Ahaaaaaaaaaa En waarom krijgt Tommie dan een pets op zijn kop van Lotje?? Tommie zijnde een Jack Russel? Oh, hij kreeg ook op z'n kop van Tirsa..... proestNanna schreef:Omdat ze dan hun aangeboren galant zijn naar teven soms kwijt raken.Neeltje schreef:En waarom zou dat zijn?*Wolf* schreef:Off topic, maar weet iemand of er onderzoek is gedaan naar verminderde tolerantie naar teven door reuen na castratie van reuen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spierverval na castratie?
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Spierverval na castratie?
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Omdat Tommie minder galant is naar Lotje en TirsaNeeltje schreef:Ahaaaaaaaaaa En waarom krijgt Tommie dan een pets op zijn kop van Lotje?? Tommie zijnde een Jack Russel? Oh, hij kreeg ook op z'n kop van Tirsa..... proestNanna schreef:Omdat ze dan hun aangeboren galant zijn naar teven soms kwijt raken.Neeltje schreef:En waarom zou dat zijn?*Wolf* schreef:Off topic, maar weet iemand of er onderzoek is gedaan naar verminderde tolerantie naar teven door reuen na castratie van reuen?
Hij is niet meer THE MAN en gedraagt zich waarschijnlijk iets anders nadat hij minder testosteron in zijn bloed heeft door de castratie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik weet niet of daar onderzoek naar gedaan is, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.*Wolf* schreef:Off topic, maar weet iemand of er onderzoek is gedaan naar verminderde tolerantie naar teven door reuen na castratie van reuen?
Persoonlijk denk ik dat die verminderde tolerantie, die je soms ziet, van 2 kanten komt in zo'n geval.
Wat Nanna aangaf, een gecastreerde reu kan zijn galantheid naar een teef toe kwijt raken. En een teef kan daar dan weer geïrriteerd op reageren.
Castratie heeft altijd invloed op het gedrag en fysiologie, in mindere of meerdere mate. Dat is nmm heel erg afhankelijk van het individu. De een heeft meer 'last' van (gebrek aan) hormonen dan een ander, daar kan je niet omheen.
Dat zie je als eigenaar al bij je eigen hond, maar ook honden onderling 'zien' dat. Vandaar dat ik ook denk dat die verminderde tolerantie een combinatie van factoren is.
-
*Wolf*
- Zeer actief
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij mist 'oempf', dan krijg je dat*Wolf* schreef:Off topic, maar weet iemand of er onderzoek is gedaan naar verminderde tolerantie naar teven door reuen na castratie van reuen?
Geen idee of daar onderzoek naar gedaan is...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Moet een reu niet intact zijn in de IPO? En beide testikels ingedaald?TessaThomas schreef:Ze zitten lang niet allemaal in een kennel en ja, ik ken wel teven in de africhting die last hebben van de loopsheid, maar daar wordt qua wedstrijden rekening mee gehouden. Het grootste deel merk je niks aan. Maar ik vind het wel een boeiende, ga eens navragen bij bekenden hoeveel gecastreerde teven zij kennen. (ik ken er een paar maar die zijn nog jong of pas net gecastreerd) Gecastreerde reuen ken ik eigenlijk niet in de sport?sirene schreef:Ander volk, andere cultuur. Teef zit toch in een kennel dus loopsheid is geen probleem. Mss ook nog fokken als teef het leuk doet in de sport ?malinois schreef:Waarom zou er in de africhting dan weinig tot niet gecastreert worden? Als dat geen negatieve invloed had was minstens de helft wel gecastreert....
Angst dat de teef niet meer fel genoeg is daarna ?
Ik ken best wel wat teven zoals die van Machie die juist timide zijn rondom loopsheid/schijnzwangerschap. Heb jij daar geen ervaring mee ?
Teven natuurlijk ook maar net als met shows niet te controleren
-
Neeltje
Maar hij heeft zijn balletjes nog.......Liesbeth schreef:Omdat Tommie minder galant is naar Lotje en TirsaNeeltje schreef:Ahaaaaaaaaaa En waarom krijgt Tommie dan een pets op zijn kop van Lotje?? Tommie zijnde een Jack Russel? Oh, hij kreeg ook op z'n kop van Tirsa..... proestNanna schreef:Omdat ze dan hun aangeboren galant zijn naar teven soms kwijt raken.Neeltje schreef:quote="*Wolf*"Off topic, maar weet iemand of er onderzoek is gedaan naar verminderde tolerantie naar teven door reuen na castratie van reuen?quote
En waarom zou dat zijn?.
Hij is niet meer THE MAN en gedraagt zich waarschijnlijk iets anders nadat hij minder testosteron in zijn bloed heeft door de castratie.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dan heb ik jouw reactie verkeerd begrepen.Neeltje schreef:Maar hij heeft zijn balletjes nog.......Liesbeth schreef:Omdat Tommie minder galant is naar Lotje en TirsaNeeltje schreef:Ahaaaaaaaaaa En waarom krijgt Tommie dan een pets op zijn kop van Lotje?? Tommie zijnde een Jack Russel? Oh, hij kreeg ook op z'n kop van Tirsa..... proestNanna schreef: Omdat ze dan hun aangeboren galant zijn naar teven soms kwijt raken..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Even he, want dat zit me al even dwars, iedereen zegt dat Badu zegt dat gecastreerde honden slechter presteren dan niet-gecastreerde honden.
Maar volgens mij zegt ze dat castraten slechter gaan presteren na hun castratie. Dat is dus vergeleken met zichzelf, zeg maar.
En dat zijn toch twee verschillende dingen.
