volgens mij ben ik scherper dan jij, maar daar kun jij helemaal niet tegen, en ik ben blij dat mijn moeder niet de jouwe isMiranda schreef:Volgens mij kent mijn moeder jou helemaal niet, dan kan ze je ook niet op je hoofd hebben laten vallen, hè. Logisch redeneren is lastig, maar komkom, beetje scherp blijven hoor.mum schreef:miss jouw moeder???Miranda schreef:Je bent wél anaal gefixeerd, zeg. Hoe komt dat? Je moeder heeft je op je hoofd laten vallen toen ze bij jou een strontluier verschoonde? Het zou veel verklaren.mum schreef:kontenkruipers
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
staffstigma
Moderator: moderatorteam
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
Re: staffstigma
life is good
- Roompie
- Zeer actief
Dat lijkt me nogal duidelijkmum schreef:ja en wat wil je precies zeggen???????Roompie schreef:Ik snap prima dat je je ei kwijt wilt over het stigma dat de meeste staffeigenaren krijgen maar je maakt het er verdomd zelf ook naar wegens je taalgebruik en je piss off en who cares.. donder dan op hier te zeiken.

- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
en dat denk je op deze manier te bereiken?mum schreef:anderen doordringen van het feit dat ik ook een hond heb, en geen killerSkittles schreef:
wat doe je hier dan nog als je het allemaal zo vreselijk vindt?
sorry hoor, maar
-
mum
- Zeer actief
-
mum
- Zeer actief
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ook. Ik ben namelijk erg blij met mijn eigen moeder.mum schreef:en ik ben blij dat mijn moeder niet de jouwe is
Maar zeg eens. Ben je al uitgeraasd? Kunnen we al normaal over dingen praten? Of moet je nog even verder schelden en om je heen trappen?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er zitten zat staffordeigenaren op dit forum hoor. Maar die vallen waarschijnlijk niet zo op omdat ze gewoon normaal doen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
jouw ras wordt hier helemaal niet aangevallen, dus je hoeft het niet te verdedigen.mum schreef:en ik blijf op dit forum mijn ras verdedigen
-
mum
- Zeer actief
tja, ik ga geen 8 pagina's door op mn eigen post, maar jullie wel..........
IK laat mn killerhond voort gewoon gaan, zolang deze aan de riem zit is er geen probleem volgens politie en justitie
Ik groet U nu
IK laat mn killerhond voort gewoon gaan, zolang deze aan de riem zit is er geen probleem volgens politie en justitie
Ik groet U nu
life is good
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja maar ja maar, je hoeft je ras hier helemaal niet te verdedigen, er zijn er hier genoeg, die een soortgelijk ras/kruising hebben, die prima mee kunnen praten en hun verantwoordelijk heden kennen ten opzicht van de gekozen hond en waar gewoon respect voor is.
jij past op deze manier van communiceren, nou net in het plaatje, waar tegen je jezelf aan het "verdedigen" bent .
zie je dat dan niet?
jij past op deze manier van communiceren, nou net in het plaatje, waar tegen je jezelf aan het "verdedigen" bent .
zie je dat dan niet?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
jij reageert anders continu. dus jij gaat net zo goed door.mum schreef:tja, ik ga geen 8 pagina's door op mn eigen post, maar jullie wel..........
Ik groet U nu
maar goed, dit is een trol topic, dus ik ga weer.
- Miranda
- Erelid
Nee, dat ziet ze niet omdat ze dat niet kan zien.yamie schreef:ja maar ja maar, je hoeft je ras hier helemaal niet te verdedigen, er zijn er hier genoeg, die een soortgelijk ras/kruising hebben, die prima mee kunnen praten en hun verantwoordelijk heden kennen ten opzicht van de gekozen hond en waar gewoon respect voor is.
zie je dat dan niet?
Ze is blijkbaar zó kwaad dat de realiteitszin even weg is.
Dan kun je iemand beter even laten uitrazen om daarná redelijk te praten.
Eerder gaat niet werken, namelijk.
