nou ja ik zeg niet dat ze dat achteraf zeggen, maar wel dat ze door verhalen niks beter vinden dan een hond uit het buitenland halen... maar zelf echt niet gezocht of gekeken hebben in Nederlandse asielenjojenny schreef:je bedoelt denk ik de mensen die dan maar zo,n hondje nemen om te kunnen zeggen van... Ik heb ook een zielig hondje uit het buitenland gehaald.. Goed he.yamie schreef:gelul... het is bij sommige mensen maar net wat er op hun pad komt of wat de buuf heeft....
Tja.. dat volk heb je ook nog
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja? En dan? Dat is toch goed of niet? Ik snap het even niet geloof ik. je moet niet altijd het slechte erin lezen. Ik ben het gewoon niet eens met een selectie op welke honden hier komen terwijl er hier geen eisen aan een hond worden gesteld op de RAD na.yamie schreef:goh Marc... is dat niet iets wat er al veel vaker gezegd is? dat er een beter beleid moet komen op fokdieren? op het fokken van honden? op wat en waarmee er gefokt word?
Geen reden om boos te worden en geen reden om je aangevallen te voelen want dat doe ik niet.
Zolang een stichting terugneemt wat mis gaat is dat dus niet nodig nee. Stel dat een stichting ladingen honden meeneemt en dan zijn handen er vanaf trekt praten we weer over iets anders en dan zou dat dus wel zo moeten zijn, maar dat is niet zo.en omdat dat er dus nog niet echt is.... hoeft er ook niet opgelet te worden wat er uit het buitenland hier naar toe komt? dan is dat ook niet meer belangrijk?
Hier in Nederland lopen duizenden honden vrij rond die niet door zo'n test zouden komen. Er zijn zelfs rassen waar na 3 jaar geen enkele vertegenwoordiger meer door een gedragstest komt. Die rassen mogen naar hartelust gefokt worden en dan mag een hond uit het buitenland geen baknijd hebben want dan komt hij Nederland niet meer in. Dat zou ik nogal krom vinden, that's all
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zo heb ik eens een verhaal gehoord van een asielmedewerker uit zwolle.yamie schreef:nou ja ik zeg niet dat ze dat achteraf zeggen, maar wel dat ze door verhalen niks beter vinden dan een hond uit het buitenland halen... maar zelf echt niet gezocht of gekeken hebben in Nederlandse asielenjojenny schreef:je bedoelt denk ik de mensen die dan maar zo,n hondje nemen om te kunnen zeggen van... Ik heb ook een zielig hondje uit het buitenland gehaald.. Goed he.yamie schreef:gelul... het is bij sommige mensen maar net wat er op hun pad komt of wat de buuf heeft....
Tja.. dat volk heb je ook nog
Ze hadden een katje binnengekregen die al heel oud was en dat kwam in de krant.
de dag erna stond de telefoon roodgloeiend daar.
Ze hebben de mensen uitgetest door te zeggen dat dat katje er niet meer was , maar nog wel veel andere oude katten die ook een huisje zochten.
Velen zijn er afgehaakt want wilden toch wel erg graag dat katje die in de krant stond.
de eersten die zeiden ook belangstelling te hebben voor de andere katten daar hebben hem uiteindelijk gekregen..
** sorry dit was even off topic**
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oke sorry.. als je het zo bedoelde snap ik hem... iets te snel gereageerd misschien... ik vind het alleen lastig om een vergelijking te maken, met van ja hallo wat daar niet is waarom ineens wel hier? of wat zij niet doen waarom ineens wel wij? als de test opzich helemaal niet verkeerd isMARC_S schreef:Ja? En dan? Dat is toch goed of niet? Ik snap het even niet geloof ik. je moet niet altijd het slechte erin lezen. Ik ben het gewoon niet eens met een selectie op welke honden hier komen terwijl er hier geen eisen aan een hond worden gesteld op de RAD na.yamie schreef:goh Marc... is dat niet iets wat er al veel vaker gezegd is? dat er een beter beleid moet komen op fokdieren? op het fokken van honden? op wat en waarmee er gefokt word?![]()
Geen reden om boos te worden en geen reden om je aangevallen te voelen want dat doe ik niet.
