Graag gedaanlaeken schreef:En bedankt Tineke.....:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden met een streepje voor
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Honden met een streepje voor

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ten eerste ben ik niet getrouwd, woon zelfs niet samen.Tineke schreef:Ah en die begeleiding kan ze de bijtgrage chi wel gevenlunaquinty schreef:dat mijn dochter niet met de BD mag lopen, heeft niets met formaat te maken, maar met de angst van de BD. zij heeft begeleiding nodig die mijn dochter nog niet kan geven.
wat betreft de cc, daar loopt mijn dochter van 5 nog mee, maar dan zijn wij erbij.
Overigens misschien moet je je man hier ook van op de hoogte brengen die deelt je mening namelijk niet zo te lezen![]()
Dinos schreef:Dat dochter met chi loopt heeft met afmeting te maken, en wat er ook zou gebeuren de totale lichamelijke controle over hondje blijft hebben.
normaal gesproken laat mijn dochter tommy ook niet uit, maar soms, in een noodgeval, moet je even van je principes afwijken, en dat is dus 1 keer gebeurd.
- Tineke
- Zeer actief
En weet je dat doet bijna iedereen weleens van zijn principes afwijkenlunaquinty schreef:ten eerste ben ik niet getrouwd, woon zelfs niet samen.Tineke schreef:Ah en die begeleiding kan ze de bijtgrage chi wel gevenlunaquinty schreef:dat mijn dochter niet met de BD mag lopen, heeft niets met formaat te maken, maar met de angst van de BD. zij heeft begeleiding nodig die mijn dochter nog niet kan geven.
wat betreft de cc, daar loopt mijn dochter van 5 nog mee, maar dan zijn wij erbij.
Overigens misschien moet je je man hier ook van op de hoogte brengen die deelt je mening namelijk niet zo te lezen![]()
Dinos schreef:Dat dochter met chi loopt heeft met afmeting te maken, en wat er ook zou gebeuren de totale lichamelijke controle over hondje blijft hebben.
![]()
normaal gesproken laat mijn dochter tommy ook niet uit, maar soms, in een noodgeval, moet je even van je principes afwijken, en dat is dus 1 keer gebeurd.
Ik kan me ook best vinden in de stelling dat kleine hondjes net als grote gewoon opgevoed dienen te worden en dat ook van hun overlast vervelend is.
Mijn zus is door een yorkie gebeten en werd notabene uitgelachen door de eigenaars terwijl ze echt een hele blauwe plek had.
Dat vind ik gewoon aso gedrag.
Wat mij stoorde aan de stelling was om te beginnen het procentenaantal ,dat is volgens mij niet correct ,tenminste niet in de omgeving waar ik met honden kom.
En ook het ,als je het er niet mee eens bent ben je geen hondenliefhebber vond ik ergerlijk.
Het leek nu net of alle kleintjes onopgevoed waren en alle groterds lieve tolerante goed opgevoede honden.
Tenminste zo kwam het op mij over
En ja een castratie vind ik niet passen in het wij voeden zo goed op verhaal.
Niet op deze leeftijd , niet als je een hond nog maar zo kort hebt.
Die geef je imo dan eerst een chip als het niet lukt op andere wijze ,gaat dan opvoeden en aan de slag ermee en mocht dat dan niet lukken dan is castratie altijd nog mogelijk imo.
Maar niet zo snel ,en nee ik ben niet perse anticastraat maar wel op deze wijze en leeftijd

