Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Neeltje schreef:
Rosita Compagner schreef: Nah, als die oren leeg zijn en schoon, dan kun je rustig het vertrouwen weer opbouwen. Grote kans dat er zelfs niks meer aan de hand is als de oren genezen zijn.
Nah, Yentle gilde net zo hard met het plukken van haar oren als dit hondje en Yentle had echt geen oorontsteking. Nu ja, Yentle gilt ook bij het badderen moord en brand..... :oohja:

even mijn tekst verduidelijkt... Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op elke regel. Dat maakt ze nog geen regel.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Wij hebben (in Duitsland) Martin Rütter.
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Melanie 74 schreef:Wij hebben (in Duitsland) Martin Rütter.
Afbeelding
Naaaah die is stukken minder aantrekkelijk hoor :smile:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Maar wel leuker :lekkerpuh:
Ik moet die CM niet zo, mijn nekharen gaan altijd overeind staan, gelukkig komt hij hier niet op tv.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Melanie 74 schreef:Wij hebben (in Duitsland) Martin Rütter.
Afbeelding
Ik geloof dat ik CM ineens toch wel leuk vind :mrgreen: .
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Melanie 74 schreef:Maar wel leuker :lekkerpuh:
Ik moet die CM niet zo, mijn nekharen gaan altijd overeind staan, gelukkig komt hij hier niet op tv.
Oh maar ik ben het geheel met je eens hoor, ik kijk alleen naar het uiterlijk :pffff:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat een hond moord en brand gilt wil niet zeggen dat CM hem pijn doet. Een van mijn Duitse Pinschers gilt ook moord en brand en daar hoef je alleen maar voor tegen haar teentje te stoten, of ze gilt als ze een hond ziet, mensen hier in de buurt denken ook dat ik haar mishandel maar ik raak haar dan geeneens aan, gisteren wel werd het zo zat dat gegil om niks dat ik haar bij haar nekvel heb gegrepen en daarna haar heb ik haar bek dichtgehouden en dat hielp wel.

Ik ben het ook niet altijd eens met alles wat hij doet, maar ik vind het knap moedig van hem dat hij bij bepaalde honden helemaal geen angst heeft dat hij gebeten word, en hij word nogal eens gebeten. En dat hij er geld voor vraagt is natuurlijk ook wel normaal, denk dat een gedragstherapeut hier ook niet zo goedkoop is. En Martin Gaus heeft er ook goed aan verdiend. Met Martin Gaus ben ik het ook niet altijd eens.

Ik heb een Pinscher die gebeten is (door een witte herder, die had haar rug vast en is met haar gaan schudden, ze heeft nu een verschoven rugwervel) toen ze een half jaar oud was en die is sindsdien bijterig. Ze moet het echt zien dat ze geaaid word anders hangt ze gelijk in je, ze bijt gelukkig niet echt door, tenminste bij mensen niet, maar haar jongste zus word wel af en toe tot bloedens toe gebeten, dat gebeurd meestal als Nikkie helemaal opgewonden word, dan moet Jarah het ontgelden. Maar doordat Nikkie dus zo bijterig is ben je wel op je hoede als je haar aait, ondanks dat ik weet dat ze het alleen doet als ze niet ziet dat ze geaaid wordt.

Af en toe pas ik bepaalde dingen van CM toe, en het helpt echt zo snel hoor, ik liet mijn honden bv altijd aan het eind van de riem lopen, dat vond ik fijner dan ze kort te houden, maar sinds ik ontspannen loop en ze kort houd zijn ze een stuk minder vervelend naar andere honden toe en trekken ze ook niet meer. maar dan moet ik dat wel blijven doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik struikelde zomaar over een leuke, vakkundig onderbouwde recensie :mrgreen:
Let ook even op die foto met z'n ex-vrouw Illusion.

http://www.recensiekoning.nl/2010-10_58 ... -whisperer" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Hahahaha geweldig!! :smile:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

http://artikelen.foobie.nl/dieren/dogwh ... uisteraar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaap*
Zeer actief

:smile:
Ja, en we weten nu ook hoe Daddy aan z'n einde is gekomen :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Inge O schreef:
Jaap* schreef::smile:
uhh, hoe dan :denken: ?
Onderschrift bij de foto :wink:
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Jaap* schreef:Ik struikelde zomaar over een leuke, vakkundig onderbouwde recensie :mrgreen:
Let ook even op die foto met z'n ex-vrouw Illusion.

http://www.recensiekoning.nl/2010-10_58 ... -whisperer" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mij opviel in dit stuk:
Cesar is zeer succesvol. Hij heeft in Los Angeles een hondencentrum, heeft z’n eigen televisiereeks, schreef verschillende boeken en hielp zelfs Oprah Winfrey met de opvoeding van haar hondjes (voor een hondentrainer is dat het hoogst haalbare in het heelal!).
http://www.petsugar.com/Vintage-Video-C ... ie-1139510" onclick="window.open(this.href);return false; (2008)
Hier voor is Tamer Geller geweest:
http://www.oprah.com/oprahshow/Treating ... ith-Love/2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwt wie er straks komt..............
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Dog Basic schreef: Ben benieuwt wie er straks komt..............
Niemand ...... Oprah is gestopt met haar show :engel:
Biko & Margje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Biko & Margje »

