Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
samantha! schreef:
Hij trekt natuurlijk wel vaker sprintjes tijdens het loslopen maar dit waren wel 2 extreme sprintjes waarbij hij in 1 keer zoef er vandoor was en met scherpe bochten.
Misschien kan dat het zijn? ineens die piekbelasting?
daarom vroeg ik het ook - de kans dat er iets anders was gegaan qua beweging was wel groot.
ik denk dat je niet hoeft te twijfelen dat dit de aanleiding is geweest - alleen zegt het nog weinig jammer genoeg omdat in dit soort piekbelasting álles zwaar belast wordt .
Ja nu ik eraan terug denk denk ik inderdaad dat dit de reden is geweest.
Ik ga hem nu dus maar even weer een week rust geven.
Wat bedoel je met het zegt nog weinig? dat alles zwaar belast wordt en dat je dus niet duidelijk aan kan wijzen waar het manken nu precies vandaan komt?
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha! schreef:Ik heb trouwens gister ook het hele verhaal (ook van de verminderde spieren ineens in de achterhand) naar de chiropracter gemaild.
Hij vertelde dat dit volgens hem niet van de behandeling kan zijn gekomen.
Wat hij wel denkt is dat de behandeling zijn rug losser heeft gemaakt waardoor hij anders en meer met zijn rug is gaan bewegen waardoor het in zijn rug geschoten is.
Hij raad me nu aan een rugfoto te maken en die naar hem te mailen zodat hij kan zien of er nog iets aan gedaan moet worden.
Goed dat je nog even contact hebt gehad met de chiropracter. Misschien lost het iets op. Enne kan Babs Macho niet even leren niet achter hazen aan te crossen das wel familie van Babs
Wilde hazen en konijnen gaat hij altijd achteraan
Hij stopt wel gelijk zodra hij mijn stem ook maar hoort en hij komt gelijk terug maar hij vind het een geweldig spelletje.
Babs vind het wel prima hoor, zolang ze haar maar met rust laten
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha! schreef:Ik heb trouwens gister ook het hele verhaal (ook van de verminderde spieren ineens in de achterhand) naar de chiropracter gemaild.
Hij vertelde dat dit volgens hem niet van de behandeling kan zijn gekomen.
Wat hij wel denkt is dat de behandeling zijn rug losser heeft gemaakt waardoor hij anders en meer met zijn rug is gaan bewegen waardoor het in zijn rug geschoten is.
Hij raad me nu aan een rugfoto te maken en die naar hem te mailen zodat hij kan zien of er nog iets aan gedaan moet worden.
Dat zou inderdaad kunnen hoor! Ik loop voor mezelf ook bij een chiropractor. En hij zegt over sommige dingen ook dat hij ze bij mij dus niet (helemaal) los gaat maken, omdat alles dan te los zit. Zegt mijn fysio trouwens ook.
Wat een rotsituatie. Helaas heb ik zelf nogal een zoektocht gehad naar de oorzaak van Brams probleem. Ik heb veel artsen gezien en ze zeiden allemaal iets anders (de meesten konden niks vinden). Uiteindelijk bij Leida terecht gekomen en zij kwam er achter dat het probleem achterin z'n rug zat en om die te ontzien kwam hij op andere plekken vast te zitten. Zij heeft hem een aantal keer behandeld en sindsdien heeft hij geen rugproblemen meer gehad. Terwijl hij toch alles mag doen van me. Behalve agility dan.
Ik weet dat het heel vervelend is, maar ik zou dus toch op zoek gaan naar iemand anders dan de fysio die je hebt.
samantha! schreef:
Wat bedoel je met het zegt nog weinig? dat alles zwaar belast wordt en dat je dus niet duidelijk aan kan wijzen waar het manken nu precies vandaan komt?
ja .
stel nu dat hij de dag voordien niet dit soort gekke aktie had gedaan maar bv. wel lang had gezwommen dan wist je bijna zeker dat het om een pees- of spierletsel moest gaan dat dan waarschijnlijk ook bovenaan in de poot zat - nu weet je nog niks want het kan ook bot/gewricht zijn en ook overal in die poot.
