Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Fafo schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Ben altijd extreem voorzichtig met eten en nieuwe honden.
Hier kunnen ze alleen onder strikt appel samen eten, dus eten ze in alle rust apart.
En dan gooi ik een handvol brokjes de tuin in en lach me gek om vijf honden die met volle mond het laatste brokje proberen te zoeken :LOL:
Als ze allemaal op elkaar klappen om dat laatste brokje lach je iets minder denk ik.
Dat gebeurt niet overal hoor, hier zal dat ook gewoon niet gebeuren, echt niet gewoon.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier niet bij reu/teef (das geen probleem)maar misschien wel bij reu/reu. Zie daar t nut ook niet van in. Eten moet iets ontspannends zijn dus lekker op hun eigen plekje apart.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hier ook geen probleem:
Afbeelding
Maar ik zou dat toch niet meteen doen met een nieuwe hond in de roedel, eerst maar eens even kijken hoe ze met elkaar gaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Jeannettebo schreef:
Fafo schreef:
Nanna schreef:
Hier kunnen ze alleen onder strikt appel samen eten, dus eten ze in alle rust apart.
En dan gooi ik een handvol brokjes de tuin in en lach me gek om vijf honden die met volle mond het laatste brokje proberen te zoeken :LOL:
Als ze allemaal op elkaar klappen om dat laatste brokje lach je iets minder denk ik.
Dat gebeurt niet overal hoor, hier zal dat ook gewoon niet gebeuren, echt niet gewoon.
Nee ik geloof zeker dat dat in de roedel van Nanna niet zal gebeuren. Ik snap alleen de reactie van Nanna niet :19: Dagmar zegt dat ze alleen onder strikt appel kunnen eten en ze daarom apart eten waarop Nanna zegt dat het lachen is als ze allerlei brokjes in de tuin gooit en dat ze dan met hun bek vol dat laatste brokje zoeken. Mjaaa...... Dus? :mrgreen: Wat heeft het 1 met het ander te maken? :Q:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fafo schreef: Nee ik geloof zeker dat dat in de roedel van Nanna niet zal gebeuren. Ik snap alleen de reactie van Nanna niet :19: Dagmar zegt dat ze alleen onder strikt appel kunnen eten en ze daarom apart eten waarop Nanna zegt dat het lachen is als ze allerlei brokjes in de tuin gooit en dat ze dan met hun bek vol dat laatste brokje zoeken. Mjaaa...... Dus? :mrgreen: Wat heeft het 1 met het ander te maken? :Q:
Is hier ook geen probleem. Het gaat om maaltijden uit hun bak, niet om snoep. Ze kunnen gewoon samen knagen, snoepjes zoeken, doen op een rijtje commando's die met lekkers beloond worden, zitten met z'n vieren voor me hun beurt af te wachten tot ze tafelrestjes van mijn vork krijgen.
Heb gewoon geen zin er met maaltijden bovenop te moeten zitten, ze eten allemaal in een ander tempo, Pjotr moet altijd halverwege dringend zeiken en ga geen hondjes met baknijd plagen.
En de eerste tijd ga ik dat soort dingen niet proberen, zie er het nut niet van in :U:
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Hier gelukkig geen last van baknijd. Bloem eet heel snel maar Hazel doet er gerust 10 minuten over. Soms loopt ze FF weg bij eten, maar echt niet dat bloem het pakt.
Ze spelen hier ook soms samen met 1 snoepjes bal.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Benthor en Iarik eten samen uit een statief met twee bakken. Mukkie staat er naast en eet uit een bak op de grond.
Geen enkel probleem. We hoeven er niet eens bij te blijven.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, eerlijk gezegd. Volgens mij weet je met zo'n topic ook wat de reacties gaan zijn. Ik hoop voor alle honden dat iedereen hier ongelijk gaat krijgen.

