nogmaals, omdat de mensen het verhaal nietbegrijpen ,blijkbaar is het te moeilijk. als ze er opstaan als bastaardjes zal t geen gekke vragen opleveren,maar k had zo graag dat ze weten dat het een hondje is met een naam,......Machie schreef:Ik vind de behaarde naakthonden trouwens fantastisch!
Ik begrijp ook niet dat je ze niet kwijt raakt, helemaal via marktplaats..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beetje gefrustreerd
Moderator: moderatorteam
- poetin666
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
- Contacteer:
Re: beetje gefrustreerd
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

- poetin666
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
- Contacteer:
tja,... ik ga ook om met mensen die pvv stemmen, sta ik ook niet achter, maar zoveel mensen zoveel meningen. als ik iedereen door de zeef moet halen is de bak snel leeg. prive laat ik bijna geen mensen toe, daarbuiten in de wereld ga ik met iedereen neutraal omsirene schreef:Dat zeg ik toch ook niet ? Afstand nemen is in mijn ogen wat anders als niet mee doen.poetin666 schreef: Je weet heel goed dat ik niet mee doe aan bovenstaande onderwerpen, noch aan het verzuipen van mn puppen
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Hier is het bijna precies hetzelfde gegaan met Nando.renee-uk schreef: Als ik een pup wil aanschaffen wil ik ook bij de groei van die pup in het nest al betrokken worden en raar of niet, wat de klik betreft werkt het met een pup net zo als met een volwassen hond.
Bij Jan had ik eerste nestkeus reuen, ik heb ze voor het eerst gezien toen ze drie dagen oud waren en verder elke week een hele middag en een halve avond, totdat ik op 6 weken uit 5 reuen mocht kiezen.
Vanaf het eerste begin waren er twee die er voor mij uitsprongen en een van die twee is Jan geworden.
En ook ik geloof niet dat je alleen met een herplaatser een klik kan hebben.
De klik die ik met Nando heb is zelfs groter dan de klik die ik met Carino heb.
Het is wat meer 'mijn' type hond; daar is hij ook op uitgekozen.
En je ziet een babyhond van pup naar jonge hond naar volwassen naar senior gaan.
Ik kan me best voorstellen, dat mensen dat niet willen missen.
Ik las ook ergens dat herplaatsers wat mankeren, want daarom zijn ze gedumpt.
Dat hoeft niet, ik heb zat honden gezien in asiels, die makkelijker als 'blanco' pups waren.
En als ik kijk naar Carino: die moest nog helemaal worden opgevoed op 1,5 jaar oud.
Ik denk wel dat hij snel nerveus gemaakt zou worden bij verkeerde begeleiding (alleen getrut).
Dus daar mag uit blijken dat hij zeker geen moeilijke herplaatser is.
Want zelf ben ik een recreatieve nitwit qua honden en het gaat prima.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Sorry hoor, maar vergedrukte snap ik dan al helemaal nietpoetin666 schreef:Nou dat broodfukken is geen optie hoor met de peruaan, dan kan ik natuurlijk veel beter een polulair ras nemen, met grote nesten,geen gedoe met naakt of behaard,.... hoppaa snel verdient!1
Nee dit nest was voor mezelf, dat het niet helemaal gegaan is al gepland is een ander verhaal.
Wat hier gefokt is en nog gaat komen, dat is in 1e instantie voor mij zelf. En de paar die overblijven worden evt verkocht of als co-own hond geplaatst.
De peludo's gaan gewoon voor minimale onkosten weg, en ondertussen al voor veel minder bij een goed huisje!
Het inslapen van de peludo's heb ik nu niet gedaan, en zal ik ook niet gaan doen.
Mocht ik ooit weer zoveel behaarde hebben, krijgen ze gewoon geen stamboom meer en zijn ze in kostprijs nóg goedkoper om te plaatsen.
Al vind ik dat het niet dé reden mag zijn dat iemand de pup neemt, omdat hij rond de 85,- minder kost als zn nestgenoot mét papieren. Als ik ze op marktplaats zet als bastaardje zijn ze idd zo weg voor 250,- maar ik had toch graag geweten waar ze terecht komen, en niet dat ze in een opwelling gekocht worden door Jan en alleman,...
Ik geef ze liever gratis weg aan het gouden mandje dan die paar centen in mn zak te steken waar ik nog geen week vlees voor kan kopen voor de rest van de meute.
Degenen die mij ( persoonlijk) kennen weten wel hoeveel pups ik al heb weggegeven, dat boeid me nou echt voor geen meter. Want heeft de hond het goed en je hebt niet veel of geen geld is ie van jou!
Brood fuk zie ik dus niet bepaald op zn plaats met dit moeilijke ras,......................
Nou wie maakt me los, eenmaal andermaal!

Fokken kost nu eenmaal geld dat weet iedere fokker. En iedere fokker houd er met een nest (uitzonderingen daargelaten uiteraard) genoeg geld aan over. Zeker als de honden een redelijk bedrag moeten opbrengen zoals de (peruaanse/chinese) naakthond. Waarom dan voor een paar grijpstuivers een stamboom weglaten? Dan is het toch om geld te doen? Dan gaat het toch allang al niet meer om het "fokken" op zich? Neem persoonlijk een beetje aan dat de meeste mensen die soms een nestje fokken dit vooral doen voor hun eigen plezier als een soort van hobby? Elke hobby kost geld, dus al zou je er als fokker zijnde niets of minder aan over houden of er geld bij moeten leggen wat geeft dat? Echt hoor, ik kan echt niet snappen dat de honden dan geen stamboom mee zouden krijgen omdat ze "minder opbrengen" dan hun naakte broertjes/zusjes.

