Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De rothond is weer terecht!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: De rothond is weer terecht!

Ongelezen bericht door Suske »

Duur Soeppie :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Fijn dat hij terecht is!
Maar het lijkt me toch wel erg naar, dan heb je de ruimte om je huis, en dan heb je een hond die de benen neemt en op moordjacht gaat.
Zou inderdaad ook denken aan fietsen of steppen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:
Husky_Manu schreef:Echt heel lieve mensen. Ze hadden zelf 2 honden en 2 jonge kinderen. Arme mensen.
Ze vonden het een normale reactie voor een hond en namen ons helemaal niets kwalijk. We hebben echt geboft. Ze baalden wel enorm natuurlijk. Ik denk dat ze zagen dat het ons zo spijt.
Ze vroegen zelfs waar Manu was, ze vonden hem zo vriendelijk :O:
die mensen moet je koesteren, ik denk dat hij heel veel mazzel heeft gehad, :80:
Fijn dat hij weer thuis is! Maar verschrikkelijk dat hij behoorlijk wat schade heeft aangericht. En wat Sandra zegt, in je handen knijpen dat hij het bij deze mensen heeft gedaan, een ander had misschien minder mild geweest :ugh:
Succes met alles nu, want jullie hadden dit ook niet achter je hond gezocht en dat is volgens mij best slikken en behoorlijk schrikken!
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Steppen maakt je hond idd goed moe, maar of die moeheid voldoende is om het jachtinstinct te beteugelen betwijfel ik. Als ik op de terugweg met de step (met twee redelijk vermoeide honden) een konijn of nog erger, een kat ergens zie gaan moet ik echt flink in de remmen, ineens zijn ze dan niet meer moe.
Om de hond gelukkig te houden is sporten absoluut net zo goed als loslopen, maar het is geen miraculeus geneesmiddel tegen zelfbediening in vers vlees.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Fijn dat hij terug is!

Je kan natuurlijk ook gewoon gebruik maken van je omgeving, juist in zo'n omgeving kun je aangelijnde wandelingen maken waar hij ook echt wel moe van word, dat heb ik hier ook.
Heupgordel aanschaffen en dagwandelingen uitstippelen bv.
Layla is ook gesloopt na een sneeuwschoenwandeling van een paar uur
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Het is zeker schrikken. Heel naïef natuurlijk maar dit verwachtte ik niet van hem.
Step heb ik aan gedacht, dat zou nog best een optie kunnen zijn maar ik weet niet of dat hier in dit gebied een uitkomst zou zijn. Dan moet ik eigenlijk al door de "stad" want er zijn hier zoveel heuvels. Aan de ene kant zou heuvel op natuurlijk alleen maar goed zijn om hem moe te maken en heuvel af gewoon op de rem. Of is hij te jong voor deze belasting?
Fietsen ga ik hier bijvoorbeeld echt niet aan beginnen. Canicross vind ik leuk, maar meer dan 5 km red ik zelf nog niet :lol1:

Wat Jeanette zegt, het is hier niet gewoon een wandelingetje. We klauteren over bergen heen en hij zwemt wel bijna dagelijks in een rivier met sterke stroming. Als ik flinke wandelingen uit stippel zal het opzich te doen moeten zijn.
Ook loop ik met hem wel eens gewoon door de stad heen, door alle afleiding om zich heen word hij ook gauw moe.

Ik schrik ook wel heel erg van wat Inge O zegt. Klinkt stom, maar ik heb hem gewoon écht nooit zo ingeschat.
Als iemand nu zegt: dát is een echte jager. Ik zit gewoon met een killerhond in huis, terwijl.. hij is nog zo leuk..
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier zijn ze van 30 min. aangelijnt door de stad lopen ook veel vermoeider dan 1 uur los rauzen.
Puur omdat ze goed op moeten letten en er is ook zoveel te zien kwa mensen enzo

Over dat fietsen he , je hebt een sport en dat lijkt op canicros , Bikejoring heet dat
Gaat de hond van voor aan je fiets en dan zo hard mogelijk vooruit ,

Weet ook niet of het wel kan bij jou hoor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Jeetje, hij heeft zich inderdaad goed misdragen :schrik:
Wat een geluk dat die mensen zo aardig reageren.

Gelukkig is het nu goed afgelopen voor Manu.
Zo te horen ga je nu flink aan de slag met Manu op een verantwoorde manier. Succes! :ok:
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Fijn dat Manu weer thuis is!

