Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtende hond direct naar het asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: Bijtende hond direct naar het asiel

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Shamaria schreef:Het kwaadaardige stafford fabeltje is toch al wel heel lang de wereld uitgeholpen zou je denken.. :boos:
:smile:

Tuurlijk. :mrgreen:

En iedere Golden is IPO aan te leren. Als dit niet lukt, heb je er gewoon niet genoeg TIJD in gestopt.
Marielle&Stef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Marielle&Stef »

MARC_S schreef:
Marielle&Stef schreef: Overigens staat de stafford voornamelijk bekend om zijn mensvriendelijkheid daarnaast kan het voorkomen dat ze niet met sexe-genoten om kunnen gaan :wink:
Volgens mij praat jij nu over een labrador. En dat lijkt mij wat mild uitgedrukt. Het kan voorkomen dat? Kom op, welke stafford kan nu prima met honden? Er zijn er die dat kunnen. Beter kan je zeggen, staffords staan bekend om hun mensvriendelijkheid en daarnaast kan het voorkomen dat je er een treft die WEL met andere honden kan. Niet net doen alsof het wel eens voorkomt dat een stafford niet met sexe-genoten kan. Want dat is eerder regel dan uitzondering en als je daarbij optelt dat het ook echt vreselijk verkeerd gaat als het mis gaat is dat een niet te onderschatten onderdeel behorend bij het nemen van dat ras. Ken jij reuen die 3+ zijn en die met andere reuen van 3+ kunnen spelen?

In mijn ogen moet iedereen die een staffordpup gaat halen heel goed beseffen dat de kans dat hij niet met andere honden kan extreem groot is. Zeker bij de reuen. :ok:
Mijn hond kan over het algemeen goed met teven en puppies ja. Ook met honden waar hij mee opgegroeid is. Met andere reuen niet. Dit geldt niet alleen voor mijn hond, maar voor veel staffords die ik ken. En dat zijn er heel wat :wink:
De stafford is geen hond om met andere honden te spelen, die speelt liever met zijn baas.
En zo zijn er vast nog meer rassen.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

MARC_S schreef:
Marielle&Stef schreef: Overigens staat de stafford voornamelijk bekend om zijn mensvriendelijkheid daarnaast kan het voorkomen dat ze niet met sexe-genoten om kunnen gaan :wink:
Volgens mij praat jij nu over een labrador. En dat lijkt mij wat mild uitgedrukt. Het kan voorkomen dat? Kom op, welke stafford kan nu prima met honden? Er zijn er die dat kunnen. Beter kan je zeggen, staffords staan bekend om hun mensvriendelijkheid en daarnaast kan het voorkomen dat je er een treft die WEL met andere honden kan. Niet net doen alsof het wel eens voorkomt dat een stafford niet met sexe-genoten kan. Want dat is eerder regel dan uitzondering en als je daarbij optelt dat het ook echt vreselijk verkeerd gaat als het mis gaat is dat een niet te onderschatten onderdeel behorend bij het nemen van dat ras. Ken jij reuen die 3+ zijn en die met andere reuen van 3+ kunnen spelen?

In mijn ogen moet iedereen die een staffordpup gaat halen heel goed beseffen dat de kans dat hij niet met andere honden kan extreem groot is. Zeker bij de reuen. :ok:

Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar eigen ideeën. Maar puur ff als antwoord op het dikgedrukte ondanks dat de ervaringen hier op het forum door staff eigenaren anders wordt ervaren ken ik persoonlijk maar weinig staffs die niet met andere honden kunnen :19: En de leeftijden daarvan zijn zeer wisselend. Van jong tot oud.

Een staff is zeker 1 van de meest vriendelijke mensen/gezinshond. Maar naar mijn idee ook zeker een hond die wel degelijk hondvriendelijk kan zijn. Maar goed, dat alles is puur gebasseerd op mijn eigen ervaringen met de honden die wijzelf hebben gehad/gefokt. Met de ervaringen van de staffs van familieleden en de door hun gefokte staffs en uiteraard ook door mijn ervaringen met staffs die hier veelvuldig (los) lopen zowel in aanlijngebied als in het nog net niet aangrensend bos (losloopgebied) :wink: Dus vanuit mijn zicht bekeken ken ik dus meerdere staffs (zowel teven als reuen zowel pups als oudere) die wel met andere samen kunnen dan staffs die dat niet kunnen.

