Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lol heben met je honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: lol heben met je honden

Ongelezen bericht door freskin »

Tara schreef:
freskin schreef:
Tara schreef:Jammer dat Hondenvriend mijn eerdere posts lijkt te negeren...
Omdat hij daar geen weerwoord op heeft... :19: :wink:
:engel:

Je zou het bijna gaan denken!
Maar even heel serieus: gezondheid en genezing is niet iets waar je te makkelijk over moet denken, en de arrogantie waarmee Hondenvriend meent alles te kunnen genezen is weerzinwekkend.
Je kunt namelijk niet alles oplossen, door het tegendeel te beweren verkoop je alleen maar hoop.
Valse hoop, en dat levert alleen maar ontzettend veel verdriet op.
Dat vind ik een heel kwalijke zaak.
En daarnaast is dit gewoon schadelijk voor de groep van natuurgeneeskundig therapeuten.
:ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Tara schreef: Je zou het bijna gaan denken!
Maar even heel serieus: gezondheid en genezing is niet iets waar je te makkelijk over moet denken, en de arrogantie waarmee Hondenvriend meent alles te kunnen genezen is weerzinwekkend.
Je kunt namelijk niet alles oplossen, door het tegendeel te beweren verkoop je alleen maar hoop.
En daarnaast is dit gewoon schadelijk voor de groep van natuurgeneeskundig therapeuten.
precies :ok:
hondenvriend
Actief
Mijn ras(sen): bullterrier

Ongelezen bericht door hondenvriend »

misty, roel, ice, tyson en bonk zijn bv 5 honden die er heel erg veel aan gehad hebben bij atrose en pijnverlichting.
deze honden hadden ook al vanalles geprobeerd maar niks hiep ook werkelijk echt goed en ook langdurig. ik heb die met nog veel meer honden mee gemaakt.

welke dossis elke hond toen nam is verschillend en ik zou niet meer weten hoeveel elke hond toen dagelijks nam. maar gemiddeld hoefde de meeste honden niet meer dan 2 a 3 druppels 4 a 3 x per dag te nemen.
verder zijn er ook bij langdurig gebruik nooit geen bijwerkingen of verslechtering opgetreden.
ook geen maagklachten. het langst geleden dat ik een hond hielp voor atrose was bijna 2 jaar geleden.

ik heb ook meerdere honden met allergien geholpen. die zich op verschillende manieren uite. dat varieerde van kale plekken. tot bulten tot schilvers zich zelf over al open krabben. rode ogen enz.
al deze honden werden oraal behandeld met een paar keer enkele druppels per dag.

ik heb eens een hond geholpen met diabetes. die hond was begonnen met een lage dossis ik dacht zo,n 2 a 3 druppels 2 of 3 keer per dag. en na 3 a 4 weken ging het al veel beter met die hond, er kon toen veel minder insuline gegeven worden.
toen hebben we de dosis opgevoerd naar 3 x 8 druppels per dag maar wel 1:1 verdund.
binnen 2 weken kon die hond stoppen met insuline spuiten en kon weer alles eten wat hij wou.
die eigenaar is toen gewoon door gegaan om elke dag nog 2 x daags 2 druppels 1:4 te geven. of die dat nu nog steeds doet weet ik niet. maar met de hond gaat het nog steeds goed. andetrs had ik wel telefoon gehad.

ik ga in het vlgende bericht verder.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Baily&Luna schreef:
Tara schreef: Je zou het bijna gaan denken!
precies :ok:
:ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Jacan
Zeer actief

Dus je hebt eigen oordruppels gebruikt van een eigen kruidenmix??
Je stemt het op de hond mijn vraag is dan hoe doe je dat?
Want zoals meerdere rassen komt er in mijn ras een gendefect voor en dus zijn ze overgevoelig voor veel bestanddelen die in sommige medicijnen voorkomen

