Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve Luna aangevallen door Staffords

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Lieve Luna aangevallen door Staffords

Ongelezen bericht door Badu »

Marion. schreef:
tineke schreef:
lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
IEDEREEN hier weet dat staffies agresief kunnen zijn naar andere honden, maar kennelijk zijn alleen wij staffbazen verantwoordelijk, terwijl iesdereen hier het WEET
Ja en omdat wij het weten mogen we nergens meer lopen ofzo waar zich per ongeluk weleens een staff zou kunnen ophouden.
Als jij zo goed weet dat het een raseigenschap van jouw hond is stel ik voor dat jij maatregelen daartegen neemt .
Jouw hond ,jouw verantwoording en probleem,dat vind ik overigens ongeacht het ras hoor voordat we dat weer krijgen.
Godsallemachtig :schrik:

Ben ik nu ineens verantwoordelijk voor incidenten met Staffords, omdat ik wéét dat ze niet altijd hondvriendelijk zijn?
:LOL: Ja :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Nakisha schreef:
lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
IEDEREEN hier weet dat staffies agresief kunnen zijn naar andere honden, maar kennelijk zijn alleen wij staffbazen verantwoordelijk, terwijl iesdereen hier het WEET
En ja van die stukke westie is kut maar mijn ervaring leert mij dat meestal kleine honden een slechte of geen opvoeding hebben gehad
Knokken is bij mijn hond een raseigenschap zoals bij een andere hond jagen dat is

Ik vind het geen gedragsprobleem maar een raseigenschap en dat wist ik lang van te voren
En waarom openen de baasjes van de westie geen topic? En jij wel?
:O: :O: :O: :O: :O: :O: :O: :O:

Wat kan een mens nog zeggen op zoveel onnozelheid?
@lindaatje ik denk dat het een goed idee is dat jij je hond maar herplaatst en dan even langs de intertoys loop om daar een hondje te kopen , ik hoop je nooit tegen te komen met je hond.
Je neemt nl als eigenaar van welk ras dan ook je verantwoording het zou wat wezen zeg.

Ik hoop dat Luna snel opknapt paula
Laatst gewijzigd door Gajes op 05 jul 2011 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Badu schreef:
Liesbeth schreef: Het is ook mij opgevallen dat vooral Staffeigenaren vaak 'op hun pik getrapt' reageren. Dat zie je bij eigenaren van andere rassen toch veel minder.
Relativeringsvermogen in combinatie met een beperkt verstand is iets wat je maar zelden tegenkomt :U:
en dan vragen jullie je werkelijk af waarom staffeigenaren zich nogal eens op hun pik getrapt voelen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gajes

renee-uk schreef:
Badu schreef:
Liesbeth schreef: Het is ook mij opgevallen dat vooral Staffeigenaren vaak 'op hun pik getrapt' reageren. Dat zie je bij eigenaren van andere rassen toch veel minder.
Relativeringsvermogen in combinatie met een beperkt verstand is iets wat je maar zelden tegenkomt :U:
en dan vragen jullie je werkelijk af waarom staffeigenaren zich nogal eens op hun pik getrapt voelen?
Ach ik is een stafford eigenaar en ik denk maar bij mijzelf sommige mensen weten schijnbaar niet beter.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Badu schreef:
Marion. schreef:Ben ik nu ineens verantwoordelijk voor incidenten met Staffords, omdat ik wéét dat ze niet altijd hondvriendelijk zijn?
:LOL: Ja :F:
Lekker dan :ugh:

En kan ik er dan ook iets aan doen? Behalve een breakstick meenemen, waarvan ik bij god niet weet hoe ik die moet hanteren?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

renee-uk schreef: en dan vragen jullie je werkelijk af waarom staffeigenaren zich nogal eens op hun pik getrapt voelen?

Wie de schoen past trekke hem aan, is een gezegde dat ik ooit heb geleerd.
Ik heb er iig totaal geen last van, want vaak klopt dat beeld toch ook gewoon?
Is het niet op jou van toepassing, dan moet je je er simpelweg niets van aantrekken.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 05 jul 2011 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
DutchCelts schreef: Ach ik is een stafford eigenaar en ik denk maar bij mijzelf sommige mensen weten schijnbaar niet beter.
:mrgreen:

Het wordt steeds erger :LOL:
Gajes

Nanna schreef:
DutchCelts schreef: Ach ik is een stafford eigenaar en ik denk maar bij mijzelf sommige mensen weten schijnbaar niet beter.
:denken: :denken: :denken: Wat doe ik nou verkeerd ??
Ohh volgens mij is het ik ben een stafford eigenaar :D :D :D
Laatst gewijzigd door Gajes op 05 jul 2011 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gajes

