nee hoor. lola was een venijnig secreet met een week of 10 maar als sam haar corrigeerde deed ze niks meer. oh ja broer, ik snap het weer, sorrysorry was het enige dat er dan uit kwamNanna schreef:Voor een Pitbull wellicht wel, die zijn gefokt om rücksichtlos te moorden. Ik vermoed dat de rapen binnenkort gaarder zijn dan TS wil.mireille schreef: voor een pup is terugknokken op die manier niet normaal
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar ben ik aan begonnen
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Waar ben ik aan begonnen

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ben na blz 3 gestopt met lezen. Wat een arrogantie... pfff, komt niet echt gezellig over.
Hier ook een pittige pup, Remy. Staat echt wel een kop op. Maar als Mike of Indy eens naar hem kijken weet hij wel hoe laat het is. (ze spelen niet samen, maar lopen wel met elkaar met ons mee)
Ik wens je succes met al je wijsheid....
Hier ook een pittige pup, Remy. Staat echt wel een kop op. Maar als Mike of Indy eens naar hem kijken weet hij wel hoe laat het is. (ze spelen niet samen, maar lopen wel met elkaar met ons mee)
Ik wens je succes met al je wijsheid....
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hoe zat dat ook alweer met eten, O ja ook een pup mag zijn eten verdedigen, want als je niet eet ga je dood.( normaal gesproken zou mama voorkomen dat t afgepakt wordt of iets dergelijks) normaal gesproken zal niemand proberen eten af te pakken of een hond, pup te corrigeren als die eet.( want dat gaat ie niet snappen ) Als je t zo beziet en de correctie wat onhandig hard vind ik dat helemaal niet zo vreemd. wel is t een punt van aandacht.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat kan zijn, daar bemoei ik me niet mee.Inge O schreef:wat mij betreft gaat de hele discussie niet eens om wat die pup en die poedel al dan niet doen maar om hoe ts het brengt en hoeveel plezier ze wel in die 'pit' heeft maar hem dan wel op zijn rug vindt te moeten leggen en zelf vervelend gedrag uitlokt door in zijn pot te roeren en eigenlijk doorheen het hele bericht laat merken dat ze zijn gedrag heel lollig vindt want dan kan ze het hem afleren.ranetje schreef:Waarom is het dan vreemd dat een pup terugvecht?Miranda schreef:Onzin. Er zijn genoeg volwassen honden die niks te maken willen hebben met pups. Die moeten óf weg (en vlot een beetje) óf dood. In een roedel niet zozeer, maar deze pup maakt nog niet echt deel uit van een roedel. Die is er net.toots schreef:Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup ,
En als het vreemde pups betreft is dat volkomen natuurlijk gedrag.
Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.
Elk dier hangt aan het leven.
Ben trouwens benieuwd HOE "tandenloos" dat poedeltje is.
Er zijn wat tanden uit ja, maar dat is iets anders dan tandenloos.
Het betekent naar mijn idee niet dat er dan maar onjuiste dingen verkondigd moeten gaan worden (zoals o.a. pup spoort niet, "want een pup vecht nooit terug") die je op basis van deze info niet kunt bepalen en die algemeen gesproken ook niet waar zijn.
Voor de rest houd ik me buiten de discussie.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
het gaat er mij om dat ts beweert er bovenop te zitten en alles te begeleiden, maar dat er toch voedselresten liggen, en de honden kans zien om daarom te gaan vechten. iemand met ervaring, die ECHT weet waar ze mee bezig is, weet dat haar pup voedselnijd heeft en laat het niet zo ver komen dat er een gevecht ontstaat.Inge O schreef:ja, duhh, als een hond die omwille van voedselnijd (want daar ging het hier blijkbaar om, er lagen restjes voer) uitvalt al valt onder 'raar reageren' dan weet ik het ook niet meer hoor.Nanna schreef:Omdat Mojuan aangeeft dat die Poedel niet helemaal in orde is en raar uit de hoek kan komen. Een Pitbull die dat wil gaan corrigeren en een Poedel die dan voorts niet van ophouden weet lijkt, mij tenminste, een recept voor ellende....Dinos schreef: Nee klopt maar waarom zou poedel niet met deze pup kunnen, ik geef alleen heel variabel v.b. aan
ik begrijp haar liefde voor het ras, maar als je weet dat hond-agressie in het ras zit, zet zo'n hond dan niet in een roedel, maar houd hem uit de buurt van andere honden.
het pupje heeft nu al een slechte ervaring opgedaan, en de kans is heel erg groot dat anders tenslotte dood gebeten gaat worden door tzelfde. dat is dan niet de schuld van de hond(en), maar van de ts die met haar roze bril denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft.
