Dit is weer zo'n voorbeeld, jij weet niet wat ik doe. Ik ben 23 en ik studeer nog voltijds, en toch als je alles berekent wat ik in mijn leven voor dieren gedaan heb en heb gegeven dan loopt dit makkelijk in de tienduizenden euro's (en ik heb echt geen ouders die alles voor mij betalen of zo, ik werk, heb studiefinanciering en moet iedere maand geld bijlenen van de IB-groep). Roep niet zomaar iets, maar zorg dat je ook weet wat je roept.Addy schreef:Fijn, maar tussen zeggen en doen zit ook nog een wereld van verschilMickie schreef:Volgens mij zegt ze dat ook niet maar bedoelt ze dat ze het geld dat ze uit zou moeten geven om een buitenlandse hond hiernaartoe te halen, liever zou doneren, waardoor er méér honden geholpen kunnen worden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme zwervers in Griekenland
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Ik zeg niet dat je het niet doet, ik zeg niet dat je het wel doet en fijn dat je op je 23e al tienduizenden eurootjes in dieren hebt gestoken alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik dat op die leeftijd niet helemaal geloofwaardig vindS.Bijlsma1 schreef:Dit is weer zo'n voorbeeld, jij weet niet wat ik doe. Ik ben 23 en ik studeer nog voltijds, en toch als je alles berekent wat ik in mijn leven voor dieren gedaan heb en heb gegeven dan loopt dit makkelijk in de tienduizenden euro's (en ik heb echt geen ouders die alles voor mij betalen of zo, ik werk, heb studiefinanciering en moet iedere maand geld bijlenen van de IB-groep). Roep niet zomaar iets, maar zorg dat je ook weet wat je roept.Addy schreef:Fijn, maar tussen zeggen en doen zit ook nog een wereld van verschilMickie schreef:Volgens mij zegt ze dat ook niet maar bedoelt ze dat ze het geld dat ze uit zou moeten geven om een buitenlandse hond hiernaartoe te halen, liever zou doneren, waardoor er méér honden geholpen kunnen worden

Joh, dat heeft toch helemaal geen zin, want zij hebben de wijsheid in pacht en wij weten helemaal niets. Schijnbaar kennen ze ons, zonder ons ooit gezien te hebben of zo.S.Bijlsma schreef: Dit is weer zo'n voorbeeld, jij weet niet wat ik doe. Ik ben 23 en ik studeer nog voltijds, en toch als je alles berekent wat ik in mijn leven voor dieren gedaan heb en heb gegeven dan loopt dit makkelijk in de tienduizenden euro's (en ik heb echt geen ouders die alles voor mij betalen of zo, ik werk, heb studiefinanciering en moet iedere maand geld bijlenen van de IB-groep). Roep niet zomaar iets, maar zorg dat je ook weet wat je roept.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 07 mar 2008 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
maar hoe zie jij dat dan? Stichtingen doen al hun best met castratieprojecten, met mensen voor te lichten hoe met dieren om te gaan, proberen te overtuigen dat er gecastreerd moet worden etc. Maar ik ben bang dat dit niet genoeg is. Waar moeten de honden blijven die op straat sterven van de honger of verwondingen? Die hebben opvang nodig.S.Bijlsma1 schreef:maar ik zou ze nooit zomaar uit het buitenland halen, en ik blijf er ook bij dat dit structureel weinig oplost. Daarom zou ik liever erin investeren ter plaatse iets aan het 'probleem' te doen.
En omdat er altijd bij komen, en er niet grenzenloos geplaatst kan worden, moeten er wel eens honden plaats maken voor nieuwe honden in nood. En waar moeten ze dan naartoe? In de landen zelf worden ze bijna niet geadopteerd. Het gebeurt wel, de mogelijkheid is er. Maar dat is nog altijd niet genoeg.
