Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Snap echt deze discussie niet, de 1 wil een stamboompup en de andere maakt het niet uit.
Wat ik stuitend vind is dat de mensen die kiezen voor een (alleen) stamboompup zich blijkbaar tegoed voelen voor een herplaatser want kost plotseling te veel ( raar argument) :denken:
Kies wat je wil maar kom niet met domme argumenten.
Voor mijn belevenis zijn er amper nog fokkers die fokken ter verbetering van een ras maar gewoon fokken voor vermeerdering , zullen vast uitzonderingen zijn hoor maar zoek die maar eens, en iedereen die honden vermeerdert werkt mee aan het overschot aan honden in binnen en buitenland en dat asiels vollopen, de ene hond neemt namelijk de plaats in van de andere, en garantie op gezondheid heb je nooit.
Waarschijnlijk heel kort door de bocht gedacht hoor maar zwart/wit zie ik het zo.
Dat je een hond wil snap ik, wil ik namelijk ook maar die hel discussie met rare argumenten waarom je welke hond waarvandaan zou nemen.. hou er gewoon mee op, je bent niet beter, je moraal is niet beter... vraag me dan wel af waarom je dan argumenten moet gaan zitten verdedigen waarom je kiest voor een ras of herplaatser zonder boom waar dan ook vandaan.
Je hebt nergens garantie op, niet op gezondheid, niet op geluk en niet op een lang leven en dat gaat een hoge of lage prijs je niet geven, foto's gaan je dat niet geven helemaal niets gaat je dat geven.
Zolang je weg blijft bij broodfokpraktijken kan je het niet eens echt verkeerd doen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
Judith schreef:1x een dalmatiër bij een fokker die bleek half doof te zijn
:LOL: En jij maar schreeuwen ;-)
:LOL: :LOL: jij schrijft wat ik dacht :D
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Nanna schreef:
Judith schreef:1x een dalmatiër bij een fokker die bleek half doof te zijn
:LOL: En jij maar schreeuwen ;-)
Haha de meeste hebben er geen last van hoor. Pom was ook eenzijdig horend en als je t niet wist merkte je t niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Maar waarom een kruising?

Er zijn zoveel verschillende soorten rashonden.....lijkt me stug dat daar geen ras bij zit dat aan iemands wensen zal voldoen.

Ik heb zelf jaren in een asiel gewerkt en als je ziet wat daar binnen komt....te triest gewoon. De enkele rashond die er binnen kwam was ook zo weer weg....oftewel de fokker kwam hem ophalen oftewel nieuwe eigenaren dienden zich aan. De andere honden hadden bijna allemaal wel wat zowel lichamelijk of geestelijk [ gedrag] Mijn hart brak vaak bij het zien van deze zieligers.....waarom zijn ze op de wereld gezet?

Ik fok ruim 20 jaar en ben best wat lastige pupkopers tegen gekomen door de jaren heen, maar het overgrote deel is leuk en enthousiast en gewoon een genot om mee te maken. En ik vraag ook een aardige pup prijs....alhoewel ik nooit over de 1000 euro heen zal gaan. Maar heb ook echt wel eens een pupje voor minder aan mensen gegeven, omdat ze het te duur vonden maar wel ontzettend uitkeken naar een pup in hun gezin. Want daar fok ik uiteindelijk voor.

Neem zelf altijd de honden terug die door welke reden dan ook niet bij hun baasje kan blijven en zoek dan zelf naar een geschikte baas.

Maar al die kruisingen.....echt ....waarom toch?
Afbeelding

So Sweet :I:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

truusje schreef: Maar al die kruisingen.....echt ....waarom toch?
Omdat de gemiddelde rashond bizar ongezond is. Waarom zou ik 1000 euro voor een hond betalen die met 5 dood is? Doe mij dan maar zo'n buitenlands mixje. De kans dat dat een gezondere hond is, is gemiddeld genomen groter.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Machie schreef:
Omdat de gemiddelde rashond bizar ongezond is. Waarom zou ik 1000 euro voor een hond betalen die met 5 dood is? Doe mij dan maar zo'n buitenlands mixje. De kans dat dat een gezondere hond is, is gemiddeld genomen groter.
:ok:

Ik vind het sowieso net zo'n rare vraag als 'waarom een poedel?' of 'waarom een pekinees?'
Omdat iemand een bepaalde hond van een bepaald type/uiterlijk/karakter nu eenmaal leuk vindt. Ik val toevallig op schotse herdershonden. Al meer dan 35 jaar en hoef geen ander ras. Maar ik val ook op bepaalde types vullisbakkies en mijn huis en hart is groot genoeg om daar ook nog eentje van in huis te nemen.
Nou zitten dat soort mormeltjes niet of nauwelijks in Nederlandse asiels maar sterft het ervan in het buitenland. Nou, dan neem ik er dus zo één daar vandaan.
Maar waarom een kruising?

Er zijn zoveel verschillende soorten rashonden.....lijkt me stug dat daar geen ras bij zit dat aan iemands wensen zal voldoen.
Ik kan trouwens net zo goed vragen En waarom fokken rashondenfokkers zoveel nesten terwijl de asiels (hier en in het buitenland) vol zitten met honden die dringend een baasje nodig hebben. En het lijkt mij nou stug dat er geen hond bij zit die aan niemands' wensen kan voldoen.

Bottom line: hou nou eens op met het onderuit halen van de keuze van een ander.
Wil je een raspup? Gewéldig!
Wil je een asielhond? Dóen!
Wil je een buitenlandertje? Gá er voor!

Laat een ieder in z'n waarde en trek alleen gezamenlijk ten strijde tegen broodfok. Zowel binnen de georganiseerde kynologie als op marktplaats. Maar alle andere keuzes zijn prima én legitiem.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Machie schreef:
Dit is natuurlijk net zo'n flauwekul als dat elke rashond gefokt is om het ras te verbeteren. Of dat alle kruisingen gelijk maar gezond zouden zijn.
Mijn beide stamboom hondjes zijn nu 9 dus ik mag zeggen dat jou stelling onzin is. :pffff:

Iedereen moet zelf weten wat hij graag wil en waarom hij dat graag wil. Ik heb zo mijn redenen om voor een rashond te gaan. Iemand anders weer om voor een herplaatser te gaan. Ik vertik het echter om voor een boomer via marktplaats € 500,-- te betalen. Uit niet geteste ouders en dan ook nog eens 9 van de 10 keer van een broodfokker. Nee dan betaal ik met liefde € 1000,-- voor een hondje van een fokker die ik heb leren kennen als iemand die met zorg fokt.

Ik val nu eenmaal op kleine lang harige hondjes.
Afbeelding
gevni havanezers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Machie schreef:

ehhh er zijn nog genoeg rashonden die niet met 5 jaar dood neervallen en zijn ook kruisingen die dat wel doen
en hier is de prijs voor een pup 750 euro en ook nog eens een ras dat niet standaard met of voor de 5 dood neervalt, helaas wel wat pech gevallen gehad, maar zelden iets erfelijks
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Bij rashonden wordt de genetische variatie laag gehouden zodat er een uniform uiterlijk en karakter ontstaan. Ik houd niet van een uniform uiterlijk of karakter tussen honden en de gezondheid van honden is zeker niet gebaat bij een smalle genetische basis. Dat is natuurlijk even heel kort door de bocht, hoor, maar ik vind het daarom veel logischer om een kruising te nemen dan een rashond. Ik hoef ook geen pup of speciaal voor mij gefokte hond dus ik heb ruime keuze uit heel veel soorten en maten en karakters tussen de herplaatsers op deze aardbol.

Ik zou wel willen dat er veel meer verantwoordelijke, fijne fokkers aan kruisingen en outcrosses deden. Wel testen, stambomen bijhouden, correct op laten groeien en de hele santenkraam maar dan zonder die gesloten stamboeken en inteelt. En natuurlijk wel op een bepaald type maar niet meer dat gezeur over precieze kleuren en oorstanden en schofthoogtes en dat soort onzin.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

crutz schreef:
Machie schreef:

ehhh er zijn nog genoeg rashonden die niet met 5 jaar dood neervallen en zijn ook kruisingen die dat wel doen
en hier is de prijs voor een pup 750 euro en ook nog eens een ras dat niet standaard met of voor de 5 dood neervalt, helaas wel wat pech gevallen gehad, maar zelden iets erfelijks
Dat weet ik wel ;)
Ik heb zelf 2 rashonden thuis :D
1 kruising en 1 buitenlandertje.