Zolang een stichting terugneemt wat mis gaat is dat dus niet nodig nee. Stel dat een stichting ladingen honden meeneemt en dan zijn handen er vanaf trekt praten we weer over iets anders en dan zou dat dus wel zo moeten zijn, maar dat is niet zo.en omdat dat er dus nog niet echt is.... hoeft er ook niet opgelet te worden wat er uit het buitenland hier naar toe komt? dan is dat ook niet meer belangrijk?![]()
Hier in Nederland lopen duizenden honden vrij rond die niet door zo'n test zouden komen. Er zijn zelfs rassen waar na 3 jaar geen enkele vertegenwoordiger meer door een gedragstest komt. Die rassen mogen naar hartelust gefokt worden en dan mag een hond uit het buitenland geen baknijd hebben want dan komt hij Nederland niet meer in. Dat zou ik nogal krom vinden, that's all
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een hond uit het buitenland adopteren is niet zo makkelijk als gezegd word, bij een goede stichting krijg je toch wat gesprekken met mensen van die stichting, er word in je huis gekeken, je krijgt onverwachts mensen op bezoek als je de hond al heb, allemaal ter controle.
Een hond uit het buitenland haal je in huis om verschillende redenen, uiteraard speelt daar ook het gevoel dat je wat goeds doet mee, maar das niet de reden dat ik zo een hond heb.
Ik heb verschillende asiel bezocht voor een hond die bij die van mij paste en moet helaas zeggen dat ik maar 1 hondje hebt gevonden die erbij paste ( uiteraard ook in ons leven) en daar was al iemadn voor geweest en die heeft de hond uiteindelijk ook genomen.
Honden uit werklijnen of andere werkhonden wil ik niet, ik ken mezelf dat zou niet lang goed gaat, ik ben consequent tot op bepaalde hoogte en voor zo een hond dus niet geschikt, en dat geld ook voor andere rassen die een niet makkelijke inslag hebben.
Daarbij heb ik een jack die erg dominant is dus daar heb ik ook rekening mee tehouden.
Ik ben super blij met mijn windhond uit Spanje en wil zelfs als deze 2 honden er niet meer zijn niets anders meer!
Dat wil niet uitsluiten dat ik nooit een hond uit een nederlands asiel zal nemen maar daar moet wel de juiste op het juiste moment zitten.
Er zijn zowiezo asiels in nederland ( best wel aardig wat zelfs) die honden van de stichtingen uit het buitenland halen om maar honden in het asiel tehebben, zoals je kan lezen op de site van de DB zelf worden de meeste hond vrij snel geplaatst behalve die met gedragproblemen, dat geldt ook voor de buitenlandse honden, die met de grootse problemen komen niet eens naar nederland simpel weg omdat die niet plaatsbaar zijn.
Een nederlands asiel kan je absoluut niet vergelijken met een asiel in bv Spanje, waar er hier 100 dieren zitten, heb je op dezelfde aantal meters in Spanje 600 honden, ook de leefsituatie is niet tevergelijken.
Ik vind dat de DB gelijk heeft wat betreft dat mensen zelf dieren meenemen uit het buitenland dat ze dat aan banden willen leggen, maar via een goede stichting moeten ze stimuleren omdat de meeste van deze dieren goed getest zijn en een duidelijk beter leven verdienen, ook de nederlandse asieldieren verdienen een beter leven maar hun hebben veel meer kans om een plekkie tevinden dan de buitenlandertjes.
Jacqueline
Een hond uit het buitenland haal je in huis om verschillende redenen, uiteraard speelt daar ook het gevoel dat je wat goeds doet mee, maar das niet de reden dat ik zo een hond heb.
Ik heb verschillende asiel bezocht voor een hond die bij die van mij paste en moet helaas zeggen dat ik maar 1 hondje hebt gevonden die erbij paste ( uiteraard ook in ons leven) en daar was al iemadn voor geweest en die heeft de hond uiteindelijk ook genomen.
Honden uit werklijnen of andere werkhonden wil ik niet, ik ken mezelf dat zou niet lang goed gaat, ik ben consequent tot op bepaalde hoogte en voor zo een hond dus niet geschikt, en dat geld ook voor andere rassen die een niet makkelijke inslag hebben.
Daarbij heb ik een jack die erg dominant is dus daar heb ik ook rekening mee tehouden.