Zie jij inslapen dan als oplossing? Ik niet. Iets wat leeft heeft recht op een goed leven (tenzij dat niet mogelijk is). DAn moet je er op de eerste plaats voor zorgen dat er niets geboren wordt. MAar zover zijn die lui daar nog niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
Dat ben ik met je/jullie eens, en dat is ook het moeilijke, maar je zegt zelf ook dat er telkens nieuwe dieren bijkomen. Er is geen pasklare oplossing, maar gratis castratieprojecten voor de dieren die wel eigenaren hebben (en uiteraard castratieprojecten voor de zwerfdieren) is in ieder geval al een begin, en met donaties kan dit gefinancierd worden. En voor de honden die hiernaartoe komen zou iets moeten zijn waardoor mensen ook weten dat de stichtingen goed zijn, want ik blijf erbij dat veel van die honden er niet bij geholpen zijn om hier te komen, maar die zullen dan hopelijk ook niet via de betere stichtingen hier terechtkomen. Als echt alleen de honden hiernaartoe komen die zich hier echt goed thuisvoelen zou dit al schelen, maar tot die tijd weet ik het ook niet, maar perfect zal het nooit worden want dat is het ook hier bij lange na niet.iones schreef:maar hoe zie jij dat dan? Stichtingen doen al hun best met castratieprojecten, met mensen voor te lichten hoe met dieren om te gaan, proberen te overtuigen dat er gecastreerd moet worden etc. Maar ik ben bang dat dit niet genoeg is. Waar moeten de honden blijven die op straat sterven van de honger of verwondingen? Die hebben opvang nodig.S.Bijlsma1 schreef:maar ik zou ze nooit zomaar uit het buitenland halen, en ik blijf er ook bij dat dit structureel weinig oplost. Daarom zou ik liever erin investeren ter plaatse iets aan het 'probleem' te doen.
En omdat er altijd bij komen, en er niet grenzenloos geplaatst kan worden, moeten er wel eens honden plaats maken voor nieuwe honden in nood. En waar moeten ze dan naartoe? In de landen zelf worden ze bijna niet geadopteerd. Het gebeurt wel, de mogelijkheid is er. Maar dat is nog altijd niet genoeg.
Zie jij inslapen dan als oplossing? Ik niet. Iets wat leeft heeft recht op een goed leven (tenzij dat niet mogelijk is). DAn moet je er op de eerste plaats voor zorgen dat er niets geboren wordt. MAar zover zijn die lui daar nog niet.
-
- Vaste gebruiker
Ik zeg niet dat je het niet doet, ik zeg niet dat je het wel doet en fijn dat je op je 23e al tienduizenden eurootjes in dieren hebt gestoken alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik dat op die leeftijd niet helemaal geloofwaardig vind
[/quote]
En dat is helaas maar de zorg van 1 iemand, en dat gaat daarbij dan gelukkig verder ook helemaal niemand iets aan.

En dat is helaas maar de zorg van 1 iemand, en dat gaat daarbij dan gelukkig verder ook helemaal niemand iets aan.
- Zoie
- Zeer actief
precies, dat is het ook wat mij zo irriteert. Alleen, dat we het ons niet persoonljk moeten aantrekken is w.s. nog te vriendelijk ginterpreteerd, ik ervaar het tenminste al snel als een verwijt.Roelfien schreef:En dat zie je in dit soort discussies constant terug; je mag wel roepen dat het nemen van een buitenlands hondje niet goed is. Dat is namelijk een algemene stelling (dus blijkbaar hoeven alle mensen die een buitenlandertje hebben zich dat niet aan te trekken) maar als ze dan de vraag krijgen: wat doe jij om overbevolking tegen te gaan in het asiel, dan is het opeens een persoonlijke aanval en mag er vooral niets meer gezegd worden, want toevallig mag je best een hond uit een broodfokkerij weghalen want hij krijgt een lief en warm mandje. Dan is het dus wel een issue. Rare discussie, telkens weer.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En hier word ik dus echt pislink van, ondanks dat ik zelf geen buitenlandse hond heb. Of je schrijft het nogal lomp of je bedoelt echt dat veel van de buitenlandse honden hier niet goed terecht gekomen zijn of niet op hun plek zitten.S.Bijlsma1 schreef:Dat ben ik met je/jullie eens, en dat is ook het moeilijke, maar je zegt zelf ook dat er telkens nieuwe dieren bijkomen. Er is geen pasklare oplossing, maar gratis castratieprojecten voor de dieren die wel eigenaren hebben (en uiteraard castratieprojecten voor de zwerfdieren) is in ieder geval al een begin, en met donaties kan dit gefinancierd worden. En voor de honden die hiernaartoe komen zou iets moeten zijn waardoor mensen ook weten dat de stichtingen goed zijn, want ik blijf erbij dat veel van die honden er niet bij geholpen zijn om hier te komen, maar die zullen dan hopelijk ook niet via de betere stichtingen hier terechtkomen. Als echt alleen de honden hiernaartoe komen die zich hier echt goed thuisvoelen zou dit al schelen, maar tot die tijd weet ik het ook niet, maar perfect zal het nooit worden want dat is het ook hier bij lange na niet.iones schreef:maar hoe zie jij dat dan? Stichtingen doen al hun best met castratieprojecten, met mensen voor te lichten hoe met dieren om te gaan, proberen te overtuigen dat er gecastreerd moet worden etc. Maar ik ben bang dat dit niet genoeg is. Waar moeten de honden blijven die op straat sterven van de honger of verwondingen? Die hebben opvang nodig.S.Bijlsma1 schreef:maar ik zou ze nooit zomaar uit het buitenland halen, en ik blijf er ook bij dat dit structureel weinig oplost. Daarom zou ik liever erin investeren ter plaatse iets aan het 'probleem' te doen.
