Hierboven fotos van een kleurevolutie van een jaar van Stevie
Macho was net zo getekend als Sancho als pup en na een jaar is hij nu zo:

Moderator: moderatorteam
Nou, sable wordt altijd lichter.Marie-Josée schreef: In het nest van Sancho zitten ook een paar zwart-witjes en moeder is ook tamelijk donker, maar omdat deze pa heel licht is weet ik niet of dat de kans groter maakt dat ze later erg licht worden.( zwart-wit kan zilver worden)
Als ze een donkere reu hadden gebruikt lijkt me de kans groter dat donker ook echt donker blijft....?
Rebble van Ina is bruin sable, of chocolade sable, zo mag je dat ook noemen..lunayvita schreef:Even correctie Rebble van Ina is Chocolade dus weer iets anders als sable!
Haha ja dat was ook wat mij opviel op internet.Ik verwonderde me er al over dat iedereen zo weg was van die kleur (havanabruin)lunayvita schreef: En hoe lekker ze chocolade bruin zijn als pup. Als ze volwassen zijn kan je een (wat ik vind) een lelijke veel te heet gewassen bruin krijgen.
I knowMarjoleine schreef:Mijn specialiteit is kleurengenetica
Jeetje zo vlug alMarie-Josée schreef:Morgenvroeg om half acht vertrekken we naar België![]()
![]()
![]()
Nee, het is niet moeilijk in de zin dat je kunt voorspellen wat er uit komt.lunayvita schreef:het is wel heel moeilijk bij Havies hoor.
Wat verwacht je uit een combinatie zwart/wit met tan en een rood(oranje)sable (fauve)?
Ja, dat is bij alle rassen gelijk.Pemba schreef:Is de kleurvererving bij alle rassen gelijk? Ik hoor tt fokkers altijd zeggen dat ze geen idee hebben wat voor kleur puppen er zullen komen.
Berichtje zie boven, foto's zie hierSil schreef:Ze zit nu in de auto óf ze is al thuis, zit het puppieduppie halluf dood te knuffelen en heeft helemááál geen tijd voor ons.
Maar, zo'n beestje slaapt ook veel en je kan er nou ook weer niet de héle tijd bij blijven zitten kijken, dus ze zal toch wel een keer hier komen vertellen hoe het gegaan is en wat foto's plaatsen?![]()
Ben zooo benieuwd!
Doe dat nu maar gewoon hier, ik vind dat erg interessant en juist bij de Havanezer heb je zoveel variatie.Marjoleine schreef:Misschien een ander topic erover openen, we vervuilen Sancho's topic een beetje
Maar ik leg het met alle plezier uit.