Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken met ?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Re: Fokken met ?

Ongelezen bericht door Rea »

Ik volg ook dit topic, met stijgende verbazing en steeds meer boosheid.
Heb ook de geschiedenis gevolgd rond 't bewuste nest en de ellende nadien.
Mede omdat ik in een vergelijkbare situatie zat.(niet dezelfde)
Ik ervaar dat na verloop van tijd als 't leed voor 't grootste gedeelte geleden is en verder alles weer naar wens verloopt je vast bij je eerder gemaakte beslissing moet blijven. Tenslotte is die nooit zomaar genomen. Maar kost zeker wel wat, zo nu en dan borrelen ook bij mij wel vraagtekens op of de keuze echt die juiste was.
Zeker als ik nu mijn puppen kroost opgegroeid zie lopen en ze eigenlijk wel in mijn ogen uiterlijk en qwa karakter een steentje zouden kunnen bijdragen. Ik blijf het gewoon heel erg jammer vinden.
Een gedeelte van dat boek wat je dicht doet. Omdat je gezondheid als eerste pre moet stellen.

Dus overpeinzingen en gedachtespinsels kan ik me bij dit onderwerp nog wel voorstellen. Maar daar moet 't dan bij blijven.
Niet op deze manier, die vind ik laag. Zeker als er ook dan info verdwenen is.
Als ik dan ook nog reacties hier ga lezen over 't oordeel wat er meteen weer klaar staat voor de fokkers. Verdomme kan ik alleen nog maar boos worden.

Kijk dat er voor haar een andere kijk op 't gebeuren van toen is gekomen zou mogelijk zijn. Maar ben dan ook zo eerlijk om hier een uitleg over 't geheel te geven.
Dat hoeft geen welles en nietus discussie te worden, gewoon een verklaring uitleg.
Durf hier echt te stellen dat we daar recht op hebben.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Marjoleine schreef: Maar goed, we weten niet of dat gedaan is en of er antwoorden zijn, dus ook hier heeft speculeren geen zin.
ik zou het anders formuleren : speculeren is het enige wat overblijft zoals leane het aanpakt.
wie me er kan op betrappen dat ik in reltopics meefeest krijgt meteen een hele krat wiskey van me maar dit topic is anders, hier word ik gewoon boos om want hier zit meer dan een reukje aan (en als dat niet zo is had leane dat in één post kunnen ophelderen) en het gaat over het welzijn van honden én baasjes :19:
Helemaal eens met Inge. Ik krijg er ook een nare smaak van (zéker als het topic inderdaad is verwijderd).
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef: er zijn echt geen honden tekort hoor, het zou fokkers in het algemeen sieren eens wat meer door een nuchtere bril naar hun honden te kijken.
Dat zou ik niet in alle rassen durven beweren, maar in een aantal mag je dat absoluut zo stellen, ja.
Wat dat aangaat moet er dus een reden zijn, het zou een hoop gespeculeer schelen als die reden gewoon verteld werd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
spike&kyra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spike&kyra »

Sommige fokkers zijn heel druk met vermeerderen van een ras.
Om welke reden dan ook.
Ze kunnen die energie beter stoppen in verbeteren van het ras.
Bijvoorbeeld gezondheid karakter en uiterlijk maar dat komt dan op de laatste plaats.
Daar heeft de gemiddelde pupkoper veel meer aan.
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Ik heb sowieso niets met de brixenburg lijn. Heb daar al veel te nare verhalen over gehoord.
Heb er ook al zat honden van gezien die niet "goed" zijn.

Wat er precies met Winter is weet ik niet, maar persoonlijk zou ik de lijn van brixenburg niet voortzetten.
Afbeelding

Made by _Inge_
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Esmay87 schreef:Ik heb sowieso niets met de brixenburg lijn. Heb daar al veel te nare verhalen over gehoord.