And few will ever climb
- Ingding
- Zeer actief
Ik voel dat er hier zeer veel frustratie aanwezig is.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
oh god,ik ben gisteren overgestoken omdat er een staff op dezelfde stoep als mijn hond en ik liepen......Omdat mijn hond niet altijd even leuk tegen andere honden doet......heb ik nu ook een staffstigma?
djeezzz
djeezzz
- Roompie
- Zeer actief
Ja!Eefje83 schreef:oh god,ik ben gisteren overgestoken omdat er een staff op dezelfde stoep als mijn hond en ik liepen......Omdat mijn hond niet altijd even leuk tegen andere honden doet......heb ik nu ook een staffstigma?
djeezzz

- Rebble
- Zeer actief
Miranda schreef:Nee, dat ziet ze niet omdat ze dat niet kan zien.yamie schreef:ja maar ja maar, je hoeft je ras hier helemaal niet te verdedigen, er zijn er hier genoeg, die een soortgelijk ras/kruising hebben, die prima mee kunnen praten en hun verantwoordelijk heden kennen ten opzicht van de gekozen hond en waar gewoon respect voor is.
zie je dat dan niet?
Ze is blijkbaar zó kwaad dat de realiteitszin even weg is.
Dan kun je iemand beter even laten uitrazen om daarná redelijk te praten.
Eerder gaat niet werken, namelijk.
Ik heb zo het vermoeden dat dát nog wel een paar jaar gaat duren
En dan @mum, jij bent niet goed wijs

-
amber81
wat een druktemakerij allemaal weer!:lol:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heh?mum schreef:NEE hoor, mijn joekel krijgt enkel een trap onder diens hol als ANDEREN het niet leuk vinden dat hij aan hun hond snuffelt, ik vind eigenlijk alles goedfrank-bobby schreef:maar dat gaat wel komen zeker als je je hond schopt omdat hij snuffelt aan een anderen hondmum schreef:Nee hoor, ben niet overspannen hoor, en dank U fizgig!
Waar ik mij gewoon mateloos aan stoor is dat verdomde stigma, mijn joekel heeft nooit een andere hond tot bloedens toe verwond, doet niet lelijk tegen mijn jongkies, accepteerd zelfs van mijn kitten alles......... Maar toch durf ik hier niks meer te vragen over gewenst of ongewenst gedrag van mn joekeltje, want ik ben toch altijd fout en hij blijkbaar ook
Dat is mal
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik lees gezellig mee en vermaak me opperbest,..mum schreef:ja ennn wat wil je zeggen???lieke schreef:mum schreef:en nu jij weer
Ik bemoei me normaal nooit met gerel en gezeur, maar het moet me nu toch wel van het hart dat jij je wel erg kinderachtig en verongelijkt gedraagt.
Het lijkt me verstandiger dat je eerst eens goed nadenkt voor je hier iets plaatst want je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
Als mijn joekel zich misdraagt is dat blijkbaar erger dan wanneer de jouwe zich misdraagt ofzo?
Toch even een vraagje,...
Wat is een joekel??
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Miranda
- Erelid
1) Dier 2) Groot voorwerp 3) Grote vrouwenborst 4) Hond 5) Kanjer 6) Knaap 7) KnoertJYBD schreef:Wat is een joekel??
Skadi is soms ook een joekeltje
Mijn kleine grote hond, bedoel ik er mee.
And few will ever climb
- JYBD
- Zeer actief
OK, bedankt, ik blijf leren hier,... maar durf ook niet al te veel te reageren, ik voel ook regelmatig een bullterrier stigma opkomen. 
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
denk dat mum uit brabant komt, daar wordt het woord joekel nogal eens gebruikt voor hond 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
Gewoon gaan krijsen tot het over is. Het lijkt dé remedie te zijnJYBD schreef:ik voel ook regelmatig een bullterrier stigma opkomen.
And few will ever climb
- jolanda.S
- Zeer actief
JYBD schreef:OK, bedankt, ik blijf leren hier,... maar durf ook niet al te veel te reageren, ik voel ook regelmatig een bullterrier stigma opkomen.
En Mum,ga zo door,geweldig jouw inbreng.
Ha,zal ze leren
Jouw als HBO`er,voor een Tokkie aan te zien.
En even een kleine tip,als je iets meer respect toont voor je eigen hond,slaat dat misschien ook over op anderen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Oh Mum toch
Dankjewel weer

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nou ja, tot zover dus mijn poging om ts tot matigheid en redelijkheid te overtuigen. Verspilde moeite dus.
Ik raad je aan professionele hulp te zoeken want het gaat volgens mij niet helemaal jofel bij je. Plus het dringende advies of óm valium te nemen óf niet meer op het HF te lezen.