Paulala schreef:
Nanna schreef:

Ja en ???
Niet iedereen is perfect en ik probeer er toch aardig op te letten sorry dat er dan af en toe nog eens een foutje insluipt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geer schreef:
En ja van die stukke westie is kut maar mijn ervaring leert mij dat meestal kleine honden een slechte of geen opvoeding hebben gehad
Knokken is bij mijn hond een raseigenschap zoals bij een andere hond jagen dat is
Ik vind het geen gedragsprobleem maar een raseigenschap en dat wist ik lang van te voren
En waarom openen de baasjes van de westie geen topic? En jij wel?

TOK-Alert!!! :cheer: :cheer: :cheer:
:LOL: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

DutchCelts schreef:
Paulala schreef:
Nanna schreef: :mrgreen:

Ja en ???
Niet iedereen is perfect en ik probeer er toch aardig op te letten sorry dat er dan af en toe nog eens een foutje insluipt.
wel hoor Paula is heilig en Nanna maakt nooit een taalfout he Nanna :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef: wel hoor Paula is heilig en Nanna maakt nooit een taalfout he Nanna :roll:

Oh nou mogen wij niet eens een lolletje maken?
En ik ben heilig verklaard joehoe!! :cheer:
Marion.

Nanna schreef:
Marion. schreef:Lekker dan :ugh:
En kan ik er dan ook iets aan doen? Behalve een breakstick meenemen, waarvan ik bij god niet weet hoe ik die moet hanteren?
Je kunt tegenwoordig ook goedkoop aan hele echt lijkende mobieltjes komen, die feitelijk tasers zijn. Ik kan je verzekeren dat geen enkele hond het fijn vindt om 90.000 volt door zijn donder te krijgen. De verhaal halende baas overigens ook niet ;-)
http://www.safetyproductsunlimited.com/ ... n_gun.html
Breaksticks zijn wel heel erg 1980 hè....
Al zal het 1900 zijn, kan mij het schelen. Ik heb overdag amper broekzakken om zakjes in te stoppen, laat staan dat ik ook nog een breakstick mee moet nemen. Mobieltjes gaan ook niet mee. Maar ik ben dan ook erg 1967.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ìk heb ff een stukje mee zitten lezen
maar mijn broek zakt echt af bij dat er gezegd word dat je maar met een breack stick op straat moet lopen nou over mijn lijk
mijn honden gaan er met een brul wel vanaf als ze ruzie krijgen dus moet ik voor een ander zo een ding bij me hebben
laat de staf eigenaren lekker zo een ding meenemen die hebben toch een hond die zich ergens in vast klemt en niet meer los laat :denken:
ik hoop dat het snel beter gaat met luna verschrikkelijk voor het hondje om dit mee te moeten maken
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

renee-uk schreef:
Badu schreef:
Nee hoor, ik vraag me niks af, ik constateer :tongue: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Nanna schreef:Ja, als we zó gaan beginnen dan is het je eigen schuld ook als die gevallen van jou opgegeten worden door de eerste de beste vechthond die zich aandient. Stel je voor zeg. Want JIJ bent degene die een heel anti-tankwapenartillerietje mee dient te slepen.
Nou ja, gelukkig zijn die gevallen van mij nog nooit opgegeten. De keer dat Saar schuddend in de bek van een boxer hing, kregen bazin en ik ze gewoon los, met alleen wat kleine gaatjes. En zonder breakstick.
Ik was overigens wel erg blij dat de bazin van de boxer er ook bij was, want ik weet niet of het in mijn eentje was gelukt. Ik heb maar maat 36 he? Misschien toch een tasje voorzorgsmaatregelen meenemen in het vervolg :oohja:
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef: Misschien toch een tasje voorzorgsmaatregelen meenemen in het vervolg :oohja:

Busje pepperspray of haarlak.
Hamer.
Ballenknijper.
Ogenprikker.

