Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

korthaar
Zeer actief

Re: Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.

Ongelezen bericht door korthaar »

S@ndr@ schreef:wel ja joh, dan blijven de fokkers tenminste zitten met de pup, op een kleine groep echte fanaten na dan die dat wel er voor over zouden hebben.
t gekke is gewoon ( BIJNA) iedereen kan een wip maken en kinderen krijgen - is in 5 minuten gebeurt, niemand die er naar kraait, maar als je een hond wilt in de toekomst moet je door de ballotage :roll: aldus een aantal mensen die de drempel willen opwerpen
Eigenlijk gaan we dan weer terug naar af.
Ten tijde van het feodale tijdperk mochten de horigen ook geen hond van de grootgrondbezitters.
Bang, dat er een haasje voor de pot mee werd gestroopt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hmmm, ik denk dat ik dan en kind loos en hond loos zou zijn. ik ben meer van go whit the flow, als iets op mijn pad komt dan is t goed, maar als t achter slot en grendel zit dan ga ik t ook niet echt opzoeken.\wat ik dan wel zou doen of hebben weet ik niet, een paar hangbuikzwijntjes of zo, die zoeken soms nog wel eens een goed tehuis :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

korthaar schreef:
S@ndr@ schreef:wel ja joh, dan blijven de fokkers tenminste zitten met de pup, op een kleine groep echte fanaten na dan die dat wel er voor over zouden hebben.
t gekke is gewoon ( BIJNA) iedereen kan een wip maken en kinderen krijgen - is in 5 minuten gebeurt, niemand die er naar kraait, maar als je een hond wilt in de toekomst moet je door de ballotage :roll: aldus een aantal mensen die de drempel willen opwerpen
Ten tijde van het feodale tijdperk mochten de horigen ook geen hond van de grootgrondbezitters.
ja dan wordt een hond wel weer een soort van luxe product, wie wordt er goed genoeg bevonden.
je mag wel werken, maar niet full time, je mag wel kinderen hebben, maar niet te jong enz, enz
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

korthaar schreef:
Momenteel heeft elke horige, een hond of kan er een kopen. Tot zover is daar niks mis mee.
Het feit doet zich nu echter voor, dat veel horigen geen donder over van hun viervoeter kennen. Bepaalde horigen gaan zich als feodalen gedragen. Ze houden nergens rekening mee. Elke polder is van hen en hun hond mag alle wild doden, en gymnastiekoefeningen laten uitvoeren.

Onderling maken deze omhoog geschopte horigen regelmatig ruzie, als hun honden elkaar in de haren vliegen. Regelmatig vallen er dan ook doden onder de horigen, van deze neo-feodalen. Want ja, deze honden zijn eigendom van hun baasje, die hun hond verschrikkelijk lief vinden en geen kwaad kunnen doen.

En ja, honden zijn ook lief. Maar bij mensen die een impulsaanschaf doen, kan een hond een gevaarlijk wapen zijn.
Enige kennis vooraf wat en wie een hond nu eigenlijk is, wordt voor het gemak vergeten.

Voor een gevaarlijke auto, die ook gebruikt kan worden als wapen, heb je in elk geval nog een rijbewijs nodig. De schout en de schepenen zijn elke dag in de weer, om met een lazer deze neo- feodalen geld afhandig te maken.

Beste Korthaar er is niet veel veranderd. Alleen zijn er neo-feodalen, die er op kikken, dat hun horige een haas of konijn pakken en grondbroeders verstoren. DAt verstoren hebben de horigen van deze neo-feodalen niet in de gaten. Vaak wonen ze in een hoge torenflat. Ja, en dan ziet de echte wereld er al anders uit.
Het afgelebberde haasje wat naar de neo-feodaal wordt gebracht, wordt niet opgegeten. Want de moderne feodaal is vaak vies van een haas, of is veganist of vageterriër.

