Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.

Ongelezen bericht door Biet »

LongFields schreef:
Muk schreef:Waarom ontwikkelen hondenscholen / rasvereniging / gedragsdeskundigen niet zelf één algemene, alternatieve en betere test dan dit.
Er zijn rasverenigingen die een eigen test ontwikkeld hebben, zo ook die van de Belgische Herders. Die draait al meer dan 10 jaar, is bedoeld om met name het sociale gedrag van de honden te testen en uiteraard zoals niet 1 test helemaal waterdicht. Toch vind ik de test zoals hij bij ons gehouden wordt een goede indicatie voor het gedrag/karakter van de hond. Eerder in dit topic heb ik al een link geplaatst naar een filmpje op Youtube, hier is hij nog een keer voor wie geïnteresseerd is en de eerste link gemist heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=Ouziiap1UzM
Vind het wel goed dat rasverenigingen het initiatief en de verantwoordelijkheid naar zich toetrekken.
En wat me van dit filmpje zo bevalt, is dat het echte interactie is.
Als je dan claimt zoveel kundigheid over hondengedrag te bezitten, gebruik het dan en benader die hond.
Anders heb je alleen maar (en wellicht met goed gevolg) een schriftelijke cursus gevolgd en dat is toch echt wat anders dan kundigheid.
Wiel
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Heb net 'uitzending gemist gezien', wat een trieste toestand zeg!
Fokker bijna zwakzinnig & die domme blonde fokdoos met haar nare manneke, impulsief 300 km rijden, constateren dat het daar een bende is, hond al angstig in vertrouwde omgeving & dan tóch bedenken dat het een strak plan is deze Anouk tussen vijf!!!??? koters te zetten :piew:

& dan die conclusie van die dementerende bejaarden.... word heel, heel verdrietig van zoiets :jank:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
Fafo schreef: Al werd zijn hond van de hele situatie ook wel wat zenuwachtig geloof ik.
Het viel me op dat de herder al direct toen hij erbij gehaald werd borstelde, het haar op zijn kont stond overduidelijk overeind. Dat is natuurlijk ook al niet de ideale uitgangssituatie om de reactie van de andere hond te peilen lijkt me.
nee maar dat heb je wel snel natuurlijk, ik denk dat zelfs Xena in zo'n geval wel een borsteltje zou opzetten als ze zo voor dr zou staan... dat zou dan snel wel weer zakken maar je moet ook ff tijd nemen en dat mocht niet natuurlijk niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:
Tara schreef:Die fokker is een dweil van een vent, die had gewoon niet moeten zeiken en de hond meteen terug moeten nemen.
Met zijn domme opmerkingen over hondengedrag.
Die testers heb ik echt alleen maar vinkjes zien plaatsen, en niet één heeft er naar de hond gekeken. Niet één!
De hele setting van zo'n test is raar, die hond loopt in zijn eentje met een vreemde op een weitje, nul interactie en de hond wordt blootgesteld aan allerlei rarigheid.
Die hond heeft echt wel door dat het allemaal om hem draait, maar begrijpt er helemaal niks van.
Hoe redelijk is dat? Hoe eerlijk is dat?
En dan de conclusies dat ze overmatig angstig, overmatig agressief zou zijn...
Ik vind het doodzielig dat je als doodnormale hond zo verkeerd begrepen wordt en voor je lot afhankelijk bent van de bevindingen van zo'n stel over het paard getilde deskundologen.
Maar hé, de test is tenslotte gevalideerd hoorrrr. :lees:

Om te janken is het, om te jánken!!! :jank:
Idd.
En hoe bijzonder is het dat rechters deze test blijkbaar heel serieus nemen :ugh:
ze moeten wel want ze hebben niks anders...
Ik had zelf het idee bij hem dat hij het wel allemaal vond meevallen als je hem in zijn commentaar hoorde terwijl de hond getest werd. Maar hij moet op het deskundigen oordeel afgaan ook al hebben die niet vooraan gestaan met uitdelen zoals deze zogenaamde deskundigen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik roep altijd dat ik heel makkelijke honden heb,ze gaan overal mee heen kunnen alleen blijven, zijn sociaal naar andere dieren en de herders reageren zelfs nog positief als een vreemde een aai over hun kop geeft.Maar ik denk dat geen één van mijn honden deze test vlekkenloos had doorstaan.
Persoonlijk vind ik dat je met 5 kinderen in huis geen hond moet nemen en al helemaal geen terrier.En zeker niet als je zelf geen ervaren hondemens bent.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat een stel kneuzen bij elkaar, zeg.