Ik raad je aan professionele hulp te zoeken want het gaat volgens mij niet helemaal jofel bij je. Plus het dringende advies of óm valium te nemen óf niet meer op het HF te lezen.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik vind dat je dan meegaat met de staffstigma en dat moet je niet doen. Zo van, ze denken dat ik een rothond heb dus geef ik hem maar een schop want dat verwachten ze. Of denk je dat mensen dan denken dat je hem in ieder geval op zijn donder geeft als ie zich misdraagt? Nooit meegaan in rare gedachtes van andere mensen! Buddha is hartstikke lief (en misdroeg zich helemaal niet) en ik denk eigenlijk dat je boosheid hier vandaan komt. Dat je eigenlijk vind dat andere mensen je dwingen je hond te mishandelen. Door hoe ze reageren op hem. Maar je kunt echt anders handelen hoor.
Maar ik snap je boosheid ergens ook wel, want Bruno valt ook wel eens uit aan de lijn. En dan schaam je je ergens daarvoor, mensen kijken ook nogal geschrokken. Toch weet ik dat het helemaal geen zin heeft om hem daarvoor een schop te geven. De volgende keer doet ie het namelijk gewoon weer en als je hem schopt, raak je zijn vertrouwen ook nog kwijt. Dus laat mensen maar denken en kijken.
Oefening voor mum voor de komende tijd: negeren hoe andere mensen denken over je hond en je hond op een geweldloze manier corrigeren ondanks de gefronsde wenkbrauwen en eventuele opmerkingen. Oogkleppen op en oren dicht, alleen vriendelijke opmerkingen en reacties zijn toegestaan. Zoals CM zegt, move forward! Misschien dat dat je helpt om meer van je hond te genieten en je bloeddruk laag te houden.
Maar ik snap je boosheid ergens ook wel, want Bruno valt ook wel eens uit aan de lijn. En dan schaam je je ergens daarvoor, mensen kijken ook nogal geschrokken. Toch weet ik dat het helemaal geen zin heeft om hem daarvoor een schop te geven. De volgende keer doet ie het namelijk gewoon weer en als je hem schopt, raak je zijn vertrouwen ook nog kwijt. Dus laat mensen maar denken en kijken.
Oefening voor mum voor de komende tijd: negeren hoe andere mensen denken over je hond en je hond op een geweldloze manier corrigeren ondanks de gefronsde wenkbrauwen en eventuele opmerkingen. Oogkleppen op en oren dicht, alleen vriendelijke opmerkingen en reacties zijn toegestaan. Zoals CM zegt, move forward! Misschien dat dat je helpt om meer van je hond te genieten en je bloeddruk laag te houden.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Roompie schreef:Ja!Eefje83 schreef:oh god,ik ben gisteren overgestoken omdat er een staff op dezelfde stoep als mijn hond en ik liepen......Omdat mijn hond niet altijd even leuk tegen andere honden doet......heb ik nu ook een staffstigma?
djeezzz![]()
![]()
Ik deed het om die staff te redden van een trap onder zijn hol
-
Punzel
- Zeer actief
Haha figzig, jij bent echt onze forumpsycholoog hè? Je bedoelt het vast allemaal heel lief, maar mum d'r hond valt niet "ook" uit naar een andere hond. Hij is juist hartstikke lief als we mum moeten geloven (daarom moet ze haar hond ook zo vreselijk verdedigen) . De hond snuffelde enkel en daarom krijgt ie al een schop. En niemand praat hier slecht over d'r hond hoor. Ik vrees dat ze dat heeft gedroomd.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Je opent hier zelf een topic...mum schreef: ja en wat wil je precies zeggen???????
ik wil je best even uitleggen hoe dat werkt hoor.. Kijk als je een topic opent op een forum dan doe je dat normaliter om reacties te krijgen.
Als het doelloos wat roepen is, begeef je je wel naar een chatbox/chattopic. Dan is het niet noodzakelijk een eigen topic te openen.
Je begint daarnaast over een 'stigma' waarna meerdere mensen je een gedegen reactie geven dat dit toch wel degelijk ernstig overdreven is en het meer ligt aan het feit hoe jij je opstelt en op bepaalde zaken reageert.
In plaats dat je daar op antwoord, vermijd je de serieuze reacties om alleen met wat nutteloos getier in de ruimte terug te komen.
Dit wekt logischerwijze ook weer reacties op. Gezien hetgeen wat je hierop het forum gooit is het te verwachten dat er meerdere mensen zullen reageren. Wanneer er veel forumleden reageren is 8 pagina's snel behaald.
Voor de rest...