Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeilijke kwestie, herplaatser..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Moeilijke kwestie, herplaatser..

Ongelezen bericht door freskin »

Chihuahua schreef:
freskin schreef:
Chihuahua schreef:Ten eerste, als we die hond daar zelf uit een kennel hebben geplukt, waar ie nog 4 andere bullen in een kennel had dan hoef ik niet zelf te bedenken dat ze in een kennel heeft gezeten toch? :scratch:
En ter verduidelijking, dat betrof een paar kennel panelen met een houten hok met wat jute zakken erin, dus geen goed nachthok waarin een hond kan schuilen tegen de kou, en regen.

Verder ben ik er klaar mee, wees maar gerust hoor, dat gevaarlijke kreng is ingeslapen, ze was er medisch zo beroerd aan toe inwendig nog erger dan uitwendig dat er geen optie meer was.

En hahaha, heel grappig, de dierenarts gegrepen, ik heb echt alweer spijt dat ik dit hier heb weggezet, jullie pikken de meest negatieve dingen over mijn hond er tussenuit en vergroten dat, en maken dat 10x zo erg als het is.
De positieve dingen, daar reageert geen hond op, en ik geloof dat ik toch echt heel duidelijk ook de rest heb weggezet hoe ze ook was, maar dat is geen sensatie he, lijkt hier de verdomde telegraaf wel, of sbs6 :ok:
Ik hoop dat je dit niet echt meent......ik word hier beroerd van om te lezen. Ik zou als ik jou was me niet verlagen om dit nog over je hond te schrijven. Dat maakt je niets beter dan sommigen die hier nogal vreemd kunnen reageren.....

Arme hond......wat een kutleven heeft die gehad....en wat kunnen mensen toch wreed zijn, bah! :kotz:

Maar heel veel sterkte met dit verlies. Het is beter zo.... :roos:

Gevaarlijke kreng is sarcastisch bedoelt.
En dat hahah heel grappig, de dierenarts gegrepen dat slaat op Fes/Lou, die voelde zich even heel erg lollig met deze opmerking denk ik, dus ik dacht, ik ga er maar even op in heeft ze d'r zin ook :ok:
Ok :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Toen ze terugkwam, was ze zo mak als een lammetje, ze is 1 keer beetje uit de stekker gegaan toen de Chihuahua's haar begonnen aan te blaffen, maar dat is de schuld van die kleine rotzakken.
Maar daarna heeft ze zo ook niet meer met de kont aangekeken, dat zal dus hoogstwaarschijnlijk zijn geweest omdat ze zo ziek was en verzwakt, en flink mishandeld, want de dierenarts heeft genoeg sporen op haar lichaam aangetroffen die op flinke mishandeling wijzen.

En ik geloof oprecht dat het nooit de intentie geweest is van haar fokker om een hond te fokken met zo'n karakter, al zijn honden hebben een fijn karakter, en daar selecteert hij ook zeker op.
Alleen soms pakt een combinatie nu eenmaal niet zo uit als je voor ogen hebt.
Chihuahua
Zeer actief

En trouwens, kennelpanelen daarmee bedoel ik gewoon van die traliepanelen, en dan een houten hok zonder isolatie of wat dan ook, waar ze net in past en dan met de rest van haar lijf open en bloot ligt voor gat waar ze binnenmoet, ik noem dat toch geen fijne situatie voor welke hond dan ook.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Sterkte :roos:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Je hebt het beste voor de hond gedaan.
Sterkte.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Dapper maar toch ook goed besluit lijkt me, heel veel sterkte want het maakt het niet minder moeilijk op natuurlijk.
Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Sterkte ermee. Je hebt je uiterste best gedaan, wat een ander daar ook van vond, en het is niet makkelijk als dat zo moet eindigen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wat een verhaal! Wat een ellende! Pfff, ik heb mijn eigen hond maar even een dikke knuffel gegeven want zoiets gun je geen hond. Ik vind het heel erg voor jou en je gezin, en voor je vertrouwen in je medemens. Dat zal wel een deukje op hebben gelopen.
Ik had vorig jaar een hondje die ook zo scherp was. Ze is overleden toen ze 7 maanden oud was maar ik denk dat als ze volwassen was geworden, ze ook agressie had ontwikkeld. Sommige honden worden, denk ik, geboren met een paar contactjes verkeerd aangesloten. Dat gebeurt bij mensen natuurlijk ook, dus zo verbazingwekkend is het niet. Het is alleen heel zwaar als je zo'n hond hebt, en iedereen heeft een oordeel over hoe je het zou moeten doen. Feit is dat het nu eenmaal jouw levensweg is. Jij alleen weet hoe het zit. Put daar ook zelfvertrouwen uit want wat mensen ook zeggen, laat het je principes niet beïnvloeden. Volgens mij ben je iemand die veel om honden geeft, dat blijkt wel uit het feit dat je advies vraagt bij zo'n moeilijke kwestie. Dus, mijn advies, blijf gewoon van honden houden zoals je doet. Sterkte met het verlies.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