De schout en de schepenen hebben gelukkig deze week 13 neo- feodalen een bekeuring bezorgd in een beschermd gebied in Friesland.
S@ndr@
Zeer actief

heel misschien zou er weer eens wat voorlichting werk op de tv langs moeten komen zodat de *****, die alleen plaatjes kijken dat ook kunnen snappen dat dingen niet helemaal wenselijk zijn.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Soms is het voor jan met de pet ook wel lastig om tussen de regels door te lezen. Als k bijvoorbeeld kijk naar de karakterbeschrijving van een Tosa inu bij hun rasvereniging dan lees ik :geduld, kalmte, durf en moed. Meer niet. Ik kan me voorstellen dat mensen hier dat onterecht de conclusie uit trekken dat die mooie hond die ze op de Kerkstraat zagen lopen misschien wel iets voor hen is.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Miezemuis schreef:Soms is het voor jan met de pet ook wel lastig om tussen de regels door te lezen. Als k bijvoorbeeld kijk naar de karakterbeschrijving van een Tosa inu bij hun rasvereniging dan lees ik :geduld, kalmte, durf en moed. Meer niet. Ik kan me voorstellen dat mensen hier dat onterecht de conclusie uit trekken dat die mooie hond die ze op de Kerkstraat zagen lopen misschien wel iets voor hen is.
Mijn moeder (heeft wel internet) wil iets om voor te zorgen. Ze wil gezelschap. Ze wil een reden hebben om te gaan wandelen. Veel wandelen.

Zusje - heeft wel internet - vind een leuk nestje. Wawa-Westie. Moeder is verkocht. Met uitgekozen pupje in haar arm staat ze klaar om met pinpas te betalen. Tot er ineens een telefoontje van mij kwam.

Zo gaat dat ook gewoon. Voor hetzelfde geld (best veel!) had ze er een geweldig hondje aan gehad hoor, maar die kwam wel van een puppenfabriek. En neeeeeeeeee, volgens zusje was dat geen broodfokker. Prachtig huis met grote oprijlaan en alles keurig schoon.
Dat is dus ook de perceptie van "Jan met de pet". En het had maar een haar gescheeld of mijn moeder had een kruising terrier. Had misschien ook goed kunnen gaan hoor, maar ben toch erg blij dat ze nu een malthezer mooi groot heeft gekregen!
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:Het afgelebberde haasje wat naar de neo-feodaal wordt gebracht, wordt niet opgegeten. Want de moderne feodaal is vaak vies van een haas, of is veganist of vageterriër.
Mooi toch: een hond zo trots als een jager met z'n tableau.
En het vlees blijft netjes in het eco systeem.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Misschien kunnen jullie je oorlog per pb gaan regelen korthaar en nyckle want persoonlijk wordt ik er een beetje doodziek van dat werkelijk ieder topic moet gaan draaien om jullie aversie tegen loslopende honden of de jacht.
Nou weten we het wel ,en ik kan eerlijk voor beide van jullie geen sympathie meer opbrengen met jullie drammerige manier van doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Toch vreemd dat sommige mensen een soort van selectie traject /wetje willen instellen wie wel en niet geschikt is voor een bepaalde/geen hond.
Bedenk dat de in het mensen in zo'n in het leven geroepen selectieprocedure/wetje ook wel eens kunnen beslissen dat mensen die zo voor zo'n wetje waren het ook hun stem en beslissing teniet kan doen.
Sta je daar met je rottie wens en blijk je net buiten de regels te vallen.
Hoe kun je nu vantevoren beslissen [ lees raden/gissen ] of iemand niet of wel geschikt is.?
Je kunt niets voorkomen ,dus alleen pas ingrijpen als het zich aandiend.
Je kunt iemand ook niet bekeuren met het idee dat hij misschien ooit door het rode licht zou kunnen rijden.
Vind het van een bepaalde arrogantie getuigen denkend dat ze tot een selectief elitair hoogstaand groepje behoren die de enige echte goede hondenhouders zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik ben er eigenlijk geen voorstander van dat elke jan doedel kinderen kan fokken en hun levens kan vern..ken. De adoptie procedures bij kinderen zijn tenminste nog streng.
het zou mooi zijn als ook mensen die aan kinderen denken eens op een cursus konden gaan om te horen wat er nu werkelijk allemaal bij komt kijken. Ik weet allemaal niet of het te realiseren valt.

Maar vernielde levens, dat vind ik nu eenmaal heel erg. Zowel bij kinderen als bij honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Toch vreemd dat sommige mensen een soort van selectie traject /wetje willen instellen wie wel en niet geschikt is voor een bepaalde/geen hond.
Bedenk dat de in het mensen in zo'n in het leven geroepen selectieprocedure/wetje ook wel eens kunnen beslissen dat mensen die zo voor zo'n wetje waren het ook hun stem en beslissing teniet kan doen.
Hoe kun je nu vantevoren beslissen [ lees raden/gissen ] of iemand niet of wel geschikt is.?
Je kunt iemand ook niet bekeuren met het idee dat hij misschien ooit door het rode licht zou kunnen rijden.
Vind het van een bepaalde arrogantie getuigen denkend dat ze tot een selectief elitair hoogstaand groepje behoren die de enige echte goede hondenhouders zijn.
Deze gedachte komt bij jou op omdat veel hier denken dat ze zo´n cursus niet nodig hebben. En ik denk dat ze daar op zich best gelijk in hebben.

