Zo is dat.Tara schreef:Ik quote nu jou even voor het gemak, maar jij bent al de tweede die iets zegt over 'in gesprek gaan met'.Mojuan schreef: Probeer iemand gewoon netjes uit te leggen waarom zoiets ongepast is en wat dit met mensen doet.
Je zult verbaasd staan hoe vaak zo iemand dan prima z'n best zal doen om te begrijpen wat je wilt zeggen.
Er zíjn reacties op gekomen, dus er is wel zeker geprobeerd duidelijk te maken dat die opmerkingen ongepast en onacceptabel waren.
Als iemand er dan toch voor kiest om het te negeren en door blijft gaan, dan ben je echt niks anders dan rot en vals wat mij betreft.
De uitdrukking "over de doden niets dan goeds" betekent niet dat je overledenen moet gaan ophemelen, maar je zegt iets goeds, of anders gewoon niets. Je hóeft namelijk niet altijd alles te zeggen. En natrappen tegen iemand die eindelijk haar rust gevonden heeft doe je gewoon niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even vertellen over mijn honden
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Even vertellen over mijn honden

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou nee hoor, dan zou ik heel anders overkomenNanna schreef:Alles staat of valt natuurlijk ook met de opvoeding die je hebt genoten.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja ik had het van anderen idd al begrepen. En aangegeven dat ik het erg jammer vind dat TS hier niets van heeft willen leren.Tara schreef:Ik quote nu jou even voor het gemak, maar jij bent al de tweede die iets zegt over 'in gesprek gaan met'.Mojuan schreef: Probeer iemand gewoon netjes uit te leggen waarom zoiets ongepast is en wat dit met mensen doet.
Je zult verbaasd staan hoe vaak zo iemand dan prima z'n best zal doen om te begrijpen wat je wilt zeggen.
Er zíjn reacties op gekomen, dus er is wel zeker geprobeerd duidelijk te maken dat die opmerkingen ongepast en onacceptabel waren.
Als iemand er dan toch voor kiest om het te negeren en door blijft gaan, dan ben je echt niks anders dan rot en vals wat mij betreft.
De uitdrukking "over de doden niets dan goeds" betekent niet dat je overledenen moet gaan ophemelen, maar je zegt iets goeds, of anders gewoon niets. Je hóeft namelijk niet altijd alles te zeggen. En natrappen tegen iemand die eindelijk haar rust gevonden heeft doe je gewoon niet.
Helaas zijn er ook deze uitzonderingen
Ik ben het met je eens dat het respectloos is.
Toch sta ik nog steeds achter mijn standpunt, en vind ik vaak (niet altijd) dat er op dit forum iets te snel hard wordt gereageerd met veel verwijten en veroordelingen.
En vaak zonder dat het eerst op een vriendelijke, nette manier is geprobeerd iemand duidelijk te maken.
Dit specifieke geval dan even buiten beschouwing gelaten.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lieten jouw ouders je ook ranzige foto's zien en mocht je in de bosjes pissen.?Nanna schreef:Alles staat of valt natuurlijk ook met de opvoeding die je hebt genoten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gollum
- Zeer actief
En namen ze ook stiekem foto's van blote piemels?bouvierpoedel schreef:Lieten jouw ouders je ook ranzige foto's zien en mocht je in de bosjes pissen.?Nanna schreef:Alles staat of valt natuurlijk ook met de opvoeding die je hebt genoten.
-
Mojuan
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Lieten jouw ouders je ook ranzige foto's zien en mocht je in de bosjes pissen.?Nanna schreef:Alles staat of valt natuurlijk ook met de opvoeding die je hebt genoten.

-
Mojuan
- Zeer actief
Nanna schreef:Mijn ouders waren trouwens ferventer bosjespissers dan ik zelf ben
Ach, toch zegt opvoeding lang niet alles hoor.
Ik mocht als kind ook buiten pissen, nou sorry, maar dat doe ik niet meer, en als ik oppas op kinderen mogen die dat ook niet.
Mijn normen en waarden heb ik toch echt zélf ontwikkeld, niet mijn ouders.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kind wat een taalgebruik weer.Nanna schreef:Vrees niet, ik pis ook niet midden in de Hema hoorMojuan schreef:Nanna schreef:Mijn ouders waren trouwens ferventer bosjespissers dan ik zelf ben
Ach, toch zegt opvoeding lang niet alles hoor.
