Dat is toch hetzelfde als het gratis advies dat hier wordt gegeven?dagmar88 schreef:Heb je dat nu nog niet begrepen?[Sandra] schreef:Voor hij bij mij kwam, heb ik gevraagd: hoelang denk je dat het duurt voor er een nieuw tehuis voor hem is? Antwoord luidde: Nou, gecastreerde doodle reu van een jaar, die ben je zo kwijt. Nou ja, deze maand kan het wel. Maar ik ben van plan om een studie te gaan volgen waarbij ik op de dagen dat ik in Utrecht moet zijn met Otto blijf logeren zodat ik niet de spits door hoef. Dus tot die tijd kan het wel. En komende week is het introductieweek. Ik zal niet met alles meedoen, maar toch.
Het is inderdaad een prima hond, hij was geen katten gewend en doet het goed met de mijne, katten die op straat wegrennen, daar wel hij wel achteraan, maar een kat die met een hoge rug blijft staan, daar doet hij rustig bij. Daar is hij nieuwsgierig naar. Hij is vuurwerkbestendig. dat bleek vanavond ook nog even toen ik buiten zat en ze vuurwerk gingen afsteken in de buurt. Alleen: haal hem niet aan als hij in zijn mand ligt. Is dat nou zo veel gevraagd? En, al jullie kenners alhier, hoe zou je dat kunnen oplossen? Verder doet hij graag trekspelletjes en is hij dol op balletjes gooien.
Morgen gaan we gotbetert naar een ander hondenveldje, waar dagelijks ook een paar gedragsdeskundigen komen. Ik zal ze erop loslaten, maar ik denk dat ook zij een vrolijke en sociale hond zien en dat ze over het grommen ook nog wel e.e.a. kunnen zeggen.
Groepen gedragsdeskundigen die gratis advies geven op speelveldjes. Toe maar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opvangertje Bauke
Moderator: moderatorteam
Re: Opvangertje Bauke
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit vat het wel samen voor mij.laeken schreef: Eerst gaat ze een project aan. Staat overduidelijk in eerste berichten. Tijd nemen en werken met de hond. Nu gaat de hond sowieso volgende week weg. Wat is de reden dat jij hele andere dingen leest dan ik? Opvangen voor 2.5 week? Daar was toch niemand op voorhand mee akkoord gegaan? Want nu gaat hij naar een baasje of een nieuwe opvang. Snel. Want er is een week tijd. Hond staat al maanden ter herplaatsing begrijp ik.
Opvangen houdt meer in dat alleen opvangen, je bent namelijk de ogen voor de toekomstige baasjes. En soms heb je geluk en komt er heel snel iemand voor en soms heb je langere tijd nodig. Ik neem aan dat dit je verteld is voordat je de hond opving.
En als er iemand is die zegt zelf met eventueel gedrag aan de gang wil gaan en heeft daar ook de kennis voor is dat voor de hond meegenomen, heeft hij alleen maar even gelogeerd. Maar ga niet een project aan en ga van probleemhond naar "er is niets aan de handhond" omdat je opeens geen tijd heb om je verder te verdiepen of omdat er andere dingen op de planning staan.
En soms is een hond beter af hoor, geen tijd wordt geen ene opvanger gelukkig van. Ik hoop wel, en dat druk ik je echt op het hart, geef hem niet aan de eerste de beste mee, je weet zelf dat dat helemaal geen goed doet. Sommige honden hebben de pech dat zij hand tot hand gaan omdat er a) geen eerlijke omschrijving is en b) het eventuele gedrag onderschat wordt.
Wat deze hond nu vooral nodig heeft is rust, regelmaat en lekker moe gelopen worden. En daar hoef je echt geen deskundige voor te zijn om hem dat te geven. Alleen tijd hebben.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dagmar88
- Zeer actief
Ja neeltje, goede GT's liggen voor het oprapen en komen samen op speelveldjes om zichzelf te bestelen en aan symptoombestrijding te doen. Waar haal je het vandaan.Neeltje schreef: Dat is toch hetzelfde als het gratis advies dat hier wordt gegeven?