Iets anders zeggen is ook raar want je kunt een willekeurige hond niet vergelijken met een andere (andere baas, training, opvoeding enzovoorts).
Zo, ga ik nu weer door met vakantie vieren (al hoost het hier).
Maar volgens mij zegt ze dat castraten slechter gaan presteren na hun castratie. Dat is dus vergeleken met zichzelf, zeg maar.
Iets anders zeggen is ook raar want je kunt een willekeurige hond niet vergelijken met een andere (andere baas, training, opvoeding enzovoorts).
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Om het geheugen even op te frissen:
Badu schreef:
Bij een teef gaan andere dingen mis. Merk je niet meteen na het 'helpen' maar wel na een half jaar ofzo...
Overigens vind ik dat ook teven (qua bespiering) op een slap aftreksel van zichzelf gaan lijken na een tijdje
Tot ze niet zo'n zin meer hebben in beweging omdat energie afneemt.
Zie tegenovergestelde als ik zo rondkijk in het park.... Uitgezakte, slappe teven met uitdrukking van niks.
Badu schreef:Geloof ik niks van.LongFields schreef:Ja hoor.Badu schreef: Lopen castraten behendigheid met succes?
Badu schreef:jaLongFields schreef: Maar jij denkt dus dat iedere castraat verandert in een dikke slome papzak?
-
Neeltje
Het zal allemaal wel.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
vertel anders nog even wat over tommy!Neeltje schreef:Het zal allemaal wel.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Even he, want dat zit me al even dwars, iedereen zegt dat Badu zegt dat gecastreerde honden slechter presteren dan niet-gecastreerde honden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt dat niet gezegd, je hebt er geen enkel bewijs voor èn het is niet persé zo. Er zijn sowieso honden, reu en teef bij wie de hormonen voor een goede prestatie meer in de weg zitten dan een plus zijn. Maar als je dat niet wilt zien dan zie je dat niet nee.Badu schreef:Marjoleine schreef:Even he, want dat zit me al even dwars, iedereen zegt dat Badu zegt dat gecastreerde honden slechter presteren dan niet-gecastreerde honden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik weet t niet eigenlijk meer... vroeger was dat wel zo iig voor CACIT wedstrijden en WK, op andere wedstrijden werd daar nooit op gecontroleerd. Maar ik vraag me af of dat nog steeds zo is. Ik neig naar nee maar weet t dus niet zeker.crutz schreef:Moet een reu niet intact zijn in de IPO? En beide testikels ingedaald?TessaThomas schreef:Ze zitten lang niet allemaal in een kennel en ja, ik ken wel teven in de africhting die last hebben van de loopsheid, maar daar wordt qua wedstrijden rekening mee gehouden. Het grootste deel merk je niks aan. Maar ik vind het wel een boeiende, ga eens navragen bij bekenden hoeveel gecastreerde teven zij kennen. (ik ken er een paar maar die zijn nog jong of pas net gecastreerd) Gecastreerde reuen ken ik eigenlijk niet in de sport?sirene schreef:Ander volk, andere cultuur. Teef zit toch in een kennel dus loopsheid is geen probleem. Mss ook nog fokken als teef het leuk doet in de sport ?malinois schreef:Waarom zou er in de africhting dan weinig tot niet gecastreert worden? Als dat geen negatieve invloed had was minstens de helft wel gecastreert....
Angst dat de teef niet meer fel genoeg is daarna ?
Ik ken best wel wat teven zoals die van Machie die juist timide zijn rondom loopsheid/schijnzwangerschap. Heb jij daar geen ervaring mee ?
Teven natuurlijk ook maar net als met shows niet te controleren

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat zegt ze wel:Marjoleine schreef:Even he, want dat zit me al even dwars, iedereen zegt dat Badu zegt dat gecastreerde honden slechter presteren dan niet-gecastreerde honden.
Badu schreef: Dat beweer ik niet. Wat ik beweer is (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben niet de koningin van de nuance maar bedoel in identieke omstandigheden uiteraard. Wat op zelfde neerkomt als minder presteren na castratie.luna2906 schreef:Dat zegt ze wel:Marjoleine schreef:Even he, want dat zit me al even dwars, iedereen zegt dat Badu zegt dat gecastreerde honden slechter presteren dan niet-gecastreerde honden.
Badu schreef: Dat beweer ik niet. Wat ik beweer is (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
JohBadu schreef:
Ben niet de koningin van de nuance
Er staat iets heel anders en daar heb ik (en ik denk anderen ook) op gereageerd. Daarbij zijn er ook voorbeelden gegeven van teven die zichzelf juist in de weg zitten tijdens loopsheid of daarop volgende schijndracht. Die teven doen het na castratie qua sport beter. Voorbeelden waar je voor het gemak aan voorbij gaat.Badu schreef:maar bedoel in identieke omstandigheden uiteraard. Wat op zelfde neerkomt als minder presteren na castratie.
Overigens is mijn intacte teef, die normaal energie voor tien heeft, tijdens haar loopsheid een sloom geval. Ze wil niks, zucht steunt en kreunt de hele dag en is niet vooruit te branden tijdens een wandeling. Maar goed, die 2 x 3 weken per jaar zijn te overzien. Wij hebben dan ook geen sportambities.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, die cyclus hè....luna2906 schreef: Overigens is mijn intacte teef, die normaal energie voor tien heeft, tijdens haar loopsheid een sloom geval. Ze wil niks, zucht steunt en kreunt de hele dag en is niet vooruit te branden tijdens een wandeling. Maar goed, die 2 x 3 weken per jaar zijn te overzien. Wij hebben dan ook geen sportambities.