Nee, daarom zeg ik ook dat ik eerst de puntjes op de i wil hebben. Tuurlijk heb je gelijk dat het beter is als je hond geestelijk helemaal volwassen is. Wij merken alleen dat hij behoefte heeft aan sociaal contact. Hier in de buurt zijn geen honden, dus op ons na heeft hij nauwelijks contact met anderen.LongFields schreef:Heb je hem wat luisteren betreft al helemaal op de rit? Ook daar moeten ze geestelijk volwassen in worden hè, ik zou persoonlijk geen hond nummer 2 in huis halen als er met hond 1 nog flink werk aan de winkel is, wat best wat extra tijd en inspanning vergt. Ik wist niet dat het wat gedrag betreft niet uit zou maken dat een hond geestelijk nog niet volwassen is, maar als jij zegt dat dat bij een Husky anders zit dan zal dat best zo zijn.
Na wat rondvragen en onderzoek blijkt dat je Husky's over het algemeen heel makkelijk in een groepje kunt gooien.
We zijn ook niet op zoek naar een hond erbij. Maar in 2014 zouden we wel graag een hondenvriend voor hem willen. En nee, niet volgende maand. Ligt eraan wat er op ons pad komt.
Als er volgende maand een hond is die heel dringend een huis nodig heeft en geheel bij ons past, misschien. Maar liever niet.
Edit: overigens hebben wij beide heel veel tijd, vriend is 3 avonden p/w weg en ik ben vrijwel altijd thuis en met de hond op pad. Ik denk dat menig herplaatser heel blij zal zijn met een huisje als die bij ons. Maar voorlopig heeft Manu nog het rijk alleen hoor