De fokker die zo overduidelijk ce hond liever kwijt dan rijk is. Koste wat het kost. Bah bah bah! Wees verdomme een vent en neem je verantwoordelijkheid voor een dier dat JIJ zo nodig de wereld op moest schoppen en probeer je er niet met een jantje van leiden vanaf te maken.

De kopers die zo nodig een airedail moesten maar het karakter van een golden retriever verlangden. Ja, dat gaat dus niet gebeuren. Gek he? Zo overduidelijk geen hondenmensen. Hopelijk zijn ze voorgoed genezen.

Deskundigen met het inzicht van een brallende leek. Wat nou happerig? Wat nou aggresief? Hoe kun je als deskundige zo falen.

Een schoonzus die de hond niet wil maar toch ook weer wel.....

En dan meester visser. Een vriendelijke redelijke man maar geen kennis van honden. Het zou beter zijn als hij niet deed alsof dat wel zo is. Waar sloeg dat gedoe met die herder langs het hek nou op?

Grutjes, arme airedail. Triest om afhankelijk te zijn van mensen die het niet om jou te doen is.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat een nare toestand. En wat ontzettend jammer dat juist met zo'n tv-zaak geen échte deskundigen worden gevraagd. :ugh:

Wat betreft die MAG-test: wij hebben vorig jaar tijdens de collie activiteitendag een MAG-test aangeboden. Ik mag wel zeggen dat veel, heel veel collies de test niet hebben gehaald.
De meesten probeerden héél hard weg te rennen. :mrgreen:
En weet je wie met vlag en wimpel is geslaagd? Jawel, mijn Bonnie. :cheer:
Afbeelding
lets have fun

Hoe zouden mijn honden eigenlijk door zo'n mag test rollen? Ik weet zeker dat Floor ook wil vluchten als je haar aan een hek bind met mij uit zicht en dan stokken, parraplu's en plastic poppen in haar gezicht gaat duwen.
En Rufus gaat blaffen en tilt zijn lipje op.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

lieke schreef:Wat een nare toestand. En wat ontzettend jammer dat juist met zo'n tv-zaak geen échte deskundigen worden gevraagd. :ugh:

Wat betreft die MAG-test: wij hebben vorig jaar tijdens de collie activiteitendag een MAG-test aangeboden. Ik mag wel zeggen dat veel, heel veel collies de test niet hebben gehaald.
De meesten probeerden héél hard weg te rennen. :mrgreen:
En weet je wie met vlag en wimpel is geslaagd? Jawel, mijn Bonnie. :cheer:
gewoon een kapot gefokt ras :pffff:

De hele test slaat nergens op, zelfs Browny zal denk ik gaan blaffen als hij zit vastgebonden (en ik weg ben) en er een vreemde zo intimiderend op hem af komt :schrik: de rest van de test zal hem een zorg zijn denk ik.. maar de andere 4 zouden gelijk in beslag genomen worden ben ik bang :ugh: (ik denk dat de kleinste het ergste zal zijn :engel: vooral bij die zogenaamde arm :roll: )
echt te triest voor woorden zo een test met gebrek aan hondenkennis :roos:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