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat heel wat grote honden door de bluf heen prikken en zien dat t angst is( vaak wel tenminste) en ja, sommige nemen ze niet heel serieus ook, ik des te meer, ik roeptoeter ze zoo terug naar hun ( verbijsterde) eigenaar 
-
lunaquinty
- Zeer actief
IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.Tineke schreef:En weet je dat doet bijna iedereen weleens van zijn principes afwijkenlunaquinty schreef:ten eerste ben ik niet getrouwd, woon zelfs niet samen.Tineke schreef:Ah en die begeleiding kan ze de bijtgrage chi wel gevenlunaquinty schreef:dat mijn dochter niet met de BD mag lopen, heeft niets met formaat te maken, maar met de angst van de BD. zij heeft begeleiding nodig die mijn dochter nog niet kan geven.
![]()
normaal gesproken laat mijn dochter tommy ook niet uit, maar soms, in een noodgeval, moet je even van je principes afwijken, en dat is dus 1 keer gebeurd.![]()
Ik kan me ook best vinden in de stelling dat kleine hondjes net als grote gewoon opgevoed dienen te worden en dat ook van hun overlast vervelend is.
Mijn zus is door een yorkie gebeten en werd notabene uitgelachen door de eigenaars terwijl ze echt een hele blauwe plek had.
Dat vind ik gewoon aso gedrag.
Wat mij stoorde aan de stelling was om te beginnen het procentenaantal ,dat is volgens mij niet correct ,tenminste niet in de omgeving waar ik met honden kom.
En ook het ,als je het er niet mee eens bent ben je geen hondenliefhebber vond ik ergerlijk.
Het leek nu net of alle kleintjes onopgevoed waren en alle groterds lieve tolerante goed opgevoede honden.
Tenminste zo kwam het op mij over![]()
En ja een castratie vind ik niet passen in het wij voeden zo goed op verhaal.
Niet op deze leeftijd , niet als je een hond nog maar zo kort hebt.
Die geef je imo dan eerst een chip als het niet lukt op andere wijze ,gaat dan opvoeden en aan de slag ermee en mocht dat dan niet lukken dan is castratie altijd nog mogelijk imo.
Maar niet zo snel ,en nee ik ben niet perse anticastraat maar wel op deze wijze en leeftijd
dat er gewerkt moest worden aan zijn gedrag is me altijd duidelijk geweest, en ook dat castratie dat niet op zou lossen. quinty is een heel oud, ziek hondje, dat erg op haar rust is gesteld. ze zit in haar laatste weken/maanden. tommy trainen, terwijl dat gedeelte overduidelijk een hormonaal probleem was, zou voor quinty te lang geduurd hebben. Als het er al uit te trainen is, dat extreme hormonale gedrag(wat ik niet geloof), duurt dat maanden/jaren, en de laatste tijd van quinty wilde ik niet laten verpesten door een overdreven hitsige reu.
-
Dinos
Ik behandel die chi niet anders!! Krijgt dezelfde opvoeding als c.c,met de uitzondering dat hij niet met -5 buiten zit niet naast de fiets hoeft te lopen etc.wat ik al eerder schreef een malamute laat je meestal ook niet los tussen de schapen lopen, er zullen wel uitzonderingen zijn. Maar aanpassen aan hond doe je al bij raskeuze dit heeft niets te maken met waar dit topic over gaat. Dit topic voor degene die het schijnbaar echt niet zo willen lezen, gaat om mini hondjes die ook al vertonen ze slecht gedrag daar vaak leuk mee wegkomen. Het zal mij een worst zijn wat men met chi doet al trek je hem muts sjaal en jas aan, en hang je een Pitt een hele dag in een boom , op het moment dat chi de fout ingaat is het allemaal niet zo erg. Nee de verwondingen niet maar het gedrag is net zo erg als van Pitt die de fout ingaat. En dat mensen dat niet vinden vindt ik erg verontrustend zeker op een forum.laeken schreef:En bedankt Tineke.....![]()
Het is dus volkomen logisch dat mensen een chi anders behandelen dan een molosser en eigenlijk hoor en lees ik nu dat Dinos dat ook doet. Niks mis mee, want dat heet logica.
Maar goed schijnbaar wil een aantal heel andere dingen lezen en dat moeten ze dan maar doen ,ik ga het nu echt niet meer uitleggen wat ik bedoel, als mensen er een andere draai aan willen geven prima leef je uit.
- Tineke
- Zeer actief
Dan had ik zelf voor een chip gekozen of pas een hondje erbij als ze er niet meer was.lunaquinty schreef: IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.
dat er gewerkt moest worden aan zijn gedrag is me altijd duidelijk geweest, en ook dat castratie dat niet op zou lossen. quinty is een heel oud, ziek hondje, dat erg op haar rust is gesteld. ze zit in haar laatste weken/maanden. tommy trainen, terwijl dat gedeelte overduidelijk een hormonaal probleem was, zou voor quinty te lang geduurd hebben. Als het er al uit te trainen is, dat extreme hormonale gedrag(wat ik niet geloof), duurt dat maanden/jaren, en de laatste tijd van quinty wilde ik niet laten verpesten door een overdreven hitsige reu.