Die zijn dan idd letterlijk en figuurlijk "minder waard" en waarom daar dan ook geld aan uitgeven he

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel benieuwd ben wat je eigenlijk als prijs vraagt voor de behaarde pups? (snap het als je geen antwoord geeft hoor, maar ben wel benieuwd hoeveel "minder" je dan voor hen vraagt)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik heb tot nu toe alleen maar herplaats dieren gehad, 4 katten en 2 honden. De katten en 1 hond hebben bij mijn ouders gewoond, waar ik toendertijd ook woonde.
Zowel Joop als Diesel komen uit het asiel. Joop is op 6 jarige leeftijd in het asiel terecht gekomen omdat zijn baasje dement werd. Niemand wilde Joop hebben (want hij was te oud), toen ik in het asiel stage ging lopen was mijn moeder opslag verliefd op Joop, ik heb hem toen een aantal keer uit gelaten en het was een voorbeeldige hond. Op 8 jarige leeftijd is hij bij mijn ouders (ik woonde er nog) geplaatst, hij heeft 2 jaar in het asiel gezeten.
Joop was een hele makkelijke hond, sociaal, goed opgevoed, geen gedragsproblemen enz. Hij is op 15 jarige leeftijd ingeslapen.
Diesel komt ook uit het asiel, achtergrond totaal niets van bekend, gevonden op straat. Ook Diesel is een hele makkelijke hond, ook sociaal geen gedragsproblemen en door zijn vorige eigenaar blijkbaar goed opgevoed (hij moet minimaal puppiecursus hebben gedaan, zindelijk gemaakt, alleen thuis leren zijn, met katten/kinderen/honden, naast de fiets, in de auto, loslopen, niet blaffen/huilen/slopen). Ik ben heel blij met Diesel, maar ik zal nooit, maar dan ook nooit kunnen begrijpen dat iemand die zo veel tijd in de opvoeding van een hond heeft geinvesteerd, niet meer op zoek gaat als hij vermist is. Toen wij Diesel uit het asiel haalde (hij heeft er de wettelijke 14 dagen gezeten) heb ik meerdere malen op amivedi gekeken. Maar ik heb nooit gevonden dat er een staffordreu vermist was.
Ik zou zo weer voor een herplaatser gaan, maar het aanbod wat tegenwoordig in het asiel zit spreekt mij niet aan.
Zowel Joop als Diesel komen uit het asiel. Joop is op 6 jarige leeftijd in het asiel terecht gekomen omdat zijn baasje dement werd. Niemand wilde Joop hebben (want hij was te oud), toen ik in het asiel stage ging lopen was mijn moeder opslag verliefd op Joop, ik heb hem toen een aantal keer uit gelaten en het was een voorbeeldige hond. Op 8 jarige leeftijd is hij bij mijn ouders (ik woonde er nog) geplaatst, hij heeft 2 jaar in het asiel gezeten.
Joop was een hele makkelijke hond, sociaal, goed opgevoed, geen gedragsproblemen enz. Hij is op 15 jarige leeftijd ingeslapen.
Diesel komt ook uit het asiel, achtergrond totaal niets van bekend, gevonden op straat. Ook Diesel is een hele makkelijke hond, ook sociaal geen gedragsproblemen en door zijn vorige eigenaar blijkbaar goed opgevoed (hij moet minimaal puppiecursus hebben gedaan, zindelijk gemaakt, alleen thuis leren zijn, met katten/kinderen/honden, naast de fiets, in de auto, loslopen, niet blaffen/huilen/slopen). Ik ben heel blij met Diesel, maar ik zal nooit, maar dan ook nooit kunnen begrijpen dat iemand die zo veel tijd in de opvoeding van een hond heeft geinvesteerd, niet meer op zoek gaat als hij vermist is. Toen wij Diesel uit het asiel haalde (hij heeft er de wettelijke 14 dagen gezeten) heb ik meerdere malen op amivedi gekeken. Maar ik heb nooit gevonden dat er een staffordreu vermist was.
Ik zou zo weer voor een herplaatser gaan, maar het aanbod wat tegenwoordig in het asiel zit spreekt mij niet aan.