Tiny schreef: Wat deze hond nu vooral nodig heeft is rust, regelmaat en lekker moe gelopen worden. En daar hoef je echt geen deskundige voor te zijn om hem dat te geven. Alleen tijd hebben.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
[Sandra] schreef:Voor hij bij mij kwam, heb ik gevraagd: hoelang denk je dat het duurt voor er een nieuw tehuis voor hem is? Antwoord luidde: Nou, gecastreerde doodle reu van een jaar, die ben je zo kwijt. Nou ja, deze maand kan het wel. Maar ik ben van plan om een studie te gaan volgen waarbij ik op de dagen dat ik in Utrecht moet zijn met Otto blijf logeren zodat ik niet de spits door hoef. Dus tot die tijd kan het wel. En komende week is het introductieweek. Ik zal niet met alles meedoen, maar toch.
Het is inderdaad een prima hond, hij was geen katten gewend en doet het goed met de mijne, katten die op straat wegrennen, daar wel hij wel achteraan, maar een kat die met een hoge rug blijft staan, daar doet hij rustig bij. Daar is hij nieuwsgierig naar. Hij is vuurwerkbestendig. dat bleek vanavond ook nog even toen ik buiten zat en ze vuurwerk gingen afsteken in de buurt. Alleen: haal hem niet aan als hij in zijn mand ligt. Is dat nou zo veel gevraagd? En, al jullie kenners alhier, hoe zou je dat kunnen oplossen? Verder doet hij graag trekspelletjes en is hij dol op balletjes gooien.
Morgen gaan we gotbetert naar een ander hondenveldje, waar dagelijks ook een paar gedragsdeskundigen komen. Ik zal ze erop loslaten, maar ik denk dat ook zij een vrolijke en sociale hond zien en dat ze over het grommen ook nog wel e.e.a. kunnen zeggen.
Oh, ja. Goed idee. Laat vooral meerdere gedragsdeskundigen er op los.

Doe maar niet.
Verder dat in je mand aanhalen, dat zijn dingen die, als hij op een geschikte plek zit, gewoon wat tijd nodig hebben, als de verstandhouding tussen baas en hond goed is, en dat heeft zeker tijd nodig, omdat Bauke nog niet langere tijd bij een stabiele baas en situatie heeft gezeten, dan komt dat vanzelf goed.
Een hond die teveel bepoteldd wordt of is. Die gaat grenzen aangeven. Een rustige stabiele situatie en baas, dan komt dat vertrouwen er wel.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Om op je vraag terug te komen, ik loop nooit naar een mand toe en aai een hond. Als ik aai, is de hond (of kat) naar mij toe gekomen. Misschien ook omdat ik kinderen en honden heb en altijd deze regel heb gehad. Kinderen zijn nu groot en gaan nog steeds nooit naar de mand toe om te aaien. Ik ga ook nooit in de buurt van etensbakken zitten (ook niet op een meter afstand), ze eten altijd apart van elkaar met deuren gesloten. Ik zoek dus de grens nooit op, ik weet uit welke situatie zij zijn gekomen, daar zie je de littekens nog van. Op de bank komen ze op uitnodiging, niet uit zichzelf. Ze zullen er zeker wel op gaan liggen als ik er niet ben
Ik heb een dominante hond gehad waar dit mijn tweede natuur is geworden. Mijn man was zijn baas vanaf het moment dat hij de deur van zijn kennel in het asiel openmaakte
Ik had deze regels voor hem nodig anders zou het inderdaad grommen worden. Dit zorgt voor enorm veel rust bij mijn honden.
Mensen komen ook naar mij toe voor advies over honden en ik word ook regelmatig bij problemen gebeld maar ik zou mezelf geen gedragskundige willen noemen. Kijk dus uit en vraag naar hun ervaring en opleiding.

Ik heb een dominante hond gehad waar dit mijn tweede natuur is geworden. Mijn man was zijn baas vanaf het moment dat hij de deur van zijn kennel in het asiel openmaakte

Mensen komen ook naar mij toe voor advies over honden en ik word ook regelmatig bij problemen gebeld maar ik zou mezelf geen gedragskundige willen noemen. Kijk dus uit en vraag naar hun ervaring en opleiding.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik denk ook dat het asiel helemaal niet verkeerd hoeft te zijn. Want als jij straks geen tijd hebt, en de hond weer moet verkassen, is een stabiel onderkomen waar rustig een geschikte baas voor gevonden kan worden echt wel een goede optie.
