Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
misschien kunnen ze eens naar dit filmpje kijken daar kun je het zien. " onclick="window.open(this.href);return false;
los van wat jij misschien bedoelt te tonen vind ik het toch wel jammer dat iemand met zoveel naam beelden gebruikt van houdingen die de hond helemaal niet zo bedoeld heeft. dat zogezegde lip optrekken en grommen van de leonberger was totaal fake en het 'wegkijken' van newfoundlander en leonberger ook, die keken gewoon de andere kant op, dat is nog wat anders als aktief wegkijken .
sorry voor het , maar kon het even niet laten .
Denk je dat de hond het niet bedoelde om weg te kijken of bedoel je dat het niet gebruikt wordt als calmerend signaal?
Het grommen en de lip op trekken heeft toch een reden het is een communicatie toch dat is wat ze zegt? Ik kan niet helemaal zien of de newf en leonberger wegkeken omdat er iets ander te zien was, maar als er niet iets anders te zien is waarom dan wel wegkijken. Ik zie het ook vaak bij mijn eigen honden het wegkijken terwijl waar ze heen kijken niet iets te zien is, we doen het zelf ook als we mensen niet recht aan willen kijken.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
misschien kunnen ze eens naar dit filmpje kijken daar kun je het zien. " onclick="window.open(this.href);return false;
los van wat jij misschien bedoelt te tonen vind ik het toch wel jammer dat iemand met zoveel naam beelden gebruikt van houdingen die de hond helemaal niet zo bedoeld heeft. dat zogezegde lip optrekken en grommen van de leonberger was totaal fake en het 'wegkijken' van newfoundlander en leonberger ook, die keken gewoon de andere kant op, dat is nog wat anders als aktief wegkijken .
sorry voor het , maar kon het even niet laten .
Ga ik nóg meer off-topic
Die verschrikkelijke paardestaartjes!
Op zich heb ik er niet zo een probleem mee dat het opgezet is met slecht acteerwerk. Voor de meeste mensen zal duidelijk zijn wat er bedoeld word. Ik denk ook dat er een te groot risico aan vast zit om het in het echt te filmen
Op zich vind ik deze fotos wel wat zeggen over uitdrukkingen.
En deze nog duidelijker qua lichaamstaal
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico schreef:Op zich heb ik er niet zo een probleem mee dat het opgezet is met slecht acteerwerk. Voor de meeste mensen zal duidelijk zijn wat er bedoeld word. Ik denk ook dat er een te groot risico aan vast zit om het in het echt te filmen
Op zich vind ik deze fotos wel wat zeggen over uitdrukkingen.
En deze nog duidelijker qua lichaamstaal
Mooie foto's en veel taal
nana schreef:Met slecht zien hoeft niet altijd te zien dat ze niet scherp zien, honden kunnen een dode hoek hebben als het ware.
Vorige weekend tijdens een seminar een vb gehoord van een bordercollie die ook bepaalde hoeken niet kon zien, de eigenaar had niets in de gaten omdat het de hond lukte om het te camoufleren met gehoor en hij zag wel iets bewegen.
Ik zou ook niet het strand doen maar ergens waar hij niet verrast wordt maar de hond al op een afstand van een meter of 20 ziet en dan niet een smal pad of zo waar je elkaar moet passeren.
DVD van Turid Rugaas kende ik al inderdaad. Ik snap wel wat je bedoelt, maar het blijft lastig. Ik heb niet het idee dat het dan beter wordt bij deze hond, maar dat hij echt ergens anders door getriggerd wordt, bijvoorbeeld de combinatie van het zien van een andere hond + het idee dat er iemand bij is die lager in rang is dan dat hij is en hij die moet "beschermen". Want dan is het wanneer de problemen het vaakst voorkomen. Hij had bij mij bijvoorbeeld ook nooit gedaan, tot ik met mijn eigen hond erbij liep, die op dat moment nog jong en erg onzeker was en plots begon de hond met het tonen van agressie die ik niet van hem kende. Ik ga denk ik met hem a.s. donderdag bewust maar even andere honden opzoeken (aangelijnd uiteraard) en erachter proberen te komen wat hem triggerd (hoe schrijf je dat?). Tsja, als het mijn eigen hond was geweest had ik het vast wel geweten, nu is het een beetje gissen omdat het allemaal 'van horen zeggen' komt... Sorry.
(En die paardestaartjes zijn echt verschrikkelijk! )
nana schreef:Met slecht zien hoeft niet altijd te zien dat ze niet scherp zien, honden kunnen een dode hoek hebben als het ware.
Vorige weekend tijdens een seminar een vb gehoord van een bordercollie die ook bepaalde hoeken niet kon zien, de eigenaar had niets in de gaten omdat het de hond lukte om het te camoufleren met gehoor en hij zag wel iets bewegen.
Ik zou ook niet het strand doen maar ergens waar hij niet verrast wordt maar de hond al op een afstand van een meter of 20 ziet en dan niet een smal pad of zo waar je elkaar moet passeren.
DVD van Turid Rugaas kende ik al inderdaad. Ik snap wel wat je bedoelt, maar het blijft lastig. Ik heb niet het idee dat het dan beter wordt bij deze hond, maar dat hij echt ergens anders door getriggerd wordt, bijvoorbeeld de combinatie van het zien van een andere hond + het idee dat er iemand bij is die lager in rang is dan dat hij is en hij die moet "beschermen". Want dan is het wanneer de problemen het vaakst voorkomen. Hij had bij mij bijvoorbeeld ook nooit gedaan, tot ik met mijn eigen hond erbij liep, die op dat moment nog jong en erg onzeker was en plots begon de hond met het tonen van agressie die ik niet van hem kende. Ik ga denk ik met hem a.s. donderdag bewust maar even andere honden opzoeken (aangelijnd uiteraard) en erachter proberen te komen wat hem triggerd (hoe schrijf je dat?). Tsja, als het mijn eigen hond was geweest had ik het vast wel geweten, nu is het een beetje gissen omdat het allemaal 'van horen zeggen' komt... Sorry.
(En die paardestaartjes zijn echt verschrikkelijk! )
Als je het gaat opzoeken kun je het erger maken, zou zelf denk ik juist kijken wanneer hij het niet doet, want eigenlijk weet je al wanneer hij het wel doet maar je weet de reden nog niet.
Ga morgen ook staartjes doen
Ehm ehm deze vind ik op zich juist niet duidelijk want beide honden blijven oogcontact zoeken. Waarschijnlijk kennen deze honden elkaar heel goed anders had dit in mijn ogen helemaal fout kunnen lopen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dat van die zandvlo klopt wel tamara, maar dit was niet haar zoon, maar haar zus .
ahahaha, die staart, als ze had gekund, ze had hem met een touwtje over de rug heen getrokken .
en die uitdrukking op haar gezicht : 'en nu gaan we luisteren, ja???'
Ik zat al te twijfelen tussen een zoon of een zus, verkeerd gegokt
Eigenlijk hadden we de hele wandeling wel kunnen filmen, dan had je voor jaaaaren materiaal waarin eigenlijk alles wel aan bod kwam
Ehm ehm deze vind ik op zich juist niet duidelijk want beide honden blijven oogcontact zoeken. Waarschijnlijk kennen deze honden elkaar heel goed anders had dit in mijn ogen helemaal fout kunnen lopen.
Wilde ook niet alleen filmpjes laten zien waarop het allemaal goed gaat, denk ook dat het blijven kijken te bedreigend werd voor het kleinere hondje misschien daarom ook het snappen.
Dat type verhalen heb ik hier op het forum wel vaker gelezen. Hondjes die gewoon nietsvermoedend met hun baas aan de wandel zijn en opeens grof onderuit worden geschoffeld of opgejaagd worden door een of andere Zelfs als er uiteindelijk geen gaatjes bij vallen blijft het echt bizar gedrag
Overigens vind ik contact/interactie geen vrijbrief voor nemport welk gedrag.. Alsof het feit dat je besnuffeld wordt je het recht geeft om de kop van de ander er pardoes af te bijten..
Eens en valt bij mij ook echt onder hond-hond agressie, ook al vallen er geen doden. Maar ja ik denk ook vanuit mijn positie als eigenaar van een grote zwarte en stoer ogende maar heel ''watterigge'' reu die een geliefd mikpunt van dominante hond-agressieve (of moet ik zeggen reu-agressieve) reuen is en zichzelf nooit verdedigd. Toen Spike nog puberde kon ik me er nog wel wat bij voorstellen gezien zijn soms wat overdreven enthousiaste benadering van andere honden. Inmiddels loopt hij echt met een grote boog of achter me om dergelijke reuen heen maar het lijkt wel of ze dat juist meer uitlokt?
nana schreef:wat vinden jullie van deze past die in de plaat voor de kop plaatje?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind ik niet, want het is ook binnen de eigen roedel. De honden wonen samen, en er zit dus geen eerste kennismaking ofzo bij. Daarnaast vind ik die Golden eigenlijk vrij beschaafd toch weer proberen om zijn roedelgenootje tot spelen te krijgen. Hij springt er niet bovenop ofzo
Vera was als pup bijna exact zo bij Saar, ook omdat ze heel goed wist dat de aanhouder soms won, en Saar toch weeeer ging spelen. Misschien is dat bij deze twee ook wel zo
nana schreef:wat vinden jullie van deze past die in de plaat voor de kop plaatje?
Niet echt eigenlijk. Ook deze honden kennen elkaar waardoor er een heel andere interpretatie gegeven kan worden aan het gesnauw. De snauwer snauwt maar verteld niet echt duidelijk stop nu want anders. Het blijft een beetje in het midden zoals dat in roedels gebeurd.
Kijk hier maar, een minuut later gaan ze gewoon door waar ze gebleven zijn
Niet echt eigenlijk. Ook deze honden kennen elkaar waardoor er een heel andere interpretatie gegeven kan worden aan het gesnauw. De snauwer snauwt maar verteld niet echt duidelijk stop nu want anders. Het blijft een beetje in het midden zoals dat in roedels gebeurd.
Kijk hier maar, een minuut later gaan ze gewoon door waar ze gebleven zijn
Dat deed Saar inderdaad ook bij pup Vera. Zo'n halfbakken snauw, die Vera ook direct interpreteerde als "aha, er is ruimte om haar weer aan het spelen te krijgen" En dan deed ze net als die Golden op dat fimpje, van die lieve spelbuiginkjes enzo.
Heeeel soms meende Saar het wel serieus, en dan was het voor iedereen meteen helemaal duidelijk ook.
Tamara. schreef:
Eigenlijk hadden we de hele wandeling wel kunnen filmen, dan had je voor jaaaaren materiaal waarin eigenlijk alles wel aan bod kwam
juist ja, maar als we hier alles neer hadden gezet hadden we wel moeten waarschuwen, iets van 'niet geschikt voor agressie-allergische zieltjes' of zo .
Maar dan had je wel hond-hond agressie in z'n puurste vorm gezien
Was de discussie ook meteen klaar
nana schreef:zo zie je maar we interpreteren het allemaal anders
Oke probeer het nog een keertje heeft deze doberman een plaat voor de kop?
Opzich wel, maar ik denk voornamelijk vanuit ons geredeneerd. Ik zie die witte hond namelijk helemaal niet snauwen naar de Dober, of zelfs maar zijn lip optrekken (ik heb geen geluid, maar vond het er ook niet uitzien alsof hij gromde?). Dus erg duidelijk naar de Dober is hij ook weer niet, en tja, waarom zou je dan niet steeds even door proberen te gaan?
Opzich wel, maar ik denk voornamelijk vanuit ons geredeneerd. Ik zie die witte hond namelijk helemaal niet snauwen naar de Dober, of zelfs maar zijn lip optrekken (ik heb geen geluid, maar vond het er ook niet uitzien alsof hij gromde?). Dus erg duidelijk naar de Dober is hij ook weer niet, en tja, waarom zou je dan niet steeds even door proberen te gaan?
In mijn ogen was de dober redelijk opdringerig, je kan aan de houding van de witte hond zien dat hij zich ongemakkelijk voelt, hij loopt stijf en is erg gespannen.
Ik denk dat als de witte hond gegromd had het een dikke knockpartij was geworden.
Moet zeggen dat ik niet blij zou zijn :N: als ik deze dober tegenkwam met mijn aangelijnde hond.
Ik denk dat de teef loops is of heel lekker ruikt want dit is een opdringerige hitsige reu die verder niets anders in zin heeft dan dekken. Zie weinig agressief gedrag op een snauw na. Wel zou ik in zo een situatie de kleine reller weghalen voor de zekerheid
Vind ik niet, want het is ook binnen de eigen roedel. De honden wonen samen, en er zit dus geen eerste kennismaking ofzo bij. Daarnaast vind ik die Golden eigenlijk vrij beschaafd toch weer proberen om zijn roedelgenootje tot spelen te krijgen. Hij springt er niet bovenop ofzo
Vera was als pup bijna exact zo bij Saar, ook omdat ze heel goed wist dat de aanhouder soms won, en Saar toch weeeer ging spelen. Misschien is dat bij deze twee ook wel zo
ga ik in mee, ik vind hem (haar?) heel erg vasthoudend maar wel heel erg beleefd ook.
en práchtig .
Het lijkt Ita wel met dat pootje
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)