Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De baas in huis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: De baas in huis

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:
Moos schreef:Het is, hier tenminste, altijd veel simpeler dan we (inclusief mijzelf :mrgreen: ) het in deze discussie voor laten komen.
Dat is het ook hoor :wink:
Maar als iemand schrijft dat het respectloos naar de hond is als ik hem van mijn schoot af zou duwen als ik hem daar niet wil hebben zijn de rapen wel gaar :mrgreen:
:mrgreen: Het gaat ook om de manier waarop he denk ik. Om nog even bij Saar te blijven, die komt dus geruisloos op schoot schuivelen soms. Als je haar er dan rustig afzet, prima. Ga je haar met een zwieper eraf duwen e.d dan zou ik dat echt vervelend vinden. Ook dus, omdat in de tijd die Saar nodig heeft om op schoot te komen je allang tegen mij had kunnen zeggen "dat heb ik liever niet" ofzo. Dan zou ik wel weer gaan twijfelen aan mijn eigen inschattingsvermogen overigens :mrgreen: , want als ik maar even denk dat iemand het niet zou willen komt Saar al niet eens op de bank.

Maar komt Vera nou als een losgeslagen halve zool via de rugleuning in je nek, ja, dan mag ze haar er net zo hard afzwiepen. Alleen ook hier geldt weer, dan is er ergens iets heel erg mis gegaan als ze dat kan doen bij mensen die dan zouden gaan zwiepen :wink:

Zou ik bij iemand komen waarbij de hond meteen vol op schoot zit en daarbij mijn drinken even uit mijn hand zwiept enzo, en die persoon wordt boos als ik die hond wegduw, ja, dan zou ik dat ook bijzonder raar vinden :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Marion. schreef:Van mij mag iedereen nee zeggen als mijn honden iets doen wat jij niet leuk vind. Als Saar tegen je aan gaat zitten en je hebt je nette kleren aan, dan mag je rustig nee zeggen. Ook wegduwen.
Ik vind niet dat jouw honden zich opdringen, eigenlijk ben ik degene die zich opdringt aan jouw dames :oeps:
ik betrap mezelf erop dat ik soms niet goed oplet als er visite komt en diegene vind het niet fijn om de honden naast zich op de bank te krijgen. Mijzelf kan het helemaal niets schelen door als ik, door welke hond dan ook, afgelebberd of bedolven word dat ik er niet snel aan denk dat iemand dat misschien niet fijn zal vinden. Als diegene er dan iets van zou zeggen ben ik in de eerste instantie alleen maar verbaasd denk ik en zorg er dan voor dat de hondjes lekker bij mij komen liggen :pffff: Op visite zal ook zelden op een stoel zitten als een hond niet op de bank mag komen :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
ranetje schreef:
Moos schreef:Het is, hier tenminste, altijd veel simpeler dan we (inclusief mijzelf :mrgreen: ) het in deze discussie voor laten komen.
Dat is het ook hoor :wink:
Maar als iemand schrijft dat het respectloos naar de hond is als ik hem van mijn schoot af zou duwen als ik hem daar niet wil hebben zijn de rapen wel gaar :mrgreen:
:mrgreen: Het gaat ook om de manier waarop he denk ik. Om nog even bij Saar te blijven, die komt dus geruisloos op schoot schuivelen soms. Als je haar er dan rustig afzet, prima. Ga je haar met een zwieper eraf duwen e.d dan zou ik dat echt vervelend vinden. Ook dus, omdat in de tijd die Saar nodig heeft om op schoot te komen je allang tegen mij had kunnen zeggen "dat heb ik liever niet" ofzo. Dan zou ik wel weer gaan twijfelen aan mijn eigen inschattingsvermogen overigens :mrgreen: , want als ik maar even denk dat iemand het niet zou willen komt Saar al niet eens op de bank.