Wat niet wegneemt dat je je als eigenaar van wel moet beseffen dat je met een hond te maken hebt die als het fout gaat het vaak ook goed fout gaat :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marielle&Stef
Vaste gebruiker

smoekie schreef:
MARC_S schreef:

Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar eigen ideeën. Maar puur ff als antwoord op het dikgedrukte ondanks dat de ervaringen hier op het forum door staff eigenaren anders wordt ervaren ken ik persoonlijk maar weinig staffs die niet met andere honden kunnen :19: En de leeftijden daarvan zijn zeer wisselend. Van jong tot oud.

Een staff is zeker 1 van de meest vriendelijke mensen/gezinshond. Maar naar mijn idee ook zeker een hond die wel degelijk hondvriendelijk kan zijn. Maar goed, dat alles is puur gebasseerd op mijn eigen ervaringen met de honden die wijzelf hebben gehad/gefokt. Met de ervaringen van de staffs van familieleden en de door hun gefokte staffs en uiteraard ook door mijn ervaringen met staffs die hier veelvuldig (los) lopen zowel in aanlijngebied als in het nog net niet aangrensend bos (losloopgebied) :wink: Dus vanuit mijn zicht bekeken ken ik dus meerdere staffs (zowel teven als reuen zowel pups als oudere) die wel met andere samen kunnen dan staffs die dat niet kunnen.

Wat niet wegneemt dat je je als eigenaar van wel moet beseffen dat je met een hond te maken hebt die als het fout gaat het vaak ook goed fout gaat :wink:
:ok:
Afbeelding
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

smoekie schreef:
MARC_S schreef:

Amen!
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat mij altijd weer verbaast is dat mensen met honden die wat eerder geneigd zijn om te bijten (en nogmaals het interesseert mij totaal niet of dat een teckel, poedel, staff, herder, golden, of deense dog is!), altijd proberen het bijtgedrag te nuanceren. Ja maar....hondje daagde uit/kind vroeg er om/die andere hond snauwde...
Wat dondert het nou wat de reden is?
Het gebeurt/gebeurde. Zorg als eigenaar dat het NIET gebeurt. Nooit. Never.
En als het wél gebeurt, ben je je hond kwijt. Punt. Eigen schuld/dikke bult.
Zielig van de hond, schuld van de eigenaar, maar da's de consequentie.
Bovendien krijgen die honden, voor zover ik het begrepen heb, vast niet standaard een spuitje maar wel standaard een muilkorf.

En voor we weer in oeverloos gewauwel verzanden van een 'winkelhaak in een oor' of een 'schrammetje bij de hals'. Daar heb IK het in ieder geval niet over. Ik denk aan die ernstige incidenten van honden die half of heel doodgebeten worden. Aan getraumatiseerde eigenaren die hun hond(je) voor hun ogen verscheurd worden. Of van half of heel doodgebeten kinderen. Of aan al die ziekenhuisbehandelingen jaarlijks van kinderen.

Zo. Dat ben ik kwijt. :klaar:
(ben zo chagrijnig als de pest en botvier het lekker op jullie :blauwoog: )
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Doe ik ook, maar ik verdom het om mezelf naar Canada te laten verbannen , mocht mijn hond plotseling wel een agressief randje blijken te hebben die JIJ niet kunt handelen.
Als ik het maak kan hanteren :wink:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Doe ik ook, maar ik verdom het om mezelf naar Canada te laten verbannen , mocht mijn hond plotseling wel een agressief randje blijken te hebben die JIJ niet kunt handelen.
Als dat zo is, mag jij blijven hoor .... :J:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

zucht van opluchting :cheer: :cheer: :cheer:
ik kan weer slapen vannacht :slaap:
smoekie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Doe ik ook, maar ik verdom het om mezelf naar Canada te laten verbannen , mocht mijn hond plotseling wel een agressief randje blijken te hebben die JIJ niet kunt handelen.

Wat moet je nou in Canada :19: Zo leuk zijn die inwoners wel of niet geëmigreerd daar nu ook weer niet hoor :pffff: :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

daar hebben ze ruimte genoeg voor agressieve honden , wel lezen he :wink:
smoekie
Zeer actief

jaja, snap em :wink:

Deze hond er ook maar direct heensturen.

Dobermann grijpt acht kinderen in Naarden
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... in-Naarden" onclick="window.open(this.href);return false;
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind het wel qru gesteld om direct zo te handelen. Niet in elke situatie is de bijtende hond verantwoordelijk. Dat zegt niet dat het geen dader is. Ook al doe je nog zo je best om dingen te voorkomen, je bent nooit alleen op de wereld en zolang mensen regels met een wassen neus nemen zit de kans er in dat het wel eens mis gaat.
Ik had het zelf laatst dat ik een snap van een hond opliep, van schrik. Hond had mij niet gezien, ik viel en grijp in een reflex de lijn van die hond beet. Plop, daar lag ik en de hond snapte, aughh. Mensen boden 100 keer hun excuus aan en ik zei ook dat ik gewoon die lijn niet had moeten grijpen, alsof die mij tegen had kunnen houden :mrgreen:

Had ik een hekel gehad aan honden of de schuld niet bij mijzelf gezocht en in Bussum gewoond dan had ik deze mensen dus een hoop problemen kunnen bezorgen.
Dit was gewoon een stom ongelukje en verder niets met buiten mijn blauwe plekken van het vallen, ook nog 2 gaatjes en blauwe plekken. Het heet niet voor niets ongeluk. Zou deze hond bij het normaal langs lopen ineens in mijn been hangen is het een ander verhaal.

Hopelijk komen de mensen in Bussum massaal in het verzet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

De pest van dit soort regels is, wie gaat het beoordelen? Wie gaat beoordelen wiens 'schuld' het was?

Voorbeeldje.... Pieter - mijn man - was als klein kind al gek op alle honden. Hij was bij een snackbar, even uit het oog van zijn moeder, zag een Rottweiler en rende op de hond af en omhelsde hem. Happppp in zijn gezicht.
Nu zijn er legio mensen die zeggen dat dit een valse rothond is en net zoveel die zeggen dat je op je kind moet letten en dat het een logische reactie is van zo'n hond. Onder de laatste categorie viel zijn moeder, het type 'eigen schuld, dikke bult' (of beet in dit geval), maar als zo'n moeder hysterisch gaat doen, aangifte, enz. enz. is het dag hond met best een normale reactie, rot jij maar weg in het asiel en kom misschien in handen van onervaren mensen. Want waar beland zo'n hond als hij al niet afgemaakt wordt? Denkt iemand nu werkelijk ineens in handen van mensen waarbij noooooooooit iets kan gebeuren? niet toch he?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

MARC_S schreef:
Marielle&Stef schreef:Als ik zo makkelijk zou accepteren dat mijn hond een andere hond bijt, zou ik niet al het mogelijke doen om dat te voorkomen. :wink:
Mijn hond heeft derhalve ook nog nooit een andere hond "zwaar toegetakeld".
Als je een stafford neemt accepteer je dier-agressie. Daar is niks mis mee als je je maatregelen neemt. Ik accepteer territoriale agressie van mijn hond want ik heb een Belgische herder. Vraagt wel om wat aanpassingen maar accepteren doe ik het wel. Waarom nam ik anders zo'n hond? Waarom neem jij een stafford als je het niet zo makkelijk accepteert dat hij honden bijt? Dat weet je op de dag dat je voor je ras kiest al zijn er uitzonderingen op de regel. Dat je hond nooit een andere hond toetakelt ligt niet in hoe hij is maar hoe jij bent. En als jij goed bezig bent dan heb je niks te vrezen van regels al lust je hond elke hond rauw. :engel:
Maar wel van deze regel. Tenminste dat is wat deze BM wil, eerst de hond naar het asiel en dan zien we wel verder. Dat het zo'n vaart niet loopt is natuurlijk een non-argument. Wat denk je zelf dat er gebeurd als de BM met veel tamtam zo'n artikel in zijn APV zet, dat ie vervolgens zegt, oh maar dat geldt niet voor u hoor, en voor u en voor u, maar wel voor hem.

Ik ben het volkomen eens met iedereen die vindt dat er moet worden opgetreden bij agressieve honden, volkomen. Echter er worden heel, echt heel veel bijtincidenten gemeld, en die gaan we dan allemaal onderzoeken. Sommige meldingen zijn volkomen terecht, sommige onterecht. Als het onderzoek klaar is dan wordt er wel of niet een maatregel of een straf opgelegd. En bij erstige incidenten worden honden direct inbeslaggenomen. In Bussum worden dus in eerste instantie alle honden in beslag genomen, en daarna zien we wel verder. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat welke hondenliefhebber dan ook dat toejuicht. Want elke hond, echt elke hond is dan vogelvrij om voor een korte dan wel langere tijd uit je huis te worden gehaald.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:Hoorde van een kennis dat een door haar herplaatste Teckel gisteren in Lemmer is aangevallen en doodgebeten door een Pitbull.
Rust zacht, Oby.
Afbeelding

Dat is heel erg erg triest, en zoiets had nooit mogen gebeuren, maar dat heeft helemaal niets met dit topic te maken. Of had Oby nog geleefd als Charles op Terschelling in het asiel was geplaatst na die winkelhaak ?
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
MARC_S schreef:
Marielle&Stef schreef:Als ik zo makkelijk zou accepteren dat mijn hond een andere hond bijt, zou ik niet al het mogelijke doen om dat te voorkomen. :wink:
Mijn hond heeft derhalve ook nog nooit een andere hond "zwaar toegetakeld".
Als je een stafford neemt accepteer je dier-agressie. Daar is niks mis mee als je je maatregelen neemt. Ik accepteer territoriale agressie van mijn hond want ik heb een Belgische herder. Vraagt wel om wat aanpassingen maar accepteren doe ik het wel. Waarom nam ik anders zo'n hond? Waarom neem jij een stafford als je het niet zo makkelijk accepteert dat hij honden bijt? Dat weet je op de dag dat je voor je ras kiest al zijn er uitzonderingen op de regel. Dat je hond nooit een andere hond toetakelt ligt niet in hoe hij is maar hoe jij bent. En als jij goed bezig bent dan heb je niks te vrezen van regels al lust je hond elke hond rauw. :engel:
Maar wel van deze regel. Tenminste dat is wat deze BM wil, eerst de hond naar het asiel en dan zien we wel verder. Dat het zo'n vaart niet loopt is natuurlijk een non-argument. Wat denk je zelf dat er gebeurd als de BM met veel tamtam zo'n artikel in zijn APV zet, dat ie vervolgens zegt, oh maar dat geldt niet voor u hoor, en voor u en voor u, maar wel voor hem.

Ik ben het volkomen eens met iedereen die vindt dat er moet worden opgetreden bij agressieve honden, volkomen. Echter er worden heel, echt heel veel bijtincidenten gemeld, en die gaan we dan allemaal onderzoeken. Sommige meldingen zijn volkomen terecht, sommige onterecht. Als het onderzoek klaar is dan wordt er wel of niet een maatregel of een straf opgelegd. En bij erstige incidenten worden honden direct inbeslaggenomen. In Bussum worden dus in eerste instantie alle honden in beslag genomen, en daarna zien we wel verder. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat welke hondenliefhebber dan ook dat toejuicht. Want elke hond, echt elke hond is dan vogelvrij om voor een korte dan wel langere tijd uit je huis te worden gehaald.

Helemaal mee eens :ok: Ik vind het ook een vogelvrij verklaring waarbij je met angst en beven mag afwachten of je je dierbare hond ooit nog terugziet. Reden om onder te duiken zowat mocht je hond eens iets veroorzaken.
En nee, dan heb ik het natuurlijk niet over uitermate agressieve honden, want natuurlijk mag/moet daartegen opgetreden worden (en al helemaal tegen de onverantwoorde eigenaren).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Budkes schreef: Of had Oby nog geleefd als Charles op Terschelling in het asiel was geplaatst na die winkelhaak ?
Die vat ik niet. Oby had in ieder geval nog geleefd als die Pitbull eens eerder van straat was gehaald, geschouwd en een muilkorfgebod had gekregen. Of iig een baas had gehad die zijn verantwoordelijkheid nam. Nu is er een oude dame ongelooflijk verdrietig om haar hondje.
Maar goed, dat maakt waarschijnlijk toch helemaal niets uit voor de Pitbull eigenaar :19: Gevalletje schade en we gaan weer lustig verder. In het asiel plaatsen mag niet want dan krijgt Tarzan een trauma want Tarzan is gewend op bed te slapen :piew: :piew: :piew:

Ik vind het op het moment willekeur: de ene hond wordt afgemaakt omdat hij een kat dood heeft gebeten en de volgende kan niet eens aangifte doen als haar hond bijna de vernieling is geholpen (topic laatst hier in algemeen).
Dáár mag eens wat structuur in komen. Ik vind wel dat er aangifte gedaan moet mogen worden van hondenbeten en dat dit nader onderzocht moet worden, maar niet dat willekeurig welke hond die met welke oorzaak dan ook gebeten heeft, direct weggehaald moet worden bij de eigenaar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:Ik verbaas me over de mensen die een stafford hebben genomen en die dan in een zin zeggen, mijn hond krijgt een enkeltje dierenarts als hij een mens bijt. Maar een hond, nee, dat is niet erg, moet je je hond maar bij je houden. Vinden jullie dat niet vreemd? Een hond nemen die bekend staat om felle agressie naar dieren en dan een mens bijten onacceptabel vinden? Ik begrijp ook wel dat bijten van dieren niet gelijk staat aan mensen. Maar het gebrek aan acceptatie van iets waar je hond geen natuurlijke aanleg voor heeft en het vragen van begrip en voor bijten waar je hond wel aanleg voor heeft is erg tegenstrijdig. De ene agressie vindt je normaal, de andere totaal onacceptabel. Voor dier-agressie vraag je begrip omdat je nu eenmaal een stafford hebt en voor mens-agressie geldt enkeltje dierenarts. Hoeveel begrip denk je nu werkelijk dat iemand met een maltezer heeft voor dier-agressie? En hoe moet zo iemand daar ook begrip voor ontwikkelen? Ik heb een Belgische herder, staan wel bekend om het feit dat er een kans bestaat dat ze wel eens naar iemand snappen. Dus dan kan ik toch vanuit mezelf weer heel hard gaan roepen dat mens-agressie wel meevalt en dat mensen daar nu eenmaal rekening mee moeten houden bij honden? Dat mensen eerst moeten vragen of ze mijn hond ineens mogen aaien?

Ik denk dat we er toch naar moeten streven dat zowel mens- als dieragressief niet echt te tolereren is en dat we dus niet het ene veel zwaarder moeten gaan laten tellen dan het andere. Als een oudere dame haar 11 jarige maltezer uitlaat en die wordt zwaar toegetakeld door een stafford dan is dat echt niet niks hoor. Probleem is nl dat die mensen hun hond niet kunnen ontzetten en er naar moeten kijken hoe hun grote liefde vermoord wordt. Dat is ook mens-agressief. Immers, je krijgt een enorm trauma te verwerken en je verliest je dierbaarste bezit, je hondje. Ik heb liever dat een hond mij bijt dan dat hij mijn hond doodmaakt voor mijn ogen. Doorgedraaide dier-agressie is ook niet niks. Ik vind het helemaal niet vreemd dat ook dat opgenomen wordt in de regels. En ik vind het dus wel vreemd dat mensen met een stafford daar zo retemakkelijk overheen stappen en geen enkele tolerantie hebben voor mens-agressie. Je zal maar een angstige hond zijn. Een die bijt als er handen naar zijn gezicht komen. Dan krijg je een enkeltje dierenarts van een persoon die daarna in een nestje een genetisch met dier-agressie belast hondje gaat uitzoeken en die dan vervolgens zegt, tja, moet je je hond maar bij je houden. Hond, hand, 1 letter verschil maar een totaal ander uitgangspunt voor die mensen. Ik vind agressie agressie. Ongeacht waar zich dat op richt. Daar moet je niet zo overduidelijk verschil tussen gaan maken. Als je geen agressie wil zien in honden dan moet je geen staffords en geen mechelaars nemen. Zo simpel is het. :ok:
dank u :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Marielle&Stef schreef:Overigens staat de stafford voornamelijk bekend om zijn mensvriendelijkheid daarnaast kan het voorkomen dat ze niet met sexe-genoten om kunnen gaan :wink:
Volgens mij staat de stafford vooral bekend als ras wat gefokt is voor hondengevechten. Dit soort 'nuanceringen' komen mij m'n keel uit :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Shamaria schreef:Iedere stafford kan prima met honden mits de baas er voldoende tijd en aandacht ingestoken heeft..
:oohja:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij wordt vergeten dat iedere hond kan bijten, dat is namelijk inherent aan het hond zijn. Zijn taal is grommen, blaffen en bijten.
Een hond bijt ook niet altijd uit agressie, maar minstens net zo vaak uit angst of verweer. Wat gaan we doen met de Duitse Herder die aangevallen wordt door de Teckel? :denken: Teckel komt op hem afrennen, hangt in zijn oren, Duitse Herder verweert zich, maar is uiteraard veel sterker en Teckel kan naar de dierenarts met een flinke beet.
Tja.... de Teckel heeft de beet, de DH is vals en wordt in beslag genomen. Ergens klopt er iets niet in dit verhaal :denken:
Het is veel te ongenuanceerd om honden die bijten over één kam te scheren en in beslag te nemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Frenk
Zeer actief

Als een hond een andere hand (half) doodbijt kan de baas in kwestie hem blijkbaar niet hanteren. Heeft NIETS te maken met wat verder wie dan ook wel of niet kan handelen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:Hoorde van een kennis dat een door haar herplaatste Teckel gisteren in Lemmer is aangevallen en doodgebeten door een Pitbull.
Rust zacht, Oby.
Jezus.. :roos:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Martijn schreef:En als ik dan naar mijn eigen hittepetit kijk dan zie ik dat heel graag gebeuren op een voor haar neutraal terrein. Dan zie je namelijk meteen dat ze niet getikt is en die spuit dus nergens voor nodig.
Het gaat niet om een spuit. Die spuit is nooit genoemd. Het gaat om kijken of de hond aangelijnd dan wel gemuilkorfd zal moeten worden.
En als jouw doodgoeie Fluffo een hond in zijn nek krijgt en terugbijt zal ie écht geen muilkorfgebod krijgen want uit dat schouwen zal blijken dat dat totaal onnodig is.
De enigen die nu op hun achterste benen staan zijn de lui met bijtgrage honden. Nou, de oplossing is simpel: hou je joekel aangelijnd of gemuilkorfd. Dan hoeft ie ook nooit naar dat asiel om geschouwd te worden :ok:
En anders volg je het advies van Martijn op en neem je een leuke poedel of collie. Ja, minder stoer, maar ook veel minder gezeik :ok:

In dat hele schouwen heb ik niet zo gek veel vertrouwen als blijkt dat een hond die een kat bijt, afgemaakt wordt en van de hond die een andere hond halfdood heeft gebeten niet eens aangifte gedaan mag worden.
Dus je zal het lot van je hond die uit verweer heeft gebeten maar in de handen van zo'n schouwer moeten leggen. Ben je klaar mee.
Mijn hond verdween ter plekke van de aardbodem in zo'n geval, dat kan ik je wel vertellen. Ik laat zo'n flippo toch echt niet bepalen of mijn hond mag leven of niet (en nee, dan heb ik het dus niet over uitermate agressieve honden).
Afbeelding
A good dog never dies...

Marielle&Stef
Vaste gebruiker

Frenk schreef:
Marielle&Stef schreef:Overigens staat de stafford voornamelijk bekend om zijn mensvriendelijkheid daarnaast kan het voorkomen dat ze niet met sexe-genoten om kunnen gaan :wink:
Volgens mij staat de stafford vooral bekend als ras wat gefokt is voor hondengevechten. Dit soort 'nuanceringen' komen mij m'n keel uit :ok:
En dit soort "kennis" komt mij m'n keel uit :ok:
Afbeelding
Marielle&Stef
Vaste gebruiker

Ik denk dat Tarzan op Terschelling blij mag wezen met een baas die met 2 maten meet. :ok:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik vind de maatregel wel ok
zolang er ook gekeken word naar beide kanten van het verhaal,
prefentief muilkorven van agressieve honden is ok

maar als blijkt dat het baasje van de aangevallen hond zijn hond heeft laten loslopen en niet onder apel had staan zodat deze naar mijn hond toe kan wil ik dat de andere hond prefentief aangelijnd word :19:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Waar hebben we het in vredesnaam over? De RAD-regeling is verdwenen en de honden in kwestie krijgen echt niet een spuit. Wel een aanlijngebod en/of een muilkorf. Gaan ze daar dood aan? Ik dacht het niet.
Terwijl een doorgebeten hond(je) wél dood kan gaan.

Ik snap overigens niet dat mensen die een Tarzan hebben die ze niet in bedwang kunnen houden, niet ontzéttend dankbaar zijn dat hun hond een muilkorf draagt opdat er geen slachtoffers onder de fifi's en fluffo's vallen.
Als je van honden houdt en ik neem maar zo aan dat Tarzan's eigenaar óók van andere honden houdt, er niet van kan slapen als Tarzan voor zijn ogen een al dan niet brutale malthezer naar de eeuwige jachtvelden helpt.

En als je het geen fluit interesseert dat jouw hond zoiets doet, dan mag je wat mij betreft een levenslang houdverbod aan je broek hebben hangen. :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:Dat dacht ik dus toevallig es even helemaal niet want mijn kippenkennis is immens. :pffff:
Dat zal best, maar de ene cloaca is de andere niet hoor :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”