Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: puppy/nieuw huis -IN shock pg 3!!!/MAIL terug gehad!!!pg

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wat het ook is, het is een vreselijk lekker ding :I:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

nathalie71 schreef:
Sas schreef:
nathalie71 schreef: Ze houdt ook gewoon contact en is geïnteresseerd.
maar correct enten zat er niet in?
:19:
Ferry is geboren op 22 december 2013.

Hij heeft op 14 februari 2014 de Nobivac puppy DP gehad (dat is Hondenziekte puppy enting en Parvo geïnactiveerd)

In het boekje staat dat hij in maart weer geënt had moeten worden.

Ik ga volgende week met hem naar de dierenarts,welke enting moet hij nog hebben?
Ik zie in het boekje staan dat er ook een enting hondenziekte is van v.a. 12 wk.

Hij heeft dus maar 1 enting gehad.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Beste plekje van het huis zo te zien. Wat een leuk ventje :I:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

dagmar88 schreef:Wat het ook is, het is een vreselijk lekker ding :I:
Nou dat vind ik nou ook haha

:I:
nathalie71

Valerie schreef:Je kunt ook zijn zaadleiders laten afbinden. Dan kan hij gewoon zijn ballen houden :wink:

Ik kan dat nergens vinden.Overal gaat het dan toch over castratie.

Maar ik kan dit jaar de loopsheid toch uitstellen en Ferry volgend jaar laten helpen?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hijis wel erg leuk :I:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
nathalie71

toots schreef:Hijis wel erg leuk :I:
Ja he??? Is lekker van mij hoor :pffff:
nathalie71

Tara schreef:
nathalie71 schreef:
Valerie schreef:Je kunt ook zijn zaadleiders laten afbinden. Dan kan hij gewoon zijn ballen houden :wink:

Maar ik kan dit jaar de loopsheid toch uitstellen en Ferry volgend jaar laten helpen?
En hoe wou je die loopsheid gaan uitstellen?
Waarom laat je niet gewoon je teven castreren?
Nou tijdelijk met injectie en dan niet die zware;
Tot dat Ferry groot genoeg is,

Injectieschema

Uw hond krijgt de eerste prik als ze niet loops is, met herhalingen na 3 maanden, na 4 maanden en na 5 maanden. Om de loopsheid daarna blijvend te onderdrukken, moet zij elke 5 maanden de prikpil krijgen.

Het gaat even om tijdelijk

A;Omdat Ferry nog te jong is
B;Omdat 2 teven castreren een heleboel geld kost waar ik niet voor verzekerd ben,en dat heb ik het eerste half jaar niet (i.v.m.verhuizen bijv.)
C:Omdat ik van mening ben dat ik beter een pittige Ferry die nu al overal op wil zitten,kan laten helpen dan mijn twee langharige meisjes.

Het leek mij voor aankomend jaar wel een goede tijdelijk oplossing,en als Ferry dan volwassen is,hem dan laten helpen.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn reutje is met 7 maanden gecastreerd,een week nadat ik hem had.Hij was overal op aan het rijen,de katten, de staart van mijn duits.Na het castreren was het direkt over.Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb.Hij is nu 3 jaar en volledig probleemloos. Buiten een inenting komt hij nooit bij de dokter.Ik heb trouwens ook nog 2 volle reuen rondlopen en een gecastreerde teef.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Tara schreef:
nathalie71 schreef:

En hoe wou je die loopsheid gaan uitstellen?
Waarom laat je niet gewoon je teven castreren?
Dat "gewoon"zal wel even ongeveer(uitgaande van prijzen bij onze da)700 euro kosten voor twee teefjes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: Oh. :hmmm:
Ik ga geloof ik maar even op mijn handen zitten.

