Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Martijn schreef:Wat laten jullie je in de kaarten kijken zeg.
Eerst bevestigen dat het ras totaal kapot is en dan verder gaan over wat je mooi vindt en dat dat belangrijker is dan functie.

Zie je een keer een hond die het wel goed doet, ga je over de standaard zeiken. Wordt vastgesteld dat er een hele serie internationale keurmeesters hem wél vinden voldoen dan is het je smaak weer niet.

Maar wel massaal je eigen honden op gaan zitten hemelen waarvan de een nog koehakkiger, overbouwder en ongebalanceerder is dan de ander.

Laten we eerlijk zijn. De enige treden dat deze hond niet de ster van dit forum is is omdat hij niet van jullie is. Heel, heel erg flauw.
sorry hoor maar wat een slap gezwans ik heb het over lance en niet jip, en nee zoas je heb kunnen lezen zeg ik ook niet dat lance perfect is maar wel dichter bij de standaard staat , die hond klopt in mijn optiek niet maar nog marc nog jij nemen het listig niet mee, en titels halen in amerika is niet moelijk je krijg immers al punten als je de ring in stapt.

mol :8):
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De hond die ik heb geplaatst leeft op dit moment nog steeds en is geboren op 14 maart 1998.
Zo slecht doet die hond het dus niet kwa leeftijd aangezien hij in 2005 nog steeds is geshowed :wink:

Kom op jongens, dit is een prachtige hond en ik begrijp echt niet waar alle ontkenning vandaan komt. En ja, hij wordt dus ook gewoon oud aangezien hij op dit moment levend en wel bijna 8 jaar is :19:

Een foto van de hond eenmaal uitgegroeid met 4 jaar en dus duidelijk beter bespierd.

PS Mol, zoals je ziet is de hond totaal niet overbouwd. :19:

Afbeelding
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef: sorry hoor maar wat een slap gezwans ik heb het over lance en niet jip, en nee zoas je heb kunnen lezen zeg ik ook niet dat lance perfect is maar wel dichter bij de standaard staat , die hond klopt in mijn optiek niet maar nog marc nog jij nemen het listig niet mee, en titels halen in amerika is niet moelijk je krijg immers al punten als je de ring in stapt.

"Nemen het listig niet mee"? okeeeejjj..

En wat er in jouw optiek allemaal weer eens fout is interesseert me bijzonder weinig. Jij wil toch overal een bullmastiff van maken.
Deze hond haalt niet alleen titels...die is recordhouder in titels halen.

Maar goed..het zal allemaal wel weer niet deugen. Stelletje afgunstige koters. :pffff:
overal een BM van maken nou verre van dat hoor, maar ik wil niet overal een hazewind hond in zien.

Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Martijn schreef:
Mol schreef: sorry hoor maar wat een slap gezwans ik heb het over lance en niet jip, en nee zoas je heb kunnen lezen zeg ik ook niet dat lance perfect is maar wel dichter bij de standaard staat , die hond klopt in mijn optiek niet maar nog marc nog jij nemen het listig niet mee, en titels halen in amerika is niet moelijk je krijg immers al punten als je de ring in stapt.

"Nemen het listig niet mee"? okeeeejjj..

En wat er in jouw optiek allemaal weer eens fout is interesseert me bijzonder weinig. Jij wil toch overal een bullmastiff van maken.
Deze hond haalt niet alleen titels...die is recordhouder in titels halen.

Maar goed..het zal allemaal wel weer niet deugen. Stelletje afgunstige koters. :pffff:
Hahahaha zo kannie wel weer...
Ik denk dat het verschil in maatstaven zit.
Zoals al eerder aangegeven is de rasbeschrijving ruim te intrepeteren en wanneer je puur technisch gaat kijken naar deze hond zullen de afzonderlijke onderdelen ook wel kloppen maar het totaal plaatje is gewoonweg niet mijn ideaal beeld van een dog en ik denk van de meeste doggenbezitters en/of liefhebbers die gereageerd hebben niet.
De getoonde hond heeft gewoonweg niet de 'krachtige' uitstraling die bij een dog hoort maar daar zijn ze in de US dus lang gek op geweest.
Titels zeggen verrekt weinig, als de hond voldoet aan alle afzonderlijke eisen in het boekje kan hij/zij winnen maar dat zegt weinig over het totaalplaatje.
Pas op, ik vind het geen verkeerde hond en ik vind niet dat er van alles aan mankeert maar hij mist gewoon massa en uitstraling. Daarnaast vind ik de kop er niet bij passen maar dat is mijn idee.