Ik zou persoonlijk niet zo snel gaan afwachten, als mijn hond ernstig ziek is, of hij wel tegen deze olieën kan want een allergieze reactie op een bestanddeel kan ook de ziekte erger maken of erger zelfs dood tot gevolg hebben
Ben jij je daar ook van bewust?
Nog een keer mijn vraag
Afbeelding
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Afbeelding
hondenvriend
Actief

er is wel eens iemand bij me gewest met een hond met zware brandwonden. er was om 1 of andere rede een pan met heet water omgevallen op de hond.
die hond hebben we toen dagelijks dik ingesmeerd en na ongeveer 3 weken was alles compleet genezen zonder ook maar 1 litteken.

ik heb wel eens een hond geholpen die had overal schurft.
die vrouw was eerst naar de dokter geweest. en dioe wou de hond inspuiten met 1 of ander medicijn. maar dit wou dioe vropuw niet. en was via een kennis bij mij tercht gekomen.
we hebben toen de hond dagelijks ingemeerd en 3 x daags 1 druppel gegeven. en binnen 1 week was die hond voor 99 % genezen. het is ook niet meer terug gekomen.

verder heb ik meerdere honden met ooronsteking oormijt of onstoken wonden gehad.
die allemaal binnen 1 week weer genezen waren. allemaal door heel weing medicijn te gebruiken. meestal; zo rond de halve ml per hond. bij opervlakige
bij grote oppervlakkige onstekingen was dat een stuk meer. dan moet er wel een paar ml gebruikt worden. maar dat komt alleen door de grote van de wond. des te groter die is des te meer je moet gebruiken.

ik ga straks of vanmiddag verder. ik ga nu de honden uitlaten en even een verjaardag vieren.
een leuke dag iedereen
freskin
Zeer actief

hondenvriend schreef:ik heb eens een hond geholpen met diabetes. die hond was begonnen met een lage dossis ik dacht zo,n 2 a 3 druppels 2 of 3 keer per dag. en na 3 a 4 weken ging het al veel beter met die hond, er kon toen veel minder insuline gegeven worden.
toen hebben we de dosis opgevoerd naar 3 x 8 druppels per dag maar wel 1:1 verdund.
binnen 2 weken kon die hond stoppen met insuline spuiten en kon weer alles eten wat hij wou.
die eigenaar is toen gewoon door gegaan om elke dag nog 2 x daags 2 druppels 1:4 te geven. of die dat nu nog steeds doet weet ik niet. maar met de hond gaat het nog steeds goed. andetrs had ik wel telefoon gehad.

Dat lijkt mij sterk en gevaarlijk ook. Volgens mij gaat diabetes niet vanzelf over als je al aan het spuiten bent.
Vreemd ook dat je geen kcontct houdt met deze mensen.Pleit niet echt van betrokkenheid met de hond. Ik zou willen weten hoe het zou blijven gaan. Dat ze niets meer van zich laten horen kan verschillende dingen betekenen: of de hond is overleden, of ze zijn weer naar hun eigen da gegaan. Als jouw middeltje echt zo goed zou helpen zouden ze wel een nieuw flesje bestellen. Het bestaat niet dat de diabetes als sneeuw voor de zon verdwenen is. Ik vind dit echt heel link, vooral met deze chronische ziektes....
hondenvriend schreef:er is wel eens iemand bij me gewest met een hond met zware brandwonden. er was om 1 of andere rede een pan met heet water omgevallen op de hond.
die hond hebben we toen dagelijks dik ingesmeerd en na ongeveer 3 weken was alles compleet genezen zonder ook maar 1 litteken.
Sorry, maar hier geloof ik echt niets van. Als het al zware brandwonden zijn geweest houdt de hond er lidtekens aan over. En bij zware brandwonden smeer je er niet zomaar wat op. Dat is een hel voor de hond. Bij zware brandwonden raakt de hond in shock en heeft direct professionele vezorging nodig anders gaat hij echt dood. Dit waren geen zware brandwonden maar ik gok 1e graads brandwonden. Ook erg, maar na lang koelen zou ik me nog voor kunnen stellen dat je er met wat smeerseltjes weer bovenop kan komen.
Laatst gewijzigd door freskin op 29 aug 2010 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

hondenvriend
Actief

Jacan schreef:
Dus je hebt eigen oordruppels gebruikt van een eigen kruidenmix??
Je stemt het op de hond mijn vraag is dan hoe doe je dat?
Want zoals meerdere rassen komt er in mijn ras een gendefect voor en dus zijn ze overgevoelig voor veel bestanddelen die in sommige medicijnen voorkomen