Dat kan ook gewoon he, ik heb alles en ben met alles enorm gelukkig. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Maar waarom worden er dan zoveel kruisingen gefokt? Wat is daar de meerwaarde van dan? En waarom zitten de asiels zo vol juist met deze kruisingen?

En ja ik ben zeker voor het opengooien van de stamboeken......

En ik kijk helemaal niet neer op kruisingen....ik kijk hier niet met de sentimentele bril op, maar puur wat kunnen we doen om het aantal sneuerds in de asiels te verminderen.
Afbeelding

Machie
Zeer actief

truusje schreef:Maar waarom worden er dan zoveel kruisingen gefokt? Wat is daar de meerwaarde van dan? En waarom zitten de asiels zo vol juist met deze kruisingen?

En ik kijk helemaal niet neer op kruisingen....ik kijk hier niet met de sentimentele bril op, maar puur wat kunnen we doen om het aantal sneuerds in de asiels te verminderen.
Dat zijn SPA's of jack hussels. Er zijn zooo vreselijk veel meer kruisingen dan alleen die 2 types.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Machie schreef:
truusje schreef:Maar waarom worden er dan zoveel kruisingen gefokt? Wat is daar de meerwaarde van dan? En waarom zitten de asiels zo vol juist met deze kruisingen?

Dat zijn SPA's of jack hussels. Er zijn zooo vreselijk veel meer kruisingen dan alleen die 2 types.
En pittige herders in logische en onlogische combinaties.

De boomertjes en ander vriendelijk grut is meestal zo herplaatst. Hoe lang zit de gemiddelde doodle in het asiel? (die komt er niet, je krijgt er nog dik 300 euro voor op marktplaats als hij niet te verknipt is)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Machie schreef:

Inderdaad heel veel anders zie ik niet zo vaak en anders zijn ze best snel weg vooral de kleinere rassen
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Domor schreef:De boomertjes en ander vriendelijk grut is meestal zo herplaatst. Hoe lang zit de gemiddelde doodle in het asiel? (die komt er niet, je krijgt er nog dik 300 euro voor op marktplaats als hij niet te verknipt is)
Dit zie je ook veel. Waarom afstandsgeld bij een asiel betalen terwijl je 200 euro voor je tweedehandsje kan vangen op Marktplaats? Daardoor zitten er tegenwoordig relatief veel probleemhonden in het asiel en weinig makkelijke honden.

Overigens vind ik dat er ook best veel rashonden en lookalikes in het asiel zitten. Ik denk dat het grote gros aan asielhonden van waardeloze fokkers komt, zowel rashond als rasloos. Een goede fokker zal er alles aan doen om te voorkomen dat zijn pups in het asiel komen, of hij nou rashonden of bastaarden fokt. En laten de fokkers van bastaarden nou juist weer bovengemiddeld laks zijn ('even een leuk nestje fokken met onze twee honden'). Circeltje rond. Heeft niets met de genen van de hond zelf te maken.

Om de een of andere reden heerst het idee dat verantwoordelijk fokken bijna alleen met raszuivere stamboomhonden kan. Ik vind dat vreemd en geloof dus eigenlijk in het tegendeel, maar rasloos verantwoordelijk fokken gebeurt maar heel beperkt.

Zo'n behaarde Peruanenkruising zou bijvoorbeeld echt wat voor mij zijn (ware het niet dat ik tweedehandsjes ook helemaal prima vind).
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.....waarom worden er dan zoveel kruisingen gefokt? Waarom wil iemand een kruising fokken?
Waarom zitten de asiels vol met kruisingen iplv honden met stambomen?