Beter dan een haastige plaatsing, of weer naar een andere opvang met andere huisregels, waar de hond aan bepaalde verwachtingen moet voldoen.
In het asiel is er een vast ritme per dag, en kan de hond niet groeien in ongewenst gedrag, als naar grommen tegen mensen in huiselijke situaties.
Beter dan een haastige plaatsing, of weer naar een andere opvang met andere huisregels, waar de hond aan bepaalde verwachtingen moet voldoen.
In het asiel is er een vast ritme per dag, en kan de hond niet groeien in ongewenst gedrag, als naar grommen tegen mensen in huiselijke situaties.
En jij wilt dus beweren dat iedereen die op dit topic heeft gereageerd een goede GT is? Dit is toch ook maar een groepje mensen bij elkaar die denken het te weten? En zelfs zonder de hond ooit gezien te hebben. De mensen op het veldje hebben de hond tenminste nog gezien.dagmar88 schreef:Ja neeltje, goede GT's liggen voor het oprapen en komen samen op speelveldjes om zichzelf te bestelen en aan symptoombestrijding te doen. Waar haal je het vandaan.Neeltje schreef: Dat is toch hetzelfde als het gratis advies dat hier wordt gegeven?
Laatst gewijzigd door Neeltje op 19 aug 2018 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Oh, ja. Dat sowieso. Zeker met een "nieuwe"hond.Rataplan schreef:Om op je vraag terug te komen, ik loop nooit naar een mand toe en aai een hond.
Daarna kun je wel zien. Hier worden de honden nooit teveel bepoteld, als ik hier langs de mand loop, dan gaan ze er al voor liggen om even een kroelsessie te krijgen.
Maar genoeg honden die daar niet op zitten te wachten. En bij een hond waar je nog geen band mee hebt, sowieso niet doen.
Een mand hoort ook eigenlijk gewoon een rustplaats te zijn.
En het is altijd beter de hond naar jou toe te laten komen, en niet andersom. Zeker in het begin.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee.Neeltje schreef:En jij wilt dus beweren dat iedereen die op dit topic heeft gereageerd een goede GT is? Dit is toch ook maar een groepje mensen bij elkaar die denken het te weten? En zelfs zonder de hond ooit gezien te hebben. De mensen op het veldje hebben de hond tenminste nog gezien.dagmar88 schreef:Ja neeltje, goede GT's liggen voor het oprapen en komen samen op speelveldjes om zichzelf te bestelen en aan symptoombestrijding te doen. Waar haal je het vandaan.Neeltje schreef: Dat is toch hetzelfde als het gratis advies dat hier wordt gegeven?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
En weer komt er meer bij en weer staat dit verhaal haaks op je openingspost, waarin je zei er veel tijd en moeite in te willen steken en met hem aan de slag te gaan![Sandra] schreef:Voor hij bij mij kwam, heb ik gevraagd: hoelang denk je dat het duurt voor er een nieuw tehuis voor hem is? Antwoord luidde: Nou, gecastreerde doodle reu van een jaar, die ben je zo kwijt. Nou ja, deze maand kan het wel. Maar ik ben van plan om een studie te gaan volgen waarbij ik op de dagen dat ik in Utrecht moet zijn met Otto blijf logeren zodat ik niet de spits door hoef. Dus tot die tijd kan het wel. En komende week is het introductieweek. Ik zal niet met alles meedoen, maar toch.
Waarom begin je in godsnaam aan zoiets als je er de tijd niet voor heb, een hond die van hand naar hand gaat wordt er vaak niet beter op, dood zielig voor de hond dus!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lunatic
- Erelid
Wat loop jij toch constant te zeiken om het zeiken?Neeltje schreef:En jij wilt dus beweren dat iedereen die op dit topic heeft gereageerd een goede GT is? Dit is toch ook maar een groepje mensen bij elkaar die denken het te weten? En zelfs zonder de hond ooit gezien te hebben. De mensen op het veldje hebben de hond tenminste nog gezien.dagmar88 schreef:Ja neeltje, goede GT's liggen voor het oprapen en komen samen op speelveldjes om zichzelf te bestelen en aan symptoombestrijding te doen. Waar haal je het vandaan.Neeltje schreef: Dat is toch hetzelfde als het gratis advies dat hier wordt gegeven?