-
S@ndr@
- Zeer actief
wel ja , zullen we de crematie alvast gaan regelen
, van anders
-
S@ndr@
- Zeer actief
in een wolven roedel ( lees wolven familie- want ze leven in familie verband en niet in groepen met vreemden) zou moeder aanvaller uitschakelen en/of tot t einde van de wereld toe opjagen
deze pup zit niet in een roedel, maar in een samengestelde groep, en ja de reacties zijn dus ook anders dan als t famlie zou zijn, die zouden t pupje niet op dat moment grijpen gok ik
deze pup zit niet in een roedel, maar in een samengestelde groep, en ja de reacties zijn dus ook anders dan als t famlie zou zijn, die zouden t pupje niet op dat moment grijpen gok ik
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Dat is het, voor de honden die er al waren is dit natuurlijk niets. Wij zijn met Socrates naar een prachtige bruine labrador gaan kijken in het asiel. Heel het gezin mee, wij kwijlen bij bruine labradors waarschijnlijk omdat de onze niet oud is geworden en omdat ze vrolijk en actief zijn. Socrates keekNanna schreef:Mij stoort dan weer het meest dat dat oude poedeltje moet samenleven met een potentiële killer. Je zult toch maar in een huis moeten wonen waar een medebewoner er geen gat in ziet om je vast te houden en dood te schudden. Terwijl de eigenaar uiterst deskundig toekijkt en niets kan uitrichten en roept dat ze dit toch nooit verwacht had.S@ndr@ schreef: dit is dus ook t enige storende in t topic dat ik kan vinden , en dat is dus niet t gedrag van de pup, maar t gedrag van de " zo geheten" opvoeder, hele felle pupjes kunnen hele leuke baasgerichte hondjes worden, maar de manier van aanpak zal dus echt even aangepast moeten worden( tenminste dat lijkt mij wijs)
Juist om gevechten op leven en dood te voorkomen hebben ze uitgebreide lichaamstaal, ik geloof niet dat je pup twee keer in twee weken in een gevecht om leven en dood belandt en uit lijfsbehoud terugvecht. Of ze moet in the Bronx wonen
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Was dat een voorloper van de huidige MAG test? Want voor zover ik weet zit er geen "eten afpak" item in de test en is het ook geen einde oefening bij grommen.malinois schreef:Tiny schreef:Nou niet als je het gegeven hebt hoor, van mij zou je ook een klap op je handen krijgen als je af zou pakkenMojuan schreef: Het voedsel is van mij, en van niemand anders.![]()
Ik moet gelijk denken aan de voorzitter van mijn voormalige vereniging. Die ging bij een MAG test kijken en daar werd dus eten weggepakt en de hond gromde dus en einde oefening.
Toen mevrouw de keurmeester een frietje stond te eten ging hij naast haar staan en pakte een handje friet uit haar bakje... Toen ze woest zich omdraaide wat hij dacht te gaan doen, zei hij: vervelend is dat hé als een vreemde aan je eten zit... moet je ook niet doen bij honden...
Wel een geniale reactie van de man trouwens. Die ga ik onthouden
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
S@ndr@
- Zeer actief
Kijk eens naar mensen in een groep, er zijn er die naar elkaar toe trekken en een verbond vormen en er zijn er die elkaars bloed wel kunnen drinken of in ieder geval elkaar een pootje zullen lichten als ze de kans krijgen.Nanna schreef:Ben ik niet met je eens. In de teckelkennel werden sommige zomergasten voortaan geweigerd omdat ze raar of onaangepast (of heel agressief) gedrag vertoonden. Ik kan je zeggen dat de meute niet goed reageert op honden die zich zo gedragen. En die waren geen familie van elkaarS@ndr@ schreef:in een wolven roedel ( lees wolven familie- want ze leven in familie verband en niet in groepen met vreemden) zou moeder aanvaller uitschakelen en/of tot t einde van de wereld toe opjagen![]()
Hoewel broers en zussen dat soms ook hebben hoor, die zullen alleen voor de lieve vrede in de familie misschien een grotere rem hebben.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Als ik dit allemaal lees heb/had ik 3 honden die niet sporen 
- ranetje
- Zeer actief
Dat is ook een totaal andere situatie.Nanna schreef:Ben ik niet met je eens. In de teckelkennel werden sommige zomergasten voortaan geweigerd omdat ze raar of onaangepast (of heel agressief) gedrag vertoonden. Ik kan je zeggen dat de meute niet goed reageert op honden die zich zo gedragen. En die waren geen familie van elkaarS@ndr@ schreef:in een wolven roedel ( lees wolven familie- want ze leven in familie verband en niet in groepen met vreemden) zou moeder aanvaller uitschakelen en/of tot t einde van de wereld toe opjagen![]()
Die meute teckels zat in een kennel.
de gasten waren onbekend en.... volwassen, geen pup
Wat er voor raar of onaangepast gedrag was weet ik natuurlijk niet.