- poetin666
- Zeer actief
- Contacteer:
nou het niet geven van stamboom moet je even mn andere posts lezen;mensen kennen dit ras niet vinden het vreemd dat naakte en behaarde verhaal en die stamboom waar je ook niets mee kan.als ik ze zonder stamboom verkoop, als gewone erfhondjes heb ik waarschijnlijk geen 100x dezelfde vragen te beantwoorden.snap je.. ze kosten 175,- nu omdat je het zo graag weten wilt, en als jij degene bent met het gouden mandje, mag m m zo ook wel ophalen als jeniet in de omnstandigheid bent er voor te betalen,...smoekie schreef:Sorry hoor, maar vergedrukte snap ik dan al helemaal nietpoetin666 schreef:Nou dat broodfukken is geen optie hoor met de peruaan, dan kan ik natuurlijk veel beter een polulair ras nemen, met grote nesten,geen gedoe met naakt of behaard,.... hoppaa snel verdient!1
Nee dit nest was voor mezelf, dat het niet helemaal gegaan is al gepland is een ander verhaal.
Wat hier gefokt is en nog gaat komen, dat is in 1e instantie voor mij zelf. En de paar die overblijven worden evt verkocht of als co-own hond geplaatst.
De peludo's gaan gewoon voor minimale onkosten weg, en ondertussen al voor veel minder bij een goed huisje!
Het inslapen van de peludo's heb ik nu niet gedaan, en zal ik ook niet gaan doen.
Mocht ik ooit weer zoveel behaarde hebben, krijgen ze gewoon geen stamboom meer en zijn ze in kostprijs nóg goedkoper om te plaatsen.
Al vind ik dat het niet dé reden mag zijn dat iemand de pup neemt, omdat hij rond de 85,- minder kost als zn nestgenoot mét papieren. Als ik ze op marktplaats zet als bastaardje zijn ze idd zo weg voor 250,- maar ik had toch graag geweten waar ze terecht komen, en niet dat ze in een opwelling gekocht worden door Jan en alleman,...
Ik geef ze liever gratis weg aan het gouden mandje dan die paar centen in mn zak te steken waar ik nog geen week vlees voor kan kopen voor de rest van de meute.
Degenen die mij ( persoonlijk) kennen weten wel hoeveel pups ik al heb weggegeven, dat boeid me nou echt voor geen meter. Want heeft de hond het goed en je hebt niet veel of geen geld is ie van jou!
Brood fuk zie ik dus niet bepaald op zn plaats met dit moeilijke ras,......................
Nou wie maakt me los, eenmaal andermaal!
![]()
Fokken kost nu eenmaal geld dat weet iedere fokker. En iedere fokker houd er met een nest (uitzonderingen daargelaten uiteraard) genoeg geld aan over. Zeker als de honden een redelijk bedrag moeten opbrengen zoals de (peruaanse/chinese) naakthond. Waarom dan voor een paar grijpstuivers een stamboom weglaten? Dan is het toch om geld te doen? Dan gaat het toch allang al niet meer om het "fokken" op zich? Neem persoonlijk een beetje aan dat de meeste mensen die soms een nestje fokken dit vooral doen voor hun eigen plezier als een soort van hobby? Elke hobby kost geld, dus al zou je er als fokker zijnde niets of minder aan over houden of er geld bij moeten leggen wat geeft dat? Echt hoor, ik kan echt niet snappen dat de honden dan geen stamboom mee zouden krijgen omdat ze "minder opbrengen" dan hun naakte broertjes/zusjes.![]()
Die zijn dan idd letterlijk en figuurlijk "minder waard" en waarom daar dan ook geld aan uitgeven he![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel benieuwd ben wat je eigenlijk als prijs vraagt voor de behaarde pups? (snap het als je geen antwoord geeft hoor, maar ben wel benieuwd hoeveel "minder" je dan voor hen vraagt)

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben blij om te zien dat er zo nu en dan ook goede verhalen van asielhonden en herplaatsers naar boven komen.Judith-Diesel schreef:Ik heb tot nu toe alleen maar herplaats dieren gehad, 4 katten en 2 honden. De katten en 1 hond hebben bij mijn ouders gewoond, waar ik toendertijd ook woonde.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Er komen genoeg goede verhalen van herplaatsers en asielhonden naar voren, maar daarom hoef je zwart nog geen wit te noemen.rahanna schreef: Ik ben blij om te zien dat er zo nu en dan ook goede verhalen van asielhonden en herplaatsers naar boven komen.Met aanbod van tegenwoorden bedoel je meer Molossers en bullachtigen?
Ik ben altijd heel erg blij geweest met mijn herplaatsers, mijn once in a lifetime hond kwam bij me toen hij 3,5 was.
Maar ik was net zo blij met mijn puppen.
Ik snap niet zo goed waarom het het één of het ander moet zijn, het kan ook allebei en dat heb ik hierboven ook al vaker gelezen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Gottegod Renee, jij moet mij vandaag wel hebben. Haha met mijn "zo nu en dan ook goede verhalen van asielhonden en herplaatsers" rekende ik jou ook mee hoor.renee-uk schreef:Er komen genoeg goede verhalen van herplaatsers en asielhonden naar voren, maar daarom hoef je zwart nog geen wit te noemen.rahanna schreef: Ik ben blij om te zien dat er zo nu en dan ook goede verhalen van asielhonden en herplaatsers naar boven komen.Met aanbod van tegenwoorden bedoel je meer Molossers en bullachtigen?
Ik ben altijd heel erg blij geweest met mijn herplaatsers, mijn once in a lifetime hond kwam bij me toen hij 3,5 was.
Maar ik was net zo blij met mijn puppen.
Ik snap niet zo goed waarom het het één of het ander moet zijn, het kan ook allebei en dat heb ik hierboven ook al vaker gelezen

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ja ok, dat stukje snap ik nu ook wel beter hoor. Ik bekeek het nu gewoon ff vanaf de andere kant als ik de fokker van dergelijke hondjes zou zijn. Dat ik ondanks dat ze behaard zouden zijn en "minder waard" dan hun naakte nestgenootjes dat voor mij persoonlijk geen reden zou zijn om voor hen geen stamboom aan te vragen.poetin666 schreef:nou het niet geven van stamboom moet je even mn andere posts lezen;mensen kennen dit ras niet vinden het vreemd dat naakte en behaarde verhaal en die stamboom waar je ook niets mee kan.als ik ze zonder stamboom verkoop, als gewone erfhondjes heb ik waarschijnlijk geen 100x dezelfde vragen te beantwoorden.snap je.. ze kosten 175,- nu omdat je het zo graag weten wilt, en als jij degene bent met het gouden mandje, mag m m zo ook wel ophalen als jeniet in de omnstandigheid bent er voor te betalen,...
Wat ik persoonlijk denk, en vat dat alsjeblieft niet verkeerd op. Is dat jouw advertentie misschien ook mensen afschrikt. Ik snap dat je als fokker zijnde wilt weten waar je pups terecht komen. Maar als ik een "leuk" hondje zoek (met of zonder boom) en ik zie jouw advertentie zou deze mij toch enigzins doen afschrikken eerlijk gezegd en "verder" zoeken.
Ik denk dat je als je je advertentie wat aanpast en wat minder eisen stelt, of je advertentie wat inkort en nuanceerd je misschien sneller iemand aan je deur zal hebben die interesse heeft in 1 van je overgebleven pups. En je gevoel zal je daarin naar mijn idee ook echt wel zeggen of je iemand aan je deur hebt die het goed met je hondje voor heeft en daar ook veel liefde en energie in zal willen steken. Er zijn meer dan genoeg mensen over die ontzettend goed voor een hondje zorgen, een consequente opvoeding geven maar alleen niet van plan zijn van alles en nog wat met de hond te doen (trainen e.d.) en intenstief contact te willen onderhouden met de fokker. (nogmaals reactie is totaal niet verkeerd bedoelt dus hoop ook niet dat je het verkeerd opvat)
En tis dat er hier gewoon echt geen hond nu bij zou kunnen hoor (vakantie e.d. en Ed), maar zou dat wel het geval zijn geweest had ik bij wijze van spreke al bij je aan de deur gestaan, want welke hond er hier in komt, elke hond krijgt hier een gouden mandje.
En de waarheid gebied me ook te zeggen dat ik de prijs die je voor de overgebleven pups vraagt ook ontzettend laag vind. Maar kan me ook wel voorstellen dat mensen bij het lezen van het lezen van jou advertentie (exclusieve pups e.d.) verwachten dat het hier pups van rond de 1200 euro betreft.