Ennuh.. iedereen vindt zijn eigen hond toch de goeiste :mrgreen:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Martijn schreef::zwaai
waarom is je tekst opeens weg :denken:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jip007
Erelid

Martijn schreef:
jip007 schreef:
Omdat ik het een nodeloze belediging vind en ik gun het sommige mensen niet om invloed op mijn gedrag te hebben.
Ik probeer me niet meer druk te maken om mensen die ik toch al afgeschreven heb.
wat zijn we weer vriendelijk zeg :roll:
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

het is meer iets wat je er zelf van maakt met je eigen gedachten, misschien dat je daar eens iets aan moet gaan doen in plaats van het probleem bij anderen te leggen.
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
jip007 schreef:
Omdat ik het een nodeloze belediging vind en ik gun het sommige mensen niet om invloed op mijn gedrag te hebben.
Ik probeer me niet meer druk te maken om mensen die ik toch al afgeschreven heb.
:zwaai

irstas

Martijn schreef:
irstas schreef:het is meer iets wat je er zelf van maakt met je eigen gedachten, misschien dat je daar eens iets aan moet gaan doen in plaats van het probleem bij anderen te leggen.
Oh ja...spuit elf geeft ook modder.
ja dat maak je er zelf dan van, kritiek vat je altijd negatief op en alles wat positief is bedoelt maak je wel negatief met die kronkel in je gedachten.

zie het niet allemaal zo zwart martijn en trek het je vooral niet allemaal zo persoonlijk aan misschien helpt dat , zodat je geen slechte zin hoeft te krijgen van helemaal niet zo slecht bedoelde berichten.

en neem jezelf vooral niet al te serieus en het leven ook niet.
neem af en toe even een hap lucht en adem weer rustig door naar mooie gedachten.
:N: nu maak ik me maar weer weg voor je :wink:
irstas

vrouwen hebben altijd gelijk :pffff:
maar daar kan je wel goed mee overweg merk ik gewoon gelijk geven werkt altijd :mrgreen:
en bemoeien zich ook nog met alles :wink:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Scooby schreef:
greatdane schreef:Mensen die ik gesproken heb die een dog gehad hebben lagen allemaal op een leeftijd rond de 10.
Wat vreemd; mensen die ik spreek die een dog hebben gehad, hebben een dog gehad die vaak niet ouder is geworden dan 7...
Wij wandelen al járen iedere zondagmiddag met een groepje duitse doggen. Lana is de eerste dog uit dat groepje die ouder is geworden dan 7 jaar. Alle doggen die uit dat groepje zijn overleden, de afgelopen 8 jaar zijn 7 jaar of jonger geworden...
Ik loop hier niet zomaar wat te verkondigen,hoor :roll:
Het eerste wat ik vraag als ik hoor dat iemand een dog gehad heeft,is zijn leeftijd.
De laatste die ik sprak die een dog gehad heeft was de kraamhulp van mijn zus.
Een gestroomde teef en echter 11 jaar geworden. :roll:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

tja de ene Dog zal ouder worden als de andere......onze vorige Dog is maar 6 jaar geworden...en het laatste jaar alleen maar tobben...we hebben dan ook héél lang getwijfeld of we nog een Dog zouden nemen...
Na 10 jaar is toch Boris er gekomen, maar ik word helemaal naar als ik er aan denk dat de kans groot is dat hij er over 5/6 jaar al niet meer is......dat is gewoon véél te kort...dus ik hoop dat ik hier over 9 jaar ook nog kan zeggen dat Boris er nog is!!! :ok:
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb een geweldige site gevonden over de geschiedenis van duitse dog

http://www.msnusers.com/THEGREATDANEINH ... epage.msnw

ik zie daar eind 1800 zware kleine doggen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar ook slankere

Afbeelding
Afbeelding

wel allemaal met kleine hoofden en geen heel zwaar bone en minder gehoekt van achteren.