Soms wordt iets raar en onaangepast genoemd dat bij nader inzien helemaal zo vreemd niet is.
Als een wat angstige teckel uit een "eenhonds" huishouding, die weinig van doen heeft gehad met veel andere honden, zomaar in zo'n groep wordt gedeponeerd kan hij uit angst natuurlijk ook best anders reageren dan onderdanig.
Heb wel eens teckelgroepen gezien en ik kan me daar wel wat bij voorstellen
Dat ze voortaan geweigerd worden door de teckelhouder kan ik me voorstellen.
Niemand wil op zijn geweten hebben dat hij alleen een stukje staart en wat tanden terug kan geven na de vakantie
Dit is een wildvreemd pupje bij TS thuis, dat hoogst waarschijnlijk (nog) geen roedellid is.
In ieder geval nog niet zo wordt beschouwd door de andere hond(en)
En er is dus ook geen "moederhond" die de pup beschermt tegen aanvallen van andere leden uit de "roedel"
Dat wolvenverhaal (honden zijn allang geen wolven meer overigens, dus die vergelijking gaat al mank) klopt niet.
Dat ben ik met S@ndr@ eens.
edit:
Het gaat ook niet om uit de bak vreten van de poedel hé?
Het gaat om rond snaaien of er misschien nog iets op de grond ligt ergens dat eetbaar is.
Geen bakken meer aanwezig.
-
Neeltje
Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.ranetje schreef:Dat is ook een totaal andere situatie.Nanna schreef:Ben ik niet met je eens. In de teckelkennel werden sommige zomergasten voortaan geweigerd omdat ze raar of onaangepast (of heel agressief) gedrag vertoonden. Ik kan je zeggen dat de meute niet goed reageert op honden die zich zo gedragen. En die waren geen familie van elkaarS@ndr@ schreef:in een wolven roedel ( lees wolven familie- want ze leven in familie verband en niet in groepen met vreemden) zou moeder aanvaller uitschakelen en/of tot t einde van de wereld toe opjagen![]()
Soms wordt iets raar en onaangepast genoemd dat bij nader inzien helemaal zo vreemd niet is.
Als een wat angstige teckel uit een "eenhonds" huishouding, die weinig van doen heeft gehad met veel andere honden, zomaar in zo'n groep wordt gedeponeerd kan hij uit angst natuurlijk ook best anders reageren dan onderdanig.
Niemand wil op zijn geweten hebben dat hij alleen een stukje staart en wat tanden terug kan geven na de vakantie![]()
Dit is een wildvreemd pupje bij TS thuis, dat hoogst waarschijnlijk (nog) geen roedellid is.
En er is dus ook geen "moederhond" die de pup beschermt tegen aanvallen van andere leden uit de "roedel"
Dat wolvenverhaal (honden zijn allang geen wolven meer overigens, dus die vergelijking gaat al mank) klopt niet.
edit:
Het gaat om rond snaaien of er misschien nog iets op de grond ligt ergens dat eetbaar is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Pup 2 x moeten loswrikken.Neeltje schreef:Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.ranetje schreef:Dat is ook een totaal andere situatie.Nanna schreef:Ben ik niet met je eens. In de teckelkennel werden sommige zomergasten voortaan geweigerd omdat ze raar of onaangepast (of heel agressief) gedrag vertoonden. Ik kan je zeggen dat de meute niet goed reageert op honden die zich zo gedragen. En die waren geen familie van elkaarS@ndr@ schreef:in een wolven roedel ( lees wolven familie- want ze leven in familie verband en niet in groepen met vreemden) zou moeder aanvaller uitschakelen en/of tot t einde van de wereld toe opjagen![]()
Niemand wil op zijn geweten hebben dat hij alleen een stukje staart en wat tanden terug kan geven na de vakantie![]()
edit:
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je een pup in een vreemde wolvenroedel gooit wordt die doodgebeten. Hoezo ze verschillen niet?Neeltje schreef: Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.
