Jip schreef:Frenk schreef:Jip schreef:Zover wil ik nu ook weer niet gaan hoor........je mag best brullen naar mijn honden als het nodig is.......

En dat is dus alweer veel 'heftiger' dan wat ik bedoelde met mijn bijdragen

Bedeol je dat je een brul heftiger vind dan een hond opzij duwen?
Ik weet niet hoe jij brult of opzij duwt, maar in mijn gevallen is brullen behoorlijk heftiger zelfs. Brullen is zeg maar dit:
Brullen doe ik alleen maar als er echt 'opgetreden' moet worden.

(en dat zal denk ik niet zo snel gebeuren bij vreemde honden

)
terwijl ik bij opzij duwen denk aan heel rustig een hond weer op z'n poten zetten of aan de kant helpen. En dan dus op een hele normale toon, met normale rustige bewegingen.
(Anders zou ik het wel zwiepen noemen.

)
Wat Marloes zegt: het heeft ook alles te maken met hoe je benaderd wordt. Dus word je heel hysterisch besprongen, dan maak je zelf ook een snellere afwerende beweging. Terwijl bij een hond die je schoot op 'sluipt' je veel rustiger aan kunt geven dat je dat niet wilt.
En over dat naar de wc gaan: ik ga ervan uit dat je dan op een normale manier aan komt lopen en de meeste honden die ik meemaak, die gaan dan uit zichzelf wel aan de kant. Maar blijft een hond staan, terwijl je er toch echt langs wilt (kan Frenk bijvoorbeeld doen, omdat ie dan je aandacht wil met een speeltje ofzo), dan zou ik iets zeggen in de trant van "sorry kerel, huphup, ik moet er even langs" en bij een hond zoals mijn ouders hebben, die je kunt aaien zonder te bukken zou ik hem in het voorbij lopen even op z'n flank kloppen. Gewoon alles in het voorbij gaan.
Snap je een beetje hoe ik het bedoel? (het is soms zo lastig om goed uit te leggen wat je bedoelt via zo'n scherm

)