Je suggereert hier hele nare dingen mee, maar laten we jou vooral niet persoonlijk aanspreken.

Je weet namelijk dus echt niet waar je over praat.
Ga maar eens fijn een paar maanden met je dierenartsenopleiding stage lopen in Turkije, Spanje of Roemenië bij de hulp aan de buitenlandse honden. Misschien dat een van de goede stichtingen je wel kan gebruiken en dan krijg jij ook een beetje beter idee waar je over praat. Want praatjes vullen geen gaatjes, jongedame, je studiefinanciering zegt mij niks. Ga er eerst maar eens echt wat mee leren. En voel je je nu aangesproken? Heel goed. Want je hebt echt geen idee he?
Denk je nou werkelijk dat een hondje adopteren het enige is wat het doel is van de stichtingen. Het is juist een van de hulpmiddelen waarmee geld ingezameld kan worden. Als een asiel door haar adoptiegelden een beetje redelijke inkomsten blijft behouden, blijft er ook een redelijke garantie op goede opvang voor de honden die op straat gegooid worden. Pas dan kunnen ze iets doen. Dan kunnen ze daarnaast zorgen dat er castratieprojecten komen. Maar dan moet je basis wel goed zijn, en dat is een eerste veilige opvang voor de honden. En dat is het asiel. En als je daarnaast een groep honden, heel vaak hele jonge honden, daar weg kunt halen door ze ter adoptie aan te bieden aan het rijke noord europa, waar wij ook onder vallen, dan scheelt dat weer een bakkie voer wat dan weer ten goede komt aan die hond die daar dan weer terecht kan omdat er een plekje vrij komt.
Het werkt dus iets anders dan de luxe asiels hier in Nederland, die grotendeels door gemeentelijke en overheids subsidies in stand gehouden worden. Ik ken zelfs asiels in Nederland die juist speciaal honden uit het buitenland ophalen omdat ze er zelf helemaal geen meer hebben zitten. En tja, ga dan nog maar eens verkondigen dat je die subsidie nodig hebt.
Waar was dat ook al weer, Bergen op Zoom of zo?
En natuurlijk zijn er uitwassen tussen de stichtingen. Daar hebben de mensen uit die stichtingenwereld al een tijd zelf de nodige discussies over. Maar er zijn heel veel mensen heel serieus bezig om het leven van dieren in het buitenland (want het gaat echt niet alleen om honden) te verbeteren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
Je zou voor de gein je eigen berichtjes over de afgelopen jaren eens moeten evalueren en moeten nagaan hoe vaak jij ergens positief en met enthousiasme op gereageerd hebt.Neeltje schreef:Joh, dat heeft toch helemaal geen zin, want zij hebben de wijsheid in pacht en wij weten helemaal niets. Schijnbaar kennen ze ons, zonder ons ooit gezien te hebben of zo.S.Bijlsma schreef: Dit is weer zo'n voorbeeld, jij weet niet wat ik doe. Ik ben 23 en ik studeer nog voltijds, en toch als je alles berekent wat ik in mijn leven voor dieren gedaan heb en heb gegeven dan loopt dit makkelijk in de tienduizenden euro's (en ik heb echt geen ouders die alles voor mij betalen of zo, ik werk, heb studiefinanciering en moet iedere maand geld bijlenen van de IB-groep). Roep niet zomaar iets, maar zorg dat je ook weet wat je roept.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik deel je boosheid Roelfien. Alhoewel ik me eigenlijk had voorgenomen niet meer in dit topic te reageren. Niet omdat ik het geen belangrijk onderwerp vind (dat vind ik wel en hoe!) maar omdat ik er niet goed tegen kan (lees: het onuitstaanbaar vind) dat mensen die idd niet weten waar ze over praten, uitspraken doen over buitenlandse honden, over stichtingen/hulporganisatie en over mensen die zich op wat voor manier dan ook inzetten voor honden en katten (rondzwervend of in buitenlandse asielen) die kant nog wal raken.Roelfien schreef:
En hier word ik dus echt pislink van, ondanks dat ik zelf geen buitenlandse hond heb. Of je schrijft het nogal lomp of je bedoelt echt dat veel van de buitenlandse honden hier niet goed terecht gekomen zijn of niet op hun plek zitten.