Mensen hier zeggen niet dat ze gedragsdeskundige zijn, komen ook niet met hele ingewikkelde theorieën aanzetten! Het enige wat ze zeggen is dat zo’n hond de tijd nodig heeft en dat hij veel moet wandelen en snuffelen om zijn ei kwijt te kunnen en zodoende rust te vinden, dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken en heeft niks met gedragstherapie te maken!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Precies! Kijk naar de hond en geef deze wat het nodig heeft. Juist een hond uit een situatie waarbij hij overvraagd is heeft alleen maar behoefte aan rust.Lunatic schreef: Mensen hier zeggen niet dat ze gedragsdeskundige zijn, komen ook niet met hele ingewikkelde theorieën aanzetten! Het enige wat ze zeggen is dat zo’n hond de tijd nodig heeft en dat hij veel moet wandelen en snuffelen om zijn ei kwijt te kunnen en zodoende rust te vinden, dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken en heeft niks met gedragstherapie te maken!
Als ik ergens mag logeren en de man of vrouw des huizes kruipen iedere keer bij mij in bed krijgen ook een waarschuwing *of in mijn geval gelijk een knal*. Zelfde met eten, iedereen die mijn bord weghaalt of er met zijn klauwen in gaat zitten kan ook een mooie gerichte knal verwachten.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
- Aantal honden: 1
Ik snap het ook niet. De hond was al maanden ter herplaatsing en er kwamen geen reacties. Maar toen hij naar jou ging, verwachtten ze ineens dat hij binnen de kortste keren geplaatst zou worden?Paisley schreef:[Sandra] schreef:Voor hij bij mij kwam, heb ik gevraagd: hoelang denk je dat het duurt voor er een nieuw tehuis voor hem is? Antwoord luidde: Nou, gecastreerde doodle reu van een jaar, die ben je zo kwijt. Nou ja, deze maand kan het wel. Maar ik ben van plan om een studie te gaan volgen waarbij ik op de dagen dat ik in Utrecht moet zijn met Otto blijf logeren zodat ik niet de spits door hoef. Dus tot die tijd kan het wel. En komende week is het introductieweek. Ik zal niet met alles meedoen, maar toch.Je wist toch zelf dat je een hond in huis haalde die al maanden ter herplaatsing stond aangeboden? En in je openingspost had je alle tijd. Toen had je die studie ook al in de planning.
Ik snap er helemaal niets van.

- dagmar88
- Zeer actief
Sinds begin februari zelfs.Sabi85 schreef: Ik snap het ook niet. De hond was al maanden ter herplaatsing en er kwamen geen reacties. Maar toen hij naar jou ging, verwachtten ze ineens dat hij binnen de kortste keren geplaatst zou worden?
-
- Zeer actief
De echte aap die ik al de hele tijd in de mouw zag zitten komt eruit. En eindelijk is ook het stokerige gedoe van Neeltje duidelijk. Hèhè...Want waar ben je nu Neeltje? Als je ongelijk krijgt heb je de ballen niet daar voor te gaan staan. Je gaat gewoon verder met je gestook. Nu weer dat Dagmar beweert dat iedereen een gedragsdeskundige is. Waar lees jij dat nu weer?
Je bent echt alleen uit op zieken en stoken. De reden dat dit soort topics ongezellig worden is dus puur en alleen jouw soort stooktrolletjes. Die zetten kwaad bloed en fokken mensen op. Die gaan lulliger en geïrriteerd reageren als ik even bij mezelf mag blijven. Zonder jouw gestook hoefde Sandra ook niet op ongenuanceerde reacties te reageren. Irritant!
Je bent echt alleen uit op zieken en stoken. De reden dat dit soort topics ongezellig worden is dus puur en alleen jouw soort stooktrolletjes. Die zetten kwaad bloed en fokken mensen op. Die gaan lulliger en geïrriteerd reageren als ik even bij mezelf mag blijven. Zonder jouw gestook hoefde Sandra ook niet op ongenuanceerde reacties te reageren. Irritant!
