Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Een tweede hond erbij. Update: Vera is er!

Ongelezen bericht door laeken »

O ja, tip, vecht het gebeuren met de Stichting achter de schermen uit. Zorg gewoon dat jullie eruit komen.
Dat deze topic er is is logisch. Iemand zit op dit forum en neemt een hondje erbij. Daar maak je dan een topic over. Vervolgens schrijft zij haar ervaringen op. Dat is ook volkomen logisch. Dus neem dat de TS maar niet kwalijk. :wink: Ze is geen topic gestart over jullie Stichting en ik vond haar ook niet negatief. Vooral heel erg bezorgd. Ze heeft verder wel degelijk Vera met rust gelaten. Dat heeft ook iedereen hier haar geadviseerd.

Komt goed. :ok:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Jion schreef:Jammer dat je het nodig vindt om de echte voornamen van de adoptanten te vermelden, en ook jammer dat je suggereert dat Florabel geen contact met jullie heeft opgenomen (ze schrijft meermaals dat ze dat wel heeft gedaan) en dat het aan Florabel ligt dat Vera nu zo angstig is.

Ik zie in het filmpje inderdaad geen overdreven bang of apathisch hondje. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat nu ook niet is. Ze kan getraumatiseert zijn door de reis of iets anders dat er is gebeurt, of er kunnen allerlei andere oorzaken spelen.

Florabel lijkt er in ieder geval alles aan te doen om het hondje zich meer op haar gemak te laten voelen. Ik denk inderdaad dat het met wat tijd en geduld nog best goed kan komen.
Waarom jammer, de stichting mag toch ook een weerwoord geven ?
Het beessie is net in Nederland en ik proef aan alle kanten druk en stress.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Loek schreef:Waarom jammer, de stichting mag toch ook een weerwoord geven ?
Dat vind ik wel meevallen, ze vertelt gewoon hoe het hondje is en wil het daarbij graag goed doen. Dan volgen er een hoop adviezen....druk en stress zie ik daar niet in, alleen een grote bereidwilligheid om alles goed te laten verlopen.
Ik zou in haar geval mijn verhaal hier ook neerzetten, het is in elk geval een zware tegenvaller dat het hondje het zo moeilijk blijkt te hebben en die zorgen mag je best delen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nou Loek, als je denkt dat je een leuk hondje uit het buitenland haalt, en er ligt een verkrampt doodsbang hoopje ellende in de kamer die naar je eigen honden uitvalt, denk ik dat je ook wel wat druk en stress voelt...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jion schreef: Het was een stuk constructiever geweest als de stichting geen weerwoord had gegeven. Een weerwoord geef je als je denkt dat je wordt aangevallen en dat was zoals ik het heb gelezen helemaal niet aan de orde. Florabel zit gewoon even met de handen in het haar met Vera, ze had niet zo'n bang hondje verwacht en wist even niet hoe ze daarmee om moest gaan. Ze had steun en hulp nodig en dat heeft ze zowel aan de stichting als hier op het forum gevraagd, en dat is haar goed recht. De stichting leest daar blijkbaar een aanval in en gaat dan terug wijzen met het vingertje, terwijl ze ook had kunnen reageren met erkenning dat het hondje veel banger is dan verwacht adhv het filmpje, en tips en steun zodat Florabel met Vera aan de slag kan.
Juist.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Jion schreef: Het was een stuk constructiever geweest als de stichting geen weerwoord had gegeven. Een weerwoord geef je als je denkt dat je wordt aangevallen en dat was zoals ik het heb gelezen helemaal niet aan de orde. Florabel zit gewoon even met de handen in het haar met Vera, ze had niet zo'n bang hondje verwacht en wist even niet hoe ze daarmee om moest gaan. Ze had steun en hulp nodig en dat heeft ze zowel aan de stichting als hier op het forum gevraagd, en dat is haar goed recht. De stichting leest daar blijkbaar een aanval in en gaat dan terug wijzen met het vingertje, terwijl ze ook had kunnen reageren met erkenning dat het hondje veel banger is dan verwacht adhv het filmpje, en tips en steun zodat Florabel met Vera aan de slag kan.
Dit dus
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Jion schreef:
Loek schreef:
Jion schreef:Jammer dat je het nodig vindt om de echte voornamen van de adoptanten te vermelden, en ook jammer dat je suggereert dat Florabel geen contact met jullie heeft opgenomen (ze schrijft meermaals dat ze dat wel heeft gedaan) en dat het aan Florabel ligt dat Vera nu zo angstig is.

