was er vandaag die optie niet. Het was nog niet fijn wandelen, maar ze is er weer op uit geweest, morgen weer.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”