Ik zou persoonlijk niet zo snel gaan afwachten, als mijn hond ernstig ziek is, of hij wel tegen deze olieën kan want een allergieze reactie op een bestanddeel kan ook de ziekte erger maken of erger zelfs dood tot gevolg hebben
Ben jij je daar ook van bewust?
Nog een keer mijn vraag
sorry, maar het heeft geen nut om opdringerig te gaan doen. er worden nu heel veel vragen tegelijk gesteld. en ik doe dit als hobby. dus niet gaan lope stressen.ik heb zo een verjaardag en daar ga ik lekker naar toe. ookal zijn er een aantal vragen nog niet behandeld. we hebben vanavond ok nog en anders morgen of overmorgen.

ik snap jou beredenatie helemaal. en zeker als je nog nooit gezien hebt wat dit medicijn kan.

ik stem op de hond af door heellaag te beginnen met de dosis en zo te kijken waar de grens ligt van lui of slaperig worden.
vandaar uit kan er dan opgebouwd worden naar een hogere dosis. dat hangt geheel af van hoe ernstig of hardnekkig iets is.
bovendien werkt dit medicijn heel erg snel en is na enkele dagen al duidelijk vooruitgang te zien. ik heb het nog nooit mee gemaakt dat een hond er slecht op reagerde.

natuurlijk ben ik me eigen bewust van de gevaren die er kunnen zijn.
maar het medicijn is juist op veilig gebruik gebaseerd.
dat weet ik uit ervaring. ook op me eigen. in hele hoge dossis.
plus dat ik nog nooit ook maar 1 hond gezien heb die er bijwerkingen van kreeg of waar het niet goed werkte.
hondenvriend
Actief

freskin schreef:Dat lijkt mij sterk en gevaarlijk ook. Volgens mij gaat diabetes niet vanzelf over als je al aan het spuiten bent.
Het bestaat niet dat de diabetes als sneeuw voor de zon verdwenen is.
nou dat gaat 100 % wel. ik heb het met mijn eigen ogen gezien. en de man van wie ik dit geleerd heb, heeft dat veel vaker mee gemaakt.
Laatst gewijzigd door hondenvriend op 29 aug 2010 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Jacan
Zeer actief

freskin schreef:
hondenvriend schreef:ik heb eens een hond geholpen met diabetes. die hond was begonnen met een lage dossis ik dacht zo,n 2 a 3 druppels 2 of 3 keer per dag. en na 3 a 4 weken ging het al veel beter met die hond, er kon toen veel minder insuline gegeven worden.

Dat lijkt mij sterk en gevaarlijk ook. Volgens mij gaat diabetes niet vanzelf over als je al aan het spuiten bent.
Vreemd ook dat je geen kcontct houdt met deze mensen.Pleit niet echt van betrokkenheid met de hond. Ik zou willen weten hoe het zou blijven gaan. Dat ze niets meer van zich laten horen kan verschillende dingen betekenen: of de hond is overleden, of ze zijn weer naar hun eigen da gegaan. Als jouw middeltje echt zo goed zou helpen zouden ze wel een nieuw flesje bestellen. Het bestaat niet dat de diabetes als sneeuw voor de zon verdwenen is. Ik vind dit echt heel link, vooral met deze chronische ziektes....
Helemaal met je eens freskin :ok:
en wie zegt dat alle druppels goed samengaan met de medicatie die ze van de DA krijgen
Heb jij ook eventueel kontakt met de DA?
Afbeelding
hondenvriend
Actief