heel veel sterkte, erg zonde dat ze niet goed terecht is gekomen en deze ellende heeft moeten doorstaan.
Je zal ongetwijfeld het beste voor de hond hebben besloten met het advies van de dierenarts erbij.

nogmaals sterkte :roos:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Erg sneu voor de hond dit :( Sterkte
Afbeelding
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sads »

Arm dier......
Ze heeft nu in elk geval geen pijn meer..... :engel:
Dat mensen zich zo kunnen verlagen.
Een dier dusdanig te mishandelen,
dat het niet meer te redden valt. :gvd:
In en in triest :jank:
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies..... :roos:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Guttegut wat kunnen sommige mensen toch stoer zijn door zich zo op een hond uit te leven.....bastards :S:
Ik vind dat jij een heel dapper besluit hebt genomen en haar hebt laten inslapen.
Ze heeft nu geen pijn meer en ze hoeft gelukkig geen nare ervaringen meer mee te maken :ugh:
Heel veel sterkte voor jou en je vriend want ondanks alles heb je toch je hond, die jij lief had, moeten laten inslapen :roos:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Chihuahua schreef:Toen ze terugkwam, was ze zo mak als een lammetje, ze is 1 keer beetje uit de stekker gegaan toen de Chihuahua's haar begonnen aan te blaffen, maar dat is de schuld van die kleine rotzakken.
Maar daarna heeft ze zo ook niet meer met de kont aangekeken, dat zal dus hoogstwaarschijnlijk zijn geweest omdat ze zo ziek was en verzwakt, en flink mishandeld, want de dierenarts heeft genoeg sporen op haar lichaam aangetroffen die op flinke mishandeling wijzen.

En ik geloof oprecht dat het nooit de intentie geweest is van haar fokker om een hond te fokken met zo'n karakter, al zijn honden hebben een fijn karakter, en daar selecteert hij ook zeker op.
Alleen soms pakt een combinatie nu eenmaal niet zo uit als je voor ogen hebt.

Heel veel sterkte gewenst met dit verlies. Even een vraagje ik weet niet of het zin heeft. Heb je al aangifte gedaan van die mishandeling?
Groetjes van Sandra
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

freskin schreef:
Chihuahua schreef:Ten eerste, als we die hond daar zelf uit een kennel hebben geplukt, waar ie nog 4 andere bullen in een kennel had dan hoef ik niet zelf te bedenken dat ze in een kennel heeft gezeten toch? :scratch:
En ter verduidelijking, dat betrof een paar kennel panelen met een houten hok met wat jute zakken erin, dus geen goed nachthok waarin een hond kan schuilen tegen de kou, en regen.

Verder ben ik er klaar mee, wees maar gerust hoor, dat gevaarlijke kreng is ingeslapen, ze was er medisch zo beroerd aan toe inwendig nog erger dan uitwendig dat er geen optie meer was.

En hahaha, heel grappig, de dierenarts gegrepen, ik heb echt alweer spijt dat ik dit hier heb weggezet, jullie pikken de meest negatieve dingen over mijn hond er tussenuit en vergroten dat, en maken dat 10x zo erg als het is.
De positieve dingen, daar reageert geen hond op, en ik geloof dat ik toch echt heel duidelijk ook de rest heb weggezet hoe ze ook was, maar dat is geen sensatie he, lijkt hier de verdomde telegraaf wel, of sbs6 :ok:
Ik hoop dat je dit niet echt meent......ik word hier beroerd van om te lezen. Ik zou als ik jou was me niet verlagen om dit nog over je hond te schrijven. Dat maakt je niets beter dan sommigen die hier nogal vreemd kunnen reageren.....