Ik denk dat je het eerst even moet laten betijen. Je bent zo geschrokken.
En eigenlijk is Manu nog steeds dezelfde Manu waar jij mee knuffelt, mee wandelt enz.
Alleen is er een stuk van zijn karakter bijgekomen waar jij bij moet leren om mee om te gaan.
Dat lukt je wel, kost je even wat tijd en een andere kijk hoe je nu gaat wandelen.

Even lekker bijkomen en dan weer de draad oppakken!
Manu

mijn goldens schreef:Fijn dat Manu weer thuis is!

Ik denk dat je het eerst even moet laten betijen. Je bent zo geschrokken.
En eigenlijk is Manu nog steeds dezelfde Manu waar jij mee knuffelt, mee wandelt enz.
Alleen is er een stuk van zijn karakter bijgekomen waar jij bij moet leren om mee om te gaan.
Dat lukt je wel, kost je even wat tijd en een andere kijk hoe je nu gaat wandelen.

Even lekker bijkomen en dan weer de draad oppakken!
Je schrijft precies waarom ik al de hele dag als een dooie rondloop.
Mijn vriend is al wat bijgekomen, heb dan ook aan hem gevraagd of hij vandaag met Manu loopt. Als ik naar zijn kop kijk denk ik alleen maar aan die berg dode kippen. Ik ben zo enorm geschrokken. Als je ook zag wat hij aangericht heeft..
Dat hij weg is gelopen, tja tuurlijk ben je daar kapot van en in enkele uren járen ouder. Maar dat hij dan ook nog 10 (het bleken er dus 10) kippen heeft gedood en een kalkoen heeft aangevallen.. :80: Ik heb er letterlijk buikpijn van.
Wel een wake up call.
Een paar dagen terug zei ik nog tegen mijn vriend dat onze hond wel heel erg perfect was.
Had ik niet moeten zeggen :oohja:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Husky_Manu schreef:Het is zeker schrikken. Heel naïef natuurlijk maar dit verwachtte ik niet van hem.
Step heb ik aan gedacht, dat zou nog best een optie kunnen zijn maar ik weet niet of dat hier in dit gebied een uitkomst zou zijn. Dan moet ik eigenlijk al door de "stad" want er zijn hier zoveel heuvels. Aan de ene kant zou heuvel op natuurlijk alleen maar goed zijn om hem moe te maken en heuvel af gewoon op de rem. Of is hij te jong voor deze belasting?
Fietsen ga ik hier bijvoorbeeld echt niet aan beginnen. Canicross vind ik leuk, maar meer dan 5 km red ik zelf nog niet :lol1:

Wat Jeanette zegt, het is hier niet gewoon een wandelingetje. We klauteren over bergen heen en hij zwemt wel bijna dagelijks in een rivier met sterke stroming. Als ik flinke wandelingen uit stippel zal het opzich te doen moeten zijn.
Ook loop ik met hem wel eens gewoon door de stad heen, door alle afleiding om zich heen word hij ook gauw moe.

Ik schrik ook wel heel erg van wat Inge O zegt. Klinkt stom, maar ik heb hem gewoon écht nooit zo ingeschat.
Als iemand nu zegt: dát is een echte jager. Ik zit gewoon met een killerhond in huis, terwijl.. hij is nog zo leuk..
Misschien een hele domme opmerking, maar de mensen waar hij deze schade aanrichtte wilden hem ook weer zien omdat ze het toch een fijne hond vonden. In overleg met hun nog eens langs gaan en hond aan de lijn en om en nabij de kippen of beesten zijn om iedere negatieve actie van hem te beleren en positief gedrag te belonen?
Kan dat?
Ik ben geen husky kenner, en ik was bij jaaggedrag bij mijn hond meer van de lange lijn en zelf in de lijn laten lopen na optie luisteren of niet. Niet iedereen vind dat ok, maar goed, ik had liever een hond die los kan lopen zonder continue overal achter aan te gaan wat bewoog.
Maar hier kom je toch al snel weer bij karaktereigenschappen van een ras. Wat is reeel en wat niet in de zin van luisteren en afleren.
Mijn ene hond taalde er niet naar om ergens achterna te gaan, en van hetzelfde ras de ander dus wel. En nog, het zit er gewoon in, of is in het jonge leven gewoon niet ingeprent dat het niet ok is. Maar een hond die de neiging heeft om te gaan als in een keer dat knopje omgaat, die gaat gewoon. Ik heb dat zelf in eerdere topics weleens gezegd, het is lastig om een hond die bekend is met jagen of najagen dat af te leren.
Manu