Maar je kunt niet selecteren op mensen die het niet nodig denken te hebben en die het wel nodig denken te hebben. Waarschijnlijk zal iedereen denken deze cursus niet nodig te hebben, maar uit de praktijk blijkt anders.

Omwille van alle honden zou ik daarom tóch op cursus gaan en niet weigeren omdat ik me daar te goed voor voel. Gewoon omdat het voor honden zo belangrijk is dat iedereen dat moet, zodat degenen die het echt nodig hebben deze cursus ook zullen volgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

En wat ga je ze leren op zo'n cursus? Theorie dus, maar er zijn zoveel verschillende meningen?
S@ndr@
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:Toch vreemd dat sommige mensen een soort van selectie traject /wetje willen instellen wie wel en niet geschikt is voor een bepaalde/geen hond.
Deze gedachte komt bij jou op omdat veel hier denken dat ze zo´n cursus niet nodig hebben. En ik denk dat ze daar op zich best gelijk in hebben.

Maar je kunt niet selecteren op mensen die het niet nodig denken te hebben en die het wel nodig denken te hebben. Waarschijnlijk zal iedereen denken deze cursus niet nodig te hebben, maar uit de praktijk blijkt anders.

Omwille van alle honden zou ik daarom tóch op cursus gaan en niet weigeren omdat ik me daar te goed voor voel. Gewoon omdat het voor honden zo belangrijk is dat iedereen dat moet, zodat degenen die het echt nodig hebben deze cursus ook zullen volgen.
mijn bezwaar tegen zo`n cursus is dat ik mijn hond aan dingen moet blootstellen die ik in t dagelijks leven nooit een te nimmer zou opzoeken of tegen zal komen, waarom, ik vermijd t gros van de honden, tijdens een cursus kan ik niet zomaar t veld aflopen , in t echt doe ik dat wel als ik de uitstraling van een hond vervelend en uitdagend vind. op t veld hebben ze dat allemaal maar te vreten :blauwoog:
en ja in zo`n samengestelde groep zal er altijd de nodige signalen heen en weer vliegen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben benieuwd wie denkt voor mij uit te gaan maken wat voor hond ik mag aanschaffen.
De 'experts' zullen wel weer over elkaar heen buitelen in hun zucht naar aanzien en geld om dit selectieprogramma in elkaar te mogen draaien. Net zoals ten tijde van de rad.
Ik moet er niet aan denken dat iemand zich ermee gaat bemoeien. Ik schaf elke hond aan die ik wil, en ik verwacht pas bemoeienis als ik er een zooitje van maak.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef: Ik moet er niet aan denken dat iemand zich ermee gaat bemoeien. Ik schaf elke hond aan die ik wil, en ik verwacht pas bemoeienis als ik er een zooitje van maak.
Dit dus.
Ik heb al niks met zogenaamde experts dus ik maak uit wat ik neem. Maak ik er ellende van dan wordt t mijn probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jaap* schreef:
Ik ben benieuwd wie denkt voor mij uit te gaan maken wat voor hond ik mag aanschaffen.
De 'experts' zullen wel weer over elkaar heen buitelen in hun zucht naar aanzien en geld om dit selectieprogramma in elkaar te mogen draaien. Net zoals ten tijde van de rad.
Ik moet er niet aan denken dat iemand zich ermee gaat bemoeien. Ik schaf elke hond aan die ik wil, en ik verwacht pas bemoeienis als ik er een zooitje van maak.
:ok:
voor allebei!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

TessaThomas schreef:En wat ga je ze leren op zo'n cursus? Theorie dus, maar er zijn zoveel verschillende meningen?
Een cursus gaat niet over meningen.
Een cursus gaat over honden, over hun natuurlijke aard en hun behoeftes. Over rassen en de daarbijhorende behoeftes en karakterverschillen, wat het behelst.
De tijd en de energie die je er navenant in moet steken, de gevolgen van de vele gemaakte fouten die mensen begaan.

Ik zou zoveel algemene valkuilen kunnen noemen die mensen maken.
Het verkeerde ras kopen.
Verkeerd of zelfs helemaal niet opvoeden.
Het begin van wanggedrag niet herkennen, zoals beginnen met blaffen, maar daarna kuitenbijten of aangevallen worden door een grotere hond.
honden die in huis te druk zijn. Gewoon omdat ze de kans niet krijgen hun energie te lozen.