Ik mocht als kind ook buiten pissen, nou sorry, maar dat doe ik niet meer, en als ik oppas op kinderen mogen die dat ook niet.
Mijn normen en waarden heb ik toch echt zélf ontwikkeld, niet mijn ouders.
Maar als ik een paar uur door de bossen dwaal dan zoek ik toch écht weleens een plekje in het Gebusch op om God's water even over God's akkeren te laten lopen![]()
Om mijn Tena nou vol te zeiken, daar heb ik ook niet zo'n trek in. En de reeën pissen daar ook en ik zie niet dat ik minder zou zijn dan een ree

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hinderd niets, hebben sexpartners ook altijd dat ze andere namen schreeuwen ipv die van mij.Mojuan schreef:bouvierpoedel schreef:Lieten jouw ouders je ook ranzige foto's zien en mocht je in de bosjes pissen.?Nanna schreef:Alles staat of valt natuurlijk ook met de opvoeding die je hebt genoten.
Heerlijk altijd die humor van jou Kees! (of was het nou Cees?) oh sorry... echt dit blijf ik vergeten

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zo zie je maar weer dat opvoeding ook niet alles zegt.Nanna schreef:Bek houwe, karkasbouvierpoedel schreef: Kind wat een taalgebruik weer.

- Gollum
- Zeer actief
Daarom noem ik ze altijd maar gewoon schatje, kun je je niet vergissenbouvierpoedel schreef:Hinderd niets, hebben sexpartners ook altijd dat ze andere namen schreeuwen ipv die van mij.Mojuan schreef:bouvierpoedel schreef:Lieten jouw ouders je ook ranzige foto's zien en mocht je in de bosjes pissen.?Nanna schreef:Alles staat of valt natuurlijk ook met de opvoeding die je hebt genoten.
Heerlijk altijd die humor van jou Kees! (of was het nou Cees?) oh sorry... echt dit blijf ik vergeten
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Een bekende wereldburger word er ook nog wel eens bijgehaald, Oh god ik kom. 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ach TS heeft 1 advies dat in het verleden gegeven is wel ter harte genomen. Ipv te gaan zeiken in andermans topic een eigen topic te openen. Dat valt dan wel weer te waarderen aan haar 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hij is overal , ook in jouw hartje.Tara schreef:Dat is geen wereldburger, die woont in de hemel.bouvierpoedel schreef:Een bekende wereldburger word er ook nog wel eens bijgehaald, Oh god ik kom.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gewoon dominant teven gedrag vanuit piemelnijd.Nanna schreef:Preciés. Ik zie niet waarom die kerels maar overal, gepast of ongepast, die stinkslurf van ze tevoorschijn mogen halen om te pissen maar ik mijn blaas moet laten vollopen tot ik bijkans barst. Daggutnie.Inge O schreef:Nanna schreef:Vrees niet, ik pis ook niet midden in de Hema hoorgelukkig.
ik ben ook een bospisser hoor, en een struikjespisser en een greppeltjespisser en een waarikmeookmaarkanverstoppen-pisser.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik heb het laatst voor het eerst in veertig jaar gedaan. In het verlengde van een keurig straatje in Wassenaar. Ik was panisch op zoek naar struiken, was van de grote weg afgereden met dat doel, en gelukkig eindigde dat straatje in een onverlicht karrespoor. Godskolere, zo heerlijk heb ik in geen jaren geplast als toen in het donker achter mijn otootje, er kwam geen eind aanNanna schreef:Preciés. Ik zie niet waarom die kerels maar overal, gepast of ongepast, die stinkslurf van ze tevoorschijn mogen halen om te pissen maar ik mijn blaas moet laten vollopen tot ik bijkans barst. Daggutnie.Inge O schreef:Nanna schreef:Vrees niet, ik pis ook niet midden in de Hema hoorgelukkig.
ik ben ook een bospisser hoor, en een struikjespisser en een greppeltjespisser en een waarikmeookmaarkanverstoppen-pisser.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nanna schreef:tekkel schreef: Godskolere, zo heerlijk heb ik in geen jaren geplast als toen in het donker achter mijn otootje, er kwam geen eind aan![]()
Dat heb ik ooit gehad op een Franse parkeerplaats. Het was er erg rustig en dat kwam goed uit want ik moest pissen als een ponnie.![]()
Dus ik zijg neer achter de geopende voordeur en manlief haalde ondertussen wat broodjes uit de boodschappentas in de kofferbak. Moest ie nog als een haas die tas optillen want de zeik stroomde er in rap tempo op af.