Je suggereert hier hele nare dingen mee, maar laten we jou vooral niet persoonlijk aanspreken.![]()
Ga maar eens fijn een paar maanden met je dierenartsenopleiding stage lopen in Turkije, Spanje of Roemenië bij de hulp aan de buitenlandse honden. Misschien dat een van de goede stichtingen je wel kan gebruiken en dan krijg jij ook een beetje beter idee waar je over praat. Want praatjes vullen geen gaatjes, jongedame, je studiefinanciering zegt mij niks. Ga er eerst maar eens echt wat mee leren. En voel je je nu aangesproken? Heel goed. Want je hebt echt geen idee he?
Denk je nou werkelijk dat een hondje adopteren het enige is wat het doel is van de stichtingen. Het is juist een van de hulpmiddelen waarmee geld ingezameld kan worden. Als een asiel door haar adoptiegelden een beetje redelijke inkomsten blijft behouden, blijft er ook een redelijke garantie op goede opvang voor de honden die op straat gegooid worden. Pas dan kunnen ze iets doen. Dan kunnen ze daarnaast zorgen dat er castratieprojecten komen. Maar dan moet je basis wel goed zijn, en dat is een eerste veilige opvang voor de honden. En dat is het asiel. En als je daarnaast een groep honden, heel vaak hele jonge honden, daar weg kunt halen door ze ter adoptie aan te bieden aan het rijke noord europa, waar wij ook onder vallen, dan scheelt dat weer een bakkie voer wat dan weer ten goede komt aan die hond die daar dan weer terecht kan omdat er een plekje vrij komt.
Het werkt dus iets anders dan de luxe asiels hier in Nederland, die grotendeels door gemeentelijke en overheids subsidies in stand gehouden worden. Ik ken zelfs asiels in Nederland die juist speciaal honden uit het buitenland ophalen omdat ze er zelf helemaal geen meer hebben zitten. En tja, ga dan nog maar eens verkondigen dat je die subsidie nodig hebt.
En natuurlijk zijn er uitwassen tussen de stichtingen. Daar hebben de mensen uit die stichtingenwereld al een tijd zelf de nodige discussies over. Maar er zijn heel veel mensen heel serieus bezig om het leven van dieren in het buitenland (want het gaat echt niet alleen om honden) te verbeteren.
Ik heb het al eerder in dit topic gezegd: al die mensen met hun vooroordelen over hulp aan buitenlandse honden: ga je eens verdiepen, kijk eens wat de verschillende stichtingen doen, doe eens wat praktijkervaring op, en dan praten we wel weer eens verder...