Eeeeeeh, spijkers op de neuzen van je schoenen monteren?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Valerie schreef:
Emma schreef:
Paulala schreef:
Het zijn alleen wel weer voornamelijk de mensen van de 'staffordclan' die het topic hebben gemaakt tot wat het is.
Vreemd dat dat nu juist degenen zijn die het hardst roepen dat ik het had kunnen weten.

dat viel mij ook al op :scratch:
Ja want je moet natuurlijk staan springen en juichen bij de misselijke opmerkingen die in dit topic geplaatst worden over staffords :cheer: Foei toch dat niet iedereen dat doet, stoute forummers :S:
Nee, je hoeft niet te staan springen en juichen bij de 'misselijke opmerkingen' maar dat kun je verwachten als je van die rare berichten neerzet, dat je liever je hond eerst een andere hond laat bijten en dan probeert deze los te krijgen,dan je verantwoording te nemen en je hond een muilkorf om te doen. Dat voor mij is een mentaliteit van het laagste niveau.
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Neeltje schreef:
Valerie schreef:
Ja want je moet natuurlijk staan springen en juichen bij de misselijke opmerkingen die in dit topic geplaatst worden over staffords :cheer: Foei toch dat niet iedereen dat doet, stoute forummers :S:
Nee, je hoeft niet te staan springen en juichen bij de 'misselijke opmerkingen' maar dat kun je verwachten als je van die rare berichten neerzet, dat je liever je hond eerst een andere hond laat bijten en dan probeert deze los te krijgen,dan je verantwoording te nemen en je hond een muilkorf om te doen. Dat voor mij is een mentaliteit van het laagste niveau.
Dan heb jij de berichten van Valerie niet goed gelezen hoor :wink:
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

een gekke vraag misschien maar degene met een hondagresieve hond komt jullie hond dan nog in contact met andere honden dat er gemuilkorft of een breakstick of zak moet hebben.
Of kunnen jullie de hond niet houden als die uitvalt?
Want anders loop je toch als je een andere hond moet passeren naar de overkant van de straat of gaat een stukje in de berm of weiland staan, of als je er niet omheen kan loop je een stukje terug.
Of zie ik dat verkeerd, ik woon zelf op een dorp das natuurlijk wel een stuk rustiger als de stad maar ben wel nieuwschierig hoe jullie het oplossen als je een andere hond dan tegenkomt.
Neeltje

Denise. schreef: Dan heb jij de berichten van Valerie niet goed gelezen hoor :wink:
Wat heb ik hier dan verkeerd gelezen:
Valerie schreef: Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopen :pffff: Komt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren :wink:
Neeltje

wilma23 schreef:een gekke vraag misschien maar degene met een hondagresieve hond komt jullie hond dan nog in contact met andere honden dat er gemuilkorft of een breakstick of zak moet hebben.
Want anders loop je toch als je een andere hond moet passeren naar de overkant van de straat of gaat een stukje in de berm of weiland staan, of als je er niet omheen kan loop je een stukje terug.
Of zie ik dat verkeerd, ik woon zelf op een dorp das natuurlijk wel een stuk rustiger als de stad maar ben wel nieuwschierig hoe jullie het oplossen als je een andere hond dan tegenkomt.
Nou vraag je wel iets heel erg moeilijks van ze hoor, om dit soort dingen te doen. Nee, dat moeten wij dan doen, want wij moeten ook een breakstick mee nemen als hun oh zo lieve hond onze keffertje aan gort bijten.
Supernova
Zeer actief

Neeltje schreef:
Denise. schreef: Dan heb jij de berichten van Valerie niet goed gelezen hoor :wink:
Valerie schreef: Ik vind het belachelijk dat iedereen loopt te schreeuwen dat ze zo gevaarlijk zijn, gemuilkorft moeten worden, afgemaakt verboden en weet ik het wat nog meer terwijl je je honden zo makkelijk kunt beschermen. Zo moeilijk is het niet om een vast bijtende hond los te maken. Maar niemand wilt met een breakstick op zak lopen :pffff: Komt dat omdat je dat teveel moeite vind voor het leven van jouw honden? Of omdat het "staffordgevaar" toch niet zo groot is als sommige hier speculeren :wink:
En daar lees jij in dat Valerie liever haar honden laat bijten dan dat ze haar verantwoordelijkheid neemt?
Nogmaals, dan heb jij echt niet goed gelezen. Ze schrijft namelijk ook dat haar honden nog nooit schade hebben gemaakt bij een andere hond buiten :ok:
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Neeltje schreef:
wilma23 schreef:een gekke vraag misschien maar degene met een hondagresieve hond komt jullie hond dan nog in contact met andere honden dat er gemuilkorft of een breakstick of zak moet hebben.
Nou vraag je wel iets heel erg moeilijks van ze hoor, om dit soort dingen te doen. Nee, dat moeten wij dan doen, want wij moeten ook een breakstick mee nemen als hun oh zo lieve hond onze keffertje aan gort bijten.
Ik bedoel het niet sarcastisch ik ben oprecht geintereseerd in hoe andere mensen met een moeilijke hond dat doen.
En omdat ik op een dorp woon is het mischien voor ons makkelijker om een keertje om te lopen dan wanneer je in de stad woont maar daar heb ik geen ervaring mee vandaar de vraag.
Neeltje