Stond een eer snacht achter een auto te pissen toen ik uit de kroeg kwam. Gaat in ene de voorportier open en stapt er een hele grote brede kerel uit die heel boos vroeg hé sta je nu gvd tegen mijn wagen aan te pissen.
Vriendin dacht ook in een groenstrook veilig haar broek op de knieén te stropen om te pissen , hoord ze in ene gelach en geschreeuw achter zich. Bleek er een fietspad acchter de bosjes te lopen en schoolkinderen tegen haar dikke witte kont aan keken.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat hadden wij een jaar of wat geleden in Oostenrijk, gingen we met een groep mensen en honden ergens wandelen waarbij we kennelijk achterlangs een groep rotsklimmers langsliepen waarvan een meisje voor haar idee veilig door een groot rotsblok afgeschermd zat te piesen... Toen ze klaar was ging de broek weer omhoog en draaide ze zich om, om niet te weten hoe snel ze met een rooie kop weg moest van die groep mensen en honden die daar overduidelijk al even stilstonden...bouvierpoedel schreef: Vriendin dacht ook in een groenstrook veilig haar broek op de knieén te stropen om te pissen , hoord ze in ene gelach en geschreeuw achter zich. Bleek er een fietspad acchter de bosjes te lopen en schoolkinderen tegen haar dikke witte kont aan keken.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik kwam er laatst te paard in het bos een tegen, een mevrouw die midden op het wandel/ruiterpad, naast een fietspad, in een druk deel van het bos ging zitten hurken. Zorro was ook mee en die wou wel even kennismaken. Ik heb paardje in een draf gezet en ben al Zorro roepend langsgevlogen, haha.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
hier ook een natuurpieser. als ik moet dan moet ik en dan zet ik mij ook neder in een bosje en dan het liefst waar geen brandnetels zitten
ellen
ellen
-
Angelique.
Tara schreef:De uitdrukking "over de doden niets dan goeds" betekent niet dat je overledenen moet gaan ophemelen, maar je zegt iets goeds, of anders gewoon niets. Je hóeft namelijk niet altijd alles te zeggen. En natrappen tegen iemand die eindelijk haar rust gevonden heeft doe je gewoon niet.
-
Manu
Lothian schreef:Ik kwam er laatst te paard in het bos een tegen, een mevrouw die midden op het wandel/ruiterpad, naast een fietspad, in een druk deel van het bos ging zitten hurken. Zorro was ook mee en die wou wel even kennismaken. Ik heb paardje in een draf gezet en ben al Zorro roepend langsgevlogen, haha.
Ik moest te paard juist een keer. Was 's ochtends half 7 en had al anderhalf uur gereden, lekker alleen een dauwtraprit 's zomers.
Dus ik teugels in 1 hand en broek naar beneden geduwd, zitten en springen er drie reeën het pad op. Paard met 4 benen de lucht in en sleurt me zo op mijn gezicht het pad over
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
NicoBorderNanna schreef:Nou, ik ben ook een doorgewinterde pro, maar een enkele keer komt er toch net die verdwaasd kijkende mountainbiker langssjezenInge O schreef:
het is een kunst, onbespied pissen - ik beheers ze in ieder geval door veelvuldig oefenen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
ach, aan de andere kant, hoe erg is dat? Als je moet dan moet je. Vorig jaar in Duitsland kwamen wij met een auto vol aangereden op een parkeerplaats, zat er een dame te piesen. Toen ze klaar was maakte ze lachend een buiging naar ons... klasse toch?bouvierpoedel schreef:
Stond een eer snacht achter een auto te pissen toen ik uit de kroeg kwam. Gaat in ene de voorportier open en stapt er een hele grote brede kerel uit die heel boos vroeg hé sta je nu gvd tegen mijn wagen aan te pissen.![]()
Wist niet hoe snel ik mijn afgeknepen lulletje in mijn broek moest hengelen.
Vriendin dacht ook in een groenstrook veilig haar broek op de knieén te stropen om te pissen , hoord ze in ene gelach en geschreeuw achter zich. Bleek er een fietspad acchter de bosjes te lopen en schoolkinderen tegen haar dikke witte kont aan keken.