Ik ben super blij met mijn windhond uit Spanje en wil zelfs als deze 2 honden er niet meer zijn niets anders meer!
Dat wil niet uitsluiten dat ik nooit een hond uit een nederlands asiel zal nemen maar daar moet wel de juiste op het juiste moment zitten.
Er zijn zowiezo asiels in nederland ( best wel aardig wat zelfs) die honden van de stichtingen uit het buitenland halen om maar honden in het asiel tehebben, zoals je kan lezen op de site van de DB zelf worden de meeste hond vrij snel geplaatst behalve die met gedragproblemen, dat geldt ook voor de buitenlandse honden, die met de grootse problemen komen niet eens naar nederland simpel weg omdat die niet plaatsbaar zijn.
Een nederlands asiel kan je absoluut niet vergelijken met een asiel in bv Spanje, waar er hier 100 dieren zitten, heb je op dezelfde aantal meters in Spanje 600 honden, ook de leefsituatie is niet tevergelijken.
Ik vind dat de DB gelijk heeft wat betreft dat mensen zelf dieren meenemen uit het buitenland dat ze dat aan banden willen leggen, maar via een goede stichting moeten ze stimuleren omdat de meeste van deze dieren goed getest zijn en een duidelijk beter leven verdienen, ook de nederlandse asieldieren verdienen een beter leven maar hun hebben veel meer kans om een plekkie tevinden dan de buitenlandertjes.
Jacqueline
- Zoie
- Zeer actief
Re: Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.
ik denk dat het vooral een domme zet van ze zou zijn, ongeveer net zo dom als dat de stichting natuurmonumenten een actie tegen het doneren van geld aan het wereldnatuurfonds zou beginnen.Wil de hond schreef:De Dierenbescherming heeft aangekondigt dat zij volgend jaar een kampagne gaan starten tegen het naar Nederland halen van honden uit de buitenlanden.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat een organisatie die zich inzet voor het welzijn van dieren het voortouw neemt in de strijd tegen het helpen van honden.
En jullie?
Als ze niet gelukkig zijn met wat de diverse stichtingen op dit moment doen moeten ze zelf iets beters op poten zetten, en proberen daar de mensen enthousiast voor te krijgen.
Maar als de campagne niet meer inhoudt dan dat buitenlandse honden niet meer welkom zijn, zal dat m.i. alleen maar hun reputatie als dierenbeschermingsorganisatie schaden.

-
Daan
het spijt me dat ik maar een heel klein stukje van je tekst overneem.jacq1970 schreef:Er zijn zowiezo asiels in nederland ( best wel aardig wat zelfs) die honden van de stichtingen uit het buitenland halen om maar honden in het asiel tehebben, Jacqueline
Maar deze uitspraak van jou trof me.
Ik denk dat er geen asiel bezig is met vullen van de hokken.
Ik kan me wel voorstellen dat als een asiel veel ruimte overheeft aanbiedt om wat buitenlanders op te nemen omdat de kans op plaatsing hier veel veel groter is.
Dat is in het verleden gebeurt.
En dat is toch juist goed.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou en zo is het dus niet.. er zin heel wat asiels die juist hokken vrij maken ( en ja hoe dat mag je zelf invullen)Daan schreef:het spijt me dat ik maar een heel klein stukje van je tekst overneem.jacq1970 schreef:Er zijn zowiezo asiels in nederland ( best wel aardig wat zelfs) die honden van de stichtingen uit het buitenland halen om maar honden in het asiel tehebben, Jacqueline
Ik kan me wel voorstellen dat als een asiel veel ruimte overheeft aanbiedt om wat buitenlanders op te nemen omdat de kans op plaatsing hier veel veel groter is.
om buitenlanders op te vangen...
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal wel verkeerd invullen hoor, maar begrijp ik goed dat je in bedekte termen beweert dat er vrij veel asiels zijn die nederlandse honden afmaken om buitenlandse honden op te kunnen nemen?yamie schreef:nou en zo is het dus niet.. er zin heel wat asiels die juist hokken vrij maken ( en ja hoe dat mag je zelf invullen)
Die buitenlandse honden mogen dan met recht beweren dat ze in een dodencel zitten hè?!