Snoepjes op de grond gooien kan hier ook, maar echt eten doen ze apart als ze even grote porties krijgen. Tessa is normaal eerder klein, kleinere porties, maar als Tay een keer eerder klaar is, gaat hij toch kijken bij Tessa en krijgt hij op zijn lazer. Terwijl ik wel een hand brokken de tuin in kan gooien zonder gedoe.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hier ook. Zorro en Dalí staan rug aan rug te eten. Ik moet het alleen wel in de gaten houden, want anders steekt Dalí zijn puntneus in Zorro's bak en eten ze samen Zorro's portie op :mrgreen: maar als dat niet had gekund was het ook prima geweest en ik zou het nóóit vanaf dag 1 proberen. Levert niks op en je kan er alleen maar ruzie mee krijgen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tara schreef: Het kan, maar desondanks vind ik een 9 weken oud klapkaakkruisingpuppy dat terugvecht bij een correctie best een verontrustend beeld.
Wat maakt het uit of de hond 9 weken of 9 maanden is? De eindstand blijft toch hetzelfde?
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:
Tara schreef: Het kan, maar desondanks vind ik een 9 weken oud klapkaakkruisingpuppy dat terugvecht bij een correctie best een verontrustend beeld.
Wat maakt het uit of de hond 9 weken of 9 maanden is? De eindstand blijft toch hetzelfde?
Het gaat er om dat een babyhondje van 9 weken NU AL zo agressief en buitenproportioneel reageert. En dat dat wat belooft voor de toekomst.
Als dat beest dat weer doet als ze 9 maanden is, is het denk zo over voor Anders.
Ik vind dat het echt buiten proporties wordt getrokken. Kiyoshi heeft 1x in zijn leven naar een hond gegromd en toen was hij 3 maanden. Hij was boos. Hij is nu ruim 3 jaar en een sukkeltje. Ongecastreerd :pffff: Je kunt wel blijven ja maar als en dan en misschien maar daar heb je niets aan. Het is allemaal gespeculeer over een hond die je nog nooit gezien hebt en een situatie die je niet kent.
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:
EstherK schreef:Benthor en Iarik eten samen uit een statief met twee bakken. Mukkie staat er naast en eet uit een bak op de grond.
Geen enkel probleem. We hoeven er niet eens bij te blijven.
Nou, inderdaad. Hier staat alles na het eten gezamenlijk de pannen uit te likken en dan worden er soms drie neuzen in één pan tegelijk gestoken. Ze grommen niet eens.
Het is fantastisch :mrgreen:
Ήυs
Zeer actief

Tara schreef:
Fafo schreef:
Nanna schreef:
Er zijn roedels waar dat gewoon niet gebeurt hoor. Die van mij zouden beteuterd kijken, en dat is het dan.
Ze hebben wel wat beters te doen.
As we speak staat er nu een gefrustreerd pupje te keffen omdat zijn kluifje op is, terwijl de groterds nog hebben.
De groterds zetten pupmans best op zijn plek in voorkomende gevallen, maar blind hakken? Neuh...
Heel mal, maar daar kún je je honden op uitkiezen, en je roedel op samenstellen hoor.
Je meent het! ;)
Valerie
Zeer actief

Tara schreef:
Nanna schreef:
Valerie schreef:
Het gaat er om dat een babyhondje van 9 weken NU AL zo agressief en buitenproportioneel reageert.
Dat dus. Ik ben misschien weinig gewend met mijn gemoedelijke en tolerante honden, maar ik zou me knap zorgen maken als ik zo'n grootbebekt pupje zou hebben.
Hier loopt een pup van bijna 13 weken rond, die is pittig maar stoïcijns. Laatst liep hij Oop te vervelen, en hoewel Oop hartstikke vriendelijk en relaxed is was hij het ineens zat, en viel fel uit naar de pup.
Die stóóf een hoek in en heeft zeker tien minuten sorrysorrysorry excuses lopen maken en beschaamd zitten doen.
Hij heeft daarna niet weer geprobeerd wat Oop doet als de grens bereikt is, hij is wel wijzer. :wink:
Waarom? Wat maakt het uit of een hond die niet sociaal naar soortgenoten zal zijn dit gedrag toont op 9 weken of 9 maanden? De uitslag blijft hetzelfde.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Baknijd is iets dat in de hond zit. Baknijd is niet per definitie kwalijk of zorgelijk. Ik heb honden met en honden zonder baknijd gehad. Van Bas weet ik het niet maar ik kan me zo voorstellen dat ze geen zin heeft in honden bij haar eten als erfenis uit Spanje. Ze wil wel eens bezitterig worden over mij naar honden dus ik kan me dat met haar eten ook wel voorstellen.

Baknijd bij mijn vorige roedel was er zeker. Cleo had het niet. Zij liet zich het kaas van het brood eten door Dapper maar als het om een kippenpoot ging durfde ze die wel lichtjes te verdedigen. Eva had dus geen baknijd naar Cleo want die respecteerde prima wat van wie was. Dapper niet. Die pakte eten af. Dus Eva had wel baknijd naar Dapper. Niet naar ons. Dus uiteindelijk toch gekozen om de honden apart te voeren. Eva in de bench, Dapper en Cleo onder toezicht aan de andere kant van de kamer. Of soms Cleo in de slaapkamer omdat die gewoon niet rustig kon eten bij andere honden. Dan liet ze het nog liever staan dan dat ze er moeilijk om deed. Zij gaf sowieso al niks om eten.