Allemaal leuk en aardig hoor die CM. In twee keer tien minuten zie je een hond van probleemhond naar gehoorzame hond gaan. En nu denken zeer veel mensen thuis dat dit ook echt zo kan. (zoals je mensen hebt die 'Ludo' uit GTST op straat tegenkomen en hem uitschelden omdat hij zo lelijk heeft gedaan tegen 'Janine' :piew: )
Die bellen op en vragen of ik dat bijtgedrag er 'even' uit wil halen.
Wel ja, ik schroef m open en vervang zijn bijtchipje wel even voor een niet-bijtchipje.. klaar.. zucht

Op zich doet CM geen slecht werk, ik kan me redelijk vinden in zijn visie, alleen mensen thuis gaan het nadoen, ondanks de waarschuwing in beeld 'don't try this at home' doen mensen dat wel. En in compleet verkeerde contexten en op net anders en bij de verkeerde hond. Die leggen hun angstige hond plat, tot het beest niets anders kan doen dan bijten en een dominante hond geven ze een hakje die dan vervolgens in hun enkels hangt..
En mensen thuis hebben niet de ervaring die CM heeft, en hebben niet het team dat CM heeft en kunnen geen stukjes wegknippen, ze hebben waarschijnlijk zelfs de ballen verstand van honden over het algemeen.. laat staan van gedrag.

Een genie vind ik hem niet, wat hij doet is eigenlijk al heel lang bekend als methode. Noem het ineens 'calm and assertive' en het is een nieuw iets..

Wat ik persoonlijk niet vind kunnen is stroombanden gebruiken en dan met name bij honden die bang zijn.
Ooit een filmpje gezien van een hond die schokken kreeg bij het interesse tonen in de kat.. en een filmpje van een hybride (kon niet goed met vreemde mensen en hond, duh: is een hybride..) die hij letterlijk ophing. Toen het beest van ademnood, met blauwe tong, op de grond lag, stond hij erboven en keek in de camera dat je de hond zich nu overgegeven had. Tshirt kapot, wond op zijn arm. Maar hij had hem plat hoor..
Nou nou wat knap.. wat een vertrouwen zal die hond nu in hem hebben.. Ik vraag me dan af, laat die hond is bijkomen en keer hem je rug toe, wat zal hij dan doen?
Beide filmpjes zijn van youtube gehaald..

Dus ik zie hem niet als genie, ook niet echt als geldwolf.
Hij is goed met honden, heeft de juiste uitstraling en natuurlijk gezag. Is knap dat hij die roedel zo goed beheerst. Hij is eerlijk naar de mensen toe, wat ook belangrijk is.
Maar hij heeft ook minpunten, maar goed, wie niet :)
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Ennath schreef:
Dog Basic schreef: Ben benieuwt wie er straks komt..............
Niemand ...... Oprah is gestopt met haar show :engel:
Dat heb ik dus ff gemist :lol1:
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Biko & Margje schreef:Allemaal leuk en aardig hoor die CM. In twee keer tien minuten zie je een hond van probleemhond naar gehoorzame hond gaan. En nu denken zeer veel mensen thuis dat dit ook echt zo kan. (zoals je mensen hebt die 'Ludo' uit GTST op straat tegenkomen en hem uitschelden omdat hij zo lelijk heeft gedaan tegen 'Janine' :piew: )
Die bellen op en vragen of ik dat bijtgedrag er 'even' uit wil halen.
Wel ja, ik schroef m open en vervang zijn bijtchipje wel even voor een niet-bijtchipje.. klaar.. zucht