Denise. schreef:
Neeltje schreef:
En daar lees jij in dat Valerie liever haar honden laat bijten dan dat ze haar verantwoordelijkheid neemt?
Nogmaals, dan heb jij echt niet goed gelezen. Ze schrijft namelijk ook dat haar honden nog nooit schade hebben gemaakt bij een andere hond buiten :ok:
Heeft niks te maken dat ze nog geen schade hebben gemaakt buiten. Wat ik uit bovenstaande lees, is dat zij liever haar hond van een hond afhaalt, dan hem een muilkorf om te geven. Dan ben je in mijn ogen erg stom en asociaal bezig.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 05 jul 2011 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

wilma23 schreef:
Neeltje schreef:
Ik bedoel het niet sarcastisch ik ben oprecht geintereseerd in hoe andere mensen met een moeilijke hond dat doen.
En omdat ik op een dorp woon is het mischien voor ons makkelijker om een keertje om te lopen dan wanneer je in de stad woont maar daar heb ik geen ervaring mee vandaar de vraag.
Nee, dat begreep ik ook dat je het niet sarcastisch bedoelde. Ik woon gelukkig ook in een rustig dorp, wel met veel honden, maar gelukkig kom ik niet van dit soort eigenaars tegen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Heeft niks te maken dat ze nog geen schade hebben gemaakt buiten. Wat ik uit bovenstaande lees, is dat zij liever haar hond van een hond afhaalt, dan hem een muilkorf om te geven. Dan ben je in mijn eigen erg stom en asociaal bezig.
Nog stommer is het om liever je hond bij haar honden uit de bek te trekken dan dat je hem gewoon lekker bij je houdt. :F:
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 05 jul 2011 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Supernova
Zeer actief

Neeltje schreef: Heeft niks te maken dat ze nog geen schade hebben gemaakt buiten. Wat ik uit bovenstaande lees, is dat zij liever haar hond van een hond afhaalt, dan hem een muilkorf om te geven. Dan ben je in mijn eigen erg stom en asociaal bezig.
Zij heeft nog nooit haar hond van een andere hond af moeten halen. Toch niet zo heel stom en asociaal dus.
Maar ik vind het wel goed, jij vindt iets en wat andere zeggen is maar onzin. Lezen is te moeilijk, je ziet alleen maar wat je wil zien.
renee-uk
Zeer actief

Neeltje schreef:
Heeft niks te maken dat ze nog geen schade hebben gemaakt buiten. Wat ik uit bovenstaande lees, is dat zij liever haar hond van een hond afhaalt, dan hem een muilkorf om te geven. Dan ben je in mijn eigen erg stom en asociaal bezig.
Wat ik er uit lees is dat ze liever een breakstick bij de hand heeft om een aanvallende hond het bijten te beletten dan dat ze een beetje hulpeloos gaat staan kijken en gillen als een hond aan gort gebeten wordt.
Ik haal nergens uit die post dat het om haar eigen honden gaat.
Ik ben het dan ook helemaal met haar eens en zou dat zeker ook doen als ik vaker bijtgrage staffs met aso eigenaren tegen zou komen.
Je schiet zo weinig op met het feit dat het zo niet zou moeten zijn als het toch gebeurt, ik hou graag de touwtjes zelf in handen en mijn honden heel!
Afbeelding

Neeltje

Denise. schreef:
Neeltje schreef: Heeft niks te maken dat ze nog geen schade hebben gemaakt buiten. Wat ik uit bovenstaande lees, is dat zij liever haar hond van een hond afhaalt, dan hem een muilkorf om te geven. Dan ben je in mijn eigen erg stom en asociaal bezig.
Zij heeft nog nooit haar hond van een andere hond af moeten halen. Toch niet zo heel stom en asociaal dus.
Maar ik vind het wel goed, jij vindt iets en wat andere zeggen is maar onzin. Lezen is te moeilijk, je ziet alleen maar wat je wil zien.
Nee, wat andere zeggen is geen onzin, maar wel die instelling. Als ze weet dat haar honden niets doen, waarom zou ze dan een breakstick bij zich moeten hebben?????
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”