Dus baknijd moet er wel in zitten en op zichzelf is dat geen teken aan de wand vwbt agressie in de hond. Niet direct bij elke hond dan in elk geval. :wink: Honden met een lage bijtdrempel bijten natuurlijk ook eerder bij de bak als ze dat belangrijk vinden.

Eva vocht al vanaf zeeer jonge leeftijd Dapper bij haar eten weg. Ze vocht een keer met hem als pup omdat er gespuugd was en ze allebei op de kvv doken die ineens midden in de kamer lag. We hoefden echter niemand eraf te plukken en Dapper liet haar in 5 seconden weten dat hij toch echt dat eten kreeg. Eva had een fikse kras over haar schedel en ook meteen door dat Dapper niet was om mee te sollen als hij echt kwaad werd. Dat is denk ik toch wat anders dan een pup en een volwassen hond uit elkaar trekken. Verder is Eva haar hele leven een hond gebleven die kon bijten en die een lage bijtdrempel had. Maar ze was geen pitbull dus ze hing niet vast en kende haar plek snel. Ze vocht dus niet door maar kon wel flink tekeer gaan. In de bench hoefde Dapper niet eens in de zithoek te komen als zij at of kluifde, RRRRRRRR!!!!! Haha! Verder dikke maatjes en nooit mot voor de duidelijkheid.

Dapper, die dus ook zijn eten kon verdedigen was net als Eva een hond die snel kon aanvallen als het om andere honden ging. Cleo die geen baknijd had deed andere honden nooit wat.

Wuilus had ook baknijd en kon ook knokken met andere honden.

Begin me nu toch af te vragen of er geen verband is tussen baknijd en vechten. Maar dat denk ik niet. :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Valerie schreef:
Tara schreef:
Nanna schreef:
Valerie schreef:
Het gaat er om dat een babyhondje van 9 weken NU AL zo agressief en buitenproportioneel reageert.
Dat dus. Ik ben misschien weinig gewend met mijn gemoedelijke en tolerante honden, maar ik zou me knap zorgen maken als ik zo'n grootbebekt pupje zou hebben.
Hier loopt een pup van bijna 13 weken rond, die is pittig maar stoïcijns. Laatst liep hij Oop te vervelen, en hoewel Oop hartstikke vriendelijk en relaxed is was hij het ineens zat, en viel fel uit naar de pup.
Die stóóf een hoek in en heeft zeker tien minuten sorrysorrysorry excuses lopen maken en beschaamd zitten doen.
Hij heeft daarna niet weer geprobeerd wat Oop doet als de grens bereikt is, hij is wel wijzer. :wink:
Waarom? Wat maakt het uit of een hond die niet sociaal naar soortgenoten zal zijn dit gedrag toont op 9 weken of 9 maanden? De uitslag blijft hetzelfde.
De uitslag stond al vast bij de raskeuze :engel: AmbullxAmstaffxrednose pitbull. Ik vraag me af hoe je een grotere kans op een dier-agressief hondje kan fokken dan door deze combi te maken? :ugh: En als je 1 hond niet in een roedel met teefjes moet zetten is het een pittige teef-hondje uit zo'n nest. En daarom ook mijn kanttekening bij de aankoop. Alleen werd die nogal slecht ontvangen door medeforummers die vonden dat ik het plezier in de pup vergalde en ze wist echt wel wat ze deed blablabla :blah: :blah: :blah: . Wel vreemd want diezelfde mensen schreeuwen hier nu moord en brand op haar. Dat is dan voor mij weer mosterd na de maaltijd. :ok:

Dit voel je aankomen vanaf dag 1. Zeker omdat ze zei, nooit meer zo'n hond. Ik zal nooit meer staffords nemen en enkele dagen na de dood van Julia zat ze al een pup uit te zoeken. Binnen 2 weken was die er dus het kan ook geen echt weloverwogen keuze zijn geweest. Dit hondje was beschikbaar en dit hondje is stoer, bruut en iets om de blits mee te maken. Veel goede voornemens en overschatting en dat hondje zal zeker lief, handelbaar en goed opgevoed worden. Tuuuurlijk, was het maar zo makkelijk. En nu gaat ze op haar bek en heeft ze spijt en daar krijgen wij dan natuurlijk voor op onze kop. Het is gewoon afreageren. Ze baalt zelf ook als een stekker van deze pup en daarom ook dat ik denk dat er daar honden weg gaan. Liefst wil ze een brute hond maar eigenlijk wil ze die met een makkelijk sociaal karakter. Helaas is dat niet iets wat snel samen gaat.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef: Als een hond eerst 9 maanden moet worden voordat hij dit gedrag vertoont, dan zou ik hem op basis daarvan toch inschatten als een wat gematigder karakter.
Charlie zocht tot de eerste loopsheid met 9 maanden zelf niets op, maar valt geloof ik niet echt onder gematigd :Q:
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tara schreef: Als een hond eerst 9 maanden moet worden voordat hij dit gedrag vertoont, dan zou ik hem op basis daarvan toch inschatten als een wat gematigder karakter.
Charlie zocht tot de eerste loopsheid met 9 maanden zelf niets op, maar valt geloof ik niet echt onder gematigd :Q:
Je weet toch helemaal niet hoe erg ze is? Want wat heeft ze nu helemaal gedaan? Als ik jou mag geloven nog nooit een hond op straat stuk gebeten. Wie zegt dat ze dat doet? Heeft ze wel eens een hond doodgebeten? Want heel veel Poeha maken is niet meteen een voorbode voor een echte hond die game is en tot de dood zal vechten. Ik ken nogal wat honden die doordraaien aan de riem en die brullen als leeuwen. Ze vechten wel, maar lang niet allemaal zo erg als de baasjes denken. Jouw Charlie loopt in een roedel met castraten. Hoe erg is ze dan? Ze zal zeker heel pittig zijn. Maar een echte doorgedraaide pitbull die doorvecht tot de dood kun je alleen zo categoriseren als je ze ook daadwerkelijk dat hebt zien doen.

Dit is geen aanval voor je dat denkt maar gewoon een overdenking. Wuilus zag er ook extreem gevaarlijk uit als ze geprovoceerd werd. Die ging tekeer en hing in de riem alsof ze je op wilde vreten. Maar eenmaal bij een andere hond ging dat prima als het een reu was, minder goed als het een castraat of teef was maar zelfs bij die laatste werd er echt niet meteen bij de keel gegrepen en doodgeschud. Dat ging veel eerlijker en minder heftig dan je zou verwachten. :wink:
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

dagmar88 schreef:
Misschien vind iemand met een ander referentie kader charlie wel gematigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

Sanchis schreef:
dagmar88 schreef:
:mrgreen: ja, vast.
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Sanchis schreef:
dagmar88 schreef:
:mrgreen: ja, vast.
:LOL:
Valerie
Zeer actief

Wat ik wil zeggen is dat je bij een volwassen niet sociale hond niet kunt zeggen wanneer de omslag was :wink: Of de omslag op 9 weken, 9 maanden of 9 jaar geweest is zie je gewoon niet. Tuurlijk honden kunnen tot hun 3e levensjaar zich sociaal gedragen om dan een omslag te hebben maar sommige honden zijn gewoon nooit echt sociaal geweest :19: Jigzy is ook zo een exemplaar. Ik heb haar vanaf haar geboorte dus ik weet echt wel hoe ze zich gedroeg vanaf het moment dat ze uit de baarmoeder viel.
En nee ze heeft nooit buiten een hondje kapot gebeten. Daar ben je zelf nog altijd bij. Ze is wel opgegroeid in een roedel met 3 andere teven en ja ze heeft wel gevochten. En nee ik vind dat niet het einde van de wereld bij honden met karakter. Die komen daar namelijk makkelijk overheen. Uiteindelijk heb ik haar op 6 maanden van haar moeder en zus moeten scheiden en op 8 maanden van een conflict vermijdende teef. Is ze gestoord? Absoluut niet. Ze zoekt niets op, valt niet uit en kan prima naast een hond staan. Dat vind ik genoeg. In het dagelijks leven merk je er niets van. Ik heb een stuk meer last van het gejaag dan dat zij geen contact met andere honden wilt.
Honden die schuimbekkend in de lijn hangen zijn niet hondagressief. Die zijn gefrustreerd en onbegrepen.
Oh en voordat we dat krijgen. Mijn sociale hond mag ook geen contact met staffordachtige. Of molossers, of labradors. :mrgreen: Teveel eigenaren die niet weten wat ze aan de lijn hebben en teveel gefrustreerde beesten.
Valerie
Zeer actief