- Tineke
- Zeer actief
Maar wie vind dat niet dan ,daar is volgens mij nu juist iedereen het wel over eens.Dinos schreef: op het moment dat chi de fout ingaat is het allemaal niet zo erg. Nee de verwondingen niet maar het gedrag is net zo erg als van Pitt die de fout ingaat. En dat mensen dat niet vinden vindt ik erg verontrustend zeker op een forum.
Over expres verkeerd lezen gesproken
En waarom gedrag op een forum verontrustender zou zijn is me ook een raadsel, gedrag wat je in je buurt tegenkomt daar heb je mee te maken en is de realiteit, dit is maar virtueel en heb je geen last van in je omgeving.

-
lunaquinty
- Zeer actief
dat mag, maar hier in huis maak ik de beslissingen.Tineke schreef:Dan had ik zelf voor een chip gekozen of pas een hondje erbij als ze er niet meer was.lunaquinty schreef: IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.
een chip is veel ongezonder dan castreren, en zou nooit mijn keus zijn, zeker niet omdat je, als de chip werkt, daarna alsnog tot castratie overgaat. aangezien quinty te oud en zwak is voor sterilisatie, en ze dus gewoon loops wordt, was niets doen ook geen optie.
-
lunaquinty
- Zeer actief
ik snap ook eigenlijk niet waarom je tommy's castratie er in dit topic bijsleept, aangezien dat nergens iets mee te maken heeft.
het gaat er hier om dat doorgaans de kuren van kleine hondjes weg worden gelachen, terwijl je dat mijns inziens ook niet van een ukkie moet pikken.
het gaat er hier om dat doorgaans de kuren van kleine hondjes weg worden gelachen, terwijl je dat mijns inziens ook niet van een ukkie moet pikken.
-
lunaquinty
- Zeer actief
ik was vergeten te reageren op het laatste gedeelte.Tineke schreef:Dan had ik zelf voor een chip gekozen of pas een hondje erbij als ze er niet meer was.lunaquinty schreef: IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.
ik heb heel bewust de keus gemaakt om nu al een hondje erbij te nemen, terwijl quinty nog leeft. daar heb ik een goede reden voor, maar ik voel me niet geroepen om dat hier op het forum uitgebreid te gaan uitleggen.
- Tineke
- Zeer actief
Natuurlijk maak jij je eigen beslissingen zeg ik van niet danlunaquinty schreef:dat mag, maar hier in huis maak ik de beslissingen.Tineke schreef:Dan had ik zelf voor een chip gekozen of pas een hondje erbij als ze er niet meer was.lunaquinty schreef: IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.
dat er gewerkt moest worden aan zijn gedrag is me altijd duidelijk geweest, en ook dat castratie dat niet op zou lossen. quinty is een heel oud, ziek hondje, dat erg op haar rust is gesteld. ze zit in haar laatste weken/maanden. tommy trainen, terwijl dat gedeelte overduidelijk een hormonaal probleem was, zou voor quinty te lang geduurd hebben. Als het er al uit te trainen is, dat extreme hormonale gedrag(wat ik niet geloof), duurt dat maanden/jaren, en de laatste tijd van quinty wilde ik niet laten verpesten door een overdreven hitsige reu.![]()
een chip is veel ongezonder dan castreren, en zou nooit mijn keus zijn, zeker niet omdat je, als de chip werkt, daarna alsnog tot castratie overgaat. aangezien quinty te oud en zwak is voor sterilisatie, en ze dus gewoon loops wordt, was niets doen ook geen optie.
Op de leeftijd van jouw hondje is dat hormonale vaak ,niet altijd hoor ,een fase die overgaat.
Daarom zou ik dus voor een chip hebben gekozen omdat dan wellicht de hele castratie niet meer nodig zou zijn.
Quinty zou op een gegeven moment wegvallen begrijp ik gezien haar leeftijd en dan was dat probleem dus opgelost.
Een chip slechter dan een castratie ,waar heb je die info vandaan?