- ranetje
- Zeer actief
Lijkt me inderdaad nogal een verschilValerie schreef:Als je een pup in een vreemde wolvenroedel gooit wordt die doodgebeten. Hoezo ze verschillen niet?Neeltje schreef: Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.
Neeltje, ken je dit boek?

Dat twee keer "loswrikken" is mij ook ontgaan.
Wel uit elkaar halen, maar dat lijkt me iets anders?
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Zijn jullie nog steeds bezig?bouvierpoedel schreef:Pup 2 x moeten loswrikken.Neeltje schreef:Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.oh daar heb ik overheen gelezen dan.
Had TS anders geheten, waren er vanaf het begin af aan al andere reacties gegeven
En los gewrikt tot 2x toe
Toen Anders in de roedel kwam, wisten veel mensen ook te vertellen wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Als de boom niet helemaal uitgeplozen is, kan ik wat dat betreft wel meegaan in Laeken.
Voor mij persoonlijk, een nadeel van het verdwijnen van de RAD-wet. Maar heb desondanks wel begrip voor TS. Ze toont o.a. hiermee aan hoe er op haar gereageerd wordt. Er zijn inmiddels redelijk wat vaste leden die niets meer plaatsen over het wel en wee van hun onvermogen of zelfs met vermogen om met 'de' (hond- of honden) omgaan. Cleva, Laeken en Chrico, even uit het blote hoofd, zijn daar een voorbeeld van. En dat zal niet voor niets zijn
Dat is toch reuze jammer voor dit forum?
edit: wat toegevoegd ter verduidelijkheid
Laatst gewijzigd door Asterix op 18 jun 2014 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan staat Anders in een urntje ben ik bang en is Tselfde gedwongen kort aangelijnd en gemuilkorfd...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Neeltje
Ze schreef dat pup niet meer los liet, dan zul je toch iets moeten doen om ze uit elkaar te halen of niet? Misschien verkeerd woord gebruik, ik maak eruit op dat ze ze dus echt van elkaar los heeft moeten maken.ranetje schreef:Lijkt me inderdaad nogal een verschilValerie schreef:Als je een pup in een vreemde wolvenroedel gooit wordt die doodgebeten. Hoezo ze verschillen niet?Neeltje schreef: Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.
Neeltje, ken je dit boek?
Dat twee keer "loswrikken" is mij ook ontgaan.
Wel uit elkaar halen, maar dat lijkt me iets anders?
llZe pakte de lange haren in het gezicht van het andere pupje vast, en liet nu al niet meer los... oeps... klote Pitbu
Het boek ken ik niet nee. Ik zal het op mijn verlanglijstje zetten.
-
Neeltje
Niets meer plaatsen i.v.m. de reacties, is heel wat anders dan met opzet iets neer zetten, waarvan je weet wat voor reacties dat zal oproepen. Ze 'loopt' hier al jaaaaaaaaaren rond, dus weet heel goed wat ze hiermee teweegbrengt, de reden waarom ze het er ook heeft neergezet. Dat is niet meer dan zielig.Asterix schreef:Zijn jullie nog steeds bezig?bouvierpoedel schreef:Pup 2 x moeten loswrikken.Neeltje schreef:Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.oh daar heb ik overheen gelezen dan.
![]()
![]()
Had TS anders geheten, waren er vanaf het begin af aan al andere reacties gegeven![]()
En los gewrikt tot 2x toeCitaat met paginanr. (inmiddels) gaarne.
Toen Anders in de roedel kwam, wisten veel mensen ook te vertellen wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Als de boom niet helemaal uitgeplozen is, kan ik wat dat betreft wel meegaan in Laeken.
Voor mij persoonlijk, een nadeel van het verdwijnen van de RAD-wet. Maar heb desondanks wel begrip voor TS. Ze toont o.a. hiermee aan hoe er op haar gereageerd wordt. Er zijn inmiddels redelijk wat vaste leden die niets meer plaatsen over het wel en wee van hun onvermogen of zelfs met vermogen om met 'de' (hond- of honden) omgaan. Cleva, Laeken en Chrico, even uit het blote hoofd, zijn daar een voorbeeld van. En dat zal niet voor niets zijn![]()
- Asterix
- Zeer actief
Eerst maar even afwachten hoe het verder verloopt? Neem aan dat TS daarvan het HF wel op de hoogte stelt.fes/lou schreef:Dan staat Anders in een urntje ben ik bang en is Tselfde gedwongen kort aangelijnd en gemuilkorfd...