Ik begrijp ten volle dat iemand op een kruising kan vallen, maar als die er niet meer zouden zijn [ in zulke grote aantallen dan] zouden mensen dan vaker kiezen voor een stamboomhond, omdat ze nu eenmaal graag een hond willen?
Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Zelf ben ik van mening dat juist door het vele testen en DNA bepalen het de stamboomhond niet ten goede komt....

Vroeger bij de grote kennels ging er natuurlijk regelmatig wat mis.....teef die door 2 reuen werd gedekt of pups die ondergeschoven werden. Nu weet men bijna alles van een hond en daarbij zijn er te weinig nog echt grote kennels naar mijn mening.
Afbeelding

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

truusje schreef:Zelf ben ik van mening dat juist door het vele testen en DNA bepalen het de stamboomhond niet ten goede komt....

Vroeger bij de grote kennels ging er natuurlijk regelmatig wat mis.....teef die door 2 reuen werd gedekt of pups die ondergeschoven werden. Nu weet men bijna alles van een hond en daarbij zijn er te weinig nog echt grote kennels naar mijn mening.
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? Kruisingen voegen niks toe, maar (ongeplande) nesten van een grote fokker zijn een pre? :denken: Ja uit het een volgt alsnog een rashond, maar in feite is er toch geen verschil?
Lothian
Zeer actief

Naar mijn idee ging mijn post juist in op die vragen; er zijn zoveel kruisingen omdat heel veel mensen maar wat raak fokken en er zitten zo weinig stamboomhonden in het asiel omdat verantwoordelijke fokkers dat wel proberen te voorkomen (en zorgvuldiger zijn bij de keuze aan wie ze hun hond meegeven).

Ik denk dat er met testen niks mis is. Vroeger moest je intelen om recessieve erfelijke kwalen boven water te krijgen en tegenwoordig kan je op steeds meer dingen testen. Zou een hoop dierenleed kunnen schelen.

Helaas gaan mensen overselecteren en willen ze niet meer fokken met dragers terwijl het ras de nek om wordt gedraaid door veel ergere, niet te testen afwijkingen. Er worden dus dieren uitgesloten omdat ze ergens drager van zijn terwijl die dieren prima hadden kunnen bijdragen aan minder versmalling van de genetische diversiteit. En dezelfde dieren blijven maar gebruikt worden omdat ze uitmuntend uit de tests kwamen, terwijl het inteeltcoëfficient maar blijft oplopen.

Als er geen kruisingen meer waren zou ik best een rashond willen hoor, die komt er sowieso ongetwijfeld ooit wel, maar ik zou me wel afvragen waar we met z'n allen in godsnaam mee bezig zijn.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Kan me ook niet indenken dat er geen kruising meer zal bestaan die waren er altijd al volgens mij komen veel nu rashonden ook door ze ooit gekruist zijn toch of zie ik ze vliegen
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

truusje schreef:Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.....waarom worden er dan zoveel kruisingen gefokt? Waarom wil iemand een kruising fokken?
In asiels zitten vooral veel honden die bij bepaalde groepen mensen veel gehouden worden, en dat is nu net ook de groep die over het algemeen weinig geld aan hun hond willen uitgeven, niet al te verantwoordelijk met hun honden omgaan, testen onzin vinden en een nestje van de reu van de buren wel leuk vinden.

Er worden ook doelbewust kruisingen gefokt omdat mensen vinden dat er meer is dan rashonden, omdat ze meer genetische diversiteit in hun pups willen omdat dit een beter immuunsysteem geeft (werkelijk: homozygositeit zorgt voor minder mogelijke combinaties voor het immuunsysteem), omdat ze minder extreme karakters willen of minder extreme bouw maar toch van één of van beide rassen verzot zijn waarmee ze kruisen.

