Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Picture of the week - Animo?

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Picture of the week - Animo?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

@Nicole: Bedankt voor de feedback, Ik kan me er helemaal in vinden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

O.k huis is schoon feedback time
oots, mooie foto, maar de lucht is helemaal wit, ergens klopt dit niet
@ Kaiou. week 12 prachtige foto, maar ik kan er verder niets zinnigs over zeggen, is niet zo mijn ding
@ Eefsel, week 12... mooie belichting, ogen ook goed belicht, - hond zit wel wat centraal, maar vind het niet storend
@ fotogravinnetje, week 12 vlinder centraal, prachtig exemplaar, maar niet heel spannend inderdaad, macro tij dkomt er weer en dat is leuk
@ Tycha, week 12, jammer dat je stukjes van de vleugels mist, prachtige ganz... maar de scherpte op de kop ( ik twijfel eraan) de absoluute scherpte daar zou hem net even beter maken.

@Shiloh86 week 12, mooie hond, prima compositie, eigenlijk niets op aan te merken
@Toots week 13 mooie kleuren, ik zou zelf misschien nog wel iets meer hebben ingezoomd, maar dat is persoonlijk.. vul de frame met waar je van houdt...
@Eefsel week 13 prachtige kleuren, mooie houding, jammer van de halsband( vind ik toch minder mooi met band) en de drukke takken op de achtergrond- maar ik snap waarom je de plaat hier geschoten hebt, - de bloemen zijn geweldig
@ Fotogravinnetje, week 13 ooievaar die op weg is naar zijn nest, je ziet hem jammer genoeg op de rug , ik vind hem vrij bedrukt qua kleuren- weinig echt contrast, en dat is jammer Ooievaar is zart wit dan kan van het scherm afknallen, daar kan hij nog in winnen
@ Lieke 1977, mooie avond zon hond in silouette, leuke sfeerplaat
@ kaiou, week 13, die kop van hem is goud waard, hij is prachtig scherp..

@ shilo 86 voor een product foto is hij behoorlijk geslaagd denk ik, maar dit is niet zo mijn ding - kan er eigenlijk niets over zeggen
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Bedankt voor de feedback allemaal :)

Takken kon ik helaas weinig aan doen, dat was de enige plek waar Joep kon staan zonder de bloemen te verpletteren :P
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
S@ndr@
Zeer actief

zoiets had ik al gedacht ja, het is wel eens keuzes maken :mann:
Eefsel
Zeer actief

Haha ja precies :P
Evelien en Joep
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief

Week 14 :)

AfbeeldingPOTW 14 by Evelien Kruis, on Flickr
Evelien en Joep
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mijn week 14
Afbeelding

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Geen flyball, behendigheid, hoopers of Kaiou deze week, maar een foto gemaakt tijdens de KNPV Nico Ram Memorial, wedstrijd 2.

Week 14.

Afbeeldingweek 14 by Kaiou2016, on Flickr
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Mijn week 14. Lastige keuze. Heb zoveel mooie foto's gemaakt! Maar de meeste zijn vooral scherp en leuk qua onderwerp en niet echt boeiend qua compositie. Heb dus gekozen voor eentje met een wat minder standaard compositie.

Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Hmmm... Lastig deze week, niet zo veel gefotografeerd. Ik heb wel wat geklooid met een macrofilter. Best moeilijk nog met scherpstellen! Hier een van de resultaten (bij gebrek aan beter):

Afbeelding
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mijn week 13
AfbeeldingIMG_2584.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeelding
Groetjes Marja
S@ndr@
Zeer actief

O.k ik stap uit, krijg het heel,heel erg druk , en ik hoop dat er nog andere feedback gaan geven hier, want anders is het een beetje jammer, zo moeilijk kan het toch niet zijn om te zeggen wat je vind :wink: en iedereen een klein beetje te helpen - succes verder
Chihuahua-paws
Zeer actief

S@ndr@ schreef:O.k ik stap uit, krijg het heel,heel erg druk , en ik hoop dat er nog andere feedback gaan geven hier, want anders is het een beetje jammer, zo moeilijk kan het toch niet zijn om te zeggen wat je vind :wink: en iedereen een klein beetje te helpen - succes verder

Ik snap het volkomen, maar vind het jammer. Al denk ik dat ik ook ga volgen.

S@ndr@
Zeer actief

toots schreef:
S@ndr@ schreef:O.k ik stap uit, krijg het heel,heel erg druk , en ik hoop dat er nog andere feedback gaan geven hier, want anders is het een beetje jammer, zo moeilijk kan het toch niet zijn om te zeggen wat je vind :wink: en iedereen een klein beetje te helpen - succes verder

Ik snap het volkomen, maar vind het jammer. Al denk ik dat ik ook ga volgen.
Jij doet hartstikke je best, niets mis mee :ok:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou ik heb toch ook besloten ermee te stoppen.
Niet met fotografie hoor maar met het foto van de week hier.
Ik heb het ook een stuk drukker momenteel.