- dagmar88
- Zeer actief
Ach, Neeltje is of doet gewoon heel dom. In het eerste geval kan ze daar zelf niets aan doen, daar ga ik voor het gemak maar vanuit.
-
- Zeer actief
Ok dan laat ik haar met rust want dan vind ik het zielig. Jammer dat ze mij stalkt over het hele forum maar het geluk is met de dommen.dagmar88 schreef:Ach, Neeltje is of doet gewoon heel dom. In het eerste geval kan ze daar zelf niets aan doen, daar ga ik voor het gemak maar vanuit.

- dagmar88
- Zeer actief
Ja, van hetzelfde. Je kunt het ook als superfan zienlaeken schreef: Ok dan laat ik haar met rust want dan vind ik het zielig. Jammer dat ze mij stalkt over het hele forum maar het geluk is met de dommen.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik vind het alleen maar super sneu voor Bauke en snap ook echt niets van je houding/instelling Sandra. Sorry.
Als je een hond onderdak biedt, met de instelling zoals je die bij de openingspost had, dan maak je tijd, hoe dan ook. Heb je die tijd niet, dan zeg je geen 'ja' tegen opvang. Het is verdorie geen pak suiker.
Als je een hond onderdak biedt, met de instelling zoals je die bij de openingspost had, dan maak je tijd, hoe dan ook. Heb je die tijd niet, dan zeg je geen 'ja' tegen opvang. Het is verdorie geen pak suiker.

-
- Zeer actief
Haha. Ga ik doen! Wel een lastige.dagmar88 schreef:Ja, van hetzelfde. Je kunt het ook als superfan zienlaeken schreef: Ok dan laat ik haar met rust want dan vind ik het zielig. Jammer dat ze mij stalkt over het hele forum maar het geluk is met de dommen.
- dagmar88
- Zeer actief

Ben wel benieuwd wat nu echt de insteek was. Hem de tijd geven niet, dat was vooraf al duidelijk.
Dat minimaal wandelen er niet in zat ook. Al kun je natuurlijk net zo goed een uur wandelen als een uur op een veldje met gedragsdeskundigen staan kleppen, dus dan heeft het met tijdgebrek niets te maken.
Wat nu als het wel een probleemhond was geweest?
En wat was dan die ideale uitkomst? Binnen drie weken die baas vinden die zich op zeven maanden nog niet had aangediend en het dan doen lijken alsof het eerdere jokbericht wel klopte?
Waarom? Aandacht?

Niet over de hond in elk geval.
-
- Zeer actief
En waag het eens raar te vinden! Ik vind het later ook provocerend. Want je weet zelf wat je schrijft en als je dan willens en wetens een verhaal op gaat hangen dat totaal tegenovergesteld is aan je openingspost om er vervolgens nog een schepje bovenop te doen in de vorm van ik had sowieso geen tijd want ik ga studeren vind ik dat ook provocerend.dagmar88 schreef:Heb even terug gelezen, het was al snel raar en werd steeds raarder.
Ben wel benieuwd wat nu echt de insteek was. Hem de tijd geven niet, dat was vooraf al duidelijk.
Dat minimaal wandelen er niet in zat ook. Al kun je natuurlijk net zo goed een uur wandelen als een uur op een veldje met gedragsdeskundigen staan kleppen, dus dan heeft het met tijdgebrek niets te maken.
En wat was dan die ideale uitkomst? Binnen drie weken die baas vinden die zich op zeven maanden nog niet had aangediend en het dan doen lijken alsof het eerdere jokbericht wel klopte?
Waarom? Aandacht?Waar gáát dit over?!
Niet over de hond in elk geval.
En dan boos worden op de mensen die daar vraagtekens bij hebben of denken wtf doet zij???
Bauke heeft in elk geval nog een week en wat extra bagage. Hond staat pas een half jaar ter herplaatsing dus volkomen logisch dat die in 2.5 week weg is.....En wat die openingspost betekent als je weet dat je krap 3 weken later gaat studeren is voor mij helemaal van de zotte. Ik vind het een idioot gedoe en de mensen die dit soort gekke akties gaan lopen goedpraten en verdedigen moeten echt eens bij zichzelf te rade gaan. Wat is hier goed aan? Alsof er niemand met tijd zin en mogelijkheden op een labradoodle kan passen TOT er een baasje is.
