Vind het wel goed dat rasverenigingen het initiatief en de verantwoordelijkheid naar zich toetrekken.LongFields schreef:Er zijn rasverenigingen die een eigen test ontwikkeld hebben, zo ook die van de Belgische Herders. Die draait al meer dan 10 jaar, is bedoeld om met name het sociale gedrag van de honden te testen en uiteraard zoals niet 1 test helemaal waterdicht. Toch vind ik de test zoals hij bij ons gehouden wordt een goede indicatie voor het gedrag/karakter van de hond. Eerder in dit topic heb ik al een link geplaatst naar een filmpje op Youtube, hier is hij nog een keer voor wie geïnteresseerd is en de eerste link gemist heeft:Muk schreef:Waarom ontwikkelen hondenscholen / rasvereniging / gedragsdeskundigen niet zelf één algemene, alternatieve en betere test dan dit.
http://www.youtube.com/watch?v=Ouziiap1UzM
En wat me van dit filmpje zo bevalt, is dat het echte interactie is.
Als je dan claimt zoveel kundigheid over hondengedrag te bezitten, gebruik het dan en benader die hond.
Anders heb je alleen maar (en wellicht met goed gevolg) een schriftelijke cursus gevolgd en dat is toch echt wat anders dan kundigheid.