freskin schreef:Vreemd ook dat je geen kcontct houdt met deze mensen.Pleit niet echt van betrokkenheid met de hond. Ik zou willen weten hoe het zou blijven gaan. Dat ze niets meer van zich laten horen kan verschillende dingen betekenen: of de hond is overleden, of ze zijn weer naar hun eigen da gegaan. Als jouw middeltje echt zo goed zou helpen zouden ze wel een nieuw flesje bestellen.
weer fout. ik ben zeker 2 maanden bij die hond betrokken geweest. en zal ook altijd betrokken blijven als de eigenaar dat graag wil.
deze hond was weer gezond.
en met die mensen had ik zo,n goed contact, dat ik die voor 100 % vertrouw.
ik heb ze dan ook voor gedaan hoe ze zelf dit medicijn konden maken. wat ze ook gedaan hebben.
en dat doe ik bij iedereen die ik vertrouw.
Jacan
Zeer actief

hondenvriend schreef:[quote="freskin/]Dat lijkt mij sterk en gevaarlijk ook. Volgens mij gaat diabetes niet vanzelf over als je al aan het spuiten bent.
Het bestaat niet dat de diabetes als sneeuw voor de zon verdwenen is.
nou dat gaat 100 % wel. ik heb het met mijn eigen ogen gezien. en de man van wie ik dit geleerd heb, heeft dat veel vaker mee gemaakt.[/quote][/quote]

Waarom deel je dit dan niet met de medische wereld?
En dan ook voor mensen want er zijn heel veel mensen die deze ziekte hebben en er vanaf willen
Ik vind dit best een linke conclusie die jij hier neerzet want jij beweerd hier iets waar ze al jarenlang onderzoek naar doen

Dan moet het wel een verdomd goed kruidenmixje zijn
Afbeelding
Jacan
Zeer actief

hondenvriend schreef:
freskin schreef:Vreemd ook dat je geen kcontct houdt met deze mensen.Pleit niet echt van betrokkenheid met de hond. Ik zou willen weten hoe het zou blijven gaan. Dat ze niets meer van zich laten horen kan verschillende dingen betekenen: of de hond is overleden, of ze zijn weer naar hun eigen da gegaan. Als jouw middeltje echt zo goed zou helpen zouden ze wel een nieuw flesje bestellen.
weer fout. ik ben zeker 2 maanden bij die hond betrokken geweest. en zal ook altijd betrokken blijven als de eigenaar dat graag wil.
deze hond was weer gezond.
en met die mensen had ik zo,n goed contact, dat ik die voor 100 % vertrouw.
ik heb ze dan ook voor gedaan hoe ze zelf dit medicijn konden maken. wat ze ook gedaan hebben.
en dat doe ik bij iedereen die ik vertrouw.
En met ons wil je het niet delen :denken:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou ja goed, ik begin er lichtelijk geïrriteerd over te raken.
Wij hebben een redelijk fijn gesprek gehad per pb, waar mij echter totaal niet duidelijk werd wat voor kruiden er gebruikt werden en
ik daarom vriendelijk heb bedankt voor de eerste gratis levering.

Geen zinnig mens gaat zijn lieve hondenvriend iets geven waarvan hij niet weet wat erin zit.
Je kan wel een hondenhater zijn die er cyaankali in doet en het op deze manier aan de man brengt (let op.... 'kan', ik denk het niet hoor, maar er lopen idioten rond op deze wereldbol).

Je moet toch begrijpen dat mensen niet iets gaan geven aan hun hond, alleen omdat een volslagen onbekende zegt dat het werkt.
En niet alleen tegen huidproblemen, nee, zelfs tegen de meest ernstige ziektes. Ik zou er patent op vragen als ik jou was, word je steenrijk mee.

Ik vind het verdacht veel lijken op 'klantjes werven' en dan kan je verweer wel zijn dat het gratis is, maar laten we eerlijk zijn,
natuurlijk is dat niet waar.
Het spul kost euro 8,00 voor 1 ml, dat staat gelijk aan 25 druppels. Een hele lichte dosis is 12 druppels per dag, dus euro 4,00 per dag.

Dan krijg je het de eerste keer gratis, maar ja...... áls het werkt (of er sowieso wel verbetering was opgetreden of er gezegd wordt dat het iets langer tijd nodig heeft) dan ga je dat kopen. Voilá en daar zijn we dan.