Maar ook vanwege de feedback, enerzijds omdat ik het zelf lastig vind en zeker nu S@ndra weg is die gaf namelijk wel elke keer feedback en dat motiveerde mij om dat ook gewoon te doen het is leuk om van elkaar te leren, In het begin waren er meerderen die dat deden maar uiteindelijk dus niet meer.
En zijn er een paar die elke week de foto van de week plaatsen dus foto van week 14 in week 14 in leveren bijvoorbeeld.

De doelen van dit topic worden niet bereikt en daardoor stap ik uit. Ik hoop dat jullie me dit niet kwalijk nemen en dat jullie gewoon nog wel wat aan elkaar kunnen hebben ;)

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik wil wel feedback geven, maar ik merk dat ik het lastig vind om onder woorden te brengen wat ik van diverse foto's vind. Ik waardeer feedback ook heel erg, maar zelf feedback geven vind ik dus echt heel lastig. Ik blijf in ieder geval wel proberen elke week een foto die ik in die week gemaakt heb te blijven posten. En als het me lukt om ergens mijn mening over te formuleren, zal ik het ook zeker posten
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Er komen inderdaad erg mooie foto's langs maar ik heb niet genoeg kijk op fotograferen om feedback te geven. Ik klooi meestal maar wat aan met mijn camera instellingen en kijk wat ik van de foto vind. Ik stap hier ook uit ik ben ziek geweest en ben momenteel minder aan het fotograferen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Eefsel week 14: Mooi plaatje, schattige pony :) Ik vind hem boven iets te krap en van mij zou er wat ruimte rechts eraf kunnen en links eraan ;) Maar qua scherpte en kleuren vind ik hem erg mooi!

Toots week 14: An sich mooi, toffe compositie ook. Alleen de witte waas (denk dat het een tak is?) doet een beetje afbreuk aan de foto vind ik.

Kaiou week 14: Gewoon een goede foto :)

Fotogravinnetje week 14: Een van de betere foto's die ik van jou gezien heb. Toffe compositie inderdaad!

Lieske week 14: Wat betreft de scherpte zit je inderdaad niet goed. Wat voor macrofilter heb je? In combinatie met welke lens? En wat waren je instellingen bij deze foto?

Tycha week 13: Weer prachtig...

Heavy week 11: Ik vind er niet zo veel van, erg druk met al dat gras. Ik weet zegmaar niet waar ik moet kijken. Wellicht zou je een stuk van de onderkant af kunnen toveren en een stuk van rechts, dan ligt de nadruk al meer op het lammetje. Voor mij zou dit een foto voor de prullenbak zijn ;)

Week 12: Beetje het zelfde verhaal, zou hem een stuk croppen zodat het lammetje centraal staat.

Week 13: Kleuren zijn mooi, foto staat iets scheef voor mijn gevoel. Het had misschien mooier geweest als je een stukje naar rechts had gedraaid toen je de foto nam. iets minder riet, wat meer water :)
Chihuahua-paws
Zeer actief

@Nicole bedankt voor de feedback, Ja deze was lastig er staat namelijk een boom achter met een hele brede stam, die staat eigenlijk te dicht op de pruimenboom. En wat je zit is juist eigenlijk een opening tussen een tak en die boomstam zeg maar en het lichte komt dus omdat daarnet het licht doorheen scheen voor zover mogelijk want daarachter staat weer een boom.
Ik had die waas ook weg kunnen poetsen heb daar nog over na gedacht dus ik snap je punt heel goed.

Lieske_1977
Zeer actief

Nicole, bedankt voor je feedback! Ik fotografeer met een Panasonic Lumix fz200; een compactcamera, dus geen verwisselbare kenzen. Dat heeft z'n beperkingen. Het macrofilter dat ik heb aangeschaft is een B+W voorzetlens +10. Ik heb nog moeite met scherpstellen, maar denk dat de sluitertijd ook te langzaam is om zonder statief te fotograferen (instellingen kan ik zo niet terughalen, heb de foto al verwijderd).

Ben wat aan het dooroefenen geweest en er zitten foto's tussen waar ik redelijk tevreden over ben, zoals deze:

Afbeelding

En deze:
Afbeelding

Volgens mij beter qua scherpte, toch?

Over feedback geven: ik ben nog maar net zo ver dat ik mijn camera van de automatische stand af durf te zetten en zelf redelijk snap hoe ik hem in moet stellen. Voel me op het gebied van fotografie groener dan gras en vind het daarom al spannend om zelf foto's te plaatsen, laat staan om feedback te geven op foto's van mensen die me lichtjaren voor zijn :mann: Het is zeker geen desinteresse!
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

De belichtingstijd is 1/100 bij die vorige foto Lieske, dat heb ik even nagekeken voor je ;) dus niet heel langzaam, maar macro's maak je het best met een statief.