Maar komt Vera nou als een losgeslagen halve zool via de rugleuning in je nek, ja, dan mag ze haar er net zo hard afzwiepen. Alleen ook hier geldt weer, dan is er ergens iets heel erg mis gegaan als ze dat kan doen bij mensen die dan zouden gaan zwiepen :wink:

Zou ik bij iemand komen waarbij de hond meteen vol op schoot zit en daarbij mijn drinken even uit mijn hand zwiept enzo, en die persoon wordt boos als ik die hond wegduw, ja, dan zou ik dat ook bijzonder raar vinden :mrgreen: :wink:
Ik had het nog maar over duwen, niet zwiepen :mann:
En Saartje mag blijven liggen :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Ik had het nog maar over duwen, niet zwiepen :mann:
:mrgreen: :mann:
En Saartje mag blijven liggen :lol1:
Saartje is helemaal blij :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jip, van schoot af duwen is geen "lichamelijke correctie".

Verstandig dat je ze dan bij bezoek weg houdt met een lekkere kluif :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Jip, van schoot af duwen is geen "lichamelijke correctie".
Dat is meer actie-reactie :mrgreen: :wink:

En inderdaad. Als je je bezoek niet vertrouwt, en je honden dat ook niet zo gewend zijn, is in de bench doen met kluif natuurlijk een prima oplossing :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jip schreef:
Als jij hem niet op schoot wil kan je dat toch zeggen zodat de baas zorgt dat hij van je schoot afgaat en dat zou in mijn geval met een simpel hier gedaan zijn.......niks geen geduw of gesjor
Maar dat ligt er ook maar net aan hoe de hond op schoot komt. Doet hij dat rustig, eerst de kop en zo langzaam verder, ja, dan kan je de baas vragen even de hond te roepen.
Maar komt de hond als een gek op je schoot gestuiterd dan is het gewoon een reactie om die wat terug te duwen als het een grote zware hond betreft bij veel mensen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jip schreef:
Als je een grote zware hond hebt zoals Quint bv en die dan nog jong is en blij :cheer: dan voorkom ik dat ook dan zit ik er bovenop om in te grijpen maar als ik bij iemand binnen kom en er springt een hond op mijn schoot ook al is die heel klein dan zou ik hem er nooit zomaar hup afzetten als ik dat niet zou willen........ik zou eerst de baas vragen dat te doen......
Dat ligt er dus aan. Als die hond echt met de poten in mijn gezicht loopt te meppen ga ik toch echt zelf ingrijpen i.p.v half gesmoord te vragen "ehm, kan die hond even weg" :smile: (tenzij ik me serieus afvraag of de hond dat gaat pikken natuurlijk).
Niet dat me dat ooit gebeurt is hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Jip schreef:Hetzelfde trouwens bij katten.......ik vind ze heel leuk maar ben er allergisch voor en je raad het al zodra ik ergens op bezoek ben waar katten zijn heb ik er een op schoot......

Ik ben dan wel niet allergisch voor katten, maar ik heb er verder totaal niets mee. Op de 1 of andere manier lijkt het wel of je ze dan juist aantrekt?? :19: Met een kat doe ik gewoon hetzelfde als met een kleine hond, die pak ik op en zet ik op de grond. Is het een kat/hond die langzaam aan komt en bij je wil komen liggen dan houd ik mijn hand er dusdanig voor dat ze niet op mijn schoot kunnen of duw ze iets aan de kant en meestal is dat voor een kat/hond wel genoeg om te weten dat ze bij mij geen "aandacht" krijgen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