-
JBK
Ik heb niet alles gelezen maar wil hier toch op inhaken.lunaquinty schreef:dat mag, maar hier in huis maak ik de beslissingen.Tineke schreef:Dan had ik zelf voor een chip gekozen of pas een hondje erbij als ze er niet meer was.lunaquinty schreef: IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.
dat er gewerkt moest worden aan zijn gedrag is me altijd duidelijk geweest, en ook dat castratie dat niet op zou lossen. quinty is een heel oud, ziek hondje, dat erg op haar rust is gesteld. ze zit in haar laatste weken/maanden. tommy trainen, terwijl dat gedeelte overduidelijk een hormonaal probleem was, zou voor quinty te lang geduurd hebben. Als het er al uit te trainen is, dat extreme hormonale gedrag(wat ik niet geloof), duurt dat maanden/jaren, en de laatste tijd van quinty wilde ik niet laten verpesten door een overdreven hitsige reu.![]()
Waardoor is Suprelorin ongezonder dan castreren? Heb je daar meer info over?
En castratie na uitwerken van de chip is niet verplicht, dus dat hóéft niet.
- Tineke
- Zeer actief
Tja ik snap het hele topic en het gedrein over die kleintjes om te beginnen al nietlunaquinty schreef:ik snap ook eigenlijk niet waarom je tommy's castratie er in dit topic bijsleept, aangezien dat nergens iets mee te maken heeft.

-
lunaquinty
- Zeer actief
maar het doet toch echt wel pijn als een chi in je been hangt en het bloed eruit stroomt.Nanna schreef:Nou, dat.Heavy schreef:Als iemand op je teen gaat staan reageer jij toch ook anders dan wanneer iemand jou een blauw oog slaat?
Dat is het verschil in groot en klein en grote schade en kleine schade en grote hond en kleine hond.
Van een kefwawa raak ik niet onder de indruk, kef maar aan. Die kan, als het er op aan komt, toch geen echte schade aanrichten.
Maar van een uitvallende pitbull oid ben ik echt bang, voor mijn honden dan. Op het forum is iemand haar hondje ook al eens door een grote hond gegrepen met DIT als resultaat
Dus ja, mensen reageren inderdaad verschillend op grote sterke honden of kleintjes die uitvallen. Ik vind dat écht niet raar.
zou je het zelf van je (kleine) honden pikken als ze mensen aanvielen of honden?
ik neem aan van niet, dus denk je er stiekum hetzelfde over. ook kleintjes hebben opvoeding nodig.
- Tineke
- Zeer actief
Volgens mij vraagt niemand je het uit te leggen ,ik geef enkel aan wat ik gedaan zou hebben.lunaquinty schreef:ik was vergeten te reageren op het laatste gedeelte.Tineke schreef:Dan had ik zelf voor een chip gekozen of pas een hondje erbij als ze er niet meer was.lunaquinty schreef: IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.
ik heb heel bewust de keus gemaakt om nu al een hondje erbij te nemen, terwijl quinty nog leeft. daar heb ik een goede reden voor, maar ik voel me niet geroepen om dat hier op het forum uitgebreid te gaan uitleggen.
Expres verkeerd lezen zou een betere naam voor dit topic zijn

-
S@ndr@
- Zeer actief
Eens en ook een kleintje die in mijn benen zou willen gaan hangen ( want zover komt ie niet) kan een flinke uitbrander verwachten
en t zou vanzelf sprekend moeten zijn dat eigenaren van de kleintjes t voorkomen, ook voor de gezondheid van die kleintjes, maar zo blijven we in cirkeltjes gaan

en t zou vanzelf sprekend moeten zijn dat eigenaren van de kleintjes t voorkomen, ook voor de gezondheid van die kleintjes, maar zo blijven we in cirkeltjes gaan
-
lunaquinty
- Zeer actief
moet ik echt uit gaan leggen waarom het ongezond is om de hormoonhuishouding met chemicaliën te onderdrukken?JBK schreef:Ik heb niet alles gelezen maar wil hier toch op inhaken.lunaquinty schreef:dat mag, maar hier in huis maak ik de beslissingen.Tineke schreef:Dan had ik zelf voor een chip gekozen of pas een hondje erbij als ze er niet meer was.lunaquinty schreef: IK heb nergens gezegd dat ik/wij GOED opvoeden, alleen dat we zijn gedrag eruit proberen te trainen, en dat de castratie niets met zijn agressie te maken had. van percentages weet ik niets af.
Waardoor is Suprelorin ongezonder dan castreren? Heb je daar meer info over?
En castratie na uitwerken van de chip is niet verplicht, dus dat hóéft niet.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Misschien heel gek ik schrik niet zo van een pitbull, Ik kijk niet zozeer naar ras, als dat ik kijk wel altijd naar de intentie, en ik ben gelukkig nog nooit een PB met die intentie tegen gekomen, wel een X maal herder, met precies die intentie en eigenaren die t niet zagen, dan wordt je niet blij. maar ik wordt van geen enkele hond blij, klein of groot, die de intentie heeft om zijn tanden in me te zettenHeavy schreef:Het gaat er niet om dat kleine hondjes geen opvoeding nodig hebben .
Natuurlijk hebben ze dat wel.
Het gaat erom dat áls ze zich misdragen de schrik bij mensen en de schade bij mensen veel minder is dan wanneer een grote hond zich misdraagt en daarom wordt het niet zo erg gevonden .
Dat is toch ook zo bij een pup.
Toen mijn Duitse Herder nog pup was vonden mensen het leuk dat ze op hun afrende en sprong .
Nu is ze 3 wat denk je dat er gebeurd als ze dat weer doet ook al is het zonder slecht bedoelingen?
En nog eentje ik vind het niet erg hoor als er een pitbull pup op me af komt rennen maar als het een volwassen is ...
- Tineke
- Zeer actief
lunaquinty schreef:moet ik echt uit gaan leggen waarom het ongezond is om de hormoonhuishouding met chemicaliën te onderdrukken?

-
JBK
Neuh, hoef je niet uit te leggen. Ik weet genoeg 
-
sjm
- Zeer actief
En dat was niet eens een heel grote hond.. Middelmaat.Nanna schreef:Nou, dat.Heavy schreef:Als iemand op je teen gaat staan reageer jij toch ook anders dan wanneer iemand jou een blauw oog slaat?
Dat is het verschil in groot en klein en grote schade en kleine schade en grote hond en kleine hond.
Van een kefwawa raak ik niet onder de indruk, kef maar aan. Die kan, als het er op aan komt, toch geen echte schade aanrichten.
Maar van een uitvallende pitbull oid ben ik echt bang, voor mijn honden dan. Op het forum is iemand haar hondje ook al eens door een grote hond gegrepen met DIT als resultaat
Dus ja, mensen reageren inderdaad verschillend op grote sterke honden of kleintjes die uitvallen. Ik vind dat écht niet raar.
-
sjm
- Zeer actief
Tja, hier ben ik degene die met een Chihuahua loopt. Maar ook degene met de hond die gewoon strak naast me blijft lopen en andere honden negeert.
Menig labrador, herder, terrier oid hangt aan de lijn en flipt als ze langs ons (of andere honden) lopen. Baasjes hebben ze niet onder controle. Isa doet niets, negeert en loopt gewoon door.
Ik heb er zo'n hekel aan dat die honden zo reageren, laatst ook weer een jongen die z'n hond niet kon houden en helemaal naar ons toe gesleurd wordt door z'n lieve hond. Bah.
Menig labrador, herder, terrier oid hangt aan de lijn en flipt als ze langs ons (of andere honden) lopen. Baasjes hebben ze niet onder controle. Isa doet niets, negeert en loopt gewoon door.
Ik heb er zo'n hekel aan dat die honden zo reageren, laatst ook weer een jongen die z'n hond niet kon houden en helemaal naar ons toe gesleurd wordt door z'n lieve hond. Bah.
- Tineke
- Zeer actief
Kan me voorstellen dat jij na jouw afschuwelijke ervaring met een andere hond best wel met de zenuwen in je keel loopt als er iets op je af komtsjm schreef:Tja, hier ben ik degene die met een Chihuahua loopt. Maar ook degene met de hond die gewoon strak naast me blijft lopen en andere honden negeert.

-
sjm
- Zeer actief
Klopt, het is niet heel fijn. Op zich ben ik wel heel rustig, in het begin moest ik wel heel erg wennen. Maar, voor de zekerheid, pak ik Isa wel op met loslopende honden.Tineke schreef:Kan me voorstellen dat jij na jouw afschuwelijke ervaring met een andere hond best wel met de zenuwen in je keel loopt als er iets op je af komtsjm schreef:Tja, hier ben ik degene die met een Chihuahua loopt. Maar ook degene met de hond die gewoon strak naast me blijft lopen en andere honden negeert.
Keffende chihuahua's en ander klein spul vind ik trouwens ook minstens net zo vervelend, alleen kunnen ze minder aanrichten indd.
Mocht madam Isa het in haar hoofd halen hier om uit te vallen krijgt ze ervan langs
Laatst gewijzigd door sjm op 23 jun 2014 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dinos
Misschien heel gek ik schrik niet zo van een pitbull, Ik kijk niet zozeer naar ras, als dat ik kijk wel altijd naar de intentie, en ik ben gelukkig nog nooit een PB met die intentie tegen gekomen, wel een X maalS@ndr@ schreef:Heavy schreef:Het gaat er niet om dat kleine hondjes geen opvoeding nodig hebben .
Natuurlijk hebben ze dat wel.
Het gaat erom dat áls ze zich misdragen de schrik bij mensen en de schade bij mensen veel minder is dan wanneer een grote hond zich misdraagt en daarom wordt het niet zo erg gevonden .
Dat is toch ook zo bij een pup.
Toen mijn Duitse Herder nog pup was vonden mensen het leuk dat ze op hun afrende en sprong .
Nu is ze 3 wat denk je dat er gebeurd als ze dat weer doet ook al is het zonder slecht bedoelingen?
En nog eentje ik vind het niet erg hoor als er een pitbull pup op me af komt rennen maar als het een volwassen is ...
herder, met precies die intentie en eigenaren die t niet zagen, dan wordt je niet blij. maar ik wordt van geen enkele hond blij, klein of groot, die de intentie heeft om zijn tanden in me te zetten
Dus kleine hondjes moeten opgevoed worden ,waar ik 100% achter sta en al het hele topic zeg.
Ik heb al in één van de eerste reactie,s gezegd gaan jullie nou niet vergelijken van de gevolgen van een
beet want daar heb ik het helemaal niet over. Bijtgedrag is niet om te lachen en vraag mij dus af waarom dit bij mini's zo gebagatelliseerd wordt.Slecht gedrag is slecht gedrag en chi of boerboel maakt dus voor mij niets uit alle honden zijn voor mij daar gelijk in.
Maar er wordt hier van alles bij gehaald waar ik het niet eens over heb .
Dit is niet rechtstreeks voor jou hoor Sandra alleen de eerste regel.
Mensen die het niet zo willen lezen prima . Doe jullie ding en je hebben helemaal gelijk ik vind het best en laat je hond maar gewoon in zijn poten gebeten worden door een kleine want dat brengt toch geen schade, en aan geestelijke verandering bij grote hond zie je dan vanzelf, als hij dan een keertje reageerd is het die smerige klapkaak of herder of malamute of labrador.
Fijne avond allemaal.
-
lunaquinty
- Zeer actief
dat zal best. als zelfs de fabrikant toegeeft dat het middel niet lang genoeg op de markt is om de nadelen op lange termijn te kunnen beoordelen, dan weet ik idd genoeg. dan krijg je over een paar jaar dezelfde taferelen als met de diana-pil, die ineens wel heel schadelijk bleek te zijn.JBK schreef:Neuh, hoef je niet uit te leggen. Ik weet genoeg
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Degenen die niet dreinden waren nou juist Dinos en LunaquintyTineke schreef:Tja ik snap het hele topic en het gedrein over die kleintjes om te beginnen al nietlunaquinty schreef:ik snap ook eigenlijk niet waarom je tommy's castratie er in dit topic bijsleept, aangezien dat nergens iets mee te maken heeft.
Dat zeggen ze steeds weer en het staat ook in de OP.
En dat is dus wat ik niet snap.
Pagina's vol gekef over iets waar ze het zelf niet over hebben.
- Tineke
- Zeer actief
Gut een topic wat anders loopt dan de bedoeling in eerste instantie was, bel de krant we hebben een primeurranetje schreef:Degenen die niet dreinden waren nou juist Dinos en LunaquintyTineke schreef:Tja ik snap het hele topic en het gedrein over die kleintjes om te beginnen al nietlunaquinty schreef:ik snap ook eigenlijk niet waarom je tommy's castratie er in dit topic bijsleept, aangezien dat nergens iets mee te maken heeft.

-
Dinos
Laat maar doen Ranetje ,ranetje schreef:Degenen die niet dreinden waren nou juist Dinos en LunaquintyTineke schreef:Tja ik snap het hele topic en het gedrein over die kleintjes om te beginnen al nietlunaquinty schreef:ik snap ook eigenlijk niet waarom je tommy's castratie er in dit topic bijsleept, aangezien dat nergens iets mee te maken heeft.
Ik heb een brede rug, en iemand die het niet zo wil lezen, en alleen wil stoken moet dat maar lekker doen ,heerlijk volwassen allemaal hier op het forum. Ik snap dat verloop hier groot is als je zo met elkaar omgaat.
En nee ik vertrek niet want alles glijdt er lekker af, en slaap er geen seconde minder om.
Dus laat het maar rusten, Wel fijn dat jij snapte waar het om ging ongeacht je mening.