- Roelfien
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Helemaal mee eens.Roelfien schreef:En hier word ik dus echt pislink van, ondanks dat ik zelf geen buitenlandse hond heb. Of je schrijft het nogal lomp of je bedoelt echt dat veel van de buitenlandse honden hier niet goed terecht gekomen zijn of niet op hun plek zitten.S.Bijlsma1 schreef:Dat ben ik met je/jullie eens, en dat is ook het moeilijke, maar je zegt zelf ook dat er telkens nieuwe dieren bijkomen. Er is geen pasklare oplossing, maar gratis castratieprojecten voor de dieren die wel eigenaren hebben (en uiteraard castratieprojecten voor de zwerfdieren) is in ieder geval al een begin, en met donaties kan dit gefinancierd worden. En voor de honden die hiernaartoe komen zou iets moeten zijn waardoor mensen ook weten dat de stichtingen goed zijn, want ik blijf erbij dat veel van die honden er niet bij geholpen zijn om hier te komen, maar die zullen dan hopelijk ook niet via de betere stichtingen hier terechtkomen. Als echt alleen de honden hiernaartoe komen die zich hier echt goed thuisvoelen zou dit al schelen, maar tot die tijd weet ik het ook niet, maar perfect zal het nooit worden want dat is het ook hier bij lange na niet.iones schreef:maar hoe zie jij dat dan? Stichtingen doen al hun best met castratieprojecten, met mensen voor te lichten hoe met dieren om te gaan, proberen te overtuigen dat er gecastreerd moet worden etc. Maar ik ben bang dat dit niet genoeg is. Waar moeten de honden blijven die op straat sterven van de honger of verwondingen? Die hebben opvang nodig.S.Bijlsma1 schreef:maar ik zou ze nooit zomaar uit het buitenland halen, en ik blijf er ook bij dat dit structureel weinig oplost. Daarom zou ik liever erin investeren ter plaatse iets aan het 'probleem' te doen.
Je suggereert hier hele nare dingen mee, maar laten we jou vooral niet persoonlijk aanspreken.![]()
- *Linda*
- Zeer actief
Jij bent helemaal glashard. Roepen dat de asielhonden in nederland maar blijven zitten. En wat doe je er zelf aan? Helemaal niets. Jij gaat gewoon een pup bij een fokker kopen. En nu zuur lopen doen, omdat men je meldt dat jouw uitspraken niet stroken met jouw daden. Als je het écht zo erg vind, die honden in de nederlandse asiels, had je er zelf wel een vandaan gehaald. Maar neeeeeee, mevrouw koopt doodleuk een pup.Neeltje schreef:Joh, dat heeft toch helemaal geen zin, want zij hebben de wijsheid in pacht en wij weten helemaal niets. Schijnbaar kennen ze ons, zonder ons ooit gezien te hebben of zo.S.Bijlsma schreef: Dit is weer zo'n voorbeeld, jij weet niet wat ik doe. Ik ben 23 en ik studeer nog voltijds, en toch als je alles berekent wat ik in mijn leven voor dieren gedaan heb en heb gegeven dan loopt dit makkelijk in de tienduizenden euro's (en ik heb echt geen ouders die alles voor mij betalen of zo, ik werk, heb studiefinanciering en moet iedere maand geld bijlenen van de IB-groep). Roep niet zomaar iets, maar zorg dat je ook weet wat je roept.
- *Linda*
- Zeer actief
Ik ga het ook proberen. Wat een dom volkRami schreef:Goed zo!Roelfien schreef:Precies, en daarom heb ik mij net voorgenomen niet meer te reageren op deze topic, ik ga mijn positieve energie lekker aan andere dingen besteden in plaats dat ik me laat verleiden tot de negativiteit van die zurige mensen.![]()
Doe ik ook!

- iones
- Zeer actief
Het zijn met name de honden zonder eigenaar die hulp nodig hebben. Maar wat jij zegt heb ik ook al aan gedacht: voor hondenfokkers komt er bijvoorbeeld een keurmerk. Dat krijgen ze als ze voldoen aan de strenge eisen, en je snapt wel dat broodfokkers buiten de boot vallen.S.Bijlsma1 schreef: Dat ben ik met je/jullie eens, en dat is ook het moeilijke, maar je zegt zelf ook dat er telkens nieuwe dieren bijkomen. Er is geen pasklare oplossing, maar gratis castratieprojecten voor de dieren die wel eigenaren hebben (en uiteraard castratieprojecten voor de zwerfdieren) is in ieder geval al een begin, en met donaties kan dit gefinancierd worden. En voor de honden die hiernaartoe komen zou iets moeten zijn waardoor mensen ook weten dat de stichtingen goed zijn, want ik blijf erbij dat veel van die honden er niet bij geholpen zijn om hier te komen, maar die zullen dan hopelijk ook niet via de betere stichtingen hier terechtkomen. Als echt alleen de honden hiernaartoe komen die zich hier echt goed thuisvoelen zou dit al schelen, maar tot die tijd weet ik het ook niet, maar perfect zal het nooit worden want dat is het ook hier bij lange na niet.
Zoiets moest er eigenlijk ook komen voor de stichtingen.
Ik heb echter een vraag voor het zwartgedrukte. Waarom blijf jij erbij dat die honden niet geholpen zijn door ze hier naartoe te halen?