En dat is denk ik de kern van mijn verbazing. Ik heb gewoon nog nooit ergens meegemaakt dat het een issue was :19: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
En dat is denk ik de kern van mijn verbazing. Ik heb gewoon nog nooit ergens meegemaakt dat het een issue was :19: :mrgreen:
Dan toch maar goed oppassen dat je niet een keer de verkeerde hond tegen komt.....die er wel een probleem van maakt... :wink:
En dan mag je dus hopen dat de baas daar allang rekening mee heeft gehouden :wink: Zoals iedereen hier ook doet eigenlijk.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
Dan toch maar goed oppassen dat je niet een keer de verkeerde hond tegen komt.....die er wel een probleem van maakt... :wink:
Ik ga ervan uit dat een baas dat dan al lang en breed voor is geweest :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik sta hier een beetje dubbel in geloof ik.
Ik vind niet dat jan en alleman mijn honden maar moet corrigeren, maar het is ook niet zo dat iedereen alles maar moet accepteren wa ze doen. Vandaar dat beide herders in principe alleen loslopen bij mensen die indien nodig resoluut zullen reageren. Marouck dringt zich heel erg op en is daarin niet altijd te corrigeren door mijzelf, althans niet blijvend. Ze zal het een seconde later gewoon weer opnieuw proberen. Reageert het bezoek echter heel resoluut dan is het ook wel duidelijk en zal ze stoppen. Als Carmen bv. hier binnenkomt zal ik haar niet opsluiten, Marouck heeft al enkele malen mogen ervaren waar haar grens ligt en dat weet ze dan weer heel snel (de aanstelster doet alsof ze vermoord wordt dan trouwens en zo heftig is het allemaal niet). Bij Biène heeft het een andere reden, onzekerheid naar haar toe maakt dat ze even gaat testen waar de grens ligt. Die is overigens makkelijk weg te roepen. Ik kan haar gewoon afleggen in de kamer en ze zal dan normaliter gewoon blijven liggen.
Nika is het makkelijkste, die knuffelt even uitbundig en dan gaat ze weer slapen. :mrgreen:
Andersom grijp ik bij een ander ook in als de eigenaar dat niet doet. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:Zover wil ik nu ook weer niet gaan hoor........je mag best brullen naar mijn honden als het nodig is....... :wink:
En dat is dus alweer veel 'heftiger' dan wat ik bedoelde met mijn bijdragen :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
Jip schreef:Zover wil ik nu ook weer niet gaan hoor........je mag best brullen naar mijn honden als het nodig is....... :wink:
En dat is dus alweer veel 'heftiger' dan wat ik bedoelde met mijn bijdragen :mrgreen:
Bedeol je dat je een brul heftiger vind dan een hond opzij duwen?
Ik zou dat wel bedoelen :wink:
Mijn duwen is echt heel zachtjes :lol1:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
Bedeol je dat je een brul heftiger vind dan een hond opzij duwen?
Ik weet niet hoe jij brult of opzij duwt, maar in mijn gevallen is brullen behoorlijk heftiger zelfs. Brullen is zeg maar dit:
Afbeelding
:F:
Brullen doe ik alleen maar als er echt 'opgetreden' moet worden. :19: (en dat zal denk ik niet zo snel gebeuren bij vreemde honden :19:)

terwijl ik bij opzij duwen denk aan heel rustig een hond weer op z'n poten zetten of aan de kant helpen. En dan dus op een hele normale toon, met normale rustige bewegingen.

(Anders zou ik het wel zwiepen noemen. :mrgreen: )

Wat Marloes zegt: het heeft ook alles te maken met hoe je benaderd wordt. Dus word je heel hysterisch besprongen, dan maak je zelf ook een snellere afwerende beweging. Terwijl bij een hond die je schoot op 'sluipt' je veel rustiger aan kunt geven dat je dat niet wilt.

En over dat naar de wc gaan: ik ga ervan uit dat je dan op een normale manier aan komt lopen en de meeste honden die ik meemaak, die gaan dan uit zichzelf wel aan de kant. Maar blijft een hond staan, terwijl je er toch echt langs wilt (kan Frenk bijvoorbeeld doen, omdat ie dan je aandacht wil met een speeltje ofzo), dan zou ik iets zeggen in de trant van "sorry kerel, huphup, ik moet er even langs" en bij een hond zoals mijn ouders hebben, die je kunt aaien zonder te bukken zou ik hem in het voorbij lopen even op z'n flank kloppen. Gewoon alles in het voorbij gaan.
Snap je een beetje hoe ik het bedoel? (het is soms zo lastig om goed uit te leggen wat je bedoelt via zo'n scherm :oeps: )
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik weet niet hoe jij brult of opzij duwt, maar in mijn gevallen is brullen behoorlijk heftiger zelfs. Brullen is zeg maar dit:
Afbeelding
:F:

:smile: :smile:

Ik ga niet brullen, niet duwen, ik kom gewoon op visite en verwacht dat ik geen last van hun honden heb, net zoals je bij mij op visite komt en geen Baco of Freek van tig kilo's op schoot of in je nek wilt hebben.
Soms kan het zo simpel zijn :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:Maar ik ben nu eenmaal vorrzichtig met aanraken van honden die niet van mij zijn omdat er genoeg honden zijn die dat niet leuk vinden en dat kunnen ze me niet vertellen maakt die honden trouwens niet minder leuk lief en aardig hoor.....
Maar zou een hond die niet gediend is van aanraken zich dan zo ongevraagd in je armen storten?
En nogmaals: ik ga er vanuit dat als de baas in kwestie zijn hond gewoon rond laat lopen en niks bijzonders zegt, dat er dan dus ook niks bijzonders is :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:Een hond die zijn snuit op mijn schoot legt kan best schrikken als ik hem op zijn kop wil aaien........misschien denkt hij wel dat ik zijn halsband wil pakken?
Op de kop aaien is sowieso voor honden vaak veel 'spannender' dan over hun rug of flank. Tenminste, dat is mijn ervaring :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:Ja dat klopt maar toch.......weet jij veel misschien heeft die hond wel een hernia en rugpijn bv?
Ja, zo kun je wel met alle uitzonderingen aankomen :19:
Ik ga niet door het leven onderwijl bij alles "stel dit en stel dat" denkend. :scratch:
Laatst gewijzigd door Frenk op 26 jul 2009 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
Jip schreef:Ja dat klopt maar toch.......weet jij veel misschien heeft die hond wel een hernia en rugpijn bv?
Ik ga niet door het leven onderwijl bij alles "stel dit en stel dat" te denken. :scratch:
Ja misschien ben ik wel te voorzichtig maar ik vind het niet allemaal maar vanzelf sprekend dat een hond door iedereen geaaid en aangeraakt word gewoon omdat hij hond is.......
Maar ik zei een aantal posts hiervoor toch al:
En nogmaals: ik ga er vanuit dat als de baas in kwestie zijn hond gewoon rond laat lopen en niks bijzonders zegt, dat er dan dus ook niks bijzonders is :19:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jip schreef:
Frenk schreef:
Ik ga niet door het leven onderwijl bij alles "stel dit en stel dat" te denken. :scratch:
Ja misschien ben ik wel te voorzichtig maar ik vind het niet allemaal maar vanzelf sprekend dat een hond door iedereen geaaid en aangeraakt word gewoon omdat hij hond is.......
Ik ook niet en de manier waarop sommige mensen honden aaien of benaderen.. aan beide kanten van de nek pakken ed.. de ene hond vind dat prima en een andere denkt he... ik ben je vriendje niet... zoals mijn pa het wel eens tegen mij zei als ik wat verbaal uit de hoek kwam... `je heb het niet tegen je vriendjes he!`
Als in mijn huis of als ik op visite ben bij mijn ouders vreemden voor de honden zo vrijpostig te werk gaan heb ik altijd zoiets van doe maar niet als ik zie dat ze het niet fijn vinden.. want eerlijk is eerlijk, de ene of de andere persoon verschilt gewoon..
Zelf wil ik niet dat ze tegen mensen opspringen.. dat weten ze.. doen ze dat toch dan krijgen ze berisping van me.. en als een ander merkt dat er 1 op wil springen mogen ze daar best op reageren... onbewust doe ik dat nl bij vreemde honden of als ik bij iemand op visite ben ook.. dan kun je nog zo zeggen... poten af van mijn hond of als er verbaal gecorrigeerd moet worden dan doe je dat als baas zelf wel... als ik met drinken in mijn hand zit en een hond wil me in enthousiasthme bespringen dan rem ik dat ook af met een arm en een nee... rustig of laag en daarna als er op gereageerd word een netjes hoor en een kriebel...
Zie dat zelf niet als corrigeren...