Wat er precies met Winter is weet ik niet, maar persoonlijk zou ik de lijn van brixenburg niet voortzetten.
Wat heb je dan over deze lijn gehoord en gezien?
Ben ik wel benieuwd naar nl
Ken ook een lijn met duitse herders bijv waar ik geen pup van zou willen hebben ivm "raar" gedrag.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat Leane hier gewoon helemaal niet meer reageert. Als je vindt dat er dingen gezegd worden die helemaal niet kloppen, dan wil je jezelf toch verdedigen? :19:
Gewoon in andere topics opduiken en luchtige reacties plaatsen op dit forum, maar in een topic waar je eigen fokkerij aan de kaak gesteld wordt in alle talen zwijgen.... Ik snap daar geen ene reet van, echt niet.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Esmay87 schreef:Ik heb sowieso niets met de brixenburg lijn. Heb daar al veel te nare verhalen over gehoord.

Ik vind dit eigenlijk nogal een beschuldiging. Als je zoiets zegt, moet je wel met "feiten" aankomen, want het is nogal iets wat je zegt.
En wat vind je niet goed?
Er zal in iedere lijn wel iets zitten, maar wat versta je onder niet goed. Als er ergens een probleem is zul je dat natuurlijk ook eerder horen dan wanneer een hond kerngezond is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als TS een zelfde topic over mij had geopend met dezelfe achtergrond info had ze van mij dood kunnen vallen en had ik ook niet gereageert.
Misschien wel naar mensen in dit topic ,maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet over.
Dus kan mij goed voorstellen dat ze er helemaal klaar mee is als TS even de schone onschuld uithangd van OOhh :roll: :19: wist ik helemaal niet en wat vinden jullie daar nu van houding om alleen maar even iemand naar beneden te halen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bouvierpoedel schreef:Als TS een zelfde topic over mij had geopend met dezelfe achtergrond info had ze van mij dood kunnen vallen en had ik ook niet gereageert.
Misschien wel naar mensen in dit topic ,maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet over.
Dus kan mij goed voorstellen dat ze er helemaal klaar mee is als TS even de schone onschuld uithangd van OOhh :roll: :19: wist ik helemaal niet en wat vinden jullie daar nu van houding om alleen maar even iemand naar beneden te halen.
maar dat stadium zijn we inmiddels wel gepasseerd toch?
bouvierpoedel
Zeer actief

sbientje schreef:
bouvierpoedel schreef:Als TS een zelfde topic over mij had geopend met dezelfe achtergrond info had ze van mij dood kunnen vallen en had ik ook niet gereageert.
Daar gaat het iet over wat erallemaal gezegt is ,maar TS haar bericht is het eerste wat je leest en dat blijft hangen.
Als ik eerst tegen jou zeg zo vuile hoer en daarna vraag hoe het met je is dan ben je er geloof ook klaar mee of niet.?? :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bouvierpoedel schreef:
sbientje schreef:
Daar gaat het iet over wat erallemaal gezegt is ,maar TS haar bericht is het eerste wat je leest en dat blijft hangen.
Als ik eerst tegen jou zeg zo vuile hoer en daarna vraag hoe het met je is dan ben je er geloof ook klaar mee of niet.?? :19:

ach hou toch op, gewoon een mooi excuus, "de manier van de TS staat me niet aan, dus ik hou lekker me klep" :roll: bullshit.

er zijn vele mensen hier op het forum, die meegeleefd hebben met het drama omtrent het winter nest, het minste wat Leane kan doen, is uitleggen waarom ze er nu toch zo voor gekozen heeft en nee dat kan niemand verplichten, maar dat zegt dus wel een hele hoop over haarzelf, op deze manier stinkt het gewoon :19:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
sbientje schreef:
hahah ja, maar als iemand anders dan vraagt hoe het is, geef ik daar wel weer antwoord op. Jij zou er idd in kunnen zakken dan ja :D

edit - wat Inge O zegt, dus :mrgreen:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

LongFields schreef:Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat Leane hier gewoon helemaal niet meer reageert. Als je vindt dat er dingen gezegd worden die helemaal niet kloppen, dan wil je jezelf toch verdedigen? :19:
Gewoon in andere topics opduiken en luchtige reacties plaatsen op dit forum, maar in een topic waar je eigen fokkerij aan de kaak gesteld wordt in alle talen zwijgen.... Ik snap daar geen ene reet van, echt niet.
Je bent niet de enige.
Heb net dit hele topic doorgeworsteld en ik snap er niets van.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Leane schreef:
Leane schreef:De volgende hond die er hier bij komt is een pup van Winter en wanneer die weer een nestje gaat krijgen geen idee. over 1 2 of 3 jaar :19: we zien wel..
Wat kan er veel gebeuren..