Inge O schreef:
Husky_Manu schreef: Ik zit gewoon met een killerhond in huis, terwijl.. hij is nog zo leuk..
natúúrlijk is hij 'nog' leuk, hij was leuk en hij is leuk, aan hem is niks veranderd :ok: :wink: . wat ik schreef was ook geen oordeel over hem want àlle honden hebben dit in zich. het was eerder bedoeld om aan te geven dat dit in zijn geval zo sterk ontwikkeld is dat jullie hem in dat soort situaties jammer genoeg nooit meer zullen kunnen vertrouwen en dat is sneu voor jullie allemaal omdat het natuurlijk toch een stukje genieten van vrijheid wegneemt.

alleen strak appèl zou dit soort jagende hond nog beter betrouwbaar kunnen maken maar daar staat de husky nu juist niet meteen om bekend - dat ligt dus niet aan jou :wink: .
Oh nee zo bedoelde ik het niet hoor. Wat je schreef is natuurlijk gewoon waar. Ik kan het niet zo goed uitleggen, ben nog zo flabbergasted.
Het wordt nu meer tegen ons gezegd, dat hij zelfs bij het zien van een lammetje bijvoorbeeld al voor de kill zou willen gaan nu hij die jachtdrift meer zou hebben. Ik ben daar gewoon zo van geschrokken en moet dat nog even verwerken.

Hij had trouwens geen enkele kip kapot gebeten, ik kon nergens bloed vinden.
De kalkoen is in zijn nek gebeten, maar niet dood gelukkig, hij komt in orde. De kippen heeft hij mee geschud ofzo.
Manu

blondie schreef:
Husky_Manu schreef:Het is zeker schrikken. Heel naïef natuurlijk maar dit verwachtte ik niet van hem.

Misschien een hele domme opmerking, maar de mensen waar hij deze schade aanrichtte wilden hem ook weer zien omdat ze het toch een fijne hond vonden. In overleg met hun nog eens langs gaan en hond aan de lijn en om en nabij de kippen of beesten zijn om iedere negatieve actie van hem te beleren en positief gedrag te belonen?
Kan dat?
Ik ben geen husky kenner, en ik was bij jaaggedrag bij mijn hond meer van de lange lijn en zelf in de lijn laten lopen na optie luisteren of niet. Niet iedereen vind dat ok, maar goed, ik had liever een hond die los kan lopen zonder continue overal achter aan te gaan wat bewoog.
Maar hier kom je toch al snel weer bij karaktereigenschappen van een ras. Wat is reeel en wat niet in de zin van luisteren en afleren.
Mijn ene hond taalde er niet naar om ergens achterna te gaan, en van hetzelfde ras de ander dus wel. En nog, het zit er gewoon in, of is in het jonge leven gewoon niet ingeprent dat het niet ok is. Maar een hond die de neiging heeft om te gaan als in een keer dat knopje omgaat, die gaat gewoon. Ik heb dat zelf in eerdere topics weleens gezegd, het is lastig om een hond die bekend is met jagen of najagen dat af te leren.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het hem niet af kan leren, misschien met behulp van die trainer.
Maar dan nog, als hij los is en hij zal een kip zien, ben ik er 99% zeker van dat hij die kip zal proberen te pakken. Ik kan hem inmiddels redelijk inschatten en ik zie dit wel gebeuren.

Als pup heb ik met kippen nooit geoefend maar wel met konijnen. Hij lag met mijn moeders konijnen in de tuin, tot 4 maanden.
Ik denk ook dat ik hem nu weer met de konijnen kan laten (in hun ren) en dat hij weet dat hij niets mag doen.
Hij heeft ook een eendenknuffel die kwaakt en als Duckie kwaakte ging hij hem likken. Hij pakt die ook altijd heel voorzichtig op. Misschien dat hij zijn "eigen" beesten niets doet maar als hij weer een kippentuin ziet vertrouw ik hem echt voor geen cent meer.

Wat ook wel iets naars is, ik verwacht niet dat ik hem strak onder appèl ga krijgen. Niet binnen een jaar. Hij heeft dat gewoon echt niet in zich. En dat lukt al helemaal niet met mij.