Zo dus inderdaad, ik snap m.
Ja het is gewoon zo lastig, hij geeft ook nergens echt pijn aan als ik alles beweeg.
En ik heb nu al 3 verschillende diagnoses gehad maar weet nu nog niet welke klopt, als er al een klopt.
Voorlopig gaan we dus maar weer lijnrust houden en dan weer langzaam proberen op te bouwen.
Zoek stok! schreef:Wat een rotsituatie. Helaas heb ik zelf nogal een zoektocht gehad naar de oorzaak van Brams probleem. Ik heb veel artsen gezien en ze zeiden allemaal iets anders (de meesten konden niks vinden). Uiteindelijk bij Leida terecht gekomen en zij kwam er achter dat het probleem achterin z'n rug zat en om die te ontzien kwam hij op andere plekken vast te zitten. Zij heeft hem een aantal keer behandeld en sindsdien heeft hij geen rugproblemen meer gehad. Terwijl hij toch alles mag doen van me. Behalve agility dan.
Ik weet dat het heel vervelend is, maar ik zou dus toch op zoek gaan naar iemand anders dan de fysio die je hebt.
Ik heb inderdaad ook aan Leida gedacht, maar ik hoor dat zij geen nieuwe patienten meer aan neemt.
En verder zou ik dus echt niet weten waar ik nu het beste naar toe kan.
Morgen maar weer eens met mijn eigen DA overleggen wat we nu het beste kunnen doen.
Max krijgt nu al 2 dagen pijnstillers en ik zie geen enkele verbetering
Mijn maatje, hij heeft altijd zoveel voor me betekend en ook de laatste weken heb ik nog zoveel aan hem gehad, nu moet ik hem gewoon gaan missen, voor altijd
Ik ga even lekker bij hem liggen en een potje janken nu het nog kan.
samantha! schreef:Max krijgt nu al 2 dagen pijnstillers en ik zie geen enkele verbetering
Mijn maatje, hij heeft altijd zoveel voor me betekend en ook de laatste weken heb ik nog zoveel aan hem gehad, nu moet ik hem gewoon gaan missen, voor altijd
Ik ga even lekker bij hem liggen en een potje janken nu het nog kan.
die lieve mooie grote knuffelbeer
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Snotver ik zit al te janken bij je laatste berichtje, hoe moet jij je dan wel niet voelen.
Lieve Sam heel veel sterkte met Max en geef hem een dikke knuffel en ook 1 aan Macho
Zoek stok! schreef:Wat een rotsituatie. Helaas heb ik zelf nogal een zoektocht gehad naar de oorzaak van Brams probleem. Ik heb veel artsen gezien en ze zeiden allemaal iets anders (de meesten konden niks vinden). Uiteindelijk bij Leida terecht gekomen en zij kwam er achter dat het probleem achterin z'n rug zat en om die te ontzien kwam hij op andere plekken vast te zitten. Zij heeft hem een aantal keer behandeld en sindsdien heeft hij geen rugproblemen meer gehad. Terwijl hij toch alles mag doen van me. Behalve agility dan.
Ik heb inderdaad ook aan Leida gedacht, maar ik hoor dat zij geen nieuwe patienten meer aan neemt.
En verder zou ik dus echt niet weten waar ik nu het beste naar toe kan.
Morgen maar weer eens met mijn eigen DA overleggen wat we nu het beste kunnen doen.
Ik zou gewoon bellen. Wie weet kan je er toch nog wel tussen.
Hier een brok in de keel bij het lezen van jou berichtje over Max. Dan wil ik me niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen.
Als ik jou was zo ik Max schandalig verwennen en ik geloof dat ik hem zou knuffelen en niet meer los zou laten.
Heel veel sterkte
P.s. niet opgeven wat macho betreft hoor! Honden zijn vaak veerkrachtiger dan je denkt en met de juiste expertise kun je vast nog een heel eind komen!