Vervolgens hebben de europeanen (duitsers, italianen) er steeds grotere koppen opgefokt en zwaarder bone en geprobeerd hoger en breed te fokken.

Terwijl de amerikanen het orginele type de hoogte infokt hebben en slank gemaakt hebben daarbij de kleine hoofden behoudend en de nek lang en slank hebben gemaakt
greatdane
Zeer actief

Ik kende de site al en als je goed leest staat er duidelijk dat de meeste over de 30" zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Essy

greatdane schreef:Ik kende de site al en als je goed leest staat er duidelijk dat de meeste over de 30" zijn.
Afbeelding
30 inch is 76,2 cm. En ik lees dat de 'boar hunters' waarschijnlijk niet meer dan 30 waren (probably stood no more than 30) en de meerderheid waarschijnlijk veel kleiner.
greatdane
Zeer actief

Essy schreef:
greatdane schreef:Ik kende de site al en als je goed leest staat er duidelijk dat de meeste over de 30" zijn.
Afbeelding
30 inch is 76,2 cm. En ik lees dat de 'boar hunters' waarschijnlijk niet meer dan 30 waren (probably stood no more than 30) en de meerderheid waarschijnlijk veel kleiner.
This dog stood 34 1/2" tall!"(87,63cm)
Afbeelding
He was indisputably one of the greatest stud dogs of his time and appears in almost every pedigree of later dogs. He was a full brother to ch. Hatto 578 another great dog of the time. More Gombert breeding! "
:wink:
Afbeelding
Essy

Er staat ook bij " This dog stood 34 1/2 tall which at the time
made him the tallest ever known in the breed." Een uitzondering dus.
De doggen waar jij het graag over hebt die op beren en zwijnen joegen, in grote groepen!, die waren echt veel en veel kleiner. Dus je hoeft echt geen dog van 90 cm en 80 kg te hebben voor dat soort jacht.
Die lengte van 85cm of hoger is er echt later pas selectief ingefokt en voor mijn gevoel ten koste van de gezondheid en de levensverwachting van de duitse dog.
Laatst gewijzigd door Essy op 26 jan 2006 00:31, 2 keer totaal gewijzigd.
greatdane
Zeer actief

Martijn schreef:Wat laten jullie je in de kaarten kijken zeg.
Eerst bevestigen dat het ras totaal kapot is en dan verder gaan over wat je mooi vindt en dat dat belangrijker is dan functie.

Zie je een keer een hond die het wel goed doet, ga je over de standaard zeiken. Wordt vastgesteld dat er een hele serie internationale keurmeesters hem wél vinden voldoen dan is het je smaak weer niet.

Maar wel massaal je eigen honden op gaan zitten hemelen waarvan de een nog koehakkiger, overbouwder en ongebalanceerder is dan de ander.

Laten we eerlijk zijn. De enige treden dat deze hond niet de ster van dit forum is is omdat hij niet van jullie is. Heel, heel erg flauw.
:roll:
En ik weet niet of je het koehakkige op mijn dog doelde,maar als je dus hebt gekeken naar de andere foto's(ipv in mijn onderschrift die uit proportie is ivm lijn)kun je dus duidelijk zien dat hij dat niet is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Natuurlijk waren de honden die mee op de zwijnenjacht gingen niet zo groot. Nooit zijn ze zo groot geweest als nu. In de standaard wordt geen maximum aangegeven alleen zo groot mogelijk. Wat er dan gebeurd is dat de honden voor show groter en groter moeten worden.