renee-uk schreef:
tekkel schreef:
renee-uk schreef:ik heb niet gekeken en ik ga dat ook niet doen.
wat ik uit jullie commentaren begrijp stond daar een soort rietje, een totaal onbegrepen aan haar lot overgelaten hondje hondje dat geen idee had wat er allemaal met haar gebeurde.
ik krijg er tranen van in mijn ogen :(
Nee, volgens mij helemaal geen Rietje. Deze Anouk was gewoon een leuke hond, met wat terriërgedrag. Niets waar ik me druk om zou maken, kajje nagaan.
mijn rietje is ook een leuke hond, met wat handvatten.
het ging me overigens niet om een karaktervergelijking, ik vergeleek de situatie: een verloren hondje dat geen idee heeft wat er met haar gebeurt.
Mijn reactie had trouwens niets te maken met jouw Rita.
Ik dacht dat je een trillend rietje bedoelde. :oeps:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

EstherK schreef:
renee-uk schreef:
tekkel schreef:
renee-uk schreef:ik heb niet gekeken en ik ga dat ook niet doen.
wat ik uit jullie commentaren begrijp stond daar een soort rietje, een totaal onbegrepen aan haar lot overgelaten hondje hondje dat geen idee had wat er allemaal met haar gebeurde.
ik krijg er tranen van in mijn ogen :(
Nee, volgens mij helemaal geen Rietje. Deze Anouk was gewoon een leuke hond, met wat terriërgedrag. Niets waar ik me druk om zou maken, kajje nagaan.
mijn rietje is ook een leuke hond, met wat handvatten.
het ging me overigens niet om een karaktervergelijking, ik vergeleek de situatie: een verloren hondje dat geen idee heeft wat er met haar gebeurt.
Mijn reactie had trouwens niets te maken met jouw Rita.
Ik dacht dat je een trillend rietje bedoelde. :oeps:
en dat is mijn eigen schuld natuurlijk, moet ik maar hoofdletters gebruiken ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: en dat is mijn eigen schuld natuurlijk, moet ik maar hoofdletters gebruiken ;)
Je kunt het gewoon kijken hoor :wink: , de hond wordt alleen totaal niet begrepen en daarop beoordeeld door een stelletje nitwits...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
renee-uk schreef: en dat is mijn eigen schuld natuurlijk, moet ik maar hoofdletters gebruiken ;)
Je kunt het gewoon kijken hoor :wink: , de hond wordt alleen totaal niet begrepen en daarop beoordeeld door een stelletje nitwits...
ja maar dat maakt me nou juist zo triest :(
wat gaat er nu met dat hondje gebeuren?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef:
ja maar dat maakt me nou juist zo triest :(
wat gaat er nu met dat hondje gebeuren?
Is het ook want ik ben helemaal geen terriër-mens maar zou dr zo op gaan halen... Maar ze lag daarna gewoon lekker in de studio te slapen en liet zich nog even horen dat ze er was.
De schoonzus die 'heel veel van honden wist' heeft haar nu... :roll:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

beatje schreef:Ik roep altijd dat ik heel makkelijke honden heb,ze gaan overal mee heen kunnen alleen blijven, zijn sociaal naar andere dieren en de herders reageren zelfs nog positief als een vreemde een aai over hun kop geeft.Maar ik denk dat geen één van mijn honden deze test vlekkenloos had doorstaan.
Persoonlijk vind ik dat je met 5 kinderen in huis geen hond moet nemen en al helemaal geen terrier.En zeker niet als je zelf geen ervaren hondemens bent.
Persoonlijk vind ik dat overdreven.
Er zijn genoeg mensen die een hond in dergelijke omstandigheden uitstekend kunnen begeleiden en een prima kameraad hebben (ook voor hun kinderen).
Dat hangt gewoon af van de persoon, de kinderen en de hond.
En dat ...................... is altijd zo.
Je kunt daar geen blauwdruk voor geven.
lets have fun schreef:En dan meester visser. Een vriendelijke redelijke man maar geen kennis van honden. Het zou beter zijn als hij niet deed alsof dat wel zo is. Waar sloeg dat gedoe met die herder langs het hek nou op?
Dat deed hij toch niet?
Hij heeft geen verstand van honden, daarom heeft hij een blik deskundigen open getrokken.
En wat voor deskundigen :roll: :ugh:

Dat gedoe met die herder langs het hek was omdat de terriër tegen de nephond die op wieltjes langs kwam begon te blaffen.
Op zich vond ik het niet eens zo gek dat hij dat liever zag met een echte hond.
Alleen twee honden die elk langs een kant van het hek lopen .............. dat levert wel vaker herrie op :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lets have fun

Dat deed hij wel ranetje. Het was zijn idee van de herder langs heg hek en later op de zitting had hij daar kommentaar over. Waarom, vraag ik mij dan af. Doe dat nou gewoon niet.
ranetje
Zeer actief

lets have fun schreef:Dat deed hij wel ranetje. Het was zijn idee van de herder langs heg hek en later op de zitting had hij daar kommentaar over. Waarom, vraag ik mij dan af. Doe dat nou gewoon niet.
Ja dat schreef ik ook :mrgreen:
ranetje schreef:Dat gedoe met die herder langs het hek was omdat de terriër tegen de nephond die op wieltjes langs kwam begon te blaffen.
Alleen twee honden die elk langs een kant van het hek lopen .............. dat levert wel vaker herrie op :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nou net gekeken en nog niet gelezen maar ik zie gewoon een hond die zo nu en dan onzeker is en ja vind je het gek als je zo aan alle kanten bekeken wordt in een vreemde omgeving met vreemde testen.
En dat een hond gelijk bij nieuwe baasjes binnen een dag op zijn gemak moet zijn stelletje mafketels
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik heb de aflevering net even terug gekeken...
Vreselijk zeg!
Ik zag in die test ook geen heel absurd gedrag. Eerder wat ontwijkend gedrag.
Maar als ze daarop, op die punten afgekeurd is als huishond... Poeh, dan kan je er hier ook 2 weghalen.
En die geleidster corrigeerde Anouk ook niet echt toen de herder langs het hek liep, ja, toen het haar gevraagd werd...
Afbeelding
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Ik heb ook de uitzending teruggekeken...

Lotte is in mijn ogen echt de liefste hond van de wereld.. maar als ik haar ga poken met een nep hand en met zo'n enge pop aan kom zetten op wielen raakt zij ook in paniek hoor. Zou ik kinderen nemen met haar erbij? Absoluut.

Ik denk ook dat je die 5 kinderen best bij mag brengen hoe je rustig met een hond om moet gaan. (nee ik zou geen hond nemen als ik ook al 5 kinderen had maar goed.)

Triest verhaal.. ik geloof niet dat de schuld bij de hond ligt.
ranetje
Zeer actief

HillieS schreef:Ik heb de aflevering net even terug gekeken...
Vreselijk zeg!
Ik zag in die test ook geen heel absurd gedrag. Eerder wat ontwijkend gedrag.
Maar als ze daarop, op die punten afgekeurd is als huishond... Poeh, dan kan je er hier ook 2 weghalen.
En die geleidster corrigeerde Anouk ook niet echt toen de herder langs het hek liep, ja, toen het haar gevraagd werd...
Dat mocht ze eerst niet omdat gezien moest worden wat de hond zou doen.
Daarna werd bekeken hoe de hond op een correctie zou reageren.
En dat was op zich netjes vond ik (hond ging zitten en hield op met blaffen).
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ranetje schreef:Dat gedoe met die herder langs het hek was omdat de terriër tegen de nephond die op wieltjes langs kwam begon te blaffen.
Dat kwam niet uit de koker van de rr hoor ,dat was op verzoek van de eigenaren van de hond en had niets meer met de test te maken gaf hij aan.
Overigens vond ik zijn opmerking dan gaan we nu kijken of de hond gestoord is aan het begin van de test ook niet echt slim moet ik zeggen.
Als je er dan geen verstand van hebt houd dan je mond dicht ook als de rr bent :pffff:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

waar ik mij het meest boos over kan maken, is dat mensen blijkbaar denken dat je een perfecte gezinshond zomaar kan krijgen, zonder deze zelf begeleiding te geven/op te voeden/ te trainen.