Ik vind het alleen erg lastig als je geen w.c. papier mee hebt. Daarom op lange wandelingen met de hondjes altijd een stapeltje mee...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Op mijn werk hebben ze veel stukken bos, waar soms ook mensen gaan zitten plassen of zelfs poepen. Terwijl we voldoende toiletten hebben. Hoe gênant is het om aan een volwassen vrouw te moeten vragen of ze voortaan de toiletten willen bezoeken
Of compleet onschuldig op ze in te lopen
Dat je dat in een normaal bos doet is één, maar in het bos van een dierentuin waar wel gewoon dienstpaden en zo lopen.. Nee.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik had paar jaar terug 2 logeerhonden en ging een lang weekend naar NoordHolland met dus drie honden. Overdag lange wandeling en ja hoor, ik moest plassen. Drie honden op een terrasje aan een stoel even koppelen vond ik geen idee, dan maar wild plassen.
Sam vond dat raar, dus die ging er met de snuffer bovenop.De logeerhonden dachten; Als Sam zo belangstellend is, is het vast lekker. Dus ik moest drie honden van mij weg zien te houden, terwijl ik aan het plassen was, door de hurken stond en ook niet al te hard kon roepen van 'weg, foei', want dan hadden de omstanders door dat ik daar zat te plassen.
Afijn, ik raakte mijn plas wel kwijt, maar fijn was het niet.
Sam vond dat raar, dus die ging er met de snuffer bovenop.De logeerhonden dachten; Als Sam zo belangstellend is, is het vast lekker. Dus ik moest drie honden van mij weg zien te houden, terwijl ik aan het plassen was, door de hurken stond en ook niet al te hard kon roepen van 'weg, foei', want dan hadden de omstanders door dat ik daar zat te plassen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Tranen lopen over mijn wangen.Hilly45 schreef:Ik had paar jaar terug 2 logeerhonden en ging een lang weekend naar NoordHolland met dus drie honden. Overdag lange wandeling en ja hoor, ik moest plassen. Drie honden op een terrasje aan een stoel even koppelen vond ik geen idee, dan maar wild plassen.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ohhh, dat is ook erg!Manu schreef:Lothian schreef:Ik kwam er laatst te paard in het bos een tegen, een mevrouw die midden op het wandel/ruiterpad, naast een fietspad, in een druk deel van het bos ging zitten hurken. Zorro was ook mee en die wou wel even kennismaken. Ik heb paardje in een draf gezet en ben al Zorro roepend langsgevlogen, haha.
Ik moest te paard juist een keer. Was 's ochtends half 7 en had al anderhalf uur gereden, lekker alleen een dauwtraprit 's zomers.
Dus ik teugels in 1 hand en broek naar beneden geduwd, zitten en springen er drie reeën het pad op. Paard met 4 benen de lucht in en sleurt me zo op mijn gezicht het pad overBroek onder de pies en moest nog 1,5 uur terug rijden in het openbaar... Gelukkig scheen de zon dus was mijn grijze rijbroek snel droog
Eigenaresse van mijn vorige bijrijdpaardje is wel eens een wippend stelletje op de hei tegengekomen. Probleem was alleen dat paardlief bevroor van schrik en niet meer in beweging te krijgen was. Ik zie het helemaal voor me, paard aan het snuiven, ruiter aan het drijven, en dat stelletje maar proberen zich onzichtbaar te maken tussen de heideplantjes
Hilde, wat genant zeg! Je zou toch hopen dat er een keer een aap zich mee komt bemoeien
-
beatje
Ik had dat laatst ook met mijn paard.Ik rijd rustig door het recreatie gebied met paardlief,ligt er een vent naakt te zonnen.Paard schrok zo hard dat ik zowat naast die vent lag.
Als ik tussen de bosjes moet plassen laat ik de honden altijd af liggen,want anders zitten er vier neuzen onder mijn kont.En dan neem ik ze onder appel mee ,want er moet zeker gekeken worden wat ik daar toch ben wezen doen .
Als ik tussen de bosjes moet plassen laat ik de honden altijd af liggen,want anders zitten er vier neuzen onder mijn kont.En dan neem ik ze onder appel mee ,want er moet zeker gekeken worden wat ik daar toch ben wezen doen .