Dogo's bv zijn honden die op zwijnen jagen en als je het mij vraagt zijn het dat soort honden geweest die nu de doggen zijn kwa formaat en ook wel kwa uiterlijk. :19:
Op dit moment is geen enkele hond die op zwijnen jaagt zo groot als een dog. Ze worden wel ingekruist in die honden maar dan wel met een dogo of pitbull om ze echt geschikt te maken.

http://www.boardogs.com

Het is dus zeker niet nodig dat een hond minstens 80 cm hoog is om een zelfstandig zwijnenjager te zijn :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid

ik weet niet hoe jullie er aan komen dat de doggen steeds groter worden gefokt :denken: Ze worden steeds smaller gefokt , 30 jaar geleden ben ik gevallen voor dit ras , toen kon ik echt nog genieten als ik er 1 zag. Als ik er nu 1 tegen kom , denk ik daar loopt weer zo'n zielepiet.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

jip007 schreef:ik weet niet hoe jullie er aan komen dat de doggen steeds groter worden gefokt :denken: Ze worden steeds smaller gefokt , 30 jaar geleden ben ik gevallen voor dit ras , toen kon ik echt nog genieten als ik er 1 zag. Als ik er nu 1 tegen kom , denk ik daar loopt weer zo'n zielepiet.
en je bedoelt met zielepiet als ze zo smal zijn??
Afbeelding
jip007
Erelid

Gonny schreef:
jip007 schreef:ik weet niet hoe jullie er aan komen dat de doggen steeds groter worden gefokt :denken: Ze worden steeds smaller gefokt , 30 jaar geleden ben ik gevallen voor dit ras , toen kon ik echt nog genieten als ik er 1 zag. Als ik er nu 1 tegen kom , denk ik daar loopt weer zo'n zielepiet.
ja smal gebouwd en ook nog mager , want dat moet van de DA anders krijgen ze bot problemen :devil:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

jip007 schreef:
Gonny schreef:
ja smal gebouwd en ook nog mager , want dat moet van de DA anders krijgen ze bot problemen :devil:
gelukkig zie ik niet veel doggen hier in Tiel......ik zie ook liever wat flinkere hoor, maar als ik op t internet kijk zie ik toch ook steeds vaker van die smalletjes.....Ik hoop dat Boris nog ietsje breder wordt!! :ok:
Afbeelding
jip007
Erelid

Martijn schreef:
jip007 schreef:
Gonny schreef:
Ach, wat maakt dat nou uit? Als ze maar mooi zijn toch, Jip? :kotz:
:kotz:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

moet ik hier een teiltje neerzetten???? :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid

Gonny schreef:moet ik hier een teiltje neerzetten???? :mrgreen:
doe maar voor martijn :mrgreen: ik weet wel beter :pffff:
Afbeelding
jip007
Erelid

Martijn schreef:Ja, wat wil je nou?
Dat ras waar jij zogenaamd zo verschrikkelijk dol op bent heeft maar twee connotaties: Groot-groter-grootst en Rot-rotter-rotst.
En jij hebt het alleen maar over wat je het mooist vindt.
*verwijderd door moderator*
ff goed lezen martijn , ik heb het niet over groot :roll:
, en wat jij verder van mij vindt interesseert me echt helemaal niets.
Afbeelding
jip007
Erelid

Martijn schreef:
jip007 schreef:
Martijn schreef:Ja, wat wil je nou?
Dat ras waar jij zogenaamd zo verschrikkelijk dol op bent heeft maar twee connotaties: Groot-groter-grootst en Rot-rotter-rotst.
En jij hebt het alleen maar over wat je het mooist vindt.
*verwijderd door moderator*
ff goed lezen martijn , ik heb het niet over groot :roll:
De gezondheid van je honden kennelijk ook niet.
nee joh maakt me echt niets uit , wat ben je toch zielig mannetje.
Afbeelding
jip007
Erelid

Martijn schreef:
jip007 schreef:
Martijn schreef:
jip007 schreef: ff goed lezen martijn , ik heb het niet over groot :roll:
De gezondheid van je honden kennelijk ook niet.
nee joh maakt me echt niets uit , wat ben je toch zielig mannetje.
Och gut..gaat het weer op die toer?
Je doet je best maar.
ik niet maar jij zoals gewoonlijk.
Afbeelding
jip007
Erelid

Martijn schreef:Tuurlijk joh..ik doe niet anders.
Was je handen maar weer eens in onschuld..hahahaha.
Ik heb nog even teruggekeken en ik zie mezelf toch echt niet schelden.
schelden niet nee :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”