Da's jammer, volgens mij staat Nathalie juist open voor goede informatie :wink:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Waarom zou het beter zijn om de twee teven de laten helpen en niet de reu?
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Ik had met 2 ongeholpen teefjes denk ik liever een 3e teefje erbij gehad,dat is toch makkelijker allemaal lijkt me.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

beatje schreef:Mijn reutje is met 7 maanden gecastreerd,een week nadat ik hem had.Hij was overal op aan het rijen,de katten, de staart van mijn duits.Na het castreren was het direkt over.Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb.Hij is nu 3 jaar en volledig probleemloos. Buiten een inenting komt hij nooit bij de dokter.Ik heb trouwens ook nog 2 volle reuen rondlopen en een gecastreerde teef.
Maar dat kan je in dit geval toch niet stellen, beestje is er nét :19: 2 1/2 week geleden is Biko hier komen wonen. Een Laekense herder van 6 1/2 jaar en een volle reu. De eerste 2 dagen reed hij op alles wat los en vast zat ook op ons. Dat was gewoon puur van de stress en de opwinding van het verhuizen want nu is het helemaal over. En jij hebt je hond ook niet echt de kans gegeven vind ik om hem na 1 week al te laten castreren.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik zou ook eerder de teefjes laten castreren. Want ook al is de reu gecastreerd, hij zal echt nog wel interesse hebben in hoogloopse teven. Scheiden zal je ze toch moeten, lijkt mij niet echt goed als je gecastreerde reu je teefjes dekt. Pupjes zullen er niet van komen, dat scheelt dan weer.

Prikpil zou ik zeker niet doen, daar kleven echt heel veel nadelen aan!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@nne123 schreef:Ik had met 2 ongeholpen teefjes denk ik liever een 3e teefje erbij gehad,dat is toch makkelijker allemaal lijkt me.
Dit had ik ook gedaan als ik er dan een hondje bij zou willen.
Moest dan wel financieel haalbaar zijn en ik had ook gewacht tot na de verhuizing.
Maar het zijn allemaal dingen die al gebeurd zijn :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik zie het probleem niet van Ferry laten castreren hoor. Ik had jaren geleden ook een kruising JR pup bij een intacte oudere maltezerteef van 12. Heb toen een reu genomen omdat me dat de beste combi leek met mijn teefje en wist van tevoren al dat ik hem wilde laten castreren. Toen Daisy loops werd was Gizmo een maand of 7 en toonde hij geen enkele interesse. Dat was fijn en ik heb hem dus laten castreren toen hij een jaar oud was. Nooit spijt van gehad hoor. Hij heeft ook daarna nooit gereageerd als Daisy loops was terwijl hij buiten best staat te klappertanden bij lekker ruikende plasjes... Ik vond het wel belangrijk dat hij volwassen was en daarom ook gewacht tot hij een jaar was, dat leek me echt beter.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau reed ook op heel veel dingen de eerste paar weken. Gewoon een kwestie van stress en ben blij dat hij niet gecastreerd is. Er zijn best wat gezondheidsrisico's bij het castreren van reuen.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Sita schreef:Want ook al is de reu gecastreerd, hij zal echt nog wel interesse hebben in hoogloopse teven. Scheiden zal je ze toch moeten
Is dat echt zo?

Mij werd hier ook aangeraden de reu te laten helpen ipv de (toekomstige) teef.
nathalie71

dagmar88 schreef:
Tara schreef: Oh. :hmmm:
Ik ga geloof ik maar even op mijn handen zitten.

Da's jammer, volgens mij staat Nathalie juist open voor goede informatie :wink:
Dank je wel! :J:

Ik stel ook voor.

Tara,je vroeg hoe ik dat dan wilde doen en mij leek dat wel een goede oplossing.
Ik had met 2 ongeholpen teefjes denk ik liever een 3e teefje erbij gehad,dat is toch makkelijker allemaal lijkt me.
En ik wilde liever geen teefje omdat ik bang was dat dat ruzie zou opleveren.
Met Vlinder en Romy gaat het net zo goed samen.
Mij leek een gecastreerde reu er bij juist een goede combi.
Ze kunnen over het algemeen goed met reutjes op schieten en met teefjes wisselend.