Overigens hebben mensen echt een verkeerd idee wat een vechthond is. Als ik morgen opsta en denk ja ik ga lekker geld verdienen met Jigzy ik ga haar laten vechten. Dan kom ik daar aan en wordt ik vierkant uitgelachen. "Ga maar weg met je dikke luie showhond". Waarschijnlijk zou ze er niets van bakken ook.
Waar ze ooit voor gefokt zijn heeft niets met een situatie op straat te maken. Je moet bedenken dat de hond zonder eigen keuze in een kleine ruimte wordt gezet waar deze niet uit kan. Het zijn hele kleine hokjes met hoge muren/afscheidingen. De honden worden eerst flink tegen elkaar opgestookt. Dan kan de hond kiezen 1 vechten 2 uit de box springen. Heeeeeeel veeeeeeel honden kiezen voor optie 2. Ze willen helemaal niet vechten. Dan gebeurd het gevecht toch. Je wordt gebeten. Je moet letterlijk vechten voor je leven want je kunt niet vluchten. Dus je kunt kiezen voor 1 jezelf verdedigen of 2 je leven gewoon opgeven en voor dood gaan liggen. Heel veel honden geven op. En stel dat je nog vecht kun je alsnog doodgaan omdat de ander sterker slimmer of fitter is.
Ook de échte daadwerkelijke vechthonden gaan er niet op uit om maar kleine hondjes te grijpen. Ze worden in een situatie gezet waaruit ze geen keuze hebben dan hun natuurlijke instincten te laten spreken en te vechten voor hun leven. Wat veel niet kunnen want waarom zijn anders échte vechthonden zo duur. Omdat elke Tyson op de hoek het zo goed kan? Nee. Waarschijnlijk springt Tyson van de hoek meteen uit de box zodra hij de kans krijgt.
Die brute honden die maar vechten tot de dood zijn een fabel.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik heb in mijn tijd best pittige honden gehad maar ik ben er wel achter dat dat niets meer voor mij is. Het is niet dat ik het niet kan begeleiden maar het is iets dat ik niet meer wil.
Net als jij Laeken ben ik erachter hoe ongelofelijk makkelijk het is om ubersociale honden te hebben en ik wil niet terug naar begeleiden, opletten en eventueel muilkorven en/of scheiden.

En als een pup van 9 weken nu al zo kan reageren houd ik mijn hart vast als ze ouder is. :schrik:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk dat heel veel mensen zich blind staren op t ras :wink: en dan ook niet meer echt objectief oordelen,
ja wen er maar aan, die kennen we :cool2:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Roompie schreef:Ik heb in mijn tijd best pittige honden gehad maar ik ben er wel achter dat dat niets meer voor mij is. Het is niet dat ik het niet kan begeleiden maar het is iets dat ik niet meer wil.
Net als jij Laeken ben ik erachter hoe ongelofelijk makkelijk het is om ubersociale honden te hebben en ik wil niet terug naar begeleiden, opletten en eventueel muilkorven en/of scheiden.

En als een pup van 9 weken nu al zo kan reageren houd ik mijn hart vast als ze ouder is. :schrik:
ja, zo denk ik er nu ook over. eerst vond ik een hond-agressieve hond geen probleem, maar het is oneindig veel simpeler om een sociale hond te hebben, dan hoef je geen ogen en oren overal te hebben, om alles eerder te zien.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef: Ze is wel opgegroeid in een roedel met 3 andere teven en ja ze heeft wel gevochten. En nee ik vind dat niet het einde van de wereld bij honden met karakter.
Ik vind je verhaal verder heel zinnig hoor ;-) Maar hier val ik altijd over. Waarom zijn honden die hondagressief zijn opeens 'honden met karakter' :roll:
Ik vind dat helemaal geen drol met karakter te maken hebben. Maar het kan ook goed zijn dat mijn definitie daarvan niet strookt met de jouwe :engel:
Ik bedoel meer dat ze niet getraumatiseerd zijn door een schermutseling :wink: want als je meteen bij een gevecht bent hebben ze een paar gaten meer niet.
Kiyoshi heeft ook (een) karakter maar die zou zoiets absoluut niet kunnen hebben.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

echte vechthond of wannabe vechthond, hond met karakter of hond zonder karakter.... als je met een dode hond in je armen ligt, maakt het je echt geen bal uit hoor, wat de hond al dan niet in een box zou doen.

Ik kom niet in boxen. Wel op straat.
en ik mijd liever de potentiele doodbijtende honden. Op straat en in huis.

Zoveel makkelijker.
Hoef er geen verhaaltjes bij over kenners die wel eens gaan zeggen wat een échte vechthond is :19:
Dood is dood. Het maakt het er niet makkelijker op als het door een professionele vechthond gebeurd is of door een slap karakterloze lozertje :U:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

ik denk wel eens, dat pitbul verbod was zo gek nog niet.................
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Cashel Vale schreef:ik denk wel eens, dat pitbul verbod was zo gek nog niet.................
en dan denk ik, dat je gemakshalve maar even vergeet dat er heel veel honden zijn gegaan, die niets, maar dan ook echt helemaal niets hadden misdaan :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”