toen mijn vriendin hoogzwanger langs kwam.. hield ik de honden ook rustig.. maar ook ik ben wel eens naar de wc.. als zij dan met een overenthousiasthe hond te maken krijgt die het zo leuk vind dat ze er is en haar wil belagen met kusjes ... dan mag zij best even hem of haar duidelijk maken laag te blijven zodat ze niet twee stevige herderpoten in haar buik krijgt.. :19:
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:En dat is nou juist zo gevaarlijk want misschien denkt die baas wel ...er is niks aan de hand als ze mijn hond maar niet aanraken.....
Als je je als baas ergens zorgen over maakt, of iets prettig of belangrijk vindt, dan zou ik het even zeggen of de gelegenheid tot (in dit geval) aaien voorkomen. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:is het aaien en aanraken van een hond dan echt zo vanzelfsprekend voor je dat een baas je moet vertellen om dat maar liever niet te doen.....
Bij een hond die het contact met mij opzoekt door bij me op schoot te springen verwacht ik inderdaad niet dat die niet aangeraakt wenst te worden.
En in z'n algemeenheid: ik heb helemaal niet de behoefte om alle honden die ik tegenkom te aaien, dus dat gebeurt me eigenlijk zelden of nooit met 'onbekende' honden, maar je ziet toch zelf wel of een hond contact zoekt of niet?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jip schreef:is het aaien en aanraken van een hond dan echt zo vanzelfsprekend voor je dat een baas je moet vertellen om dat maar liever niet te doen.....draai het eens om........

Als ik aan het wandelen ben en er komt een hond op me af huppelen en de baas loopt erbij dan kijk ik eerst even naar de hond en dan nog vraag ik ....kan ik hem aaien? als ik daar behoefte aan zou hebben....

Met Quint zal het niet zo snel gebeuren dat mensen hem zomaar aaien maar met Jip dus wel die ziet er knuffelig uit en is dat toevallig ook maar dat is niet vanzelfsprekend.....
Ja het is vanzelfsprekend dat honden aangeraakt en gestreeld worden..
Afbeelding

Dit is dan wel buiten.. en omdat alles hier hermetisch is afgesloten vanwege bouwwerkzaamheden... zoek ik naar plekken ... en toevallig hier kwamen we..
en zoals je ziet er werd aangehaald etc... nu bleek mijn nichtje er ook tussen te lopen en vorige avond stond deze meid ook voor mijn hek dus geheel onbekend voor de honden waren ze niet .. maar ik had ze niet verwacht die kinderen... en niemand die vroeg of de honden wel te aaien zijn... aan de andere kant.. honden die niets tolereren van een vreemde die laat je ook niet los... lijkt me..
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Het is natuurlijk iets overdreven maar dat maakt het juist een duidelijk voorbeeld.

Ik vind dat je inderdaad moet zorgen dat je met respect met om moet gaan met een hond die woont waar jij op bezoek bent.
Dat betekent dat je je dus in ieder geval niet gaat bemoeien met wat de hond wel of niet mag. De eigenaar van de hond is er om jou comfortabel te laten zijn.
Maar een hond die zijn hele leven zonder jou leeft op dat halve uurtje dat jij er in de buurt bent eventjes iets wijs willen maken vind ik intens lomp en zelfingenomen.

Het is niet de hond die zijn plaats in dat geval niet kent maar het bezoek.
Maar ik zie een hond die met 4 poten in de nek gesprongen komt wegduwen helemaal niet "als de hond eventjes iets wijs maken". Dat is gewoon een reactie op 4 poten met krassende nagels die bovenop je neergepland worden.
Ik vind ook niet dat een hond zijn plaats dan niet zou kennen ofzo, daar heeft het niks mee te maken. Ik zou zo'n hond waarschijnlijk even van mijn schoot 'af helpen' al vriendelijk lachend ondertussen. Maar ik ga niet gesmoord blijven zitten met een grote hond vol op mijn nek in het kader van "de baas moet maar ingrijpen" :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Moos schreef: Maar ik zie een hond die met 4 poten in de nek gesprongen komt wegduwen helemaal niet "als de hond eventjes iets wijs maken".