Ik zie in het filmpje inderdaad geen overdreven bang of apathisch hondje. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat nu ook niet is. Ze kan getraumatiseert zijn door de reis of iets anders dat er is gebeurt, of er kunnen allerlei andere oorzaken spelen.

Florabel lijkt er in ieder geval alles aan te doen om het hondje zich meer op haar gemak te laten voelen. Ik denk inderdaad dat het met wat tijd en geduld nog best goed kan komen.
Waarom jammer, de stichting mag toch ook een weerwoord geven ?
Het was een stuk constructiever geweest als de stichting geen weerwoord had gegeven. Een weerwoord geef je als je denkt dat je wordt aangevallen en dat was zoals ik het heb gelezen helemaal niet aan de orde. Florabel zit gewoon even met de handen in het haar met Vera, ze had niet zo'n bang hondje verwacht en wist even niet hoe ze daarmee om moest gaan. Ze had steun en hulp nodig en dat heeft ze zowel aan de stichting als hier op het forum gevraagd, en dat is haar goed recht. De stichting leest daar blijkbaar een aanval in en gaat dan terug wijzen met het vingertje, terwijl ze ook had kunnen reageren met erkenning dat het hondje veel banger is dan verwacht adhv het filmpje, en tips en steun zodat Florabel met Vera aan de slag kan.
En persoonlijk vind ik dat de stichting richting Florabel direct had moeten reageren, want dat was niet zo, heb ik begrepen.
donnee
nieuw lid
Mijn ras(sen): cross
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door donnee »

.
Laatst gewijzigd door donnee op 23 nov 2012 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
donnee
nieuw lid
Mijn ras(sen): cross

Ongelezen bericht door donnee »

.
Laatst gewijzigd door donnee op 23 nov 2012 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

donnee schreef:De allerlaatste keer en ja, ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid en ja, ik wilde ook onze kant voor het voetlicht brengen, of bent u uitsluitend geinteresseerd in één kant van een verhaal?!
Er worden hier namelijk zaken beweerd over een situatie waar u als buitenstaander niet mee bekend bent en waarvan u alle ins en outs niet kent....dus hoe kunt u dan oordelen, vraag ik mij in alle arremoede af.
Wij hebben mevrouw alle medewerking en begeleiding aangeboden vanaf het eerste begin en nóg steeds. Intensief contact gehad per mail (kopieën aanwezig), ik heb haar een aantal malen per dag gebeld, zelfs 's avonds nog en zo dat ik mij begon af te vragen of het niet vervelend was... Op de laatste mail die ik stuurde ineens geen antwoord meer. Tot ik "het forum" ontdekte.
Vandaag neemt onze gedrags-/ervaringsdeskundige contact met hen op.
Tot zover.

Ach ja, als je het ooit zat wordt bij jouw stichting kun je vast zo door naar de RDE :E:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

donnee schreef:De allerlaatste keer en ja, ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid en ja, ik wilde ook onze kant voor het voetlicht brengen, of bent u uitsluitend geinteresseerd in één kant van een verhaal?!
Er worden hier namelijk zaken beweerd over een situatie waar u als buitenstaander niet mee bekend bent en waarvan u alle ins en outs niet kent....dus hoe kunt u dan oordelen, vraag ik mij in alle arremoede af.
Wij hebben mevrouw alle medewerking en begeleiding aangeboden vanaf het eerste begin en nóg steeds. Intensief contact gehad per mail (kopieën aanwezig), ik heb haar een aantal malen per dag gebeld, zelfs 's avonds nog en zo dat ik mij begon af te vragen of het niet vervelend was... Op de laatste mail die ik stuurde ineens geen antwoord meer. Tot ik "het forum" ontdekte.
Tot zover.
Nou fijn toch :mrgreen:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Scheelt weer dat er gequote is anders had ik alleen een puntje gezien :mrgreen:
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Tot zover.
Niet zo kattig reageren hoor, dat staat niet zo professioneel.
Het zou je sieren om gewoon toe te geven dat jullie dit ook nooit verwacht hadden. Niet alles is van tevoren te overzien, en dat geeft niet maar ga niet afgeven op TS en de schuld bij haar leggen.

Ik hoop dat jullie gedrags-/ervaringsdeskundige het hondje kan helpen over zijn ergste angst heen te komen :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jammer deze reactie namens de stichting, ik vind dat echt vervelend overkomen.

florabel, hoe is het nu met vera?
reageert ze op de clomicalm?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben ook benieuwd naar hoe het met Vera is...daar gaat het ten slotte om. Ik hoop wel dat de ts gewoon eerlijk blijft posten want er zit op het forum een enorme brok aan ervaring.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hoop ook op een update over Vera! Los van het gedoe met de stichting heb ik wel heel erg met Florabel, Vera en Sophie te doen en hoop ik stiekem wel op een happy end
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

renee-uk schreef:jammer deze reactie namens de stichting, ik vind dat echt vervelend overkomen.

florabel, hoe is het nu met vera?
reageert ze op de clomicalm?
Ik heb al 3 PB's gehad....ook niet echt nodig.
Krijg er toch een naar gevoel bij.
Gedrag laat zich niet altijd voorspellen helaas en ik mag toch hopen dat het ons allemaal om Vera's welzijn gaat!
Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan Florabel, hoop dat je gewoon blijft posten hoor :ok:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik hoop ook dat het beter gaat, vind het zo sneu.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Voordat we de stichting met zijn allen gaan afkammen... en niets ten nadele van Florabel maar er zit vaak toch wel een andere kant aan het verhaal hoor.. en mss is Florabel ook niet helemaal eerlijk geweest hier.. dat zou ook zomaar kunnen, maak vaker mee dat adoptanten een ander verhaal ophouden dan werkelijk is.
Niet dat ik hiermee Florabel bedoel, maar ik blijf liever voorzichtig dan meteen teoordelen en aftekatten.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jacq1970 schreef:Voordat we de stichting met zijn allen gaan afkammen... en niets ten nadele van Florabel maar er zit vaak toch wel een andere kant aan het verhaal hoor.. en mss is Florabel ook niet helemaal eerlijk geweest hier.. dat zou ook zomaar kunnen, maak vaker mee dat adoptanten een ander verhaal ophouden dan werkelijk is.
Niet dat ik hiermee Florabel bedoel, maar ik blijf liever voorzichtig dan meteen teoordelen en aftekatten.
ik weet verder helemaal niks van deze stichting, behalve dat wat ik hier lees en dat wat ik lees is voor mij de reden te reageren zoals ik doe.
ik hou niet van vingerwijzen en al zeker niet als de andere partij zich daarmee al niet heeft beziggehouden.

ik ben wel bezorgd om dat hondje en ik zou het heel jammer vinden als we daar niks meer over horen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Roompie schreef:Scheelt weer dat er gequote is anders had ik alleen een puntje gezien :mrgreen:
Yep.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Jammer dit, ik begrijp niet waar de stichting zo opgefokt over doet. Ik lees een baasje die zich oprecht zorgen maakt over haar hond. En verder helemaal niet negatief reageert over de stichting. Ik vraag me werkelijk af waarom stichting voelt dat het onrecht is aangedaan. Is het dat de hond volgens hen helemaal niet zo bang is als de ts zegt? Is het dat ze vinden dat ts niet moet zeuren omdat de hond er "pas" 5 dagen is? Of voelen ze zich op een magische wijze toch negatief neergezet door dit topic Ik weet het echt niet maar het lijkt me dat er geen reden is of je onheus bejegend te voelen als stichting.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ben ook benieuwd.
Hoe gaat het vandaag met Vera, Florabel?
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik vind de hond in het filmpje geen ontspannen hond. maar een heel onzekere hond, die niet goed weet wat te doen, en maakt veel verzoenende gebaren. ik zie een hond die zich optrekt aan de grote stabiele zwart-witte hond. en ik zie een hond die krampachtig bijna, contact maakt met de mens. dit deed onze Luca (herplaatser) ook in het begin. maar dat is helemaal goed gekomen.

verder weten wij het hele verhaal van ts en die stichting niet. de stichting zegt Gt`s te hebben, en die worden aangeboden. lijkt me toch niet verkeerd.

ik ben wel beneiuwd hoe het nu met de TS gaat, en met Vera en met Sofie.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Het zou mij niet verbazen als er binnenkort aangebeld wordt bij Florabel en ze de hond op komen halen...
Gezien de reactie van de stichting ben ik hier bang voor...En waar ze dan blijft?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

fes/lou schreef:Het zou mij niet verbazen als er binnenkort aangebeld wordt bij Florabel en ze de hond op komen halen...
Gezien de reactie van de stichting ben ik hier bang voor...En waar ze dan blijft?
mag dat zomaar? :80:
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Hoi allemaal,
Allereerst fijn, jullie support!
Mijn zorgen om Vera zijn de reden dat ik dit topic gestart ben.
Hier kreeg ik bruikbare adviezen en vond ik de erkenning die ik nodig had om de situatie met Vera het hoofd te bieden. Maar..het viel me allemaal niet mee. Het uitblijven van enige verandering bij Vera (tot nu aan toe), haar gedrag naar Sofie (Vera is gisteren op een onbewaakt moment weer naar Sofie uitgevallen) en als druppel de reacties van donnee hier op het forum (...) hebben me doen besluiten dat het zo niet gaat met Vera bij ons.
Vanochtend heb ik een lang en eerlijk gesprek gehad met de gt van de stichting.
Vera gaat morgen naar haar. Hoewel het voor mij/ons voor nu de juiste beslissing is, voelt het als falen. Ik had Vera meer tijd en een échte kans willen geven..maar de rek is er hier uit.

Lief Veertje, ik hoop dat je daar laat zien wie je echt bent. Dat je niet meer zo bang bent. Dat je ergens plezier aan beleeft. Ik gun het je zó!!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat ontzettend moeilijk, maar gezien de situatie lijkt dit wel de juiste beslissing. Jullie hebben zeker weten alle inzet getoond die nodig was om Vera te helpen, maar het was helaas niet genoeg.

Hopen dat Vera bij de gt wat losser komt en misschien, heel misschien wordt het op een later tijdstip alsnog jullie Vera, een leuk speelmaatje voor Sofie. Tot die tijd, lekker even je rust pakken, veel met Sofie knuffelen en trots zijn op jezelf over hoe je het hebt aangepakt.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Fijn dat het een goed gesprek was met deze gt. Je hebt je best zeker gedaan :J:
Je had het je zo anders voorgesteld. Ik hoop ook van harte dat Vera zich wat meer zal durven laten zien op haar nieuwe adres. Sterkte voor jullie!
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

He gets, ik snap zeker dat het voelt als falen maar jee, het is ook niet niks om met zo,n angstig hondje om te kunnen gaan en dan vooral ook nog als je eigen hondje afgesnauwd wordt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”