Winter krijgt geen puppen meer hebben we besloten en in Feb is Vlinder hier komen wonen.
Het is jammer dat Leane geen uitleg geeft. Nog geen 6 weken na bovenstaande bericht is ze gedekt :19:. Waarom? Voor mij raakt een fokker op deze manier zijn/ haar geloofwaardigheid kwijt.
Esmay87
Zeer actief

PattyB schreef:

Ik vind dit eigenlijk nogal een beschuldiging. Als je zoiets zegt, moet je wel met "feiten" aankomen, want het is nogal iets wat je zegt.
Er zal in iedere lijn wel iets zitten, maar wat versta je onder niet goed. Als er ergens een probleem is zul je dat natuurlijk ook eerder horen dan wanneer een hond kerngezond is.
Die verhalen ken je al ;-)

Als er in 1 nest 3 honden zitten met ED en HD van de zes en de andere is helemaal geflipt en bijtagressief. Andere honden uit deze lijn mankeren ook vaak het een en ander, vandaar dat ik er geen fan van ben.

Het is niet mijn bedoeling om deze lijn af te kraken, zeg alleen wat ik van deze lijn vind en ik daar sowieso niet mee zou gaan fokken, omdat het te vaak fout gaat.
Afbeelding

Made by _Inge_
Xella
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xella »

Esmay87 schreef:
PattyB schreef:

Die verhalen ken je al ;-)

Als er in 1 nest 3 honden zitten met ED en HD van de zes en de andere is helemaal geflipt en bijtagressief. Andere honden uit deze lijn mankeren ook vaak het een en ander, vandaar dat ik er geen fan van ben.

Het is niet mijn bedoeling om deze lijn af te kraken, zeg alleen wat ik van deze lijn vind en ik daar sowieso niet mee zou gaan fokken, omdat het te vaak fout gaat.

Beste Esmay....vindt je toch wel erg beschuldigend......er bestaan 2 lijnen vanuit 2 moederhonden..misschien kun je je daar even in verdiepen voordat je deze uitspraken doet....denk nl dat je eea door elkaar haalt......
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette
Afbeelding
www.ankafaxxes.be
Esmay87
Zeer actief

@Xella: dit zijn de verhalen die ik heb gehoord. Ik weet dat jij ook brixenburg honden hebt en het spijt me als je je door mijn uitspraken aangesproken voelt. Het is zeker mogelijk dat mijn hele informatie niet compleet is.

Ik geef alleen aan dat ik geen vertrouwen heb in deze lijn, dat is alles :)
Afbeelding

Made by _Inge_
Xella
Actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xella »

Esmay87 schreef:@Xella: dit zijn de verhalen die ik heb gehoord. Ik weet dat jij ook brixenburg honden hebt en het spijt me als je je door mijn uitspraken aangesproken voelt. Het is zeker mogelijk dat mijn hele informatie niet compleet is.

Wat voor honden ik heb doet er niet toe....maar als je uitspraken doet van gehoord hebben is dit heel erg....en hoef tje dat niet te spijten maar hoop ik dat je nadenkt voordat je iets gehoord hebt.....
ik hoor de hele dag vanalles.....en aangesproken voelen..nee hoor....hoor je wel weer als je betrouwbare en complete informatie hebt...
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette
Afbeelding
www.ankafaxxes.be
tura
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Xella schreef:
Esmay87 schreef:@Xella: dit zijn de verhalen die ik heb gehoord. Ik weet dat jij ook brixenburg honden hebt en het spijt me als je je door mijn uitspraken aangesproken voelt. Het is zeker mogelijk dat mijn hele informatie niet compleet is.
Wat voor honden ik heb doet er niet toe....maar als je uitspraken doet van gehoord hebben is dit heel erg....en hoef tje dat niet te spijten maar hoop ik dat je nadenkt voordat je iets gehoord hebt.....ik hoor de hele dag vanalles.....en aangesproken voelen..nee hoor....hoor je wel weer als je betrouwbare en complete informatie hebt...
Gunst, Marjon, ben je opeens roomser dan de paus geworden, als er iemand is die commentaar heeft op de van Brixenburg fokkers ben jij het wel, ja, niet openlijk daar ben je dan weer te laf voor. Ik heb van jouw ook wel dingen 'gehoord' erover....
Laatst gewijzigd door tura op 21 aug 2011 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Esmay87 schreef:Als er in 1 nest 3 honden zitten met ED en HD van de zes en de andere is helemaal geflipt en bijtagressief. Andere honden uit deze lijn mankeren ook vaak het een en ander, vandaar dat ik er geen fan van ben.
En dat nest had geen vader, begrijp ik, alleen een Brixenburg-moeder? :roll:

Bovendien, de Rottweilers waren de eersten die meewerkten aan de MAG-testen, zij hebben de pilot indertijd gedaan en waren daar zeer betrokken in.
Kan me niet voorstellen dat zoiets zo patsboem alleen de lijn te verwijten is dus, het zou zomaar kunnen dat er meer factoren meespeelden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Mickie schreef:
Cleva schreef:Het niet reageren is onhandig maar je moet maar zin hebben in zo'n confrontatie natuurlijk. Dat wil niet iedereen.
Die confrontatie had ze kunnen voorkomen.
Ik ben haar opmerkingen in dit onderwerp niet vergeten.
:80: Die uitspraak had ik niet verwacht.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Mickie schreef:
Cleva schreef:Het niet reageren is onhandig maar je moet maar zin hebben in zo'n confrontatie natuurlijk. Dat wil niet iedereen.
Die confrontatie had ze kunnen voorkomen.

Die link werkt bij mij weer eens niet. Volgens mij staat er ergens in mijn profiel een knopje "mag niet zoeken" aan ofzo.

Wat zegt ze dan?
Leane schreef:Quote verwijderd door mod . Komt uit veteranenhoek. .
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

basil schreef:Nou ja, dat heb ik dus ook. Ik vind het een raar verhaal zo, maar dat komt door het gedrag van Leane hierin. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Leane nog een nest fokt met Winter om het geld of zo? Dat vind ik dan weer niet zo bij haar eerdere forumgedrag passen. Maar een mens kan veranderen natuurlijk. Ook op korte termijn. Ik hoop echt dat ze nog eens komt vertellen hoe en waarom. En dat ze die topic niet zelf verwijderd heeft.
Dit dus.....ik kan me ook echt niet voorstellen dat Leane dit "zomaar" zou doen :hmmm:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Waarom mag je wel linken uit de vethoek ,maar niet hardop zeggen.??
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Cleva schreef:
sbientje schreef:
Cleva schreef:[..][..]

Die link werkt bij mij weer eens niet. Volgens mij staat er ergens in mijn profiel een knopje "mag niet zoeken" aan ofzo.

Wat zegt ze dan?

Nou!
:lekkerpuh:
MJ
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Waarom mag je wel linken uit de vethoek ,maar niet hardop zeggen.??
Wat er nu exact uit de vethoek komt dat weet ik ook niet. Zo'n goed geheugen heb ik helaas niet. :ugh:
Aangezien ik geen melding gekregen heb van Léane dat wat er hier gebeurt in het topic vethoekinfo is, neem ik aan dat dit gewoon openbaar bekend was. Het topic loopt al wat bladzijdes.

De tekst die hierboven gequote was weet ik wel zeker dat dat vethoek info ( zie link) was en dat heb ik dus verwijderd.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

oh sorry, had niet gezien dat het uit de vethoek kwam..
MJ
Zeer actief

Mickie schreef:
bouvierpoedel schreef:Waarom mag je wel linken uit de vethoek ,maar niet hardop zeggen.??
Omdat met een link alleen vethoekers het kunnen lezen.
oh sorry...ik had het verkeerd begrepen van BP.
Dat dus ook ja. :F:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Cleva schreef:
sbientje schreef:
Cleva schreef:
Mickie schreef: Die confrontatie had ze kunnen voorkomen.

Wat zegt ze dan?

Nou!
Waarom kan jij niet in de vethoek?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”