Om een voorbeeld van mijzelf te nemen:
Noa heeft een geweldig karakter en een prachtige bouw, maar is wel te extreem qua karakter en een te smalle onderkaak. Bij poedels zie je meer te extreme karakters, zeker bij de middenslagjes en de kleurgefokte honden. Ook een niet zo denderend gebit en gevoeligheid van dystichiasis komt veel voor (Ninthe had lichte dystichiasis). Als ik er een nest mee fok, dan zal er dus geen poedel op komen. Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik haar zwakke punten versterk en die kans is reëel omdat in deze maat een hoop poedels deze zwakke punten hebben of nestgenoten of voorouders hebben die zo zijn. Maar gekruist met bijvoorbeeld een puli zouden er waarschijnlijk hele gave honden van komen die net wat gematigder in alles zijn, maar toch ook een hoop goede punten behouden. Toch hoef ik geen volle puli, want die past dan weer net niet bij me (minder dan een poedel in ieder geval).
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

truusje schreef:Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.....waarom worden er dan zoveel kruisingen gefokt? Waarom wil iemand een kruising fokken?

Ik begrijp ten volle dat iemand op een kruising kan vallen, maar als die er niet meer zouden zijn [ in zulke grote aantallen dan] zouden mensen dan vaker kiezen voor een stamboomhond, omdat ze nu eenmaal graag een hond willen?

Het werd al gezegd, maar dan nog maar eens: heel veel kruisingen worden door Mien-op-de-hoek gedaan om het nieuwe bankstel te fourneren. Of de vakantie in Costa del Sol.
Die nesten zijn kruisingen van Fikkie-van-Mien en Bello-op-de-hoek. Overigens, dat wordt al tientallen jaren zo gedaan alleen wordt er nu een leuke zakcent aan verdiend vanwege de commotie rondom de rashondenfokkerij. Genoeg mensen die er van uit gaan dat dergelijke nesten 'veul gezonder' zijn.
Wat overigens helemaal niet hoeft want als Fikkie en Bello inteeltproducten zijn, zal er niet veel soeps uit komen.
Wat betreft de 'toevloed' aan buitenlandse honden (wat helemaal niet zo is want het gaat jaarlijks om enkele duizenden honden die via stichtingen worden bemiddeld tegen de kleine 200.000 honden die jaarlijks in Nederland worden verhandeld): dat zijn veelal zwerfhonden.
Die worden óf zwanger van de straat geplukt en/of zwanger op straat gedonderd. Castrereren doen ze niet in die landen, dus heel veel teefjes zijn zowat permanent zwanger. Maar goed, de puppensterfte is uiteraard ook heel groot gezien de risico's van parvo, hondenziekte, verkeer en mensen die het lollig vinden om honden om zeep te helpen.
De aanwas van nieuwe honden is daarom in die landen ook erg hoog. Al doen veel stichtingen veel goeds in de vorm van grootschalige castratieprojecten (waar dierenartsen in opleiding vaak aan meewerken).

De Nederlandse asiels zitten helemaal niet 'vol'. Een gemiddeld Nederlands asiel heeft gemiddeld tussen de 8-12 honden. Waarvan de meesten klapkaken, herders of jack husselachtige honden zijn. Of kruisingen daarvan.
De meesten zo rond een jaar of anderhalf jaar. Hevig puberend dus en volledig verpest.
Nou, dank je lekker. Dat soort honden hoef ik alvast niet. Dat is pas echt de ellende van een ander waar je zo ongeveer de kwaliteit van Cesar Milan moet hebben om er mee om te kunnen gaan.
En aan broodfokkerij doe ik niet.

Kom je bij de rashondenfokkerij. Leuk hoor. Ik gun iedereen een leuke gezonde rashond. Mits ze die willen.
Ik wil bijvoorbeeld geen pup. Ik hou niet van pups en ik heb geen tijd om een pup op te voeden. Ik wil wel een volwassen herplaatser. Van het ras van mijn keuze. En daar zijn er niet zo veel van. En ik wens niet de hoofdprijs te betalen voor een herplaatser (en ja, er zijn figuren die voor een herplaatscollie 500-700 euro vragen terwijl een colliepup voor 900 euro gaat :piew: ).
De groeten. Dan kun je die hond steken daar waar de zon niet schijnt.