Dit is een steeds raarder verhaal aan het worden. In elk geval trekt die hond aan een steeds korter wordend eind en laat ik dat gevoel nu meteen al hebben gehad. Maar dat mag niet. Dat is lullig. En voila...het kortste eind denkbaar en die hond is de dupe. Dank U! Laat dat nu al die tijd mijn uitgangspunt zijn geweest. Het lot van die hond. En het loopt ook precies naar mijn verwachting. Doorgeefbokaaltje maken om jezelf mee op de borst te kloppen. Bah!
En Sandra. Alsjeblieft. Je weet zelf toch ook wat je afgelopen dagen geschreven hebt. Kom op!
- Lunatic
- Erelid
En dat is nou precies wat me tegen staat bij veel stichtingen. Je kan wel zoveel mogelijk honden willen “redden” maar hier wordt geen enkele hond beter/zekerder van. Je kan ook gewoon wachten met de volgende lading tot je de honden die je al heb een goed huis bezorgd heb, vol is vol. Nu lijkt het meer om kwantiteit dan om kwaliteit te gaan en dat zou niet moeten mogen!_Tiny_ schreef:Ze doorziet het gewoon niet, beste mensen. Ook al ga je op je kop staan, ze doorziet het niet. De grootste verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij degene die de hond bij haar heeft neergezet. Professionals zouden beter moeten weten. Een goede opvang is meer dan een plek waar je een hond stalt totdat een baas zich aandient. Aan de andere kant zitten de goede adressen altijd vol en zeker in augustus is het moeilijk iets te vinden. Geloof maar zo dat Sandra de enige was die zich aanbood. Maar je moet toch iets als je een hond al 5 maanden lang bemiddeld en er nog steeds geen baas is en de eigenaar dreigt met asiel. Hoeveel stichtinghonden zijn er wel niet die 2 of 3 of meer gastgezinnen verslijten voordat ze bij een baas geplaatst worden? Dan begrijpt iedereen dat de goede gastgezinnen niet voor het oprapen
liggen. Jullie krijgen nu een kijkje achter de schermen maar geloof maar gerust dat het zo heel vaak gaat!
Hoe dan ook, ik duim voor Bauke dat die geweldige baas snel komt.
Verder helemaal met Leaken en Dagmar eens, dit zag je vanaf dat 1 aankomen, maar dat mag je niet zeggen want dat is zielig voor de persoon in kwestie, ja jammer dan, het gaat om het welzijn van de hond, niet om gekrenkte ego’s.
- Lunatic
- Erelid
Dat had ik begrepen. Maar ik vergelijk het naar aanleiding van wat jij schreef, juist wel even met buitenlandse honden, juist omdat deze hond straks ook van opvang naar opvang gaat en zo steeds verder van het padje raakt_Tiny_ schreef:Voor de goede orde, Bauke is geen buitenlandse hond. Ik vergelijk de situatie daarmee omdat die ook vaak van opvanger naar opvanger gaan.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zat er dus helemaal naast. De post na mij van Sandra verklaart veel. Hopen maar op een ander huisje, en de beginpost kan ik niet rijmen met het verdere verloop van de opvang van Bauke.blondie schreef:Er worden wel heel veel aannames nu gemaakt zeg. Sandra geeft aan dat hij prima geaaid kan worden en wil kroelen, alleen een moment op de bank met een omhelzing gaf hij aan dat hij dat niet fijn vond, en ze besloot hem daarom even niet meer op de bank toe te laten. Prima toch?
En ik lees nergens dat hij nu binnen een week weg moet, althans in eerdere reacties stond dat hij welkom bleef tot er een goed gezin zich aan dient.
Het kan toch zo zijn dat ze vanwege drukte aankomende week geen "kijkers" kan ontvangen die geïnteresseerd zijn in Bauke, maar dat ze verder nog wel prima voor hem kan zorgen en dat als de mensen die nu geïnteresseerd zijn en zij hem graag een nieuw huis willen bieden, dan gaat het sneller dan gedacht, dat is dan toch ook alleen maar mooi?