Sorry Hondenvriend, wellicht zijn je intenties goed, maar je zal toch moeten toegeven dat geen zinnig mens iets aan zijn honden gaat geven alleen omdat een volslagen onbekende zegt dat het werkt zonder te vertellen wat erin zit?
Zoveel vertrouwen hebben we hier niet in de mensen.
Laatst gewijzigd door Caro. op 29 aug 2010 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
freskin
Zeer actief

:lol1: Ik ga er steeds minder van geloven. Ik zou zo spoedig mogelijk patent aanvragen op deze middeltjes, Hondenvriend. Want straks gaat iemand anders met de eer strijken. Oh nee, dat kan niet, want dan moet het medicijn getest worden op werkzaamheid.... :idea: ,en laat dat nou net niet wetenschappelijk aan te tonen zijn......
Ik vind het verdacht veel lijken op 'klantjes werven' en dan kan je verweer wel zijn dat het gratis is, maar laten we eerlijk zijn,
Het spul kost euro 8,00 voor 1 ml, dat staat gelijk aan 25 druppels. Een hele lichte dosis is 12 druppels per dag, dus euro 4,00 per dag.

Dan krijg je het de eerste keer gratis, maar ja...... áls het werkt (of er sowieso wel verbetering was opgetreden of er gezegd wordt dat het iets langer tijd nodig heeft) dan ga je dat kopen. Voilá en daar zijn we dan
Lijkt mij ook. En dat mag volgens mij niet eens.... En werkt het niet of wordt je hond er erg ziek dan hoef je ook niet terug te komen om te reclameren gok ik zo. Dus nee, sla mijn beurt maar over. Ik vind het maar zweverig gedoe. Als ik al iets met kruiden of homeopathie wil doen ga ik wel naar en erkende homeopaat die er jaren voor geleerd heeft. Daar heb ik meer vertrouwen in. Je hoeft maar iets fout te doen met de verdunning en een middel kan heel gevaarlijk zijn. En ik denk niet dat hondenvriend scheikunde heeft gestudeerd, want hij doet het voor zijn hobby. Ik vind het heel onverantwoord om met de gezondheid van andermans honden te "spelen" voor je hobby. Ga het eerst een aantal jaar op jezelf en je eigen honden uitproberen, maar maak geen misbruik van weerloze mensen die ten einde raad zijn met hun zieke hond.

edit* toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 29 aug 2010 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

En niet alleen tegen huidproblemen, nee, zelfs tegen de meest ernstige ziektes. Ik zou er patent op vragen als ik jou was, word je steenrijk mee.
Ik kan me heel goed voorstellen, dat je met kruiden of planten aan symtoombestrijding kunt doen, en dat er zelfs bij sommige dingen genezing op treedt.

Wij verkochten vroeger druppels op basis voor fytotherapie, en dan voor paarden. Allemaal ook inwendig maar, bijv. hele hardnekkige mok verdween daarmee.

Maar stellen dat je een hond met een auto immuun ziekte kunt genezen gaat mij iets te ver. Ja syptoom bestrijden vast wel, maar genezen niet. Zou dit wel zo zijn dan zou ik inderdaad maar heel snel patent aanvragen, want daar zouden namelijk heel veel mensen blij van worden.

Maar goed, symtoombestrijding doen we nu ook, met vit E, daar heb ik geen vaag wondermiddel voor nodig.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Hondenvriend waarom wil je niet zeggen wat er in je 'wonderolie' zit ? Als geld jou echt niks boeit maakt het toch niet uit als iemand anders ook zo'n wonderolie maakt?
Afbeelding
Jacan
Zeer actief

Hondenvriend komt bij mij steeds meer over als een kwakzalver
Dan zakt je geloofwaardigheid bij mij heel snel