Vandaar mijn keuze.
Ik zie het probleem niet van Ferry laten castreren hoor. Ik had jaren geleden ook een kruising JR pup bij een intacte oudere maltezerteef van 12. Heb toen een reu genomen omdat me dat de beste combi leek met mijn teefje en wist van tevoren al dat ik hem wilde laten castreren. Toen Daisy loops werd was Gizmo een maand of 7 en toonde hij geen enkele interesse. Dat was fijn en ik heb hem dus laten castreren toen hij een jaar oud was. Nooit spijt van gehad hoor. Hij heeft ook daarna nooit gereageerd als Daisy loops was terwijl hij buiten best staat te klappertanden bij lekker ruikende plasjes... Ik vond het wel belangrijk dat hij volwassen was en daarom ook gewacht tot hij een jaar was, dat leek me echt beter.
Dat was inderdaad ook mijn gedachte.
Dit had ik ook gedaan als ik er dan een hondje bij zou willen.
Moest dan wel financieel haalbaar zijn en ik had ook gewacht tot na de verhuizing.
Maar het zijn allemaal dingen die al gebeurd zijn :wink:
Dat is een keuze waar ik niet echt een probleem bij zie.Ik had het met zulke herplaatsters als Romy niet gedaan dat zou te veel stress op leveren.
Maar practisch alles staat al klaar,gaat zo de vrachtwagen in en uit,het is 2 minuten rijden...
Met een ochtend staat alles in huis.
Heb ook mega veel weg moeten gooien dus veel spullen hebben we ook niet meer.Het huis is al helemaal klaar,en ik heb oppas waar het lekker rustig is.Dus nee,dat lijkt me totaal geen probleem.Dus vind ik de zin dat het allemaal al gebeurd is niet op z`n plek.Het zijn keuzes die ik gemaakt heb waar ik achter sta.
Ik was van mening dat ik een reutje bij mijn 2 teefjes kon zetten en de reu later laat castreren,omdat ik ze geen 8 weken appart wil zetten leek mij een pil voor een maand of 7 niet zo`n probleem.

Ik zou ook eerder de teefjes laten castreren. Want ook al is de reu gecastreerd, hij zal echt nog wel interesse hebben in hoogloopse teven. Scheiden zal je ze toch moeten, lijkt mij niet echt goed als je gecastreerde reu je teefjes dekt. Pupjes zullen er niet van komen, dat scheelt dan weer.
Oh,dat lijkt me dan weer niet de bedoeling...
2 1/2 week geleden is Biko hier komen wonen. Een Laekense herder van 6 1/2 jaar en een volle reu. De eerste 2 dagen reed hij op alles wat los en vast zat ook op ons. Dat was gewoon puur van de stress en de opwinding van het verhuizen want nu is het helemaal over. En jij hebt je hond ook niet echt de kans gegeven vind ik om hem na 1 week al te laten castreren.
Interessant om te weten!

En juist door jullie ervaringen kan ik daar een keus in maken.
Misschien is het wel beter om te teefjes te laten helpen,maar toen ik dat een hele tijd geleden een keer besprak waren daar ook een heleboel erg op tegen.
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 08 mei 2014 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie71

Hilde schreef:Beau reed ook op heel veel dingen de eerste paar weken. Gewoon een kwestie van stress en ben blij dat hij niet gecastreerd is. Er zijn best wat gezondheidsrisico's bij het castreren van reuen.
Dat kan,maar Dydo had steeds een vergrote prostaat mede door de opwinding.
Uit eindelijk was zijn prostaat vergroot en zat er een cyste bij aan,kon hij niet meer goed poepen veel pijn etc etc..alles wat er bij hoorde.Toen kreeg ik juist het advies dat castratie zeker voor dit soort dingen beter was geweest.Dydo was al oud dus heb ik toen gekozen voor een implantaat,dat ging heel goed,geen prostaat problemen meer.

Wat zijn dan de gezondheids risico`s bij castratie?
nathalie71

Tara schreef:Om je intacte honden geen pupjes te laten maken zijn ook nog andere opties dan castratie hoor.

Anders dan gescheiden houden?

Wat kan ik nog meer doen dan?