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Laten we maar hopen dat er op korte termijn zich een prima passende baas meld. Hopelijk zal de poedelbemiddeling dan zorgvuldig screenen zodat Bauke op de juiste plaats terecht komt. En voortaan maar twee keer nadenken voor je weer aan dit soort zaken begint. Hier heeft een hond niets aan.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb toch heel lang expres niet gereageerd (voordat mensen denken dat ik alles naar het asiel wil hebben als asielmedewerker) maar ik ben het echt met laeken en alle andere eens.
Had dat dier lekker door de eigenaar naar het asiel laten brengen en ik ben echt niet zo dat ik zeg dat elke hond beter naar een asiel kan, maar als het heen en weer verhuizen wordt is het toch echt beter.
In zijn verhaal op fb staat dat hij helemaal niet aangehaald kan worden want dan gromt hij; dus niet alleen op de bank lijkt mij anders zou dat er staan.
Voernijd dat zo extreem is dat de hond buiten moet eten en je niet in de buurt kan komen moet echt flink aan gewerkt worden.
We hebben pas een border collie gehad met extremen voernijd, die ons aanviel als er eten in de buurt was.
Daar hebben we ontzettend veel mee moeten trainen en oefenen met de GT en zijn nieuwe eigenaren hebben van de GT te horen/te zien gekregen wat hun moesten doen.
Nu is hij ook al paar keer bij hun thuis geweest en ze zijn super goed bezig maar nog is hij er niet.
Een hond elke keer verkassen is zo slecht voor de hond.
We hebben nu al meerdere honden gehad die van hot naar her gaan en echt ze krijgen bij elke verhuizing weer een extra dingetje mee, waardoor het herplaatsen steeds lastiger wordt.
Een hond die al maanden op herplaatsing staat is echt niet zomaar binnen een week herplaatst of je geeft hem gewoon met de eerste de beste mee.
Probleem voor jezelf opgelost maar voor de hond zeker niet.
Ik "snap" dat stichtingen hun honden niet zomaar af willen geven aan een asiel, maar soms is het alleen maar beter.
Ik ben blij dat wij met een aantal stichtingen goed contact hebben en hun de hond liever bij ons brengen dan van opvang naar opvang zodat de hond rustig naar een nieuw thuis kan.
Had dat dier lekker door de eigenaar naar het asiel laten brengen en ik ben echt niet zo dat ik zeg dat elke hond beter naar een asiel kan, maar als het heen en weer verhuizen wordt is het toch echt beter.
In zijn verhaal op fb staat dat hij helemaal niet aangehaald kan worden want dan gromt hij; dus niet alleen op de bank lijkt mij anders zou dat er staan.
Voernijd dat zo extreem is dat de hond buiten moet eten en je niet in de buurt kan komen moet echt flink aan gewerkt worden.
We hebben pas een border collie gehad met extremen voernijd, die ons aanviel als er eten in de buurt was.
Daar hebben we ontzettend veel mee moeten trainen en oefenen met de GT en zijn nieuwe eigenaren hebben van de GT te horen/te zien gekregen wat hun moesten doen.
Nu is hij ook al paar keer bij hun thuis geweest en ze zijn super goed bezig maar nog is hij er niet.
Een hond elke keer verkassen is zo slecht voor de hond.
We hebben nu al meerdere honden gehad die van hot naar her gaan en echt ze krijgen bij elke verhuizing weer een extra dingetje mee, waardoor het herplaatsen steeds lastiger wordt.
Een hond die al maanden op herplaatsing staat is echt niet zomaar binnen een week herplaatst of je geeft hem gewoon met de eerste de beste mee.
Probleem voor jezelf opgelost maar voor de hond zeker niet.
Ik "snap" dat stichtingen hun honden niet zomaar af willen geven aan een asiel, maar soms is het alleen maar beter.
Ik ben blij dat wij met een aantal stichtingen goed contact hebben en hun de hond liever bij ons brengen dan van opvang naar opvang zodat de hond rustig naar een nieuw thuis kan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Daarbij red je het met een uur wandelen ook niet. En ook niet met twee uur wandelen. Als je een onaangepaste puberhond met een energiek karakter op die leeftijd in huis krijgt, kost dat een halve werkweek investering en in het gunstigste geval duurt dat een aantal weken. Dat had ik met Kiwi ook en dan hebben we het over een hond die in de basis gewoon een onwijs makkelijk karakter heeft.dagmar88 schreef:Heb even terug gelezen, het was al snel raar en werd steeds raarder.