Lieske_1977
Zeer actief

toots schreef:De belichtingstijd is 1/100 bij die vorige foto Lieske, dat heb ik even nagekeken voor je ;) dus niet heel langzaam, maar macro's maak je het best met een statief.
O, super, dank je! Ik ben op Marktplaats wat aan het rondkijken naar statieven, vind macrofotografie nl. wel heel leuk. Mijn budget is beperkt, maar heb jij (of iemand anders) tips voor de aanschaf van een statief? Merk, materiaal...?
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen. Je kunt starten met een licht en goedkoop statief, maar wil je ooit misschien naar een spiegelreflex dan zou ik voor een goed statief gaan.
Ik weet niet waar je woont maar ik heb volgens mij nog een klein, licht statiefje liggen. Mag je zo komen halen.
Wil je ooit landschappen gaan fotograferen met lange sluitertijden, dan heb je een stevig statief nodig, want een beetje wind geeft dan al trillingen. Wil je het statief ook meenemen op vakantie dan wil je ook nog dat het statief niet te veel weegt. Wil je dat het statief laag bij de grond kan dan kun je dat ook meenemen bij je zoektocht. Zo veel wensen zo veel statieven in heel veel verschillende prijzen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Chihuahua-paws
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:
toots schreef:De belichtingstijd is 1/100 bij die vorige foto Lieske, dat heb ik even nagekeken voor je ;) dus niet heel langzaam, maar macro's maak je het best met een statief.
O, super, dank je! Ik ben op Marktplaats wat aan het rondkijken naar statieven, vind macrofotografie nl. wel heel leuk. Mijn budget is beperkt, maar heb jij (of iemand anders) tips voor de aanschaf van een statief? Merk, materiaal...?

Voor jou camera heb je geen zwaar statief nodig ik denk dat je met een hama statief om mee te oefenen al ver komt.

Maar ik doe wel eens de camera gewoon ergens opzetten, met creativiteit kom je ook een eind.

Ook ik heb wel een klein licht statiefje liggen die ik ook gebruikte toen ik de olympus nog had die mag ook verhuizen maar dan moet je maar net in de buurt wonen.

tycha
Zeer actief
Contacteer:

Voor een compact zou ik eens kijken naar een Gorilla pod. Geen last van wind, overal te gebruiken als er maar iets is waar je hem op of aan vast kunt zetten.
Afbeelding
Groetjes Marja
S@ndr@
Zeer actief

wat bij Macro een optie is en dat doe ik zelf heel vaak auto focus uit en scherpstellen met je benen zeg maar.... je gaat dus lopen vooruit, achteruit tot het plaatje scherp is en je aan staan en dan druk je af :wink: zou de sluitertijd dan minimaal naar 150 of hoger doen om bewegings onscherpte te vermijden
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Lieske_1977 schreef:Nicole, bedankt voor je feedback! Ik fotografeer met een Panasonic Lumix fz200; een compactcamera, dus geen verwisselbare kenzen. Dat heeft z'n beperkingen. Het macrofilter dat ik heb aangeschaft is een B+W voorzetlens +10. Ik heb nog moeite met scherpstellen, maar denk dat de sluitertijd ook te langzaam is om zonder statief te fotograferen (instellingen kan ik zo niet terughalen, heb de foto al verwijderd).

Ben wat aan het dooroefenen geweest en er zitten foto's tussen waar ik redelijk tevreden over ben, zoals deze:
Ja! Die zijn inderdaad al beter qua scherpte, vooral de bloesemfoto is mooi :)
Ik heb totaal geen verstand van macro hoor, 1/100 sec. f/3,2 ISO100 waren de instellingen zie ik.
Is het dan juist niet handiger om het diafragma verder dicht te gooien (f/8 ofzo) zodat je meer scherp hebt op de foto? Volgens mij heeft het grote diafragma bij deze foto meer invloed op de onscherpte dan de sluitertijd? Of maakt dat bij macro niet uit?
Lieske_1977
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties! Naar de gorilla pod had ik al eens gekeken, leek me handig. Die heeft echter maar een draagvermogen van 325 gram, terwijl de fz200 537 gram weegt. Dat wordt 'm dus niet.
Lief aanbod van jullie Tycha en Toots! Ik woon in Kampen, niet bepaald om de hoek dus :wink:

Ik zou graag naar een spiegelreflex toe willen, maar denk dat dat met mijn wat beperkte handfunctie geen succes gaat worden. Mijn uitdaging ligt dus in zo veel mogelijk uit deze camera halen.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Je hebt heel veel soorten gorilla pods ook voor zwaardere camera's zelfs voor spiegelreflex camera's.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lieske_1977
Zeer actief

S@ndr@ schreef:wat bij Macro een optie is en dat doe ik zelf heel vaak auto focus uit en scherpstellen met je benen zeg maar.... je gaat dus lopen vooruit, achteruit tot het plaatje scherp is en je aan staan en dan druk je af :wink: zou de sluitertijd dan minimaal naar 150 of hoger doen om bewegings onscherpte te vermijden
Goede tip, dank je!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”