Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Black Jones's Diary, update pag 12, 6 maanden oud
Moderator: moderatorteam
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Re: Black Jones's Diary, balen.. pag 10
Ik duim voor je dat jones zijn balletje nog indaalt. Het is zo'n leuk ventje.
- sternentänzerin
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Stiekem he, heel stiekem moet ik wel lachen om het feit dat we allemaal aan het duimen zijn om een nog niet zichtbaar balletje
Maar ik snap jou wel hoor, al wil ik je gewoon nog een beetje geduld wensen, want ik ben overtuigd dat hij gewoon nog tevoorschijn komt.
Maar ik snap jou wel hoor, al wil ik je gewoon nog een beetje geduld wensen, want ik ben overtuigd dat hij gewoon nog tevoorschijn komt.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Janoo had op 12 weken netjes twee ingedaalde teelballen. Op 16 weken was er plots één omhoog gefloept. En die is niet meer terug ingezakt.
Jones gaat het dus net andersom doen.
Nee, serieus, ik hoop het echt voor je, dat dat balletje nog indaalt.
Siert je overigens dat je onmiddellijk er bij zegt dat hij je even dierbaar blijft. (al had ik niets anders van je verwacht, hoor!)
Jones gaat het dus net andersom doen.
Nee, serieus, ik hoop het echt voor je, dat dat balletje nog indaalt.
Siert je overigens dat je onmiddellijk er bij zegt dat hij je even dierbaar blijft. (al had ik niets anders van je verwacht, hoor!)
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
Sita
- Zeer actief
Net nog even de reglementen erbij gepakt van de KNJV proeven en je kan gewoon KNJV proeven met hem lopen. In ieder geval tot de B en dus ook de MAP B's. OWT's weet ik niet, daar heb ik mij niet in verdiept aangezien Rowan nog wel eens een piepje wil doen bij een walk up. Mag ook niet van de OWT regels....
En ik zou mij er nog geen zorgen om maken, hij is pas 12 weken, balletje komt vast nog wel.
Edit: Reuen die niet in het bezit zijn van twee normale testikels die volledig in het scrotum zijn ingedaald, mogen worden geweigerd op KNJV-proeven, georganiseerd door rasverenigingen of combinaties van rasverenigingen.
Dus proeven georganiseerd door de gewesten van de KNJV kan je gewoon meedoen als het balletje niet in zou dalen. En ik ben volgens mij nog nooit gecontroleerd bij een KNJV proef georganiseerd door een rasvereniging of hij wel twee ballen heeft. Dus geen zorgen maken!
En ik zou mij er nog geen zorgen om maken, hij is pas 12 weken, balletje komt vast nog wel.
Edit: Reuen die niet in het bezit zijn van twee normale testikels die volledig in het scrotum zijn ingedaald, mogen worden geweigerd op KNJV-proeven, georganiseerd door rasverenigingen of combinaties van rasverenigingen.
Dus proeven georganiseerd door de gewesten van de KNJV kan je gewoon meedoen als het balletje niet in zou dalen. En ik ben volgens mij nog nooit gecontroleerd bij een KNJV proef georganiseerd door een rasvereniging of hij wel twee ballen heeft. Dus geen zorgen maken!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe is het verder met onze knappe Jones? Nog door de auto geschoven met bench en al, of met kaakje vastgehangen in de bench, of andere honden een bal afgenomen, of of of
?
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Jaaa, ik ben ook wel nieuwsgierig hoorZamunda schreef:Hoe is het verder met onze knappe Jones? Nog door de auto geschoven met bench en al, of met kaakje vastgehangen in de bench, of andere honden een bal afgenomen, of of of?
- Zamunda
- Zeer actief
Saaaahaaaaaaam, Jaaaaahaaaaack, Joooohoooooooooones!!!! Waar zijn jullie
!
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier zijn we!!!
Met Jones gaat het super, hij is inmiddels alweer 14 weken.
Zijn balletje is nog steeds nergens te bekennen helaas dus ik vrees echt dat die niet meer gaat komen.
Verder doet hij het goed, hij is al helemaal aangepast aan de roedel.
Hij is vooral helemaal gek op Jack, die 2 zijn echt al een eenheid aan het worden.