Hoop in ieder geval dat je snel genoeg goede baasjes voor je pups zult vinden en je toekomstig nest (grotendeels) "kaal" zal zijn

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
daar lijkt het wel op he, maar troost je, ik kan heel goed topics uit elkaar houden en reageer per topic hoor, neem niet iets uit het ene mee naar het andererahanna schreef: Gottegod Renee, jij moet mij vandaag wel hebben. Haha met mijn "zo nu en dan ook goede verhalen van asielhonden en herplaatsers" rekende ik jou ook mee hoor.

het gaat mij er helemaal niet om of je mij al dan niet meetelt, meer dat je best realistisch kunt zijn en toch voor herplaatsers kunt kiezen ook al vind je (uit ervaring) dat die toch meestal wél een rugzakje hebben.
Maar ook dat je kunt mixen en kunt kiezen voor een pup én een herplaatser.
ik denk eigenlijk dat het er aan ligt waar je voor kiest: puur voor jezelf of voor het hondje.
In mijn idee neem je een pup voor jezelf (ik wel tenminste) en een herplaatser omdat je vindt dat er al honden genoeg zijn die net zo goed een plekje verdienen en dus voor een hondje dat er al is.
Maar ik vind ook dat iedereen gewoon het recht heeft om die keuze te maken, niet dat het één beter is dan het ander.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb nu 2 rashonden, maar...
Mijn eerste eigen hond was een hond uit het asiel, een kruising Rottweiler. Haar heb ik 11 jaar gehad, ze is 12.5 jaar geworden (ze was dus 1.5 jaar toen ik haar uit het asiel haalde). Ze overleed in 1999.
In 1999 was ik niet in de omstandigheden om een hond te nemen en heb ik een kat uit het asiel gehaald, hij is nu nog bij mij en inmiddels zo'n 13 jaar oud.
Toen mijn prive omstandigheden veranderde en ik mijn huidige man leerde kennen, wilden wij graag allebei een hond. Mijn man wilde heel graag een Rottweiler en mij maakte het niet zoveel uit, behalve dan dat ik het niet aandurfde om een volwassen Rottweiler uit het asiel te nemen.
Afijn, ons eerste pupje stierf heel plotseling op de leeftijd van 16 weken en daarna kwam Kaya (ook een raspup, Rottweiler dus).
Zij is nog steeds bij ons en inmiddel 9,5 jaar.
Toen Kaya nog vrij jong was, hebben wij nog een hond genomen. Dit was Moritz.
Moritz was een hond uit het buitenland, uit Griekenland. We hebben hem 4 jaar gehad en toen stierf hij aan de gevolgen van Ehrlichia (ziekte door teek) op 5,5 jarige leeftijd.
En toen hadden we weer alleen Kaya en wilden we op een gegeven moment toch weer een tweede hond.
We zijn heel veel asiels afgelopen, maar we zochten een reu (ivm Kaya) én de hond moest dus bestand zijn tegen een vrij pittige Rottweiler én hij moest met katten kunnen.
Dat bleek niet eenvoudig, maar we dachten er één gevonden te hebben. Helaas... hij vermoorde bijna mijn katten en we hebben hem na 3 dagen teruggebracht toen hij bijna door de ruiten heenging om onze katten te killen. Tranen met tuiten.
Toen zag ik op het Hondenforum het nestje van Sonja (Sirene) en wat zat daar tussen?? Een behaarde nakerd reu... een Perro Peludo dus.
En we waren verkocht. Dit was een reu van een ras die ook wel wat kon hebben tegenover Kaya en bovendien ook een ontzettend droppie en wat mij ook nog zo aantrok in hem, dat hij gewoon heerlijk op een prachtige kruising lijkt (haha, don't shoot me).
Dus zodoende hebben we 2 rashonden nu, maar absoluut niets uitgesloten vwb de toekomst.
We hebben verder 2 katten, de kat dus uit het asiel die ik eerder aanhaalde en daarnaast nog een herplaatser die we kregen toen hij zo'n 7 jaar was.
Dus voor iemand die hier komt lijkt het net alsof ik 'alleen maar' rashonden zou willen, maar dat is dus zeker niet zo.
Dit is een samenloop van omstandigheden geweest en eigenlijk toeval dat dit nu zo is
Mijn eerste eigen hond was een hond uit het asiel, een kruising Rottweiler. Haar heb ik 11 jaar gehad, ze is 12.5 jaar geworden (ze was dus 1.5 jaar toen ik haar uit het asiel haalde). Ze overleed in 1999.
In 1999 was ik niet in de omstandigheden om een hond te nemen en heb ik een kat uit het asiel gehaald, hij is nu nog bij mij en inmiddels zo'n 13 jaar oud.
Toen mijn prive omstandigheden veranderde en ik mijn huidige man leerde kennen, wilden wij graag allebei een hond. Mijn man wilde heel graag een Rottweiler en mij maakte het niet zoveel uit, behalve dan dat ik het niet aandurfde om een volwassen Rottweiler uit het asiel te nemen.
Afijn, ons eerste pupje stierf heel plotseling op de leeftijd van 16 weken en daarna kwam Kaya (ook een raspup, Rottweiler dus).
Zij is nog steeds bij ons en inmiddel 9,5 jaar.
Toen Kaya nog vrij jong was, hebben wij nog een hond genomen. Dit was Moritz.
Moritz was een hond uit het buitenland, uit Griekenland. We hebben hem 4 jaar gehad en toen stierf hij aan de gevolgen van Ehrlichia (ziekte door teek) op 5,5 jarige leeftijd.
En toen hadden we weer alleen Kaya en wilden we op een gegeven moment toch weer een tweede hond.
We zijn heel veel asiels afgelopen, maar we zochten een reu (ivm Kaya) én de hond moest dus bestand zijn tegen een vrij pittige Rottweiler én hij moest met katten kunnen.
Dat bleek niet eenvoudig, maar we dachten er één gevonden te hebben. Helaas... hij vermoorde bijna mijn katten en we hebben hem na 3 dagen teruggebracht toen hij bijna door de ruiten heenging om onze katten te killen. Tranen met tuiten.
Toen zag ik op het Hondenforum het nestje van Sonja (Sirene) en wat zat daar tussen?? Een behaarde nakerd reu... een Perro Peludo dus.
En we waren verkocht. Dit was een reu van een ras die ook wel wat kon hebben tegenover Kaya en bovendien ook een ontzettend droppie en wat mij ook nog zo aantrok in hem, dat hij gewoon heerlijk op een prachtige kruising lijkt (haha, don't shoot me).
Dus zodoende hebben we 2 rashonden nu, maar absoluut niets uitgesloten vwb de toekomst.
We hebben verder 2 katten, de kat dus uit het asiel die ik eerder aanhaalde en daarnaast nog een herplaatser die we kregen toen hij zo'n 7 jaar was.
Dus voor iemand die hier komt lijkt het net alsof ik 'alleen maar' rashonden zou willen, maar dat is dus zeker niet zo.
Dit is een samenloop van omstandigheden geweest en eigenlijk toeval dat dit nu zo is