Dit zijn vaak voorkomende fouten.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
iones schreef:

mijn bezwaar tegen zo`n cursus is dat ik mijn hond aan dingen moet blootstellen die ik in t dagelijks leven nooit een te nimmer zou opzoeken of tegen zal komen, waarom, ik vermijd t gros van de honden, tijdens een cursus kan ik niet zomaar t veld aflopen , in t echt doe ik dat wel als ik de uitstraling van een hond vervelend en uitdagend vind. op t veld hebben ze dat allemaal maar te vreten :blauwoog:
en ja in zo`n samengestelde groep zal er altijd de nodige signalen heen en weer vliegen.
Onzin! Jouw hond doet helemaal niet mee met zo´n cursus!
Jouw hond hoeft daar niets te leren! Het zijn de mensen die moeten leren. Over honden. En het gaat niet over trainen! Het gaat over honden algemeen, over rassen met rasverschillen, wat er bij komt kijken, etc. Wat ik net al zei.
iones
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik ben benieuwd wie denkt voor mij uit te gaan maken wat voor hond ik mag aanschaffen.
Dat is het verschil tussen jou en mij.

Ik heb net als jij de nodige kennis wel in huis om er geen zooitje van te maken.
Maar regels kunnen geen uitzonderingen maken denk ik. Tenzij je aan kunt tonen al jaren honden te hebben gehad en dit zonder ooit problemen te hebben veroorzaakt.

Als iedereen gaat zeggen deze cursus niet nodig te hebben, zal niemand die cursus volgen en zijn de honden niet geholpen en de mensen die gebeten gaan worden ook niet.

ik zou dus tóch aan die cursus mee doen omwille van al die mensen die nog honden gaan aanschaffen, en omwille van die honden die zij gaan aanschaffen.
Maar jij voelt je daar te goed voor.

En dan wordt het woord `experts` genoemd.

Zijn wij hier met z´n allen expert?
Volgens mij niet, maar we weten genoeg van honden om de valkuilen en de algemeen gemaakte fouten bij honden te zien in onze omgeving. Hier op het forum proberen we anderen te waarschuwen om die fouten niet te maken. Ik denk dat wij de nodige kennis in huis zouden hebben om zo´n voorlichting te geven terwijl we niet eens expert zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
TessaThomas schreef:En wat ga je ze leren op zo'n cursus? Theorie dus, maar er zijn zoveel verschillende meningen?
Een cursus gaat niet over meningen.
Een cursus gaat over honden, over hun natuurlijke aard en hun behoeftes. Over rassen en de daarbijhorende behoeftes en karakterverschillen, wat het behelst.
De tijd en de energie die je er navenant in moet steken, de gevolgen van de vele gemaakte fouten die mensen begaan.

Ik zou zoveel algemene valkuilen kunnen noemen die mensen maken.
Het verkeerde ras kopen.
Verkeerd of zelfs helemaal niet opvoeden.
Het begin van wanggedrag niet herkennen, zoals beginnen met blaffen, maar daarna kuitenbijten of aangevallen worden door een grotere hond.
honden die in huis te druk zijn. Gewoon omdat ze de kans niet krijgen hun energie te lozen.

Dit zijn vaak voorkomende fouten.
Ja en .? Er zijn heel wat mensen die een vals loeder hebben en geen tot weinig verstand van honden hebben ,maar wel goed voor het beest zijn en zogen dat er geen ongelukken gebeuren met andere mensen en dieren.
Naast je keuzes hebben mensen ook nog een soort van verantwoordelijkheidsgevoel.
Alhoewel dat bij sommige ontbreekt en door dat soort zijn er problemen.

Cursussen en inzichten over honden verschillen ook.
Mij zul je er ook niet zien en wil daar ook niet toe verplicht voelen.
Zolang ik mijn honden opvoed of niet heeft niemand daar geen ruk mee te maken zolang zij geen last of probleem zijn voor een ander.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Ja en .? Er zijn heel wat mensen die een vals loeder hebben en geen tot weinig verstand van honden hebben ,maar wel goed voor het beest zijn en zogen dat er geen ongelukken gebeuren met andere mensen en dieren.
Is dat geluk of wijsheid? En kun je altijd varen op geluk?
bouvierpoedel schreef: Naast je keuzes hebben mensen ook nog een soort van verantwoordelijkheidsgevoel.