Ik gaf je eerst nog het voordeel van de twijfel omdat ik wel degelijk geloof dat je met natuurlijke producten veel dingen kan verzachten en met sommige dingen zelfs kan genezen
Hier maak ik ook weleens gebruik van :ok:
Maar als je gaat beweren dat jij chronische ziektes voor 100% kunt genezen, nee dat gaat mij tever
Laatst gewijzigd door Jacan op 29 aug 2010 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nou we hebben een echte kruidenfluisteraar in ons midden lijkt het wel zo :engel:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jacan schreef:Hondenvriend komt bij mij steeds meer over als een kwakzalver

Ik gaf je eerst nog het voordeel van de twijfel omdat ik wel degelijk geloof dat je met natuurlijke producten veel dingen kan verzachten en met sommige dingen zelfs kan genezen
Maar als je gaat beweren dat jij chronische ziektes voor 100% kunt genezen, nee dat gaat mij tever
Precies, dat bedoel ik.
Eerst dacht ik nog dat het alleen om huidaandoeningen ging en ben ik gaan informeren hoe of wat het spul precies is. Ik kreeg
hetzelfde vage antwoord als hier staat en daarom heb ik ervoor bedankt.
Ik geloof absoluut in natuurlijke produkten, maar wil dan wel graag weten wát ik mijn hond geef, lijkt mij heel logisch.

Nu lees ik hier dus ineens dat het brandwonden geneest, suikerziekte, oorontstekingen en weet-ik-wat-niet-meer.
Dan wordt het voor mij ongeloofwaardig en de goede bedoelingen daar zet ik dan ook vraagtekens bij. Dit kan gewoonweg niet en
ik vind het ook gevaarlijk, want bij suikerziekte moet je verrot goed uitkijken wat voor medicijnen je geeft en net zoals bv bij nieraandoeningen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jacan
Zeer actief

Caro. schreef:

Precies, dat bedoel ik.
Eerst dacht ik nog dat het alleen om huidaandoeningen ging en ben ik gaan informeren hoe of wat het spul precies is. Ik kreeg
Ik geloof absoluut in natuurlijke produkten, maar wil dan wel graag weten wát ik mijn hond geef, lijkt mij heel logisch.

Nu lees ik hier dus ineens dat het brandwonden geneest, suikerziekte, oorontstekingen en weet-ik-wat-niet-meer.
Dan wordt het voor mij ongeloofwaardig en de goede bedoelingen daar zet ik dan ook vraagtekens bij. Dit kan gewoonweg niet en
ik vind het ook gevaarlijk, want bij suikerziekte moet je verrot goed uitkijken wat voor medicijnen je geeft en net zoals bv bij nieraandoeningen.
Even offtopic:
Heb je al eens honing geprobeerd?
Baat het niet schaad ook niet :wink:
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Caro. schreef: Ik vind het verdacht veel lijken op 'klantjes werven' en dan kan je verweer wel zijn dat het gratis is, maar laten we eerlijk zijn,

Dan krijg je het de eerste keer gratis, maar ja...... áls het werkt (of er sowieso wel verbetering was opgetreden of er gezegd wordt dat het iets langer tijd nodig heeft) dan ga je dat kopen. Voilá en daar zijn we dan. .
en zo is dat :ok:
ik vind hondenvriend?? steeds meer en meer een "oplichter" die zich erg goed voor doet, maar eigenlijk gaat het wel degelijk om geld en niet om het welzijn van de hond.
verder geloof ik geen zak van de verhalen over de honden die hij "genezen" heeft :kotz:
anders doe je niet zo geheimzinnig over de ingredienten etc :Q: mafkees!!!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jacan schreef:
Caro. schreef:

Precies, dat bedoel ik.

Even offtopic:
Heb je al eens honing geprobeerd?
Baat het niet schaad ook niet :wink:
Hahaha, weet ik in ieder geval wat ik erop smeer :F:
Maar nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, maken de bacteriën in honing het niet erger? Of het likken, want hij zal het vast wel lekker vinden.

