Dat deze topic er is is logisch. Iemand zit op dit forum en neemt een hondje erbij. Daar maak je dan een topic over. Vervolgens schrijft zij haar ervaringen op. Dat is ook volkomen logisch. Dus neem dat de TS maar niet kwalijk.
Komt goed.
Moderator: moderatorteam
Waarom jammer, de stichting mag toch ook een weerwoord geven ?Jion schreef:Jammer dat je het nodig vindt om de echte voornamen van de adoptanten te vermelden, en ook jammer dat je suggereert dat Florabel geen contact met jullie heeft opgenomen (ze schrijft meermaals dat ze dat wel heeft gedaan) en dat het aan Florabel ligt dat Vera nu zo angstig is.
Ik zie in het filmpje inderdaad geen overdreven bang of apathisch hondje. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat nu ook niet is. Ze kan getraumatiseert zijn door de reis of iets anders dat er is gebeurt, of er kunnen allerlei andere oorzaken spelen.
Florabel lijkt er in ieder geval alles aan te doen om het hondje zich meer op haar gemak te laten voelen. Ik denk inderdaad dat het met wat tijd en geduld nog best goed kan komen.
Dat vind ik wel meevallen, ze vertelt gewoon hoe het hondje is en wil het daarbij graag goed doen. Dan volgen er een hoop adviezen....druk en stress zie ik daar niet in, alleen een grote bereidwilligheid om alles goed te laten verlopen.Loek schreef:Waarom jammer, de stichting mag toch ook een weerwoord geven ?
Het beessie is net in Nederland en ik proef aan alle kanten druk en stress.
Juist.Jion schreef: Het was een stuk constructiever geweest als de stichting geen weerwoord had gegeven. Een weerwoord geef je als je denkt dat je wordt aangevallen en dat was zoals ik het heb gelezen helemaal niet aan de orde. Florabel zit gewoon even met de handen in het haar met Vera, ze had niet zo'n bang hondje verwacht en wist even niet hoe ze daarmee om moest gaan. Ze had steun en hulp nodig en dat heeft ze zowel aan de stichting als hier op het forum gevraagd, en dat is haar goed recht. De stichting leest daar blijkbaar een aanval in en gaat dan terug wijzen met het vingertje, terwijl ze ook had kunnen reageren met erkenning dat het hondje veel banger is dan verwacht adhv het filmpje, en tips en steun zodat Florabel met Vera aan de slag kan.
Dit dusJion schreef: Het was een stuk constructiever geweest als de stichting geen weerwoord had gegeven. Een weerwoord geef je als je denkt dat je wordt aangevallen en dat was zoals ik het heb gelezen helemaal niet aan de orde. Florabel zit gewoon even met de handen in het haar met Vera, ze had niet zo'n bang hondje verwacht en wist even niet hoe ze daarmee om moest gaan. Ze had steun en hulp nodig en dat heeft ze zowel aan de stichting als hier op het forum gevraagd, en dat is haar goed recht. De stichting leest daar blijkbaar een aanval in en gaat dan terug wijzen met het vingertje, terwijl ze ook had kunnen reageren met erkenning dat het hondje veel banger is dan verwacht adhv het filmpje, en tips en steun zodat Florabel met Vera aan de slag kan.
En persoonlijk vind ik dat de stichting richting Florabel direct had moeten reageren, want dat was niet zo, heb ik begrepen.Jion schreef:Het was een stuk constructiever geweest als de stichting geen weerwoord had gegeven. Een weerwoord geef je als je denkt dat je wordt aangevallen en dat was zoals ik het heb gelezen helemaal niet aan de orde. Florabel zit gewoon even met de handen in het haar met Vera, ze had niet zo'n bang hondje verwacht en wist even niet hoe ze daarmee om moest gaan. Ze had steun en hulp nodig en dat heeft ze zowel aan de stichting als hier op het forum gevraagd, en dat is haar goed recht. De stichting leest daar blijkbaar een aanval in en gaat dan terug wijzen met het vingertje, terwijl ze ook had kunnen reageren met erkenning dat het hondje veel banger is dan verwacht adhv het filmpje, en tips en steun zodat Florabel met Vera aan de slag kan.Loek schreef:Waarom jammer, de stichting mag toch ook een weerwoord geven ?Jion schreef:Jammer dat je het nodig vindt om de echte voornamen van de adoptanten te vermelden, en ook jammer dat je suggereert dat Florabel geen contact met jullie heeft opgenomen (ze schrijft meermaals dat ze dat wel heeft gedaan) en dat het aan Florabel ligt dat Vera nu zo angstig is.
Ik zie in het filmpje inderdaad geen overdreven bang of apathisch hondje. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat nu ook niet is. Ze kan getraumatiseert zijn door de reis of iets anders dat er is gebeurt, of er kunnen allerlei andere oorzaken spelen.
Florabel lijkt er in ieder geval alles aan te doen om het hondje zich meer op haar gemak te laten voelen. Ik denk inderdaad dat het met wat tijd en geduld nog best goed kan komen.
Het beessie is net in Nederland en ik proef aan alle kanten druk en stress.
donnee schreef:De allerlaatste keer en ja, ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid en ja, ik wilde ook onze kant voor het voetlicht brengen, of bent u uitsluitend geinteresseerd in één kant van een verhaal?!
Er worden hier namelijk zaken beweerd over een situatie waar u als buitenstaander niet mee bekend bent en waarvan u alle ins en outs niet kent....dus hoe kunt u dan oordelen, vraag ik mij in alle arremoede af.
Wij hebben mevrouw alle medewerking en begeleiding aangeboden vanaf het eerste begin en nóg steeds. Intensief contact gehad per mail (kopieën aanwezig), ik heb haar een aantal malen per dag gebeld, zelfs 's avonds nog en zo dat ik mij begon af te vragen of het niet vervelend was... Op de laatste mail die ik stuurde ineens geen antwoord meer. Tot ik "het forum" ontdekte.
Vandaag neemt onze gedrags-/ervaringsdeskundige contact met hen op.
Tot zover.
Nou fijn tochdonnee schreef:De allerlaatste keer en ja, ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid en ja, ik wilde ook onze kant voor het voetlicht brengen, of bent u uitsluitend geinteresseerd in één kant van een verhaal?!
Er worden hier namelijk zaken beweerd over een situatie waar u als buitenstaander niet mee bekend bent en waarvan u alle ins en outs niet kent....dus hoe kunt u dan oordelen, vraag ik mij in alle arremoede af.
Wij hebben mevrouw alle medewerking en begeleiding aangeboden vanaf het eerste begin en nóg steeds. Intensief contact gehad per mail (kopieën aanwezig), ik heb haar een aantal malen per dag gebeld, zelfs 's avonds nog en zo dat ik mij begon af te vragen of het niet vervelend was... Op de laatste mail die ik stuurde ineens geen antwoord meer. Tot ik "het forum" ontdekte.
Tot zover.

Niet zo kattig reageren hoor, dat staat niet zo professioneel.donnee schreef:De allerlaatste keer en ja, ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid en ja, ik wilde ook onze kant voor het voetlicht brengen, of bent u uitsluitend geinteresseerd in één kant van een verhaal?!
Tot zover.

Ik heb al 3 PB's gehad....ook niet echt nodig.renee-uk schreef:jammer deze reactie namens de stichting, ik vind dat echt vervelend overkomen.
florabel, hoe is het nu met vera?
reageert ze op de clomicalm?
ik weet verder helemaal niks van deze stichting, behalve dat wat ik hier lees en dat wat ik lees is voor mij de reden te reageren zoals ik doe.jacq1970 schreef:Voordat we de stichting met zijn allen gaan afkammen... en niets ten nadele van Florabel maar er zit vaak toch wel een andere kant aan het verhaal hoor.. en mss is Florabel ook niet helemaal eerlijk geweest hier.. dat zou ook zomaar kunnen, maak vaker mee dat adoptanten een ander verhaal ophouden dan werkelijk is.
Niet dat ik hiermee Florabel bedoel, maar ik blijf liever voorzichtig dan meteen teoordelen en aftekatten.

Yep.Roompie schreef:Scheelt weer dat er gequote is anders had ik alleen een puntje gezien
mag dat zomaar?fes/lou schreef:Het zou mij niet verbazen als er binnenkort aangebeld wordt bij Florabel en ze de hond op komen halen...
Gezien de reactie van de stichting ben ik hier bang voor...En waar ze dan blijft?