Er gaan al allerlei gedachten door mijn hoofd. Ben ik een nare baas als ik me nu af vraag of ik misschien niet een ander ras had kunnen kiezen? Daar heeft mijn vriend dan weer het overwicht in gehad. Ik vind Manu geweldig maar dat dit is gebeurd is zeker omdat we er gewoon niet goed bij nagedacht hebben en dat neem ik ons echt zeer kwalijk. Een Husky staat er immers bekend om.
Hij gaat nergens heen hoor. Ik denk dat ik komende zomer in Nederland toch even langs Angelique ga :mrgreen:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat een verwarring he? Ik denk dat je het even de tijd moet geven om je gedachten op een rijtje te krijgen. Ik kan me voorstellen dat je hem niet meer vertrouwt, dat zou ik ook niet doen. En altijd aan de lange lijn houden is wellicht niet hoe je het bedacht had. Maar Manu is nog steeds jouw leuke, lieve, gekke Manu. Zoals je hier op het forum altijd over hem schrijft en zoals je zelf over komt heb ik er wel vertrouwen in: jullie vinden wel een weg samen :ok:
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 25 jan 2014 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

nou gelukkig dat hij weer terecht is! :E: :balon:
Manu

Inge O schreef:
Husky_Manu schreef:en een kalkoen heeft aangevallen.
hij heeft geen kalkoen 'aangevallen', hij wilde een prooi pakken.

niemand zal bv. van zijn kat zeggen dat die een muis heeft 'aangevallen' of zou ontsteld reageren als die een muis doodbijt maar als een hond zoiets doet zien we dat vaak veel eerder als vreselijk gedrag, als iets waar we onze lieve hond nooit toe in staat zouden zien.

maar letterlijk álle honden zijn daartoe in staat - zelfs een malthezerpupje zou al een vogeltje kunnen 'killen'.

het enige verschil op dat punt tussen een malthezertje en jouw manu is dat de doorsnee malthezer dit maar zal doen als de vogel bij wijze van spreken in zijn bek komt gevlogen en dat een hond als manu ernaar op zoek gaat en daar ook juist plezier uit haalt.

maar in wezen doet hij niks anders dan wat hij doet als hij jouw voerdummy zoekt :wink: .
:oops: Letterlijk ja.
Ik weet het ook wel, het bezinkt nog even. En hij gaat voor ieders gemoedsrust gewoon aan de lijn voorlopig.
Dit was een goede les voor me, mijn hond is nog altijd een roofdier en een goede ook blijkbaar.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja, wat is moorden....
Hier is het de vos, bij jou is het een hond, en bij een ander is het de kat van de buren.
Het zijn gewoon dieren die van nature rover zijn.
Ik heb honden, en ik heb kippen. Dat gaat samen. Twee ervan zullen konijnen of hazen doodbijten indien ze de kans kregen. Gelukkig zijn die te snel, tenzij er een nest jonge konijnen hier ergens op het erf is die ze opgraven. En dan baal ik heel hard. Maar dan nog spreek ik niet van killerhonden. En een van mijn honden bijt ook katten dood. Geeft stress als dat gebeurt en ik grijp dan ook in. Lukt meestal, maar als ik te laat ben niet.
Nog noem ik mijn hond geen killerhond. Dat doe ik pas als mijn hond andere honden doodbijt of mensen bijt. Dan wordt het een kwalijke zaak.

Maar verder zijn het van nature jagers die getriggerd worden door beestjes en de beweeglijkheid van beestjes. Dat zit in hun natuurlijke aard en dat mag je ze niet afrekenen.