Op zich doet CM geen slecht werk, ik kan me redelijk vinden in zijn visie, alleen mensen thuis gaan het nadoen, ondanks de waarschuwing in beeld 'don't try this at home' doen mensen dat wel. En in compleet verkeerde contexten en op net anders en bij de verkeerde hond. Die leggen hun angstige hond plat, tot het beest niets anders kan doen dan bijten en een dominante hond geven ze een hakje die dan vervolgens in hun enkels hangt..
En mensen thuis hebben niet de ervaring die CM heeft, en hebben niet het team dat CM heeft en kunnen geen stukjes wegknippen, ze hebben waarschijnlijk zelfs de ballen verstand van honden over het algemeen.. laat staan van gedrag.
ja dat zal best, maar idioten zijn er altijd... een brug is er niet om vanaf te springen en ook dat gebeurd omdat 'men het op tv ziet'.
Dus als mensen het gaan gebruiken zonder erbij na te denken is dat niet zijn probleem/fout, dat is de fout van die mensen... daar kun je hem niet op aan kijken.
Een genie vind ik hem niet, wat hij doet is eigenlijk al heel lang bekend als methode. Noem het ineens 'calm and assertive' en het is een nieuw iets..
Hij heeft nog nooit gezegd dat het nieuw is. Mn trainer gebruikt er al jaren dingen uit bijv.
Wat ik persoonlijk niet vind kunnen is stroombanden gebruiken en dan met name bij honden die bang zijn.
dat is een hulpmiddel wat heel goed kan uitpakken, ik heb nog nooit gezien dat hij dit bij een bange hond gebruikte wel bij een hond die er even van onder de indruk was (met die kat idd.) die hond was niet bang, die wist niet wat hem ineens ovekrkwam dat is iets heel anders.
Ooit een filmpje gezien van een hond die schokken kreeg bij het interesse tonen in de kat.. en een filmpje van een hybride (kon niet goed met vreemde mensen en hond, duh: is een hybride..) die hij letterlijk ophing. Toen het beest van ademnood, met blauwe tong, op de grond lag, stond hij erboven en keek in de camera dat je de hond zich nu overgegeven had. Tshirt kapot, wond op zijn arm. Maar hij had hem plat hoor..
Nou nou wat knap.. wat een vertrouwen zal die hond nu in hem hebben.. Ik vraag me dan af, laat die hond is bijkomen en keer hem je rug toe, wat zal hij dan doen?
wat had ie dan meoten doen, zich laten bijten? tuurlijk :ok:
Mijn hond wordt ook opgehangen als hij zich op die manier tegen mij keert...(heb het al eens gedaan toen ik alleen zat met 2 knokkende eigen honden) net zolang tot ie geen adem meer krijgt. Het werkt uitstekend... en wat er dan gebeurd? Niks... hond weet waar hij aan toe is.
Beide filmpjes zijn van youtube gehaald..
tja onzin dus.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rubyred
Zeer actief

Tara schreef:

Alles wat ik hier lees gaat in elk geval niet op voor Cesar Millan, dus wat bedoel je hiermee te zeggen? :scratch:
Echt wel.
rubyred
Zeer actief

Wat is dat nu weer voor flauwe opmerking? Daddy was een fantastische hond die heel veel andere honden heeft geholpen, beetje meer respect aub.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

rubyred schreef:
Wat is dat nu weer voor flauwe opmerking? Daddy was een fantastische hond die heel veel andere honden heeft geholpen, beetje meer respect aub.
doe jij even normaal?
straks moeten we ook nog respect hebben voor de wc van CM, omdat ie daar zn goddelijke afvalstoffen in uit pist :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:
de humor is ook ver te zoeken bij je of niet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rubyred
Zeer actief

malinois schreef:
rubyred schreef:
de humor is ook ver te zoeken bij je of niet?
Als het over dieren gaat wel.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:
Dus als ik mn hond knuffel, en iemand zegt dit, is dat ook drama?
Kom op zeg... pfff... wat een tuintegel ben je toch.... :80:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

malinois schreef:
rubyred schreef:
Dit gaat over een hond die gestorven is.
Jaap*
Zeer actief

rubyred schreef:
Nou, dat laatste beetje begrip wat ik ooit wel eens voor je gehad heb is nu ook wel weg hoor.
Dag Ruby :zwaai
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:
malinois schreef:
rubyred schreef:
Dit gaat over een hond die gestorven is.
ja en???? 2 van mijn honden zijn overleden, eentje een paar maand geleden en eentje bijna 4 jr. geleden... izijn die dan heilig ofzo... kom op zeg.. dan mag je er geen leuke geintjes meer over maken?
Ik weet zeker dat CM er ook om zou kunnen lachen, die humor heeft ie wel.

Bij mij moet je ook zeker niet aan mn dieren komen, maar om zoiets had ik hartelijk om kunnen lachen....
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

Hahahaha wat is die Jaap toch grappig.................wat is er nou grappig aan aan zo'n zin?
rubyred
Zeer actief

Nanna schreef:
rubyred schreef:Hahahaha wat is die Jaap toch grappig.................wat is er nou grappig aan aan zo'n zin?
Als je in NL woont kneis je dat ;-) Die amerikaans georiëntereerden zijn daar te suf voor :smile:

Amerikaans?
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

rubyred schreef:
Door de groene smiley had je natuurlijk wel ff kunnen nagaan dat het als geintje bedoeld is.. dat jij geen gevoel voor humor hebt is niet een ander z,n probleem hoor.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

rubyred schreef:
Nanna schreef:
rubyred schreef:Hahahaha wat is die Jaap toch grappig.................wat is er nou grappig aan aan zo'n zin?
Als je in NL woont kneis je dat ;-) Die amerikaans georiëntereerden zijn daar te suf voor :smile:

Amerikaans?
Jij woont toch in Noord Amerika??? :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”