En een kruising is óók leuk. En blaft hetzelfde als een rashond. En kan er zelfs heel veel op lijken. En een rashond is ook ontstaan uit kruisingen. Plus het feit dat je bij dat adellijke blauwe bloed van een kruising krijg je gelijk gratis en voor niks een heleboel erfelijke defecten mee. Zowel qua gezondheid als qua gedrag.
Dus leg je een heleboel geld neer voor een gezondheidstechnisch mormel terwijl ik voor een derde van het geld een lollige kruising kan krijgen. Die niet uit de broodfok komt en waar ik geen fokker van sponsor die alleen maar ronkende teksten op de website kan pleuren in de trant van 'verbetering van het ras' en verder amper iets weet van genetica en gezondheid en alleen maar gaat voor weer een lintje op een show (de goeden niet te na gesproken).
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:En ik wens niet de hoofdprijs te betalen voor een herplaatser (en ja, er zijn figuren die voor een herplaatscollie 500-700 euro vragen terwijl een colliepup voor 900 euro gaat :piew: ).
echt waar, dat snap ik nooit, waarom geld vragen voor een herplaatsen?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Geld vragen voor een herplaatser biedt enige garantie voor een serieuze baas, zo leerden we vroeger bij DB.
Gratis dieren komen nogal eens in de verkeerde handen terecht, in het beste geval de handel, in het slechtste geval de vivisectie.

Voor Jorla betaalde ik relatief veel, 400 euro. Maar ze was dan wel op kosten van de fokker gesteriliseerd. Voor Duty betaalde ik 100 gulden. Murdog 275,00 euro aan het asiel,kreeg ik de stamboom ook netjes meeen werd hij mijn eigendom.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Domor schreef:
Machie schreef:

En pittige herders in logische en onlogische combinaties.

De boomertjes en ander vriendelijk grut is meestal zo herplaatst. Hoe lang zit de gemiddelde doodle in het asiel? (die komt er niet, je krijgt er nog dik 300 euro voor op marktplaats als hij niet te verknipt is)
Ieder ras komt wel een keer in het asiel net als een doodle of wat voor xsing of multirasbastaardxsing dan ook. Net als al diezelfde soort honden ook op MP staan of vroeger in de telegraaf.
Je kunt niet 1 reden of 1 bepaalde hond of eigenaar voorop zetten als het probleem , daar zitten veelmeer nuances in.

En wat is er mis met een leuke xsing.? En wat voor meerwaarde heeft een echte rashond dan op een xsing.?
Die meerwaarde heeft een hond toch in het gezin waar die zit en het een leuke huishond is of goed in de africhting , vliegende ballen sport ,hindernisjes lopen of voor de jacht .

Heb pas een heel leuke xsing poedel x aussie terug genomen voor het zelfde bedrag als hij is weggegaan als pup. Kan nog niet ontdekken waar hijminder in is als mijn anderen honden met stamboom . En ook niet minder dan mijn NEK poedel zonder stamboom.
Leuk beest , lief ,rustig met de goede hondentaal , vrij van ED/HD , MDR 1 vrij.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

crutz schreef:
lieke schreef:En ik wens niet de hoofdprijs te betalen voor een herplaatser (en ja, er zijn figuren die voor een herplaatscollie 500-700 euro vragen terwijl een colliepup voor 900 euro gaat :piew: ).
echt waar, dat snap ik nooit, waarom geld vragen voor een herplaatsen?
Ik ben maand geleden bij een teckel reu van 2 jaar gaan kijken. 600 euro :piew:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

kooi schreef:Geld vragen voor een herplaatser biedt enige garantie voor een serieuze baas, zo leerden we vroeger bij DB.
Gratis dieren komen nogal eens in de verkeerde handen terecht, in het beste geval de handel, in het slechtste geval de vivisectie.