Je kunt natuurlijk wel alles proberen om het te voorkomen. Het pluimvee kun je vergoeden en je kunt proberen te voorkomen dat je hond het een volgende keer weer doet, door aanlijnen, africhten, etc.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Ik vind Manu geweldig maar dat dit is gebeurd is zeker omdat we er gewoon niet goed bij nagedacht hebben en dat neem ik ons echt zeer kwalijk. Een Husky staat er immers bekend om.
Als je bij alles nadenkt wat er kan gebeuren als je met je honden loopt dan wordt je gek van je gedachten.
Het gaat er nu om dat je nu weet dat Manu dit doet en weer kan gaan doen. Hoe je hier nu verder mee omgaat, dat zegt meer over jou als persoon en als
baasje van Manu. Als jij hem hier in gaat begeleidden en je houdt het onder controle, dan ben je verantwoordelijk bezig. Er zijn zat baasjes die denken ; o het valt wel mee, laat maar lopen die hond en blijven doen alsof hun neus bloed.
En ik ken je niet, maar ik denk dat jij hierin wel je verantwoordelijkheid gaat nemen. En dat maakt je dan weer een goede en een verantwoordelijke baas!
Komt allemaal goed :ok:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Altijd schrikken als je dierbare hond ook zijn hondse kant laat zien.
Ken dat ook.
Maar dat maakt hem er niet minder om :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Neem het jezelf niet zo vreselijk kwalijk. :J: De kippen zijn vergoed en de eigenaar is niet kwaad, de kalkoen overleeft het, Manu is veilig thuis, en jullie zijn nu al druk aan het bedenken hoe je dit kan voorkomen en, voor zover mogelijk, controleren. Dan doe je het toch gewoon hartstikke goed? Ja, achteraf gezien hád je het kunnen bedenken en hád je het kunnen voorkomen. Maar achteraf kijk je een koe in de kont. Ik denk dat bijna elk baasje wel een keer zoiets heeft meegemaakt, dat je hond iets doet wat je had kunnen weten maar waar je toch enorm van schrikt. Waar het om gaat is dat je het een volgende keer voorkomt. En dat komt bij jullie helemaal goed, denk ik zo.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Gots ja, er is al zoveel gezegd en je hebt al zoveel adviezen gehad waar ik niets aan toe kan voegen!
Alleen dit: fijn dat Manu weer veilig thuis is en chapeau zoals je kritisch kijkt naar je hond en omgaat met de geleden schade.
Wens jullie alle goeds met Manu, komt vast goed met jullie intentie. :flower:
Afbeelding
Manu

Nanna schreef:Dat hij kippen doodbijt is tot daar aan toe, dat doen zoveel honden. Waar ik bang voor zou zijn is dat hij de volgende keer als hij losloopt ogenblikkelijk de kuierlatten neemt om weer eens fijn op zoek te gaan naar kippen en dergelijke. De Huskies van mijn ex konden dus ook beslist niet meer loslopen en ook in hun beter afgesloten kennel waren ze altijd op zoek naar eventuele uitbraakmogelijkheden.
Ik denk dat ik, in jouw plaats, de hond nooit meer van de riem zou laten en andere mogelijkheden zou zoeken om hem aan zijn lichaamsbeweging te laten komen.
Doen we. Hij zit hier in huis en hij is tot nu toe geen Houdini. Als hij buiten ligt gaat hij aan een lange lijn.

Ik heb vandaag een trainer gesproken die vaker honden en baasjes traint die deze ervaring gehad hebben.
Wat ik wel in gedachten houd, hij is achter een konijn aangerend en toen op pad gegaan. Het is niet zo dat hij kippen geroken of gezien heeft en toen besloten heeft te verdwijnen. Achter konijnen aanrennen deed hij altijd al maar ik heb hem daar nou nog nooit zich 100% voor zien geven.
Hij is best ver weg gegaan.
Uiteraard ga ik er veel energie in steken om hem dusdanig te trainen dat ik hem zo goed mogelijk onder appèl kan houden. Verder heb ik toch de tijd voor lange wandelingen dus gaan we dat ook doen. Nu is onze situatie er niet naar om een step oid aan te schaffen dus dat moet even wachten. Maar het plan is er wel.
Jeannettebo
Zeer actief

ik denk dat jij van huis uit ook aardig kan lopen? zijn er wandelwegwijzers uitgezet? en zijn er wellicht wandelkaarten van de regio?
Die heb ik hier ook allemaal gehaald en alles staat hier aangegeven. Een heupgordel vind ik er wel ideaal bij, rugzakje mee, hondje mee en lopen maar.
Afbeelding
Manu

Ja ik woon in een wandelparadijs. Ik kan zo al een aantal routes bedenken waar ik zeker 1,5 tot 2 uur onderweg ben.
Als ik die wandelingen ietsje langer maak is hij ook echt wel moe achteraf. En voor hem is het hardlopen ook altijd een beste opgave.
Scheelt ook dat je hier flink moet klimmen, en steil ook. Krijg ik ook sterke billen van :mrgreen:
Omdat het hier echt wel vol staat met bergen is fietsen dus ook niet echt een optie. Als hij mij die berg op trekt zou het nog wel te doen zijn :F: Ook een beetje sneu hè? Hij is wel pas 9 maanden. Ik weet niet of het lichamelijk te zwaar is om een step of fiets die hellingen op te trekken.
Bovendien is onze woonsituatie nu wat ingewikkeld. We verhuizen in maart naar een ander huis, dan loopt mei het seizoen af waardoor we weer 4 maanden in Nederland zitten en daarna weer terug vliegen en weer in een andere plaats gaan wonen. Dus om dan een fiets of step heen en weer te verhuizen of vliegen is ook niet ideaal.
In Nederland kan ik er sowieso eentje lenen.
Jeannettebo
Zeer actief

je kan het langzaam uit gaan bouwen natuurlijk en lekker gaan variëren in de routes en als hij een jaar is geweest, kan je uit gaan bouwen naar wandelingen van 4 uur bv, en ja je krijgt er zelf ook conditie van. Als ik met alleen Layla loop, loop ik hier ook 10-20 km en hier ben je dan best een paar uurtjes onderweg.
Is er bij jullie een treinstation in de buurt? Anders kun je ook het ov pakken om ergens te gaan lopen, ik pak ook wel eens de trein en loop van het ene naar het andere station
Afbeelding
Manu