-
Charlotte*
- Zeer actief
Er zijn ook mensen die geen rashond willen maar een herplaatser.Mol schreef:daar ben ik dis niet mee eens de mensen die doel bewust voor een ras kiezen en daar dan ook een pup van willen uit een bepaalde kombinatie zijn er en zullen er altijd zijn.plus dat je dan ook nog een over de uitgaven praat die zo'n hondje kost en net iedereen dat wil of kan betalen.Wil de hond schreef:Deze lijn doortrekkend mag jij ook wel stoppen met fokken dan. Als er toch al genoeg honden in het asiel zitten dan doen die pupkopers van je het maar met een hond uit het asiel ipv. een dure raspup van bvb. jou.Mol schreef:nou ik kan me daar wel redlijk in vinden ja, het is en blijft toch een feit dat ongeacht de gemiddelde tijd die zo'n dier in het asiel zit hier door stuk je bij beetje langer gaat duren.
en dat e dieren bescherming dus een halt toe wil roepen tot de organisaties die honden van uit het buitenland aan bieden te stoppen, we hebben hier in NL genoeg honden die een baasje zoeken, doe het daar maar mee zou ik zeggen er zitten er genoeg dus er zit vast en zeker wel wat tussen wat je aanspreekt.
mol
dus je bent appels met peren aan het vergelijken
mol
Als je een herplaatser wil is het schijnbaar heel normaal om diegene erop te wijzen dat de asiels vol zitten en dat je vooral geen hond uit het buitenland moet halen.
Schijnbaar mag je zelf niet bepalen waar je je herplaats hond vandaan haalt.
Niemand zal je erop aanspreken als je een rashond pup neemt, en als deze nou uit Nederland komt of uit het buitenland wordt geimporteerd (omdat het toevallig een goede lijn is) is helemaal niet erg.
Je bent immers weg van het ras dus dan mag het schijnbaar wel??
Dan maakt het ineens niet meer uit of de asiels vol zitten??
Ik maak me keer op keer weer kwaad over het feit dat je wordt aangeproken over een persoonlijke keuze.
Ik ben er wel tegen dat er stichtingen zijn die aan de lopende band zoveel mogelijk honden naar Nederland halen. En niks ter plaatse doen.
Honden uit het buitenland? Prima!!
Maar dan wel selectief en hulp ter plaatse.
-
Daan
hoe kom je daar nou bij? Waar baseer je dat op?yamie schreef:nou en zo is het dus niet.. er zin heel wat asiels die juist hokken vrij maken ( en ja hoe dat mag je zelf invullen)Daan schreef:het spijt me dat ik maar een heel klein stukje van je tekst overneem.jacq1970 schreef:Er zijn zowiezo asiels in nederland ( best wel aardig wat zelfs) die honden van de stichtingen uit het buitenland halen om maar honden in het asiel tehebben, Jacqueline
Welke asiels zijn dat?
Of vul je dat zelf in?
Ik weet dat een jaar of 2/3 geleden een asiel in ,ik meen turkije ,zijn deuren moest sluiten.
Echt heel veel honden moesten afgemaakt worden of losgelaten, die hadden gewoon geen plek meer.
Een aantal nederlandse asiels hebben toen vrije plekken beschikbaar gesteld.
Daar is geen hond voor afgemaakt hoor.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Waarom moet iemand die een hond uit het buitenland haalt zich verantwoorden???Mol schreef:en wat zijn die redenen dan, want je zelf een veer in je reet steken omdat je een zielig hondje uit het buitenand haalt vind ik toch een beetje vreemt hoor.Bowie schreef:ik heb 3 straathonden, 1 uit een NL asiel (afkomstig uit Spanje, eigen import van het asiel zeg maar)
en die andere 2 zijn heel bewust gekozen via een stichting.
Het was voor mij geen keuze OF een NL-asielhond OF een buitenlandertje. Het was eerder of een rashond van een fokker OF een buitenlandertje, het is dus het laatste geworden. Ook uit een stukje idealisme denk ik, maar ook een beetje uit principe, waarom een bak geld voor een hond betalen als ik er (bijna) eentje gratis kan krijgen en die ik daarbij ook nog eens een fantastisch leven geef (hoop ik dan maar).
De honden in de asiels hier spreken mij gewoon niet aan om verschillende redenen.
mol
Zal wat worden zeg, als ik tegen mensen, die net een rashond hebben aangeschaft, even ga vragen waarom ze in godsnaam geen hond uit het asiel hebben genomen
- Zoie
- Zeer actief
Nou Wil, je kunt het niet verkeerd invullen, want je mag het zelf invullen, maar dit lees ik er ook in. Maar in bedekte termen kan je zoiets niet zeggen. Dus het is van tweeën een: of we lezen niet goed, of het is een implicite beschuldiging die minstens uitgesproken en eigenlijk dan ook hard gemaakt moet worden.Wil de hond schreef:Ik zal wel verkeerd invullen hoor, maar begrijp ik goed dat je in bedekte termen beweert dat er vrij veel asiels zijn die nederlandse honden afmaken om buitenlandse honden op te kunnen nemen?yamie schreef:nou en zo is het dus niet.. er zin heel wat asiels die juist hokken vrij maken ( en ja hoe dat mag je zelf invullen)
om buitenlanders op te vangen...![]()
Die buitenlandse honden mogen dan met recht beweren dat ze in een dodencel zitten hè?!

-
Daan
dan kan ik je nu zeggen dat dat niet hard gemaakt kan worden omdat dat domweg niet gebeurt.Zoie schreef:Nou Wil, je kunt het niet verkeerd invullen, want je mag het zelf invullen, maar dit lees ik er ook in. Maar in bedekte termen kan je zoiets niet zeggen. Dus het is van tweeën een: of we lezen niet goed, of het is een implicite beschuldiging die minstens uitgesproken en eigenlijk dan ook hard gemaakt moet worden.Wil de hond schreef:Ik zal wel verkeerd invullen hoor, maar begrijp ik goed dat je in bedekte termen beweert dat er vrij veel asiels zijn die nederlandse honden afmaken om buitenlandse honden op te kunnen nemen?yamie schreef:nou en zo is het dus niet.. er zin heel wat asiels die juist hokken vrij maken ( en ja hoe dat mag je zelf invullen)
Hou nou toch op zeg.
Een nederlands asiel met weinig honden en veel lege plekken ( en ja hoor die zijn er echt wel) mag geen honden uit het buitenland helpen.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Podenji schreef:de reden waarom ik geen opvanghond heb is omdat ik mezelf niet verantwoordelijk voel voor de rotzooi die anderen achterlaten,
Ik zal je niet aanspreken over het feit dat je geen opvang hond wil. Dat is je eigen keuze en die respecteer ik.
Alleen vind het dan wel frapant dat als iemand wel kiest voor een opvang hond (of zoals jij zo mooi zegt: De shit van een ander opruimen)
je wel vind dat diegene dan ook maar moet kiezen voor een nederlandse asiel hond.
Dus jij voelt je niet verantwoordelijk maar staat wel klaar met je mening als mensen een hond uit het buitenland nemen???? Beetje vreemde beredenering.
Ten eerste voel ik mij niet aangesprokenPodenji schreef:Nogmaals ik gun elk hond een goed huisje maar als je een opvanghond wilt omdat het zo zielig is en je doet o zo'n goede daad en je wilt daarom wat extra veren in je reet, en het is o zo intressant een mishandeld hondje te hebben, want zo word het vaak gebracht, dan heb je toch de verkeerde motivatie om een hond aan te schaffen en het gaat ook heel vaak verkeerd. Er zijn genoeg stichtingen die de honden als zielig zijnde aan de man brengen en ook nog onder het motto van het maakt niet uit waar ze komen in Nederland want ze krijgen het hoe dan ook beter, die honden vallen vaak in handen van mensen die het alleen intressant vinden zo'n hondje te hebben en weten verder nergens van er mee om te gaan of wat dan ook en belanden vervolgens weer hier in het asiel, schiet lekker op dan ?![]()
en dat bedoel ik tegen niemand in het bijzonder dus niemand hoeft zich wat mij betreft aangesproken te voelen
Ik heb al eerder een soortgelijke discussie gelezen en toen viel het mij ook al op dat jou beeld van de stichtingen nogal oppervlakkig is.
Je scheert ze allemaal over 1 kam en heb je niet echt verdiept in de verschillende stichingen.
Ik ben het met je eens dat er veel stichtingen zijn die lopende band werk doen en de honden als zielig aanprijst.