Voor Jorla betaalde ik relatief veel, 400 euro. Maar ze was dan wel op kosten van de fokker gesteriliseerd. Voor Duty betaalde ik 100 gulden. Murdog 275,00 euro aan het asiel,kreeg ik de stamboom ook netjes meeen werd hij mijn eigendom.

je hond niet aan de eerste de beste meegeven werkt ook hoor, daar hoef je echt geen geld voor te vragen.
Een teef die hier geplaatst wordt wordt ook voor plaatsing op mijn kosten gesteriliseerd, maar dan nog zijn ze kosteloos voor de persoon die ze een goed huis wil bieden. Wel gaan ze niet met de eerste de beste mee
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

crutz schreef:
kooi schreef:Geld vragen voor een herplaatser biedt enige garantie voor een serieuze baas, zo leerden we vroeger bij DB.

je hond niet aan de eerste de beste meegeven werkt ook hoor, daar hoef je echt geen geld voor te vragen.
Een teef die hier geplaatst wordt wordt ook voor plaatsing op mijn kosten gesteriliseerd, maar dan nog zijn ze kosteloos voor de persoon die ze een goed huis wil bieden. Wel gaan ze niet met de eerste de beste mee
Natuurlijk...
Ik heb Murdog herplaatst via de rasvereniging.
Daar heb ik ook niets voor gevraagd, behalve een gouden leventje voor hem en dat heeft hij.
400,00 voor een herplaatsberner vond ik ook veel, maar ik heb het betaald omdat ik haar graag wilde, dus ja. Tien jaar bij me geweest en iedere euro waard, ook die paar duizend d.a.-kosten later.

Maar je kunt je lelijk vergissen in mensen hoor.

Zus herplaatste eens een toy-poedeltje en werd toen gebeld door een heel vriendelijk echtpaar dat het hondje weer werd aangeboden, maar nu voor een fors bedrag. We zijn dat hondje gaan ophalen en hebben haar herplaatst bij deze mensen. En die boden haar even later ook weer te koop aan hè, gegroomd en wel...weer geprobeerd haar terug te halen, maar deze mensen waren veel gehaaider, kansloos dus.

Sommige mensen kunnen zich heel overtuigend voordoen als dierenliefhebber. En dat zijn toch meestal niet degenen die af komen op dieren waarvoor wel een bepaald bedrag gevraagd wordt.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

kooi schreef:
crutz schreef:

Natuurlijk...
Ik heb Murdog herplaatst via de rasvereniging.
Daar heb ik ook niets voor gevraagd, behalve een gouden leventje voor hem en dat heeft hij.
400,00 voor een herplaatsberner vond ik ook veel, maar ik heb het betaald omdat ik haar graag wilde, dus ja. Tien jaar bij me geweest en iedere euro waard, ook die paar duizend d.a.-kosten later.

Maar je kunt je lelijk vergissen in mensen hoor.

Zus herplaatste eens een toy-poedeltje en werd toen gebeld door een heel vriendelijk echtpaar dat het hondje weer werd aangeboden, maar nu voor een fors bedrag. We zijn dat hondje gaan ophalen en hebben haar herplaatst bij deze mensen. En die boden haar even later ook weer te koop aan hè, gegroomd en wel...weer geprobeerd haar terug te halen, maar deze mensen waren veel gehaaider, kansloos dus.

Sommige mensen kunnen zich heel overtuigend voordoen als dierenliefhebber. En dat zijn toch meestal niet degenen die af komen op dieren waarvoor wel een bepaald bedrag gevraagd wordt.

die mensen betalen die paar honderd euro ook wel als het komen en ophalen is. Hier is nog geen 1 herplaatsen direct bij het eerste bezoek vertrokken. Eerst kennismaken, thuis nadenken, evt nog een bezoek en ik heb de meeste thuis gebracht. Daar zitten de mensen niet op te wachten, dan halen ze liever een makkelijke herplaatsen die zo mee mag maar waar een klein bedrag voor betaald moet worden
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: Als ik alleen nog maar in een Multipla mag rijden wil ik alsnog een auto ja.

Wat is er mis met het fokken van sociale gezinshonden zonder rare neef/nicht gedoetjes en extreme eigenschappen?
Ik zou graag meer leuke, doordachte kruisingen zien.
Sowieso zie ik veel liever een type dan een ras, zoals bij de tamaskan. En heb ik niets met uniformiteit.

Verder moet je niet fokken wat je niet met fatsoen kwijt kunt. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod.
Voor bepaalde karakters is de doelgroep (heel) klein, of dat karakter nu met of zonder stamboom komt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”