Zolang ik mijn honden opvoed of niet heeft niemand daar geen ruk mee te maken zolang zij geen last of probleem zijn voor een ander.
Met deze insteek zal er nooit iets verbeteren en zullen honden en ook mensen en kinderen altijd gedupeerd blijven.
Wil je dat?
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Ja en .? Er zijn heel wat mensen die een vals loeder hebben en geen tot weinig verstand van honden hebben ,maar wel goed voor het beest zijn en zogen dat er geen ongelukken gebeuren met andere mensen en dieren.
Is dat geluk of wijsheid? En kun je altijd varen op geluk?
bouvierpoedel schreef: Naast je keuzes hebben mensen ook nog een soort van verantwoordelijkheidsgevoel.

Met deze insteek zal er nooit iets verbeteren en zullen honden en ook mensen en kinderen altijd gedupeerd blijven.
Wil je dat?
Heb zelf een kutjeugd met sexueel misbruik,kindertehuizen ,mishandelingen ,uithongering en verwaarlosing gehad . En ben niet de enige. Hebben al die jarenlange zorg van instantie's die zich met kinderzorg en welzijn bezig houden dan gezorgd dat het niet meer voorkomt.?

Jij hebt ook je honden opgevoed wat past in jouw beleving en wereld , ik geloof ook niet dat je het accepteerd dat je verplicht bent volgens een andere methode en inzicht te moeten doen als je honden geen overlast en ellende veroorzaken. Je kunt nooit vantevoren ingrijpen dat kun je pas op het moment dat het fout gaat.
En ja daar komt naast wijsheid en verantwoordelijkheid ook een portie geluk bij kijken. :ok:
TessaThomas
Zeer actief

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Cursussen gaan wel over meningen, namelijk hoe die cursus vindt dat het hoort. Zo'n cursus heeft al geen kans van slagen, want er zijn zoveel verschillende theorieën en dus meningen over hoe je een hond moet opvoeden en trainen. Want als je het hebt over behoeftes van een hond komt daar ook training bij kijken.

Ik denk dat zo'n cursus helemaal niet voor betere baas/hond combinaties zorgt en ook niet voor minder bijtincidenten. Als het verplicht wordt, dan volg je zo'n cursus en doe je daarna alsnog je eigen zin. Een rijbewijs zorgt er ook niet voor dat mensen niet te hard gaan rijden of dronken achter het stuur zitten. Flinke boetes bij overtredingen zorgen ervoor dat de meeste mensen wel 2 keer nadenken. Niet het papiertje waarbij ze geleerd hebben dat het niet hoort.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Heb zelf een kutjeugd met sexueel misbruik,kindertehuizen ,mishandelingen ,uithongering en verwaarlosing gehad . En ben niet de enige. Hebben al die jarenlange zorg van instantie's die zich met kinderzorg en welzijn bezig houden dan gezorgd dat het niet meer voorkomt.?

Jij hebt ook je honden opgevoed wat past in jouw beleving en wereld , ik geloof ook niet dat je het accepteerd dat je verplicht bent volgens een andere methode en inzicht te moeten doen als je honden geen overlast en ellende veroorzaken. Je kunt nooit vantevoren ingrijpen dat kun je pas op het moment dat het fout gaat.
En ja daar komt naast wijsheid en verantwoordelijkheid ook een portie geluk bij kijken. :ok:
een cursus gaat niet over hoe je je hond moet opvoeden. Het gaat er over dát je je hond moet opvoeden. Hoe je dat doet, daarvoor zou je naar een trainingscursus kunnen gaan.

Het gaat er over wat de gevolgen kunnen zijn als je het niet doet.

En boetes als je de mist in gaat. Houdverbod voor honden of bepaald soort honden.
Het doel moet minder bijtincidenten zijn. Dan moet je eerst kijken naar hoe deze ontstaan. Vaak door onwetendheid, dat weet jij ook. Mensen die signalen van honden gewoon faliekant missen of er niets op uit doen. Dus moet op een cursus geleerd worden hoe je een hond kunt lezen, zodat je dingen ziet aankomen, en dus gaat voorkomen.

Gewoon effe voorbeeld he.

Het is ook niet van te voren ingrijpen. Het is meer een kwestie van voorkomen.
En nogmaals, je kunt niet alles voorkomen, maar wel veel.
Lightsun
Actief

Ongelezen bericht door Lightsun »

Mischien is het een betere oplossing als het niet een cursus is maar een vrijwillig examen?