Ik smeer nu op zijn voetjes weer vaseline voordat hij naar buiten gaat (bovenkant van zijn voeten, de knokkels). Dat leek vorig jaar wel te helpen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Baily&Luna
Zeer actief

hondenvriend schreef:er is wel eens iemand bij me gewest met een hond met zware brandwonden. er was om 1 of andere rede een pan met heet water omgevallen op de hond.
geloof je het nu werkelijk zelf hondenvriend??
als het echt zware brandwonden waren dan hou je wel degelijk een litteken over
daarbij als je 1e graads brandwonden normaal koelt etc dan zijn ze na 3 weken ook weg en hou je dus inderdaad ook geen litteken over :Q:
dus waarschijnlijk waren het 1e graads brandwonden en heeft jouw middeltje daar niets aan toegevoegd :pffff:
freskin
Zeer actief

Baily&Luna schreef:
geloof je het nu werkelijk zelf hondenvriend??
als het echt zware brandwonden waren dan hou je wel degelijk een litteken over
daarbij als je 1e graads brandwonden normaal koelt etc dan zijn ze na 3 weken ook weg en hou je dus inderdaad ook geen litteken over :Q:
dus waarschijnlijk waren het 1e graads brandwonden en heeft jouw middeltje daar niets aan toegevoegd :pffff:
Inderdaad. Het heeft de boel wat vet gehouden, maar zware brandwonden zijn het zeker niet geweest. Dat kan ik, zonder dat ik de hond heb gezien met 100% zekerheid zeggen. Ik ben al 20 jaar gediplomeerd EHBO-er, en heb heel wat voorbeelden gezien. Maar bij tweede graads zware brandwonden ga je echt niet zomaar iets smeren, hoor. Brandblaren mag je niet openmaken, en die kans is zeer groot als je iets gaat smeren, met de nodige infectie's tot gevolg. Erg gevaarlijk.

Nee, hoe meer hondenvriend verteld, hoe minder ik er van geloof.
groetjes, ingrid

Jacan
Zeer actief

Caro. schreef: Hahaha, weet ik in ieder geval wat ik erop smeer :F:
Maar nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, maken de bacteriën in honing het niet erger? Of het likken, want hij zal het vast wel lekker vinden.

Ik smeer nu op zijn voetjes weer vaseline voordat hij naar buiten gaat (bovenkant van zijn voeten, de knokkels). Dat leek vorig jaar wel te helpen.
Honing remt de groei van ziekteverwekkers
Je zou hem ook dagelijks gewoon wat inwendig kunnen geven
en bij uitwendig gebruik ervoor zorgen dat hij er niet kan aankomen

Hier krijgen de honden soms ook wat honing en ze vinden het heerlijk
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ik ben heel erg van de homeopathie, natuurgeneeswijzen, bach remedies (ik heb zelfs in mijn hele leven nog maar 1x een halve paracetamol op), maar heb werkelijk nog nooit gehoord dat de ingredienten geheim bleven. Als je met je 'medicijn' verder wilt komen is het naar mijn idee alleen maar logisch om gewoon eerlijk te zijn over de ingredienten. Het zal vast iets verrassends zijn en als je bang bent dat mensen het na gaan maken of dergelijke dan zijn daar vast oplossingen voor te vinden, want zo is het toch met elke medicijn gegaan?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jacan schreef:

Ik denk dat Puchu het ook heerlijk vindt, die vindt eigenlijk alles lekker.
Erop smeren en er niet aan kunnen komen, dat wordt moeilijk, want het gaat om alle vier z'n voetjes (bovenop) en zijn buik.
Maar ik ga hem een lepeltje honing per dag geven, ik eet het zelf ook dagelijks, dus dat is makkelijk :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Jacan
Zeer actief

Caro. schreef:
Jacan schreef:

Ik denk dat Puchu het ook heerlijk vindt, die vindt eigenlijk alles lekker.
Erop smeren en er niet aan kunnen komen, dat wordt moeilijk, want het gaat om alle vier z'n voetjes (bovenop) en zijn buik.
Maar ik ga hem een lepeltje honing per dag geven, ik eet het zelf ook dagelijks, dus dat is makkelijk :ok:
Bowie vind het niet zo maar omdat Sandy het wel eet wil hij het ook natuurlijk
Ben benieuwd of het daar ook tegen helpt
Zou je me op de hoogte willen houden?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemeen”