Ik kwam onlangs een hele leuke blog tegen, wat naar mijn mening mooi omschrijft wat vaak 'mis' gaat in de communicatie tussen een hond en zijn eigenaar: http://www.hoezohebjeeencocker.nl/maxenzijnpuberpr.htmlWim uit Purmerend schreef:Iemand zei dat zijn tekening (licht bruine vlekken) wel erg op die van een Rottweiler lijken.
Korte update: de benchtraining gaat met wisselend succes. Vannacht heeft hij wederom tussen 4.00 en 4.30 uur zitten janken. Ook overdag is hij er moeilijker in te lokken als wij even weg moeten. waarschijnlijk moeten we gewoon volhouden, maar aan de andere kant willen we ook voorkomen dat de bench niet zo leuke plek voor hem wordt. Ondanks dat we hier al veel over gelezen hebben blijft dit nog een beetje lastig. De commando's zit en af worden veel geoefend en gaan al goed na 2 dagen. Ook op zijn naam reageert hij al beter.
Een hond probeert ons, mensen, vaak iets duidelijk te maken. Zeb doet dat op zijn manier ook, door 's nachts te janken. Hij geeft aan dat hij het nog te moeilijk vindt om een hele nacht alleen in zijn bench te liggen. En het lijkt mij dan niet verstandig om dat te negeren. Om een goede vertrouwensband op te bouwen, kun je hem op die moeilijke momenten juist wat steun bieden. Och, ik heb in de puppytijd van Jip meerdere malen midden in de nacht een tijd lang naast de bench op de grond gezeten. Soms maakte ik het mijzelf maar zo comfortabel mogelijk, met een kop thee erbij, omdat ik niet wist hoelang het zou duren. Jip mocht dan niet de bench uit en ik zei verder ook niets tegen hem: mijn aanwezigheid was voldoende. Dan was hij weer gerustgesteld. Het is ook helemaal geen gek idee om zijn bench op de slaapkamer te zetten. Bij ons kon dat niet, dus hebben we het anders opgelost. En ja, de gebroken nachten waren vreselijk, maar ik had gelukkig vier weken vakantie opgenomen. En we hebben er uiteindelijk veel profijt van gehad!
Ook voor zo'n fietskar geldt dat Zeb er misschien eerst aan moet wennen. Op de website van Hondenlot staan twee hele leuke video's met uitleg hoe je dit kunt trainen. Wel een hele leuke manier om toch met hem te kunnen fietsen. Succes!Wim uit Purmerend schreef:Ook ben ik op zoek naar een hondenfietskar. Eerst maar eens beginnen met een 2e hands om te kijken of het wat is. Ik fiets wekelijks zo'n 100 a 150 km met racefiets en mountainbike en wil graag dat hij in de toekomst stukjes mee kan rennen. Maar omdat hij nog maar 7 maanden is lijkt me dat nog wat te vroeg voor hem, dus eerst maar in een karretje achter mij. Ik zal wel een foto plaatsen als het zover is.