Jones heeft ook besloten dat Jack niet alleen handig is als bijtkussen maar dat je ook gewoon leuk met hem spelen en dat je lekker tegen hem aan kunt kruipen als je moe bent
Het is een slim mannetje, de eerste deur heeft hij al opengemaakt (en hij is nog steeds klein dus hij moet wel 5 keer zijn eigen hoogte springen
) en de kasten en koelkast zijn ook niet meer veilig.
Hij vindt ook dat het huis best wel helemaal zijn terrein is en als ik hem de kans geef bevindt hij zich dus overal behalve op de grond waar hij hoort.
Hij heeft inmiddels trouwens de bijnaam Saddam gekregen, dat past m prima
Hier wat recente foto's:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=286100
Met Jones gaat het super, hij is inmiddels alweer 14 weken.
Zijn balletje is nog steeds nergens te bekennen helaas dus ik vrees echt dat die niet meer gaat komen.
Verder doet hij het goed, hij is al helemaal aangepast aan de roedel.
Hij is vooral helemaal gek op Jack, die 2 zijn echt al een eenheid aan het worden.
Jones heeft ook besloten dat Jack niet alleen handig is als bijtkussen maar dat je ook gewoon leuk met hem spelen en dat je lekker tegen hem aan kunt kruipen als je moe bent
Het is een slim mannetje, de eerste deur heeft hij al opengemaakt (en hij is nog steeds klein dus hij moet wel 5 keer zijn eigen hoogte springen
Hij vindt ook dat het huis best wel helemaal zijn terrein is en als ik hem de kans geef bevindt hij zich dus overal behalve op de grond waar hij hoort.
Hij heeft inmiddels trouwens de bijnaam Saddam gekregen, dat past m prima
Hier wat recente foto's:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=286100
- samantha!
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Black Jones's Diary, balen.. update pag 12
Lekkere boender
Dat balletje kan er ook pas later nog inkomen.
Nog even geuld hoor!

Dat balletje kan er ook pas later nog inkomen.
Nog even geuld hoor!
- ranetje
- Zeer actief
Lekkere boender is het
Dat balletje kan echt ook nog later komen, dus nog even geduld hoor
Dat balletje kan echt ook nog later komen, dus nog even geduld hoor
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Haha, heerlijk filmpje, je zou wel eens een beetje enthousiaster mogen doen hoor
Bij sommige honden verbaast het me bijna dat ze gewoon blaffen en gek kunnen doen en niet ineens op hun achterpoten gaan staan en vragen van zullen we dit stukje ook nog even lopen?
Tja fantasie heb ik genoeg hahaha
Bij sommige honden verbaast het me bijna dat ze gewoon blaffen en gek kunnen doen en niet ineens op hun achterpoten gaan staan en vragen van zullen we dit stukje ook nog even lopen?
Tja fantasie heb ik genoeg hahaha
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Oh, wat gaat dat hard. Hij is al bijna geen puppy meer, maar wat een heerlijk ventje.
En zo samen met broer op de bank.

En zo samen met broer op de bank.
- Zamunda
- Zeer actief
Hi Sam en haaaaaaaaaai Jones
!!!!
Wat gaaf dat Jack&Jones zo'n eenheid worden. En ooooooh, wat verschrikkelijk zoet de 'brothers in crime' die zo lekker tegen elkaar aan liggen
!
Ohoh, hij neemt je hele huis over lees ik (deuren, kasten, koelkast)
! Oooooh, wat een ongelofelijk (eigen)wijs monster
.
Hij heeft de hersencelletjes, het willetje en de energie om méér kattekwaad uit te halen dan je vantevoren kunt bedenken
.
Hahaha, die piepblafjes op het filmpje. Geduld is heeeeeeeeeeel moeilijk hè, hij wil áltijd bezig zijn
!
Wat gaaf dat Jack&Jones zo'n eenheid worden. En ooooooh, wat verschrikkelijk zoet de 'brothers in crime' die zo lekker tegen elkaar aan liggen
Ohoh, hij neemt je hele huis over lees ik (deuren, kasten, koelkast)
Hij heeft de hersencelletjes, het willetje en de energie om méér kattekwaad uit te halen dan je vantevoren kunt bedenken
Hahaha, die piepblafjes op het filmpje. Geduld is heeeeeeeeeeel moeilijk hè, hij wil áltijd bezig zijn
- samantha!