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik kies bewust voor rashonden en daarvan ook nog een pup. En ik ga niet fokken.Hoe fout kun je zijn
Ik ga voor bepaalde raskenmerken en voor gezondheid.Daarbij vind ik het opvoeden van een pup gewoon heerlijk. Of iemand dat snapt of niet vind ik eigenlijk helemaal niet boeiend en het gaat ook niemand iets aan.

Ik ga voor bepaalde raskenmerken en voor gezondheid.Daarbij vind ik het opvoeden van een pup gewoon heerlijk. Of iemand dat snapt of niet vind ik eigenlijk helemaal niet boeiend en het gaat ook niemand iets aan.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik nou ookMarie-Josée schreef:Ik kies bewust voor rashonden en daarvan ook nog een pup. En ik ga niet fokken.Hoe fout kun je zijn![]()

Nog leuker is het als je de rashond/pup zelf gefokt hebt

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik sluit nooit iets uitBadu schreef:Dat vind ik nou ookMarie-Josée schreef:Ik kies bewust voor rashonden en daarvan ook nog een pup. En ik ga niet fokken.Hoe fout kun je zijn![]()
Ik ga voor bepaalde raskenmerken en voor gezondheid.Daarbij vind ik het opvoeden van een pup gewoon heerlijk. Of iemand dat snapt of niet vind ik eigenlijk helemaal niet boeiend en het gaat ook niemand iets aan.![]()
Nog leuker is het als je de rashond/pup zelf gefokt hebt

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
als het kon zou ik zo dat zwartje ophalen, ik viel destijds al direkt voor puchu van sonja en nu vind ik die met de witte borstvlek zo leuk
maar helaas

maar helaas

Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
Ik denk dat het gewoon inderdaad aan een ieder is om te beslissen wat ze doen, en soms is het er gewoon ineens. Ik heb geen "herplaatsers" ik vind de term voor mijn honden niet eens zo te benoemen ook al is het per definitie wel zo.renee-uk schreef:In mijn idee neem je een pup voor jezelf (ik wel tenminste) en een herplaatser omdat je vindt dat er al honden genoeg zijn die net zo goed een plekje verdienen en dus voor een hondje dat er al is.
Maar ik vind ook dat iedereen gewoon het recht heeft om die keuze te maken, niet dat het één beter is dan het ander.
Ik heb mijn eerste niet aangeschaft met de gedachte dat ik vond dat hij een goed plekje verdiende, ik was al gek van die hond toen ik hem voor het eerst ontmoette, en toen was er nog niet eens sprake van dat hij ooit weg moest bij zijn baas.
En bij de tweede eigenlijk idem, misschien had het en dat is achteraf lullen en terloops hadden we het er toen nog over, misschien had de eigenaresse van mijn tweede hond eerder moeten opperen om deze aan mij mee te geven. Maar ik had toen net mijn eerste en dacht helemaal niet na over een tweede erbij, dus soms lopen dingen zoals ze gaan.
Ik weet wel dat het met honden die herplaatst worden bij iemand best wel goed gaat, het zijn niet allemaal rothonden of onberkenbare honden etc. etc. maar je krijgt wel te maken met de dingen die die honden gewend zijn. Al is het maar om "zachtjes" een voertje uit de hand te pakken of dat ze direct de kaken ergens in zetten als iemand wat aanbied

Maar het is voor bekenden lastig om ineens weer voor een hond te staan die vreten uit de handen hapt..

Ik heb er van geleerd hoor, en inmiddels kennen beiden "zachtjes" of bij vreemden gewoon even iets doen voor ze wat krijgen.. geef maar een poot of in ieder geval even netjes zitten

Maar ik wil toch ook wel graag eens een hond die vanaf pup bij me is, ook al heb ik met beide honden een band, mijn eerste is ook wel een hond waar ik een hele sterke band mee heb, vandeweek bedacht ik me dat hij in april al vijf jaar bij me is. Dan heb ik hem al een jaar langer mee mogen maken dan zijn eerste baas. Ik wil er nog minstens tien jaar aan vast plakken, maar dat is een utopie.
En de tweede die leer ik meer en meer kennen, en het is een harlekijn denk ik. Ze kan je tot tranen toe roeren, maar ze kan ook het bloed onder je nagels vandaan halen, en telkens leer ik haar weer meer kennen en dan zie ik die smileyface en dan geniet ik van mijn bitch

Ik weet dus nog steeds niet of een volgende een pup wordt of een wat oudere of weer een herplaatser. Het gaat mij toch wel om de hond op zich, is er een klik of niet. En het komt op je pad,ik zie wel.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
IK ben nog nooit met een pup begonnen, altijd herplaatsters / asielhonden.
Zo hebben we KING gehad ( 3 weken geleden overleden aan de hartaanval) die een herplaatser was en een kruising Appenzeller/Akita/Boder Collie en Wetterhound. Daar heb ik 12 jaar lang alleen maar plezier van gehad en van kunnen houden.
King kwam bij toen hij rond de 7 maanden was.
Hayleigh, onze Rottweilster kwam bij ons toen de anderhalf jaar jong was en is er nog steeds. Voor haar geldt hetzelfde verhaal. Nu ze 11 1/2 is kan ik zeggen, alleen maar plezier van gehad en ik ben dol op haar.
Beide herplaatsers zijn succesverhalen geworden, en de volgende word weer een herplaatser.
Wel zorg ik ervoor dat onze herplaatsters onder de 2 jaar jong zijn omdat zij dan behoorlijk plooibaar zijn en te trainen zijn.
Zo hebben we KING gehad ( 3 weken geleden overleden aan de hartaanval) die een herplaatser was en een kruising Appenzeller/Akita/Boder Collie en Wetterhound. Daar heb ik 12 jaar lang alleen maar plezier van gehad en van kunnen houden.
King kwam bij toen hij rond de 7 maanden was.
Hayleigh, onze Rottweilster kwam bij ons toen de anderhalf jaar jong was en is er nog steeds. Voor haar geldt hetzelfde verhaal. Nu ze 11 1/2 is kan ik zeggen, alleen maar plezier van gehad en ik ben dol op haar.
Beide herplaatsers zijn succesverhalen geworden, en de volgende word weer een herplaatser.
Wel zorg ik ervoor dat onze herplaatsters onder de 2 jaar jong zijn omdat zij dan behoorlijk plooibaar zijn en te trainen zijn.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Dit denk ik eerlijk gezegd ook. Omdat er nu geen prijs bij staat in de advertentie maar wel een heel verhaal aan info suggereert dat het dure hondjes zijn én ze staan helemaal onderaan de lijst als je de advertenties sorteert op prijs. Zo bereik je de goede baasjes die minder geld hebben niet.smoekie schreef:Ja ok, dat stukje snap ik nu ook wel beter hoor. Ik bekeek het nu gewoon ff vanaf de andere kant als ik de fokker van dergelijke hondjes zou zijn. Dat ik ondanks dat ze behaard zouden zijn en "minder waard" dan hun naakte nestgenootjes dat voor mij persoonlijk geen reden zou zijn om voor hen geen stamboom aan te vragen.poetin666 schreef:nou het niet geven van stamboom moet je even mn andere posts lezen;mensen kennen dit ras niet vinden het vreemd dat naakte en behaarde verhaal en die stamboom waar je ook niets mee kan.als ik ze zonder stamboom verkoop, als gewone erfhondjes heb ik waarschijnlijk geen 100x dezelfde vragen te beantwoorden.snap je.. ze kosten 175,- nu omdat je het zo graag weten wilt, en als jij degene bent met het gouden mandje, mag m m zo ook wel ophalen als jeniet in de omnstandigheid bent er voor te betalen,...
Wat ik persoonlijk denk, en vat dat alsjeblieft niet verkeerd op. Is dat jouw advertentie misschien ook mensen afschrikt. Ik snap dat je als fokker zijnde wilt weten waar je pups terecht komen. Maar als ik een "leuk" hondje zoek (met of zonder boom) en ik zie jouw advertentie zou deze mij toch enigzins doen afschrikken eerlijk gezegd en "verder" zoeken.
Ik denk dat je als je je advertentie wat aanpast en wat minder eisen stelt, of je advertentie wat inkort en nuanceerd je misschien sneller iemand aan je deur zal hebben die interesse heeft in 1 van je overgebleven pups. En je gevoel zal je daarin naar mijn idee ook echt wel zeggen of je iemand aan je deur hebt die het goed met je hondje voor heeft en daar ook veel liefde en energie in zal willen steken. Er zijn meer dan genoeg mensen over die ontzettend goed voor een hondje zorgen, een consequente opvoeding geven maar alleen niet van plan zijn van alles en nog wat met de hond te doen (trainen e.d.) en intenstief contact te willen onderhouden met de fokker. (nogmaals reactie is totaal niet verkeerd bedoelt dus hoop ook niet dat je het verkeerd opvat)
En tis dat er hier gewoon echt geen hond nu bij zou kunnen hoor (vakantie e.d. en Ed), maar zou dat wel het geval zijn geweest had ik bij wijze van spreke al bij je aan de deur gestaan, want welke hond er hier in komt, elke hond krijgt hier een gouden mandje.
En de waarheid gebied me ook te zeggen dat ik de prijs die je voor de overgebleven pups vraagt ook ontzettend laag vind. Maar kan me ook wel voorstellen dat mensen bij het lezen van het lezen van jou advertentie (exclusieve pups e.d.) verwachten dat het hier pups van rond de 1200 euro betreft.Dat is dus eigenlijk het enige wat ik als "tip" kan geven. Je advertentie ietwat wijzigen en elders onder een andere rubriek plaatsen en dan hetzij met minder eisen op "schrift" toekomstige pupkopers hetzelfde "selecteren"
Hoop in ieder geval dat je snel genoeg goede baasjes voor je pups zult vinden en je toekomstig nest (grotendeels) "kaal" zal zijn
Met een korte omschrijving alleen over de pups en wat karaktertrekken kom je denk ik verder qua interesse. Als mensen je dan eenmaal gemaild hebben kun je zelf verder mailen en zo de mensen aan wie jij geen pup wilt verkopen eruit filteren.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- poetin666
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb de advertentie een beetje aangepast, en het bedrag er bij gezet van 450,-.... kijk als ik er 175,- opzet krijg ik allerlei koopjes jagers,ben ik bang,.. als ik r nu een bij zou hebben die wel een gouden huisje heeft maar niet dat bedrag, dan kan ik altijd naar beneden,.. ik zit niet te wachten op mensen die graag een onbekend rashondje hebben voor erg weinig geld,....ze moeten de hond willen om de hond, niet op het boomstammetje wat r bij zit. liefst plaats ik ze samen ergens waar ze veel buiten kunnen zijn, want ze zijn zo gewéldig samen, echt een team..... we gaan maar weer eens afwachten wat hier op af komt, nu met prijs erbij.....waren het teefjes, waren ze wel allang weggeweest,naar het buitenland waar ze er wel mee mogen fukken,..... en of dát nou zulke fijne huisjes zijn,smoekie schreef:Ja ok, dat stukje snap ik nu ook wel beter hoor. Ik bekeek het nu gewoon ff vanaf de andere kant als ik de fokker van dergelijke hondjes zou zijn. Dat ik ondanks dat ze behaard zouden zijn en "minder waard" dan hun naakte nestgenootjes dat voor mij persoonlijk geen reden zou zijn om voor hen geen stamboom aan te vragen.poetin666 schreef:nou het niet geven van stamboom moet je even mn andere posts lezen;mensen kennen dit ras niet vinden het vreemd dat naakte en behaarde verhaal en die stamboom waar je ook niets mee kan.als ik ze zonder stamboom verkoop, als gewone erfhondjes heb ik waarschijnlijk geen 100x dezelfde vragen te beantwoorden.snap je.. ze kosten 175,- nu omdat je het zo graag weten wilt, en als jij degene bent met het gouden mandje, mag m m zo ook wel ophalen als jeniet in de omnstandigheid bent er voor te betalen,...
En de waarheid gebied me ook te zeggen dat ik de prijs die je voor de overgebleven pups vraagt ook ontzettend laag vind. Maar kan me ook wel voorstellen dat mensen bij het lezen van het lezen van jou advertentie (exclusieve pups e.d.) verwachten dat het hier pups van rond de 1200 euro betreft.Dat is dus eigenlijk het enige wat ik als "tip" kan geven. Je advertentie ietwat wijzigen en elders onder een andere rubriek plaatsen en dan hetzij met minder eisen op "schrift" toekomstige pupkopers hetzelfde "selecteren"

- Hailfall
- Zeer actief
Vind het nog steeds heel erg jammer dat ik in zo'n situatie zit dat ik Pawaq niet kan houden. Ik blijf hem echt geweldig vinden maar moet gewoon even realistisch blijven dat het nu niet gaat lukken totdat ik een baan heb.. *zucht* Ik hoop echt van harte dat je voor hun allebei een leuk huisje vind.. en als nog niet tegen de tijd dat ik een baan gevonden heb.. dan neem ik nog wel contact met je op. Ben zo verliefd 

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Na twee hondjes op jonge leeftijd af te hebben moeten geven ging ik op zoek naar een nieuw hondje. In het asiel gekeken, bij buitenlandse asiels maar niks wat me echt beviel. Ik wilde een makkelijk hondje en eigenlijk ook graag eentje waarvan de ouders getest waren. Zo kwam Jip
En toen we een border wilden durfde ik een tweedehandsje niet aan. Wel naar gekeken maar niks gezien waar we echt een goed gevoel bij hadden. Dat hadden we wel bij het nest van Ziva. Niet om dat papiertje hoor, want dat interesseert me nog het allerminst. Wel dat ouders getest zijn en dat ik het karakter daar van leuk vindt

En toen we een border wilden durfde ik een tweedehandsje niet aan. Wel naar gekeken maar niks gezien waar we echt een goed gevoel bij hadden. Dat hadden we wel bij het nest van Ziva. Niet om dat papiertje hoor, want dat interesseert me nog het allerminst. Wel dat ouders getest zijn en dat ik het karakter daar van leuk vindt

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Weet je waar ik de meeste moeite mee heb? Mensen die voor een pup gaan en dan er achterkomen dat het diertje in je handen bijt en de tafelpoten een andere form gaat geven. Dochter van 12 mag uit school voor de opvoeding en het uitlaten zorgen. Ja, en dan is het diertje ook nog wild omdat pup niet uitgelaten wordt door dochter.
Pup gaat op marktplaats na 3 weken. Want een pup was zo leuk.
Maakt me verder niet zoveel uit of het een ras hond is of een bakkie. Toevallig ben ik op mijn oude liefde de Airedale terrier weer terecht gekomen. We hebben toevallig er ook een jonge herplaatser bij gekregen. De klik tussen beide is geweldig en tussen de mensen in huis ook.
Pup gaat op marktplaats na 3 weken. Want een pup was zo leuk.
Maakt me verder niet zoveel uit of het een ras hond is of een bakkie. Toevallig ben ik op mijn oude liefde de Airedale terrier weer terecht gekomen. We hebben toevallig er ook een jonge herplaatser bij gekregen. De klik tussen beide is geweldig en tussen de mensen in huis ook.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik heb puppen- en geen herplaatsers- genomen in het verleden, en zal dat voorlopig zeker weer doen. Ik vind dit voor mezelf totaal niet moreel bezwaarlijk; ik zorg goed voor mijn honden en dat vind ik voldoende.
Ik heb een redelijk verlanglijstje voor wat betreft karakter; en ik vind persoonlijk wel dat ik dit beter terugvind bij de keuze van een bepaalde rashond dan een asielhond.
Ook vind ik het leuk af en toe een showtje of wedstrijdje te lopen; en heb ik graag honden weke een zekere aanleg hebben voor de sport en activiteit welke ik belangrijk vind. Overigens vind ik pups in het geheel geen onbeschreven blad; en kan ik vrij goed inschatten hoe het karakter in aanleg is.

Ook vind ik het leuk af en toe een showtje of wedstrijdje te lopen; en heb ik graag honden weke een zekere aanleg hebben voor de sport en activiteit welke ik belangrijk vind. Overigens vind ik pups in het geheel geen onbeschreven blad; en kan ik vrij goed inschatten hoe het karakter in aanleg is.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Zo is het bij ons niet helemaal gegaan.renee-uk schreef:ik denk eigenlijk dat het er aan ligt waar je voor kiest: puur voor jezelf of voor het hondje.
In mijn idee neem je een pup voor jezelf (ik wel tenminste) en een herplaatser omdat je vindt dat er al honden genoeg zijn die net zo goed een plekje verdienen en dus voor een hondje dat er al is.
Wij zijn ondervaren honden baasjes
In de eerste instantie zouden we een rashonden-pup nemen. Puur omdat je imo dan iets beter in kan schatten hoe de hond uitgroeit en of dat karakter bij je past.
Uiteindelijk is het een herplaatser geworden omdat we ook niet zo goed wisten of we alle cruciale dingen die je een pup aan moet leren goed aangeleerd krijgt. Wél blaffen, niet bijten, niet achter de koeien en schapen aan, niet in huis schijten, niet het erf af en alleen kunnen zijn..
Voor ons is het heel goed geweest om met een herplaatser te beginnen waarbij al het goeie gedrag al bevestigd is. Zo hebben we lekker aan kunnen klooien

- poetin666
- Zeer actief
- Contacteer:
Hailfall schreef:Vind het nog steeds heel erg jammer dat ik in zo'n situatie zit dat ik Pawaq niet kan houden. Ik blijf hem echt geweldig vinden maar moet gewoon even realistisch blijven dat het nu niet gaat lukken totdat ik een baan heb.. *zucht* Ik hoop echt van harte dat je voor hun allebei een leuk huisje vind.. en als nog niet tegen de tijd dat ik een baan gevonden heb.. dan neem ik nog wel contact met je op. Ben zo verliefd

-
- Zeer actief
Hier twee rashonden die als pup gekomen zijn.
En een rashondje die als volwassen herplaatser bij ons is gekomen.
Wat we hierna doen?
Geen idee, dat het een grote Poedel wordt staat zo goed als vast.
Maar herplaatser of pup maakt mij niet zoveel uit.
Ik zie wel waar we tegenaan lopen tegen die tijd.
En een rashondje die als volwassen herplaatser bij ons is gekomen.
Wat we hierna doen?
Geen idee, dat het een grote Poedel wordt staat zo goed als vast.
Maar herplaatser of pup maakt mij niet zoveel uit.
Ik zie wel waar we tegenaan lopen tegen die tijd.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik bekijk als ik een hond wil welk ras of soort hond ik wil en dan ga ik zoeken. Ik wil wel graag rashonden, daar heb ik geen reden voor maar ik wil dat wel. Bij de zoektocht kijk ik wel waar ik op uit kom.
Het is nu voor het eerst dat ik gek ben geworden op een teef die ik al een poosje ken en dat ik graag een pup daarvan wil hebben. En dus daarop ga wachten. Verder maakt het me namelijk niet gek veel uit of er een pup of een herplaatser komt.
Het is nu voor het eerst dat ik gek ben geworden op een teef die ik al een poosje ken en dat ik graag een pup daarvan wil hebben. En dus daarop ga wachten. Verder maakt het me namelijk niet gek veel uit of er een pup of een herplaatser komt.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Nanna schreef:Poedel?Mit schreef: Het is nu voor het eerst dat ik gek ben geworden op een teef die ik al een poosje ken en dat ik graag een pup daarvan wil hebben. En dus daarop ga wachten.
Ik gok op een Hava.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je stelt gewoon je reu beschikbaarMarie-Josée schreef:Ik sluit nooit iets uitBadu schreef:Nog leuker is het als je de rashond/pup zelf gefokt hebt

Dan fok je niet en je werkt er wel aan mee. Of zoiets.
Ik hoor dat een kind van je eigen reu ook erg leuk is