Maar er zijn ook stichtingen die ook ter plaatse goed werk doen en op kliene schaal honden naar Nederland haalt.
En hoeveel buitenlandse honden belanden volgens jou hier weer in het asiel?? Heb je daar cijfers van?
Ik check met regelmaat dierenasiels.com en ben eigelijk nog nooit een buitenlander tegen gekomen.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Daar heb je een goed punt.Carmen schreef:Ik vind wel dat de Stichtingen die buitenlandse honden hierheen halen als paddestoelen uit de grond schieten. Het zou wel goed zijn als er aan bepaalde voorwaarden moet worden voldaan. B.v. verplichte tests op ziektes....
Carmen
- Zoie
- Zeer actief
Het is geen beetje vreemde redenering, het is belachelijk pedant. Zelf geen opvanger willen, en dan aan een ander voorschrijven waar hij hem vandaan moet halen. Haha, kom nou toch zeg. Wat een flauwekul.Sandro schreef:Podenji schreef:de reden waarom ik geen opvanghond heb is omdat ik mezelf niet verantwoordelijk voel voor de rotzooi die anderen achterlaten,
Ik zal je niet aanspreken over het feit dat je geen opvang hond wil. Dat is je eigen keuze en die respecteer ik.
Alleen vind het dan wel frapant dat als iemand wel kiest voor een opvang hond (of zoals jij zo mooi zegt: De shit van een ander opruimen)
je wel vind dat diegene dan ook maar moet kiezen voor een nederlandse asiel hond.en geen hond uit het buitenland moet halen.
Dus jij voelt je niet verantwoordelijk maar staat wel klaar met je mening als mensen een hond uit het buitenland nemen???? Beetje vreemde beredenering..
Nog een persoonlijke noot. Als ik de situatie en/of het verleden van een hond laat meespelen in mijn keuze, wat niet uitgesloten is, dan zie ik dat nog steeds niet als het " de shit opruimen van een ander. " Wat een ongelooflijk denigrerende manier van praten is dat zeg over een hond die je in huis haalt. Bah.

-
Charlotte*
- Zeer actief
Wat een onzin.Mark-fryslan schreef:
We hebben de mogelijkheid daartoe trouwens al weggestemd bij de laatste verkiezingen voor een nieuwe grondwet. Dus eigenlijk mogen we hier helemaal niet meer over zeuren. We hebben de kans laten lopen samen met Frankrijk en Duitsland.
Groetjes Mark
Zo goed was die grondwet nou ook weer niet voor het dierenleed.
Het stierenvechten zou al niet verboden worden ivm "cultuurgedoe"
Ik had er in iedergeval een hard hoofd in dat deze grondwet bevordelijk zou zijn voor het dierenleed in de zuiderlijke landen.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Zoie schreef:Het is geen beetje vreemde redenering, het is belachelijk pedant. Zelf geen opvanger willen, en dan aan een ander voorschrijven waar hij hem vandaan moet halen. Haha, kom nou toch zeg. Wat een flauwekul.Sandro schreef:Podenji schreef:de reden waarom ik geen opvanghond heb is omdat ik mezelf niet verantwoordelijk voel voor de rotzooi die anderen achterlaten,
je wel vind dat diegene dan ook maar moet kiezen voor een nederlandse asiel hond.en geen hond uit het buitenland moet halen.
Dus jij voelt je niet verantwoordelijk maar staat wel klaar met je mening als mensen een hond uit het buitenland nemen???? Beetje vreemde beredenering..
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Daan schreef:hoe kom je daar nou bij? Waar baseer je dat op?yamie schreef:nou en zo is het dus niet.. er zin heel wat asiels die juist hokken vrij maken ( en ja hoe dat mag je zelf invullen)Daan schreef:het spijt me dat ik maar een heel klein stukje van je tekst overneem.jacq1970 schreef:Er zijn zowiezo asiels in nederland ( best wel aardig wat zelfs) die honden van de stichtingen uit het buitenland halen om maar honden in het asiel tehebben, Jacqueline
Welke asiels zijn dat?
Of vul je dat zelf in?
Ik weet dat een jaar of 2/3 geleden een asiel in ,ik meen turkije ,zijn deuren moest sluiten.
Echt heel veel honden moesten afgemaakt worden of losgelaten, die hadden gewoon geen plek meer.
Een aantal nederlandse asiels hebben toen vrije plekken beschikbaar gesteld.
Daar is geen hond voor afgemaakt hoor.
ach..echt? omdat ze echt geen plek hadden of om dat ze die buitenlandse hondjes niet wilde
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
lees alles eens goed zou ik zeggen..Zoie schreef:Nou Wil, je kunt het niet verkeerd invullen, want je mag het zelf invullen, maar dit lees ik er ook in. Maar in bedekte termen kan je zoiets niet zeggen. Dus het is van tweeën een: of we lezen niet goed, of het is een implicite beschuldiging die minstens uitgesproken en eigenlijk dan ook hard gemaakt moet worden.Wil de hond schreef:Ik zal wel verkeerd invullen hoor, maar begrijp ik goed dat je in bedekte termen beweert dat er vrij veel asiels zijn die nederlandse honden afmaken om buitenlandse honden op te kunnen nemen?yamie schreef:nou en zo is het dus niet.. er zin heel wat asiels die juist hokken vrij maken ( en ja hoe dat mag je zelf invullen)
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nee, de grondwet was nog lang niet perfect. Maar het was een stap in de goede richting. Dat het stierenvechten er nog niet in verboden was klopt. Maar ja je kunt niet alles in een keer regelen. Dat was iets geweest voor een volgende wetswijziging misschien. Van mij had het gelijk aangepakt mogen worden maar ja wil je iets op Europees niveau regelen dan zullen ook wij wel eens een concessie moeten doen. De stap was nu al blijkbaar al te groot want de mensen wilden er niet aan.Sandro schreef:Wat een onzin.Mark-fryslan schreef:
We hebben de mogelijkheid daartoe trouwens al weggestemd bij de laatste verkiezingen voor een nieuwe grondwet. Dus eigenlijk mogen we hier helemaal niet meer over zeuren. We hebben de kans laten lopen samen met Frankrijk en Duitsland.
Groetjes Mark
Zo goed was die grondwet nou ook weer niet voor het dierenleed.
Het stierenvechten zou al niet verboden worden ivm "cultuurgedoe"
Ik had er in iedergeval een hard hoofd in dat deze grondwet bevordelijk zou zijn voor het dierenleed in de zuiderlijke landen.
Ik haalde het aan omdat de discussie ging over het aanspreken van andere landen op hun beleid. Nou als wij er al niet uit komen hier dan kun je het wel helemaal vergeten dat je met ons geouwehoer een ander land kunt overtuigen dat ze echt onze visie over moeten nemen. Dat was voor mijn een frustrerende constatering.
Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 12 okt 2005 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Oh maar daar ben ik wel in geintresseerd hoor. Vertel, ben je vrijwilliger of beheerster ergens? Regioconsultant?yamie schreef:mensen hebben geen flauw ideee wat ik of bv podenji doen voor opvang en asiel honden, men gaat er maar van uit dat wij alleen voor ons eigen ding gaan en verder niet......ik ga verder niet praten voor podenji, maar lees mijn reacties eens.....leer eens lezen mensen...en doe eens normaal
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
tjonge tjonge wat een discussie.
Er wordt maar gehamerd op gemakkelijke honden uit het buitenland
O ja en die vele dan die gedragstherapie nodig hebben hier. Het is niet allemaal rozengeur
En weer worden de mensen onder de grond geschoffeld die verantwoord fokken of een hond met stamboom hebben.
Ook ik heb een buitenlander gehad, die gedragsproblemen had. Ook ik ben afgebrand geworden omdat we die weg moesten doen. Mensen die mij niet kennen en de betreffende hond niet kennen weten wat voor slechte baas ik ben.
En ojee dat we daarna een leuk pupje met stamboom hebben gekocht kan helemaal niet. Nee we hadden een leuk buitenlandertje weer moeten nemen.
Ik ben helemaal genezen van een buitenlandse hond en nog meer van bepaalde mensen die menen dat zij de enige goede mensen zijn want zij hebben een of meerdere buitenlanders
Er wordt maar gehamerd op gemakkelijke honden uit het buitenland
En weer worden de mensen onder de grond geschoffeld die verantwoord fokken of een hond met stamboom hebben.
Ook ik heb een buitenlander gehad, die gedragsproblemen had. Ook ik ben afgebrand geworden omdat we die weg moesten doen. Mensen die mij niet kennen en de betreffende hond niet kennen weten wat voor slechte baas ik ben.
En ojee dat we daarna een leuk pupje met stamboom hebben gekocht kan helemaal niet. Nee we hadden een leuk buitenlandertje weer moeten nemen.
Ik ben helemaal genezen van een buitenlandse hond en nog meer van bepaalde mensen die menen dat zij de enige goede mensen zijn want zij hebben een of meerdere buitenlanders
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Whahaha, mijn hemel, er komt meteen een lading oud zeer omhoog hier zeg, he Jores, pffff.
Het ging in jouw geval volgens mij niet om 1 hondje, maar goed.
Maar goed, ik ben heel benieuwd naar wat de dierenbescherming nou daadwerkelijk bedoelt met haar actie tegen stichtingen die buitenlandse hondjes hier naar toe halen.
Als ze daarmee bedoelen dat ze het kaf van het koren willen gaan scheiden en die hele puinhoop aan stichtingen in kaart willen brengen en daarmee ook de onzinnigheid van een aantal stichtingen willen aantonen, mijn zegen hebben ze.
Als het puur om het ongenuanceerd tegengaan van het werk, dat de stichtingen doen gaat, dan ben ik het er niet mee eens.
In principe heb ik altijd de stelling gehad dat het niet uitmaakt waar welke hond vandaan komt (qua land dan he) want in mijn optiek horen er geen barricades te zitten tussen alle landen als het om dieren helpen gaat.
Het is alleen jammer dat Nederland en Duitsland en Zweden wel honden naar zich toe halen, maar dat de honden en katten die hier zitten niet naar het buitenland kunnen. Dus het is nogal 1 richtingsverkeer, zeg maar. Niet dat het gewenst is om honden vanuit Nederland naar Spanje te brengen. Maar puur om het principe.
Maar nogmaals, ik ben zeer benieuwd wat nou daadwerkelijk die actie van de Dierenbescherming zal gaan inhouden, want dat is me ook in deze topic wederom niet duidelijk geworden.
Maar goed, ik ben heel benieuwd naar wat de dierenbescherming nou daadwerkelijk bedoelt met haar actie tegen stichtingen die buitenlandse hondjes hier naar toe halen.
Als ze daarmee bedoelen dat ze het kaf van het koren willen gaan scheiden en die hele puinhoop aan stichtingen in kaart willen brengen en daarmee ook de onzinnigheid van een aantal stichtingen willen aantonen, mijn zegen hebben ze.
Als het puur om het ongenuanceerd tegengaan van het werk, dat de stichtingen doen gaat, dan ben ik het er niet mee eens.
In principe heb ik altijd de stelling gehad dat het niet uitmaakt waar welke hond vandaan komt (qua land dan he) want in mijn optiek horen er geen barricades te zitten tussen alle landen als het om dieren helpen gaat.
Het is alleen jammer dat Nederland en Duitsland en Zweden wel honden naar zich toe halen, maar dat de honden en katten die hier zitten niet naar het buitenland kunnen. Dus het is nogal 1 richtingsverkeer, zeg maar. Niet dat het gewenst is om honden vanuit Nederland naar Spanje te brengen. Maar puur om het principe.
Maar nogmaals, ik ben zeer benieuwd wat nou daadwerkelijk die actie van de Dierenbescherming zal gaan inhouden, want dat is me ook in deze topic wederom niet duidelijk geworden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ging om 1 hondRoelfien schreef:Whahaha, mijn hemel, er komt meteen een lading oud zeer omhoog hier zeg, he Jores, pffff.Het ging in jouw geval volgens mij niet om 1 hondje, maar goed.
En goh hoe verrassend hij staat nog steeds niet op marktplaats :N:
groetjes Annemie
-
Rob*
- Zeer actief
jores schreef:
www.speurders.nl is beter voor hondjes, die komt geloofwaardig over, marktplaats niet
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Angel-eyes schreef:jores schreef:
www.speurders.nl is beter voor hondjes, die komt geloofwaardig over, marktplaats niet![]()
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
goh en ook hier staat Lance nietAngel-eyes schreef:jores schreef:
www.speurders.nl is beter voor hondjes, die komt geloofwaardig over, marktplaats niet![]()
groetjes Annemie