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de leuke reacties
Geduld hebben vindt hij inderdaad heeeeeel moeilijk, soms mag hij daarom ook gewoon even gek doen, zolang mijn STOP nog maar werkt
Verder begint hij wel steeds liever te worden, ik kan hem tegenwoordig soms knuffelen
en hij komt soms zomaar gewoon even bij me liggen 
Geduld hebben vindt hij inderdaad heeeeeel moeilijk, soms mag hij daarom ook gewoon even gek doen, zolang mijn STOP nog maar werkt
Verder begint hij wel steeds liever te worden, ik kan hem tegenwoordig soms knuffelen
- samantha!
- Zeer actief
Zo, eens even een update in dit topic.
Jones is inmiddels 6 maanden en een heerlijk mannetje
Super baasgericht, slim en een enorme will to please.
We zijn begonnen met wat apporteren (filmpjes/foto's daarvan in de fotohoek) en dat gaat geweldig.
Ik merk dat hij enorm veel passie heeft en snel werkt maar daarnaast ook de benodigde rust in zich heeft waardoor hij keurig steady is.
In de roedel is het ook een heerlijk en makkelijk hondje, dol op zijn roedelgenoten.
De eerste weken maakte ik me nog weleens zorgen om het feit dat hij echt heel "hard en pittig" was tegenover andere honden maar dat is echt 100% bijgedraaid, hij doet het echt keurig nu.
Voor mij is het ook echt n lieverd, knuffelt het liefst de hele dag door en is gewoon echt een braverdje ook.
Wat wel een aandachtspuntje is is zijn waaksheid.
Ik weet nog dat ik de vorige keer met Jack enorm daaraan moest wennen, de andere labjes zijn niet echt waaks.
Jones doet er nog een schepje bovenop
hij denkt dat hij een mechelaar is geloof ik.
Het blijft wel een minilabje geloof ik, hij is nu dus 6 maanden en 49cm en 17kg
Stiekem hoop ik toch nog wel op wat centimeters en kilo's erbij haha.
Jones is inmiddels 6 maanden en een heerlijk mannetje
Super baasgericht, slim en een enorme will to please.
We zijn begonnen met wat apporteren (filmpjes/foto's daarvan in de fotohoek) en dat gaat geweldig.
Ik merk dat hij enorm veel passie heeft en snel werkt maar daarnaast ook de benodigde rust in zich heeft waardoor hij keurig steady is.
In de roedel is het ook een heerlijk en makkelijk hondje, dol op zijn roedelgenoten.
De eerste weken maakte ik me nog weleens zorgen om het feit dat hij echt heel "hard en pittig" was tegenover andere honden maar dat is echt 100% bijgedraaid, hij doet het echt keurig nu.
Voor mij is het ook echt n lieverd, knuffelt het liefst de hele dag door en is gewoon echt een braverdje ook.
Wat wel een aandachtspuntje is is zijn waaksheid.
Ik weet nog dat ik de vorige keer met Jack enorm daaraan moest wennen, de andere labjes zijn niet echt waaks.
Jones doet er nog een schepje bovenop
Het blijft wel een minilabje geloof ik, hij is nu dus 6 maanden en 49cm en 17kg
Stiekem hoop ik toch nog wel op wat centimeters en kilo's erbij haha.
- samantha!
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Re: Black Jones's Diary, update pag 12, 6 maanden oud
Een half jaar alweer. Waar blijft de tijd. Fijn dat hij het goed doet.Groeien kan nog wel een beetje. Misschien is hij een laatbloeier.
- samantha!
- Zeer actief
Ja, ik hoop inderdaad dat hij nog wat gaat groeien, hij is nu echt mini voor een labje.
Mensen denken vaak dat hij een maand of 4 is nu.
Wel heel grappig want hoe klein hij ook is, hij werkt zo geweldig
Afgelopen zondag mocht hij zijn eerste grote eend gaan halen en daar kwam hij aangespurt hoor, je zag eerst een enorme eend met daarachter een minihondje
Mensen denken vaak dat hij een maand of 4 is nu.
Wel heel grappig want hoe klein hij ook is, hij werkt zo geweldig
Afgelopen zondag mocht hij zijn eerste grote eend gaan halen en daar kwam hij aangespurt hoor, je zag eerst een enorme eend met daarachter een minihondje
- Zamunda
- Zeer actief
Heerlijk dat hij zo naadloos in de roedel past hè
? En hoe die twee, J&J, elkaar gevonden hebben
.
Fijn dat hij ook het werkhondje blijkt wat je zocht in hem. Ik geloof ook dat je het echt heerlijk vindt om met hem te werken hè!
Alleen kun je dus geen wedstrijden met hem lopen begrijp ik? Of wel in andere onderdelen (die je misschien minder leuk vindt)? Niet het belangrijkste natuurlijk, maar wel erg jammer van zo'n geweldig werkhondje met dito baasje die samen zoveel potentie hebben
. Stomme regeltjes
.
Fijn dat hij ook het werkhondje blijkt wat je zocht in hem. Ik geloof ook dat je het echt heerlijk vindt om met hem te werken hè!
Alleen kun je dus geen wedstrijden met hem lopen begrijp ik? Of wel in andere onderdelen (die je misschien minder leuk vindt)? Niet het belangrijkste natuurlijk, maar wel erg jammer van zo'n geweldig werkhondje met dito baasje die samen zoveel potentie hebben
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
Haha, wat fijn dat het zo goed gaat! 
Wordt dan tijd voor een nieuw onderschrift...
haha
Wordt dan tijd voor een nieuw onderschrift...
- Zamunda
- Zeer actief
Haha, dat vond ik dus ookLaura-V schreef:Haha, wat fijn dat het zo goed gaat!
Wordt dan tijd voor een nieuw onderschrift...haha
- ranetje
- Zeer actief
Jawel hoor.Zamunda schreef:Heerlijk dat hij zo naadloos in de roedel past hè? En hoe die twee, J&J, elkaar gevonden hebben
.
Alleen kun je dus geen wedstrijden met hem lopen begrijp ik? Of wel in andere onderdelen (die je misschien minder leuk vindt)? Niet het belangrijkste natuurlijk, maar wel erg jammer van zo'n geweldig werkhondje met dito baasje die samen zoveel potentie hebben. Stomme regeltjes
.
In ieder geval tot en met de B proeven.
En misschien t.z.t. ook nog wel verder dan dat
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Lekker ventje
Het klein zijn valt wel mee hoor, werklijntjes zijn normaal een stuk kleiner dan de "normale" lab. Doran is echt een grote reu voor een werklijn en Jack is volgens mij ook best groot
Het klein zijn valt wel mee hoor, werklijntjes zijn normaal een stuk kleiner dan de "normale" lab. Doran is echt een grote reu voor een werklijn en Jack is volgens mij ook best groot
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- samantha!
- Zeer actief
Van wat ik begrepen heb mag de A ook gewoon aangezien hij wel een stamboom heeftranetje schreef:Jawel hoor.Zamunda schreef:Heerlijk dat hij zo naadloos in de roedel past hè? En hoe die twee, J&J, elkaar gevonden hebben
.
Alleen kun je dus geen wedstrijden met hem lopen begrijp ik? Of wel in andere onderdelen (die je misschien minder leuk vindt)? Niet het belangrijkste natuurlijk, maar wel erg jammer van zo'n geweldig werkhondje met dito baasje die samen zoveel potentie hebben. Stomme regeltjes
.
In ieder geval tot en met de B proeven.
En misschien t.z.t. ook nog wel verder dan dat
Ik wilde eigenlijk OWT met hem gaan doen maar dat mag dus helemaal niet, maar het maakt me niet meer zoveel uit, gaan we lekker KNJV doen.
- samantha!
- Zeer actief
Ja hij is ook niet extreem klein hoor, maar toch nog wel een stuk kleiner dan de andere werklijnen die ik zie, maar ook dat maakt me niet zo uit, al hoop ik dus wel op nog wat centimeters maar wat niet komt dat komt niet, het is gewoon een heerlijk mannetjeLunatic schreef:Lekker ventje![]()
Jack is inderdaad behoorlijk groot voor een werklijn, 60cm schofthoogte en 27kg