Zucht....nee. Dat niet.
Ja, zucht, zucht. Volgens mij wordt er soms, ook door mij, nogal wat langs elkaar heen gepraat :mrgreen:

Ik heb namelijk niet het idee dat de laatste pagina's iemand het heeft over andermans hond in een half uurtje heropvoeden. Maar goed, dat lees ik dus, jij schijnbaar niet. Zucht :F:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik merk het ook wel andersom, als ik hier mensen heb, mogen die best de honden "vertellen"dat ze iets niet mogen, bij mij mogen ze ook niet in mijn koffie hupsen, dus bij een ander ook niet.
nou zijn het soms een stelletje on opgevoede etters ( dus vaak zitten ze in eerste instantie gewoon in de bench of buiten als er visite komt)

maar dat er dus ook bezoek is, waarbij er dus 1 lomp op schoot springt ( koffie en koekje zowat tegen het plafond natuurlijk) en ik die daarop tegen de hond zeg, NEE ... , foei, wat dan ook. dat bezoek dan zegt, ahhhh laat maar joh,. ik vind het niet erg, aai aai, knuffel knuffel.... hond geeft me op dat moment nog net geen middelvinger maar wel een zeer gniffelde blik :smile:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Hier gelukkig geen speciale handleiding :wink: gewoon van de schoot afzetten of een "nee niet doen Nell" volstaat :wink: daar hoeft men van mij geen toestemming voor te hebben. Als ik weet dat er mensen komen die niet van honden houden of daar bang voor zijn gaat ze gewoon naar buiten of haar bench in, en voor kinderen idem dito. Die paar uurtjes dat zij zich moet "aanpassen" zal ze echt niet mee zitten :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Moos
Zeer actief

Jip schreef:
Moos schreef:
Martijn schreef:
Het is natuurlijk iets overdreven maar dat maakt het juist een duidelijk voorbeeld.

Ik vind dat je inderdaad moet zorgen dat je met respect met om moet gaan met een hond die woont waar jij op bezoek bent.
Dat betekent dat je je dus in ieder geval niet gaat bemoeien met wat de hond wel of niet mag. De eigenaar van de hond is er om jou comfortabel te laten zijn.
Maar een hond die zijn hele leven zonder jou leeft op dat halve uurtje dat jij er in de buurt bent eventjes iets wijs willen maken vind ik intens lomp en zelfingenomen.

Het is niet de hond die zijn plaats in dat geval niet kent maar het bezoek.
Maar ik zie een hond die met 4 poten in de nek gesprongen komt wegduwen helemaal niet "als de hond eventjes iets wijs maken". Dat is gewoon een reactie op 4 poten met krassende nagels die bovenop je neergepland worden.
Ik vind ook niet dat een hond zijn plaats dan niet zou kennen ofzo, daar heeft het niks mee te maken. Ik zou zo'n hond waarschijnlijk even van mijn schoot 'af helpen' al vriendelijk lachend ondertussen. Maar ik ga niet gesmoord blijven zitten met een grote hond vol op mijn nek in het kader van "de baas moet maar ingrijpen" :mrgreen: :wink:
Je zou ook AF kunnen zeggen dat zou ik dan als baas zijnde veel prettiger vinden... :wink:
Ja, sorry, maar als ik op een punt ben gekomen dat ik ga reageren op een hond die bij me op schoot komt stuiteren ben ik de fase van "hmmm, zou deze baas liever hebben dat ik NEE, of AF zeg, of dat ik hem een zetje geef?", allang voorbij :mrgreen: :wink:
Daarnaast kan ik natuurlijk ook niet ruiken dat AF bij jouw honden van schoot af is :wink: AF bij mijn honden is gaan liggen bijvoorbeeld :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”