Pak-de-bal schreef:even een vraagje voor de stafford eigenaars:
hoe komt het toch dat ze niet gewoon kunnen spelen???
gisteravond ook weer:
een teefje, jong , gezellig ( zou je moeten denken) , maar..
gaat Bauke toch op een "mannelijke-reu- manier" zitten uitdagen
ik dacht.. wat??
Ja, zei de eigenaresse, ze wil spelen
Nou, Bauke was hartsikke bang voor haar geworden , en gaf haar een snauw van:
kom, meissie , niet zo wild , hoor !
hoe verklaren jullie dit, dat overkomt mij elke keer weer !

Ik ga nog 1 keer heel kalm op deze mevrouw in en daarna ga ik haar volledig negeren; totaal gemafkeesd wordt ik ervan!
Nee, ik ben niet voor en niet tegen Staffs

maar dit verhaal is te mooi om te laten liggen.
Ik liep Merlijn (intacte reu) uit te laten en kwam een meneer met een 'Staff' tegen. Bewust tussen aanhalingstekens omdat ik hem even NIET gevraagd heb naar enige 'boom' en dus totaal niet weet of 'Staff' die had.
Meneer wijkt van het wandelpad uit naar de grasstrook en houdt 'Staff' kort. Goed, ik redeneer; de meneer vind het nodig zijn hond kort te houden, dus ik ga niet idioot doen, hou Merlijn bij me en wil doorlopen. Echter, beide honden geven blijk van belangstelling over en weer en na even geaarzeld te hebben en goed (zo goed mogelijk) gekeken te hebben naar de lichaamstaal vraag ik de man 'mogen ze kennismaken?' Waarop de man (licht verbaasd) aangaf, 'van mij wel..... ' (alsof daar achteraan moest komen 'maar ik weet niet of dat van u mag'.
Goed, honden tot elkaar, riemen 'losjes' dus niet strak.
Goed, honden besluiten 'jij bent LIEF" en willen spelen. DAT leek me nou met twee aangelijnde honden waarvan de een stukken krachtiger is dan de ander nou weer GEEN succes, maar goed, ik hurk even en dat beessie komt mij volledig aflebberen en ik knuf 'Staff' dus.
Het bleek een teefje te zijn, wat misschien verklaart waarom Merlijn haar leuk vond

maar goed, hij vind ook weer niet alle teefjes leuk.
Al knuffelend vroeg ik 'aan de hond' ... 'En lieverd, hoe vaak knuffelen de mensen jou onderweg?'... waarop de man mompelt 'nooit ;-(
Dus, Pak-de-Bal, je verhaal slaat zoals gewoonlijk weer 's nergens op. Ze spelen HEUS wel, al is dat niet met jouw Bauke.
Lees dit bericht nog maar een keer over, het is het laatste wat ik aan je terugschrijf; ik heb 't ermee gehad. Misschien ook een idee voor anderen? Ze werkt op het moment alleen maar op mijn zenuwen en dat is niet goed voor mijn hart, zeg maar
Groetjes,
Suzanne