Er zijn mensen met een onwijs makkelijk hondje die geen boe of bah zegt die dingen om zich heen mis zien gaan en denken dat het alleen maar aan de eigenaar ligt. Ik denk dat Sandra dat ook dacht over Bauke.
Die denken dat de hond daar binnenkomt en met een zucht van verlichting in de mand gaat liggen en zich in alle dankbaarheid schikken in een routine. Maar zo werkt het niet als het over een echte hond gaat met een energiek karakter en in de puberfase.
Ik heb momenteel een onwijs droopy bulldog kruisinkje te logeren en is Otto niet ook een bulldog kruising? In ieder geval is dit zo'n hond die moeiteloos past in een huishouden waar eigenlijk totaal geen tijd voor de hond is gereserveerd. Ze vind het al leuk om in de tuin te lummelen en een blokje door de wijk te lopen als de kinderen met hun fietsjes mee gaan.
Ze draait moeiteloos mee in mijn routine maar ik hoef de eigenaar niet te vragen om een dagje op mijn honden te passen

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
O, sorry dat ik u nog verder heb gevoerd. Maar ik ga met Neeltje mee: hier zijn het slechts woorden en een enkel filmpje, de mensen op de veldjes zien de hond zelf. Ik wist ook niet dat hij al sinds februari ter herplaatsing staat. Dat zal wel oliedom zijn, maar ik volg ook niet alles. Ik zie een bericht over een hond die mogelijk naar het asiel gaat en ik zeg: als er niemand anders is, mag hij hier wel. Deze maand, een week of wat. Maar hoelang denk je dat het duurt? Nou, die ben je zo kwijt. Nou, laat maar komen dan.
En wat ik hier zie: een met andere honden een perfect sociale en leuke hond, hij geeft alleen een grom als je hem ongevraagd aanhaalt. 'Dan zal hij daar wel een nare ervaring mee hebben', zei een van de mensen op dat veldje van vanavond. Als je hem rustig alleen laat eten, laat hij geen baknijd zien. Verder heb ik in mijn openingstopic nooit het woordje trainen gebruikt. Wel gezegd dat ik hem wat input wilde geven door situaties op te zoeken om te zien hoe hij reageert. Resocialiseren heb ik wel gebruikt, maar dat bovenal in de context van het niet gewenste gedrag van grommen en sneppen afleren. Dat doe ik dus door hem, na een keer of twee, niet in die situaties te brengen.
En wat ik hier zie: een met andere honden een perfect sociale en leuke hond, hij geeft alleen een grom als je hem ongevraagd aanhaalt. 'Dan zal hij daar wel een nare ervaring mee hebben', zei een van de mensen op dat veldje van vanavond. Als je hem rustig alleen laat eten, laat hij geen baknijd zien. Verder heb ik in mijn openingstopic nooit het woordje trainen gebruikt. Wel gezegd dat ik hem wat input wilde geven door situaties op te zoeken om te zien hoe hij reageert. Resocialiseren heb ik wel gebruikt, maar dat bovenal in de context van het niet gewenste gedrag van grommen en sneppen afleren. Dat doe ik dus door hem, na een keer of twee, niet in die situaties te brengen.

Groetjes,
Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, doe maar of je gek bent. Bah.[Sandra] schreef:O, sorry dat ik u nog verder heb gevoerd. Maar ik ga met Neeltje mee: hier zijn het slechts woorden en een enkel filmpje, de mensen op de veldjes zien de hond zelf. Ik wist ook niet dat hij al sinds februari ter herplaatsing staat. Dat zal wel oliedom zijn, maar ik volg ook niet alles. Ik zie een bericht over een hond die mogelijk naar het asiel gaat en ik zeg: als er niemand anders is, mag hij hier wel. Deze maand, een week of wat. Maar hoelang denk je dat het duurt? Nou, die ben je zo kwijt. Nou, laat maar komen dan.
Maakt het uit of het in het openingstopic is of daarna? Het staat er trouwens gewoon hoor. Of doe jij de handstand met een enorme zak beloningssnoepjes.