Ik ga eens kijken voor een routekaart.
We hebben een uurtje verderop een gebied met sneeuw, daar gaan we naar toe. En ook mooie grotten in de buurt, dus dat gaat vast goed komen :ok:
Met de trein is ook een goed idee. Ik wilde toch al fitter worden en ben gek op de mooie natuur hier.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Inge O schreef:
Husky_Manu schreef: het bezinkt nog even.
is een gevoel dat velen onder ons wel kennen denk ik (ik in ieder geval wel) - zelfs al weet je erg goed hoe een hond in elkaar steekt, toch kan je ervan overstuur raken als hij dan iets doet dat wij naar mensennormen 'not done' vinden - bij de één is dat jagen, bij de ander een hond aanvallen, bij een derde een mens bijten.

komt wel goed met jullie :ok: .
Hier ben ik het volledig mee eens :ok:

Akira woont hier met Silpoes, gaat altijd goed en die twee kunnen samen uren in de tuin zitten en daarna samen op bed in slaap vallen. Maar toch vertrouw ik haar maar 99 procent echt. Voor Silpoes zijn er genoeg plekken waar Kier niet kan komen en, niet geheel onbelangrijk, Kier heeft een heilig ontzag voor de klauwtjes van Sil maar je weet nooit wat een trigger kan zijn wat een omslag geeft. Akira jaagt buiten graag de eenden op het water in, maar zodra ze blijven zitten staat zij ook stil :mrgreen:, en nee ik heb dat liever niet maar ze is vaak sneller en het stikt hier van de eenden dus kan ik het niet altijd voor zijn. Voor nu denk ik dat ze er niets meedoet maar als ik er niet bij ben.....
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Goed dat hij weer thuis is :ok:

Ik zat recent nog te dagdromen over welke rassen in de toekomst geschikt voor me zouden zijn en of het jachtinstinct van pakweg een husky of Duitse staande wel iets is waarmee ik zou kunnen omgaan. Nou, laat maar vallen :mrgreen:

De twee huskies van mijn buurvrouw lopen tegenwoordig met een muilkorf rond omdat ze tijdens het wandelen al tig keer wegliepen richting tuin van de buurman om de eenden te vermoorden. Bizar, want ze woont pal naast een stuk waar tientallen soorten pluimvee rondlopen en ze peinzen er nog niet aan om over die anderhalve meter omheining te springen :19:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Je gaat hier wel een oplossing voor vinden. Gelukkig heb je je stinkerd teruggevonden en is hij niet aangereden of aangeschoten.
Het is een soort verlies van de onschuld denk ik dat je dit nu zo voelt.
Ik wist het al van mijn honden, goddank. Maar zo'n slachtoffer is best confronterend. Want net als met zoveel eigenschappen, je weet het pas echt wanneer je het meemaakt.
Ik kan ook niet meer naar het vlakbijgelegen afgesloten losloopveld omdat Shadow weet dat in de tuin bij het eerste huis voorbij dat veld een konijnenhok staat en meneer dus desnoods dwars door het poortje dat nog dicht zit naar dat huis vertrekt. Zelfs nu hij er al een half jaarnniet meer is geweest kan ik het vergeten. Zo is het nu eenmaal..

Hoe oud is Manu nu? Want je moet inderdaad wel goed kijken naar de belastbaarheid met zware wandelingen en evt. steppen. In mei kun je in Nederland sowieso vaak al niet steppen wegens te warm. Maar in Frankrijk hebben ze ook chiens de traineaux, dus misschien kun je in de buurt waar je woont ergens aansluiten.
Manu

Met warmte zit je natuurlijk ook ja. Vroeg opstaan vind ik gelukkig niet erg dus dan zouden we lang kunnen gaan wandelen.
Manu is pas 9 maanden.
Ik vond zelfs het hardlopen al een flinke belasting.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”