Zelf loop ik niet in een losloopgebied waarvan mij bekend is dat er veel Staff-achtigen lopen. Ik vertrouw het domweg niet. "Hij/zij" doet niets hoor".
1 Meiske van begin 20 schat ik, was bang dat haar staffachtige vermoord zou worden door enthousiaste maar erg vriendelijke DD, van 9-maand jong
Allemaal leuk en aardig maar mijn honden stel ik niet ter beschikking als proefkonijn wanneer voornoemde honden, tegen de volwassenheid aan zitten.
p.s. Middels dat gebeuren met onze laatste DD, paar jaar geleden, liepen zeker een stuk of 6 staff-achtigen. Allemaal rond dezelfde leeftijd. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat verder is verlopen in het groepje. Tja, zo ben ik dan ook weer
- Asterix
- Zeer actief
Maar daar verder op doorgaan toch ook? Kan verder m.i. in ook in een apart topic besproken worden en niet aanziens des persoonsNeeltje schreef:Niets meer plaatsen i.v.m. de reacties, is heel wat anders dan met opzet iets neer zetten, waarvan je weet wat voor reacties dat zal oproepen. Ze 'loopt' hier al jaaaaaaaaaren rond, dus weet heel goed wat ze hiermee teweegbrengt, de reden waarom ze het er ook heeft neergezet. Dat is niet meer dan zielig.Asterix schreef:Zijn jullie nog steeds bezig?bouvierpoedel schreef:Pup 2 x moeten loswrikken.Neeltje schreef:Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.oh daar heb ik overheen gelezen dan.
![]()
![]()
Had TS anders geheten, waren er vanaf het begin af aan al andere reacties gegeven![]()
Voor mij persoonlijk, een nadeel van het verdwijnen van de RAD-wet. Maar heb desondanks wel begrip voor TS. Ze toont o.a. hiermee aan hoe er op haar gereageerd wordt. Er zijn inmiddels redelijk wat vaste leden die niets meer plaatsen over het wel en wee van hun onvermogen of zelfs met vermogen om met 'de' (hond- of honden) omgaan. Cleva, Laeken en Chrico, even uit het blote hoofd, zijn daar een voorbeeld van. En dat zal niet voor niets zijn![]()
Ja, ze heeft het bewust geplaatst. Een paar antwoorden ok wat mij betreft. Maar het gaat maar door en door. Uiteindelijk gaat het om de pup die ze genomen heeft, en daar op - en aanmerkingen worden geplaatst. Terecht hoor.
Maar ze laat hier ook zien wie zoiets wel kan plaatsen en wie niet
-
Neeltje
Dat is niks nieuws hoor en dat wist ze ook dat het door en door en door zou gaan.Asterix schreef:Maar daar verder op doorgaan toch ook? Kan verder m.i. in ook in een apart topic besproken worden en niet aanziens des persoonsNeeltje schreef:Niets meer plaatsen i.v.m. de reacties, is heel wat anders dan met opzet iets neer zetten, waarvan je weet wat voor reacties dat zal oproepen. Ze 'loopt' hier al jaaaaaaaaaren rond, dus weet heel goed wat ze hiermee teweegbrengt, de reden waarom ze het er ook heeft neergezet. Dat is niet meer dan zielig.Asterix schreef:Zijn jullie nog steeds bezig?bouvierpoedel schreef: Pup 2 x moeten loswrikken.oh daar heb ik overheen gelezen dan.
![]()
![]()
edit: wat toegevoegd ter verduidelijkheid![]()
Ja, ze heeft het bewust geplaatst. Een paar antwoorden ok wat mij betreft. Maar het gaat maar door en door. Uiteindelijk gaat het om de pup die ze genomen heeft, en daar op - en aanmerkingen worden geplaatst. Terecht hoor.
- Asterix
- Zeer actief
Maar waarom om aan die eventuele wens gehoor geven? Dat begrijp ik dan weer niet.Neeltje schreef:Dat is niks nieuws hoor en dat wist ze ook dat het door en door en door zou gaan.Asterix schreef:Maar daar verder op doorgaan toch ook? Kan verder m.i. in ook in een apart topic besproken worden en niet aanziens des persoonsNeeltje schreef:Niets meer plaatsen i.v.m. de reacties, is heel wat anders dan met opzet iets neer zetten, waarvan je weet wat voor reacties dat zal oproepen. Ze 'loopt' hier al jaaaaaaaaaren rond, dus weet heel goed wat ze hiermee teweegbrengt, de reden waarom ze het er ook heeft neergezet. Dat is niet meer dan zielig.![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ga eerst eens goed begrijpend lezen en mijn andere post lezen ,zeikerige zemelaar .Asterix schreef:Zijn jullie nog steeds bezig?bouvierpoedel schreef:Pup 2 x moeten loswrikken.Neeltje schreef:Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren. En nee, honden zijn al lang geen wolven meer, maar dat instinct hè, dat roei je zo maar niet uit. Ik denk dat er tussen de hele lichaamstaal van een hond en wolf niet veel verschil zal zitten. En het grootste probleem met dit pupje is dat het niet los laat. Je honden vechten en met een brul laten ze weer los, zit er hier schijnbaar niet in, als het pupje van 9 weken wat dus net in huis is, al 2x los gewrikt moest worden.oh daar heb ik overheen gelezen dan.
![]()
![]()
Trouwens Cleva en Leaken zie ik regelmatig posten en zijn niet op hun bekkie gevallen en Chico heb ik een redelijk contact mee ,afgelopen weekend nog gezien.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Wat bedoel je nu weer te zeggen.? Dat je een klein begrijpertje hebt.Asterix schreef:Eerst maar even afwachten hoe het verder verloopt? Neem aan dat TS daarvan het HF wel op de hoogte stelt.fes/lou schreef:Dan staat Anders in een urntje ben ik bang en is Tselfde gedwongen kort aangelijnd en gemuilkorfd...
Zelf loop ik niet in een losloopgebied waarvan mij bekend is dat er veel Staff-achtigen lopen. Ik vertrouw het domweg niet. "Hij/zij" doet niets hoor".
1 Meiske van begin 20 schat ik, was bang dat haar staffachtige vermoord zou worden door enthousiaste maar erg vriendelijke DD, van 9-maand jongOok heb ik gemerkt dat het woord:"sexegenoten" meestal niet in het vocabulair rijtje thuis hoort. Daar kom ik dus niet meer. Ik moet dan echt doorvragen eerdat ze mijn vraag begrijpen. En 9 van de 10 x als antwoord: "Jahoor"
Allemaal leuk en aardig maar mijn honden stel ik niet ter beschikking als proefkonijn wanneer voornoemde honden, tegen de volwassenheid aan zitten.
p.s. Middels dat gebeuren met onze laatste DD, paar jaar geleden, liepen zeker een stuk of 6 staff-achtigen. Allemaal rond dezelfde leeftijd. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat verder is verlopen in het groepje. Tja, zo ben ik dan ook weer

- dagmar88
- Zeer actief
Bij sommige honden zit dat er gewoon niet in. Die van mij stapte als pup ook al overal binnen alsof ze de eigenaar was.Neeltje schreef: Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren.
Tibbe gedraagt zich meestal onderdanig en heeft voernijd. Ook al weet hij heel goed dat Charlie grommen niet accepteert en hij genadeloos op z'n flikker gaat krijgen, hij doet het toch en in z'n angst knokt hij terug.
- dagmar88
- Zeer actief
Het duurt niet meer lang voor ze er boven staat of wil staan, ook al is ze er qua leeftijd/ontwikkeling niet aan toe.Tara schreef: Het kan, maar desondanks vind ik een 9 weken oud klapkaakkruisingpuppy dat terugvecht bij een correctie best een verontrustend beeld.
Heb het een paar keer gezien met jonge dominante teven en dat kan best lang een hele vervelende strijd opleveren.
Zou veel meer de nadruk leggen op voorkomen dan het de honden af laten handelen.
Vind het ook wat veel gevraagd in de eerste week. Ben altijd extreem voorzichtig met eten en nieuwe honden.
Hier kunnen ze alleen onder strikt appel samen eten, dus eten ze in alle rust apart.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat ligt waarschijnlijk niet aan die mensen maar aan de vraag of opmerking. Ik begrijp meestal ook niet zo goed wat je wilt zeggen.Asterix schreef:Ik moet dan echt doorvragen eerdat ze mijn vraag begrijpen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Ήυs
- Zeer actief
Als ze allemaal op elkaar klappen om dat laatste brokje lach je iets minder denk ik.Nanna schreef:En dan gooi ik een handvol brokjes de tuin in en lach me gek om vijf honden die met volle mond het laatste brokje proberen te zoekendagmar88 schreef: Ben altijd extreem voorzichtig met eten en nieuwe honden.
Hier kunnen ze alleen onder strikt appel samen eten, dus eten ze in alle rust apart.