Want die pillen en prikken zijn ook weer niet gezond.

En ik heb nog steeds niks gevonden over eileiders af binden,dat zou ook nog wat kunnen zijn misschien?
nathalie71

Sanner schreef:Waarom zou het beter zijn om de twee teven de laten helpen en niet de reu?
Ja goeie vraag
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Prikpil zou ik geen seconde overwegen. Ik neem aan dat Romy en Vlinder je ook lief zijn?

En volgens mij ben je doorgaans thuis, dus ik zou ze fijn scheiden.
nathalie71

Bedankt voor de informatie

Dat klinkt allemaal wel heel heftig

(Zo kan ik Ferry beter terug brengen..... wat ik niet ga doen...)

Lastig alle voor en na delen.

Waarom castreren ze in Amerika bijna alle reuen al op jongen leeftijd,om gedragsproblemen te voorkomen.Wordt er gezegd.Het haantjes gedrag weg te nemen tussen reuen.En dat het een rustigere hond wordt.

Er worden zo veel verschillende adviezen gegeven hier over.Lastig....
nathalie71

Marion. schreef:Prikpil zou ik geen seconde overwegen. Ik neem aan dat Romy en Vlinder je ook lief zijn?

En volgens mij ben je doorgaans thuis, dus ik zou ze fijn scheiden.

Omdat...?

Ik bedoelde ook niet voor altijd maar voor een half jaar.
De dierenarts gaf het advies om mijn teefjes te laten steriliseren omdat hij zei dat ze vaak op latere leeftijd BMO kregen en tumoren.Al waren ze nu niet de jongsten meer.Hij vond dat ik dat wel snel een keer moest laten doen.
Ik heb daar toen ook advies over gevraagd hier.

Ja klopt dat ik altijd thuis ben,maar ja dan zeggen anderen weer,dat kun je niet voorkomen,ze zitten zo vast hoor! :80:

:gvd: pfftttttt....

Ze mogen ABSOLUUT niet zwanger worden!Dat heb ik ergens al eerder uitgelegd.

Maar ja dat valt te proberen scheiden... moet ik wel heel erg goed op letten.
Maar ik kan ze toch niet 8 weken apart van elkaar in een andere ruimt blijven zetten?
Ze liggen gezellig samen bij ons op de bank en in bed :(:
Marion.

nathalie71 schreef:Omdat...?

Ik bedoelde ook niet voor altijd maar voor een half jaar.
De dierenarts gaf het advies om mijn teefjes te laten steriliseren omdat hij zei dat ze vaak op latere leeftijd BMO kregen en tumoren.Al waren ze nu niet de jongsten meer.Hij vond dat ik dat wel snel een keer moest laten doen.
Ik heb daar toen ook advies over gevraagd hier.
Ik zou het niet eens eenmalig willen geven, ik heb teveel verhalen gehoord van narigheid die rechtstreeks toe te dichten waren aan die prikpil.

nathalie71 schreef:Ja klopt dat ik altijd thuis ben,maar ja dan zeggen anderen weer,dat kun je niet voorkomen,ze zitten zo vast hoor! :80:

:gvd: pfftttttt....

Ze mogen ABSOLUUT niet zwanger worden!Dat heb ik ergens al eerder uitgelegd.

Maar ja dat valt te proberen scheiden... moet ik wel heel erg goed op letten.
Maar ik kan ze toch niet 8 weken apart van elkaar in een andere ruimt blijven zetten?
Ze liggen gezellig samen bij ons op de bank en in bed :(:
Ja. Nou. En dan dus even niet. En als ze na elkaar loops worden, dan is het inderdaad een paar weken. Maar 8 is schromelijk overdreven. Per teef misschien een weekje. En je kunt het prima voorkomen hoor, ik mag hopen dat je deuren hebt in je nieuwe huis?
Marion.

O, en juist die grote kans op tumoren (melklijstkanker ofzo) is de reden waarom ik nooit de prikpil zou geven. En ja, dat er een kans is op BMO als ze nog een baarmoeder in hun lijf hebben lijkt me logisch.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”