- ze hebben hier toch een fijne eigenaar. Sokkie, mijn hondje heeft het hier veel fijner dan daar waar niemand oorspronkelijk goed voor haar zorgde. Wil je nou zeggen dat zij er niet mee geholpen is?
- waar moeten de honden die gewond zijn en honger hebben blijven volgens jou? Want als je ze opvangt, kunnen ze niet eeuwig blijven: er zullen weer andere honden komen die hulp nodig hebben. Terug de straat op smijten, terug in de misere?
Hoe stel jij dat dan voor?
Heb je verder enige idee hoe vogelvrij honden zijn daar in die landen?
(Ik probeer nog op redelijke toon een discussie op gang te houden, om anderen tot inzicht te brengen, om zelf inzicht te krijgen).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ja fijn he?? Ik zuur lopen doen? Zou niet weten waarom. Jullie vinden dat mijn uitspraken niet kloppen met mijn daden, dat moeten jullie weten, daar kan ik niet wakker van liggen. Maar volgens mij is er meer op deze aardbol te doen en te redden dan alleen honden.*Linda* schreef:Jij bent helemaal glashard. Roepen dat de asielhonden in nederland maar blijven zitten. En wat doe je er zelf aan? Helemaal niets. Jij gaat gewoon een pup bij een fokker kopen. En nu zuur lopen doen, omdat men je meldt dat jouw uitspraken niet stroken met jouw daden. Als je het écht zo erg vind, die honden in de nederlandse asiels, had je er zelf wel een vandaan gehaald. Maar neeeeeee, mevrouw koopt doodleuk een pup.Neeltje schreef:Joh, dat heeft toch helemaal geen zin, want zij hebben de wijsheid in pacht en wij weten helemaal niets. Schijnbaar kennen ze ons, zonder ons ooit gezien te hebben of zo.S.Bijlsma schreef: Dit is weer zo'n voorbeeld, jij weet niet wat ik doe. Ik ben 23 en ik studeer nog voltijds, en toch als je alles berekent wat ik in mijn leven voor dieren gedaan heb en heb gegeven dan loopt dit makkelijk in de tienduizenden euro's (en ik heb echt geen ouders die alles voor mij betalen of zo, ik werk, heb studiefinanciering en moet iedere maand geld bijlenen van de IB-groep). Roep niet zomaar iets, maar zorg dat je ook weet wat je roept.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Neeltje schreef:Maar volgens mij is er meer op deze aardbol te doen en te redden dan alleen honden.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

In elk geval is ze dol op tamme konijntjes. Ja die zieltjes uit de bio-industrie... die redt ze van hun ellende door ze in de pan te stoppen.Addy schreef:Ik denk dat Neeltje bedoeld dat ze zich daar heel erg mee bezig houdEline* schreef:Neeltje schreef:Maar volgens mij is er meer op deze aardbol te doen en te redden dan alleen honden.Dus?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Er lopen twee discussie's door elkaar heen.
Als eerste de stelling dat de nederlandse asiels bomvol zitten met honden die ook moeilijk aan een baasje kunnen komen, wat het volgens sommige mensen niet legitiem zou maken om een hond uit het buitenland te halen.
Feiten: Uit de cijfers van de dierenbescherming uit 2006 blijkt dat ruim 90 procent van de asielhonden een nieuw huis heeft gevonden dat jaar.
Kortom, een non-argument als het gaat om de discussie wel of niet een buitenlandse hond halen.
Als tweede loopt de discussie of je iets oplost met het hierheen halen van honden uit het buitenland. Mogelijk niet, maar moet dat dan? Moet je iets oplossen als je een hondje wil?
Eén ding is zeker; voor het hondje in kwestie zal het een wereld van verschil maken of hij in Spanje zit of hier.
Verder is het zo dat inderdaad veelal met adoptiegelden ter plekke enige hulp wordt geboden. De bemiddeling van honden levert dan dus de opvang in het buitenland geld op.
Ikzelf ben er niet zo'n voorstander van om grote hoeveelheden honden deze kant op te halen, mede omdat het grootscheeps importeren van honden door relatief kleine stichtingen aan kwaliteit soms te wensen overlaat. Dat werkt tegen de algehele opinie over buitenlandse honden.
Maar als het zorgvuldig gebeurd heb ik er geen enkel probleem mee.
Als eerste de stelling dat de nederlandse asiels bomvol zitten met honden die ook moeilijk aan een baasje kunnen komen, wat het volgens sommige mensen niet legitiem zou maken om een hond uit het buitenland te halen.
Feiten: Uit de cijfers van de dierenbescherming uit 2006 blijkt dat ruim 90 procent van de asielhonden een nieuw huis heeft gevonden dat jaar.
Kortom, een non-argument als het gaat om de discussie wel of niet een buitenlandse hond halen.
Als tweede loopt de discussie of je iets oplost met het hierheen halen van honden uit het buitenland. Mogelijk niet, maar moet dat dan? Moet je iets oplossen als je een hondje wil?
Eén ding is zeker; voor het hondje in kwestie zal het een wereld van verschil maken of hij in Spanje zit of hier.
Verder is het zo dat inderdaad veelal met adoptiegelden ter plekke enige hulp wordt geboden. De bemiddeling van honden levert dan dus de opvang in het buitenland geld op.
Ikzelf ben er niet zo'n voorstander van om grote hoeveelheden honden deze kant op te halen, mede omdat het grootscheeps importeren van honden door relatief kleine stichtingen aan kwaliteit soms te wensen overlaat. Dat werkt tegen de algehele opinie over buitenlandse honden.
Maar als het zorgvuldig gebeurd heb ik er geen enkel probleem mee.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- iones
- Zeer actief
Neeltje, mijn bovenstaande vragen voor Bijlsma zijn eigenlijk ook op jou gericht. HEb jij antwoord op mijn vragen?Neeltje schreef: Ja fijn he?? Ik zuur lopen doen? Zou niet weten waarom. Jullie vinden dat mijn uitspraken niet kloppen met mijn daden, dat moeten jullie weten, daar kan ik niet wakker van liggen. Maar volgens mij is er meer op deze aardbol te doen en te redden dan alleen honden.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik me nou oprecht afvraag hè, is hoe je dat zelf ziet. Ik snap het namelijk werkelijk niet. Ik snap niet dat je iets vind van keuzes van andere mensen terwijl jezelf ook andere keuzes maakt waarbij het resultaat hetzelfde is..nl een nederlandse asielhond die in het asiel blijft zitten omdat ik een buitenlander haal en jij een raspup.Neeltje schreef:Ja fijn he?? Ik zuur lopen doen? Zou niet weten waarom. Jullie vinden dat mijn uitspraken niet kloppen met mijn daden, dat moeten jullie weten, daar kan ik niet wakker van liggen. Maar volgens mij is er meer op deze aardbol te doen en te redden dan alleen honden.
Hoe zie je dat dan?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Bij zoeken op dit onderwerp kwam dit topic naar boven jou mening is ook niet echt standvastig te noemenFelix schreef:Als je een zielig hondje uit het buitenland, dan ben je hip en trendy, dat het arme beest na verloop van tijd alsnog in een Nederlands dierenasiel belandt, dat laat men voor het gemak maar even beschouwing![]()
Doe mij maar een Nederlandse herplaatsings hond, of eventueel een goed gefokte pup (broodfok komt hier al helemaal niet aanbod)![]()
En laat de buitenlandse hondjes maar lekker in het buitenland zitten, laat de Grieken, de Spanjaarden en weet ik veel waar ze nog meer vandaan komen, het maar lekker zelf uit zoeken met hun honden ...

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
- Zoie
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
iones schreef:Het zijn met name de honden zonder eigenaar die hulp nodig hebben. Maar wat jij zegt heb ik ook al aan gedacht: voor hondenfokkers komt er bijvoorbeeld een keurmerk. Dat krijgen ze als ze voldoen aan de strenge eisen, en je snapt wel dat broodfokkers buiten de boot vallen.S.Bijlsma1 schreef: Dat ben ik met je/jullie eens, en dat is ook het moeilijke, maar je zegt zelf ook dat er telkens nieuwe dieren bijkomen. Er is geen pasklare oplossing, maar gratis castratieprojecten voor de dieren die wel eigenaren hebben (en uiteraard castratieprojecten voor de zwerfdieren) is in ieder geval al een begin, en met donaties kan dit gefinancierd worden. En voor de honden die hiernaartoe komen zou iets moeten zijn waardoor mensen ook weten dat de stichtingen goed zijn, want ik blijf erbij dat veel van die honden er niet bij geholpen zijn om hier te komen, maar die zullen dan hopelijk ook niet via de betere stichtingen hier terechtkomen. Als echt alleen de honden hiernaartoe komen die zich hier echt goed thuisvoelen zou dit al schelen, maar tot die tijd weet ik het ook niet, maar perfect zal het nooit worden want dat is het ook hier bij lange na niet.
Zoiets moest er eigenlijk ook komen voor de stichtingen.
Ik heb echter een vraag voor het zwartgedrukte. Waarom blijf jij erbij dat die honden niet geholpen zijn door ze hier naartoe te halen?
Ik zeg niet dat al die honden er niet bij geholpen zijn, maar dat niet alle honden daarmee geholpen zijn. Als je honden van ouder dan een aantal weken hebt, of (bijna) volwassen, die niet goed gesocialiseerd zijn dan zullen ze altijd angstig en gestresst blijven. En dan vind ik dus dat ze niet altijd per definitie beter af zijn.
- ze hebben hier toch een fijne eigenaar. Sokkie, mijn hondje heeft het hier veel fijner dan daar waar niemand oorspronkelijk goed voor haar zorgde. Wil je nou zeggen dat zij er niet mee geholpen is?
Nee, als Sokkie hier gelukkig is, dan heeft zij geluk gehad dat zij geadopteerd is. En dan is dat natuurlijk altijd een goed iets.
- waar moeten de honden die gewond zijn en honger hebben blijven volgens jou? Want als je ze opvangt, kunnen ze niet eeuwig blijven: er zullen weer andere honden komen die hulp nodig hebben. Terug de straat op smijten, terug in de misere?
Ja dat is wat moeilijk blijft, maar ook jij zegt dat er weer andere komen die honger hebben. Als je een aantal honden naar Nederland haalt en er komen weer meer bij dan is er niets wezenlijk veranderd (naast dat die drie honden nu een beter leven hebben). Niet dat die drie niet belangrijk zijn, want dat zijn ze zeker, maar daarna komen er gewoon weer nieuwe honden bij.
Hoe stel jij dat dan voor?
Ja dat weet ik ook niet, wist ik het maar. Maar ik weet wel dat honden hierheen halen alleen helpt voor die paar honden. De omstandigheden daar moeten veranderen, en dat zal waarschijnlijk lang duren en erg moeilijk zijn, maar alleen dan is er daadwerkelijk iets veranderd.
Heb je verder enige idee hoe vogelvrij honden zijn daar in die landen?
Ja natuurlijk wel, iedereen die dat niet weet let niet bepaald goed op. Ik weet heel goed dat in bepaalde landen veel dieren vergiftigd, opgehangen en op andere manieren vermoord worden, en zoals (hoop ik) iedereen vind ik dat vreselijk, maar alleen door wetgeving en een veranderde visie van de mensen die dat doen zul je daar iets aan veranderen. Dit zou dan moeten door druk op regeringen, strenge Europese regels, of wat je daarvoor ook maar kunt bedenken.
(Ik probeer nog op redelijke toon een discussie op gang te houden, om anderen tot inzicht te brengen, om zelf inzicht te krijgen).
Ja en ik geloof dat jij ook de enige bent helaas, dus respect daarvoor. Maar doordat alle andere reacties op een bepaalde manier geformuleerd worden is waarschijnlijk mijn mening niet goed verwoord, en omdat het niet de mening is van vele anderen (schijnbaar) bij voorbaat onjuist.
-
- Vaste gebruiker
Ja, en dat is ook wat ik vooral de hele tijd zeg, maar omdat de meeste mensen bij voorbaat al beginnen te krijsen komt mijn boodschap al niet meer aan. Gelukkig zijn er in ieder geval een aantal mensen die ook daadwerkelijk begrijpen wat er gezegd wordt.Mickie schreef:Ik kan me vergissen want ik weet weinig tot niets over honden uit het buitenland, maar zou het niet zo kunnen zijn dat er ook minder goede stichtingen zijn, die niet zo zorgvuldig te werk gaan, die honden plaatsen die daar eigenlijk niet geschikt voor zijn en die dus uiteindelijk hier van baas tot baas gaan of (als ze geluk hebben) in het asiel belanden? En dat S.Bijlsma het dáár dus over heeft? (dat is wat ik er van begrijp tenminste)