De wetten aanscherpen door te zeggen we willen een aanlijnplicht in het bij zijn van andere honden in openbare plekken, tenzij je dit examen door loopt en je hond sociaal gevonden is.

Dit zou waarschijnlijk een hoop problemen al oplossen voor mensen die hun honden los laten lopen terwijl ze gewoon niet sociaal genoeg zijn, en niet genoeg onder controle zijn. Maar voor de mensen die hier geen interesse in hebben en hun honden uberhaupt aangelijnt laten of uit laten op plekken waar geen andere mensen/honden zijn maakt het verder geen verschil uit.

En zo is het ook geen cursus en is het alleen een kwestie van als jij je hond van de lijn wilt laten bij andere honden in de buurt mag dat maar dan moet je een examen halen dat laat zien dat jij en je hond dit aan kunnen. Wil je dat niet doen dan kun je ook je hond niet los laten bij andere honden in de buurt.

Wederom is dit geen 100% oplossing (Ik denk niet dat die bestaat) maar mischien is het handiger om het zo te doen ipv met boetes en belasting te werken?
S@ndr@
Zeer actief

geen enkele hond is " altijd sociaal" er zijn altijd van die momenten dat je moet zeggen : doet ie anders nooit hoor., ( in mijn beleving dan, ik heb t te vaak gezien met honden die ZOOOOOOO sociaal waren, tot.
t is maar net wat ze tegen komen
Lightsun
Actief

Ongelezen bericht door Lightsun »

S@ndr@ schreef:geen enkele hond is " altijd sociaal" er zijn altijd van die momenten dat je moet zeggen : doet ie anders nooit hoor., ( in mijn beleving dan, ik heb t te vaak gezien met honden die ZOOOOOOO sociaal waren, tot.
Absoluut en natuurlijk. Ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat het een kans is om een groot gedeelte van de problemen te voorkomen. In ieder geval kun je op dat moment zeggen hij is door een sociale test heen gekomen dus dit is iets wat niet normaal is voor hem dus er kan een andere factor in het spel zijn (uit de hand gelopen spel, hond is ziek, etc etc)

En ik snap dat het niet helemaal 100% is. Het blijft natuurlijk een snap shot in een hond zijn leven wanneer hij het exam doet. En honden veranderen. Maar ik denk dat deze oplossing mischien mensen de keuze geeft?

Ik zou bij voorbeeld nooit deze cursus gedaan hebben met Max want hij zou het nooit gehaald hebben. Maar ik hield hem ook aan de lijn als er andere honden waren want ik wist dat het fout kon gaan. Dus bij mij zou dit geen invloed gehad hebben. Maar voor andere mensen mischien wel als ze gedwongen worden om hun hond vast te houden of sociaal te maken.
iones
Zeer actief

Mensen die zich niet eerst informeren voordat ze een hond aanschaffen, gaan écht niet naar een cursus. Maar zij zijn wel degenen die blunders begaan waarvan hond of derden de dupe van zijn.

En ondanks alle programma´s, krantenberichten, uitgebreide informatie op internet, slagen zij er in om NIETS te weten, en je kunt ze ook niet bereiken.

Hoe hadden jullie dan gedacht die groep te bereiken?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lightsun schreef:
S@ndr@ schreef:geen enkele hond is " altijd sociaal" er zijn altijd van die momenten dat je moet zeggen : doet ie anders nooit hoor., ( in mijn beleving dan, ik heb t te vaak gezien met honden die ZOOOOOOO sociaal waren, tot.
Absoluut en natuurlijk. Ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat het een kans is om een groot gedeelte van de problemen te voorkomen. In ieder geval kun je op dat moment zeggen hij is door een sociale test heen gekomen dus dit is iets wat niet normaal is voor hem dus er kan een andere factor in het spel zijn (uit de hand gelopen spel, hond is ziek, etc etc)

En ik snap dat het niet helemaal 100% is. Het blijft natuurlijk een snap shot in een hond zijn leven wanneer hij het exam doet. En honden veranderen. Maar ik denk dat deze oplossing mischien mensen de keuze geeft?

Ik zou bij voorbeeld nooit deze cursus gedaan hebben met Max want hij zou het nooit gehaald hebben. Maar ik hield hem ook aan de lijn als er andere honden waren want ik wist dat het fout kon gaan. Dus bij mij zou dit geen invloed gehad hebben. Maar voor andere mensen mischien wel als ze gedwongen worden om hun hond vast te houden of sociaal te maken.
Kom nou toch, zoiets is toch trainbaar dat zegt helemaal niks over buiten een veld/examensituatie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”