elke hond zal je moeten begeleiden in je eigen gezin/ huishouding. iedere hond heeft een mate van begeleiding, sturing en opvoeding nodig. je kan niet verwachten van een hond dat deze meteen moeiteloos in je leven meedraait.

een hond is een levend wezen, neem dan een Bart Smit hond.

ik zag eigenlijk een heel erg leuke hond, die prima een leuke gezinshond kan worden, als je je een beetje wil inleven, en je moet altijd investeren om een hond jou ideale hond te laten zijn. ik zag een wat terughoudende hond, wat zeer logisch is, als je opeens door vreemde mensen en vreemde omgeving je allerlei dingen moet laten opdringen. ik zag een hond die eerst koos om weg te willen van de situatie, geen hond die meteen agressie vertoonde!

flut mensen en flut test. flut eigenaren en flut Fokker, die niet meteen inspringt en de hond terug eist.

zit die hond nu bij schoonzus, die hem overduidelijk ook niet wenst, zo lijkt het.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

In het programma kwam ook ter sprake dat die mensen de hond zelf ook op marktplaats hadden gezet. Op mijn forum vond ik de hele advertentie-tekst terug.

http://www.airedaleforum.nl/forum/viewt ... =36&t=3588

:hmmm:
Biet
Zeer actief

EstherK schreef:In het programma kwam ook ter sprake dat die mensen de hond zelf ook op marktplaats hadden gezet. Op mijn forum vond ik de hele advertentie-tekst terug.

Die reacties zijn van nov. 2011.
Wiel
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:
EstherK schreef:In het programma kwam ook ter sprake dat die mensen de hond zelf ook op marktplaats hadden gezet. Op mijn forum vond ik de hele advertentie-tekst terug.

Blijkbaar loopt het al zo lang dus. Die hond woont dan al bijna twee jaar bij de zus van die mensen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Biet schreef:

Maar het gaat echt wel om die hond.
Dus dit verhaal is al 2 jr oud :80:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Biet
Zeer actief

EstherK schreef:
Biet schreef:

Blijkbaar loopt het al zo lang dus. Die hond woont dan al bijna twee jaar bij de zus van die mensen.
Ging het dus om de centen.
En daar moest die hond dan voor 'getest' worden.
Nou ja, als het er voor zorgt dat de MAG test nog eens goed onder de loep wordt genomen en de term 'gezinshond' uit het Nederlands verdwijnt, heeft het toch iets positiefs gehad.
Maar wat een klote-gedoe (excusez le mot).
Wiel
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zijn de opnamen ook al twee jaar oud soms?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Reactie op de site van de RR:

Rijdende rechter,

Jammer dat u deze zaak bent aangegaan. Het betreft tenslotte amateurisme bij de fokker, uw bejaarde testteam en het niets van honden wetende 7 persoonsgezin.
Mij rijzen de volgende vragen bij de volgende actors:
Fokker waarom is die hond in ieder geval 1 jaar 'binnen'?
Koper waarom wilt u zo'n hond met 5 kinderen (of krijgen die dan ook minder aandacht)
Amateur testclub waarom geen test met ECHTE mensen die wel weten met honden om te gaan?

Allen ooit gehoord van een ALFA Teef? Kan je er niet mee omgaan niet aan beginnen/Niet verkopen/ Waardeloze zogenaamde test (is voor bewakingshonden)

Jammer, alles gaat ten koste van de hond, omdat er allemaal amateurs omheenstaan en U gerechtelijk wel de terechte uitspraak heeft gedaan.
Ik als hondenrechter had uitgesproken:
Koper €150,- Dierenambulance/Dierenasiels
Verkoper idem dito
Amateurclub houd op met bestaan en stort uw dure geld op dezelfde harde werkers!

Anouk wil ik kopen (mensen!) voor €300,-!!!!

Groet Werner

W Gebhart (geen profiel) op 01-10-2013 om 23:24

http://eerstehulpbijrecht.nl/uitzending ... ABr?page=8

:F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”