Arme hond......wat een kutleven heeft die gehad....en wat kunnen mensen toch wreed zijn, bah! :kotz:

Toch raar dat Chihuahua eerst aan alle kanten word aangevallen en afgefikt, en nu ze de hond noodgedwongen heeft moeten laten inslapen, nu zijn we allemaal poeslief en aaerdig en o wat is het zielig :kotz:
Nee hoor, dan heb je het helemaal niet achter je ellebogen, waar haal je het vandaan?
Nee jij niet Freskin!!
"Sommige hier kunnen nogal vreemd reageren" is wel heel netjes gebracht, goed dat er mensen zijn die subtiel kunnen zijn, :ok: in tegenstelling tot mij, en vele anderen op dit forum. :mann:
Mooi dat mensen uiteindelijk vanzelf door de mand vallen zonder dat je er iets aan hoeft te doen, gebeurd vanzelf. :ok:
Gelukkig weet Chihuahua beter!! :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ArCee schreef: Toch raar dat Chihuahua eerst aan alle kanten word aangevallen en afgefikt, en nu ze de hond noodgedwongen heeft moeten laten inslapen, nu zijn we allemaal poeslief en aaerdig en o wat is het zielig :kotz:
Nee hoor, dan heb je het helemaal niet achter je ellebogen, waar haal je het vandaan?
Nee jij niet Freskin!!
"Sommige hier kunnen nogal vreemd reageren" is wel heel netjes gebracht, goed dat er mensen zijn die subtiel kunnen zijn, :ok: in tegenstelling tot mij, en vele anderen op dit forum. :mann:
Mooi dat mensen uiteindelijk vanzelf door de mand vallen zonder dat je er iets aan hoeft te doen, gebeurd vanzelf. :ok:
verder had je ook nog iets inhoudelijks toe te voegen of is dit alleen maar weer een van je 'wat is het toch een waardeloos forum' posts?
ik vraag me oprecht af wat je hier nog doet als je het zo vreselijk vindt hier :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ArCee schreef:
freskin schreef:

Toch raar dat Chihuahua eerst aan alle kanten word aangevallen en afgefikt, en nu ze de hond noodgedwongen heeft moeten laten inslapen, nu zijn we allemaal poeslief en aaerdig en o wat is het zielig :kotz:
Nee jij niet Freskin!!
Wat is daar vreemd aan dan.
Als jouw hond iets zou overkomen hebben mensen ook gevoel voor je op dat moment ondanks dat ze misschien je bloed wel kunnen drinken. :engel: :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua
Zeer actief

Ik moet toch ook wel zeggen dat ik sommige users op zijn zachtst gezegd apart vind, zullen we maar zeggen.
Meest aparte vind ik ook wel het filteren wat het gros doet, ze scannen al je berichten zeer nauwkeurig, en pikken er dan, a la Telegraaf & SBS6 de dingen uit die het meeste sensatie veroorzaken en dat word dan onder een loep gelegd.

Ik kan zo een aantal stukken quoten waarin ik de andere kant van de hond beschrijf, maar daar word natuurlijk ''overheen'' gelezen, daar kun je weinig sensatie van maken natuurlijk, een hond die losloopt in het bos etc :roll:

En ik heb tot nu toe ook niemand in topics zien schreeuwen dat een herder die iemand op straat had gebeten dan maat afgemaakt moest worden.
Terwijl mijn hond die daar nooit de kans voor heeft gekregen, daar moest wel meteen de roze spuit in, 1 vechthond meer of minder, who gives a fuck toch :U:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Waarom? Dat ik vind dat een dusdanig scherpe hond niet thuishoort in de maatschappij, betekent niet dat ik het niet rot voor Chihuahua kan vinden dat hij afgemaakt is, want zij was gek op die hond.
Voor mij kan dat wel samen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
foxalert
Zeer actief
Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi

Ongelezen bericht door foxalert »

Valerie schreef:
Nanna schreef:
Valerie schreef:Haha wat grappig zijn jullie zeg. Ten minste dat zullen jullie zelf wel denken.
Beter niet grappig dan niet al te snugger ;-)
Gelukkig ben jij beide.
Ben ik het mee oneens. :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”