Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oproepen sneller laten komen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

frank1985 schreef:@ jaap : jij vind het maar niks begrijp ik maar heb jij ervaring met een TT. anders moeten we maar samen gaan naar zon seminar :wink:
Ja ik heb tt's wel gebruikt zien worden, en daar werd ik niet vrolijk van. Ik zie ook totaal geen meerwaarde in het gebruik zoals dat hier immer positief wordt toegelicht. Maar ik ben óók geen klikkerfan :wink:
Een hond is geen machine, dáár gaat het om. 100% gehoorzaamheid verwachten is een keuze, en ik vind het niet realistisch en bijzonder oneerlijk.
Maar dat zit hem meer in de ethische hoek. En hoe je het ook wendt of keert, ethiek en empathie zijn een vreemd goed in africhtersland (en in de jachthoek kunnen ze er ook wat van) misschien verklaart dat waarom er zo zwaar op hulpmiddelen moet worden geleund.
Ik sla bert ballon even over dus, ik ben niet zo van de mirakuleuze wederopstandingen uit de rolstoel, wie ze ook maar in de aanbieding heeft :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Jaap* schreef:ethiek en empathie zijn een vreemd goed in africhtersland (en in de jachthoek kunnen ze er ook wat van)
wat mij betreft valt jacht ook onder africhting :wink: geldt overigens ook voor de hogere klasse/wedstrijdnivo G&G. Van (hogere klasse) agility en doggydance weet ik te weinig, maar denk dat dat er ook zomaar onder kan vallen :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Selena schreef:
Jaap* schreef:ethiek en empathie zijn een vreemd goed in africhtersland (en in de jachthoek kunnen ze er ook wat van)
wat mij betreft valt jacht ook onder africhting :wink: geldt overigens ook voor de hogere klasse/wedstrijdnivo G&G. Van (hogere klasse) agility en doggydance weet ik te weinig, maar denk dat dat er ook zomaar onder kan vallen :wink:
Zodra men alleen maar het behalen van zo hoog mogelijke punten in het vizier heeft is men tot veel in staat waarbij het belang van de hond niet meer voorop staat.
En dat geldt dan idd niet alleen voor africhtingsland maar idd ook voor GG, Behendigheid e.d.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Jaap* schreef:
frank1985 schreef:@ jaap : jij vind het maar niks begrijp ik maar heb jij ervaring met een TT. anders moeten we maar samen gaan naar zon seminar :wink:
Ja ik heb tt's wel gebruikt zien worden, en daar werd ik niet vrolijk van. Ik zie ook totaal geen meerwaarde in het gebruik zoals dat hier immer positief wordt toegelicht. Maar ik ben óók geen klikkerfan :wink:
Een hond is geen machine, dáár gaat het om. 100% gehoorzaamheid verwachten is een keuze, en ik vind het niet realistisch en bijzonder oneerlijk.
Maar dat zit hem meer in de ethische hoek. En hoe je het ook wendt of keert, ethiek en empathie zijn een vreemd goed in africhtersland (en in de jachthoek kunnen ze er ook wat van) misschien verklaart dat waarom er zo zwaar op hulpmiddelen moet worden geleund.
Ik sla bert ballon even over dus, ik ben niet zo van de mirakuleuze wederopstandingen uit de rolstoel, wie ze ook maar in de aanbieding heeft :wink:
Ik heb het ook 1 keer gezien en vond dat ook niet prettig om te zien.
Wat ik niet begrijp en heb het hier al een paar keer eerder gevraagd maar nooit echt een antwoord op gekregen is : Waarom moet je zonodig die punten halen. ik bedoel, ik kan me voorstellen dat een hond die in werkelijke dienst is ( politie ,defensie enz enz ) hard moet zijn en goed moet luisteren. Dat hiervoor een TT gebruikt word kan ik me nog wel in vinden.
Maar ik snap werkelijk echt niet waarom je in mijn ogen zware correctie middelen moet gebruiken als prikbande,TT's schoppen/slaan enz enz als het alleen maar om een spelletje gaat. I shet dan niet zo dat het punten spelletje niet meer in belang van de hond gebeurd maar in het stereven naar perfectie van de baas ? Mischien ben ik naief..... ik heb verder ook geen ervaring maar ikweet zeker dat als mijn hond het niet red binnen de africhting zonder dit soort middelen ik lekker wat anders ga doen met haar !!

ik ben dus in sommige gevallen echt niet tegen TT maar ik vind het gewoon een beetje overdreven om het te gebruiken voor een spelletje!!!!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

in de ogen van de hond is het allemaal een spelletje. Of dat nu in een uiterst gevaarlijke situatie is, waar hij door een politieman op een gewapende overvaller wordt gestuurd, of door boer Sjarel op een zondagvoormiddag op een man in een kostuum.

Maar omdat de eerste hond mogelijks daarmee een leven red, zou het plots wel gerechtvaardigt zijn dat men er stroom opsteekt?

Nonsens... in menselijk opzicht is het een verschillende situatie, door de ogen van de hond niet. Ze doen beide wat hun baas hun vraagt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
malinois schreef: omdat het niet werkt...
er zijn legio testen geweest hiermee... Ik ken ze overigens wel hoor die met clicker lopen... maar werken vind ik het niet echt.
Je kunt er dingen tot in de perfectie mee aanleren alleen kost het even tijd en je moet wel weten hoe de clicker werkt. En daar schort het bij veel africhters aan.
Bij ons op de club liep ik met de clicker. Mijn trainer nam dat ding ook in handen en bereikte daar ontzettend veel mee. Dingen die men voor onmogelijk hield. (had een erg moeilijke hond). Correcties e.d. hielpen niet en met de clicker lukte het wel.
Omdat men dat zag liep ineens half het veld met een clicker.... ik heb me rot gelachen samen met mijn trainer aan de kant omdat men dus totaal niet snapte hoe het werkte. En dan dat ding na 2 weken het veld over gooiden ''t werkt niet, niks voor mijn hond!' en weer verder gingen met correcties e.d.
Carmen weet het beter maar er is een compleet gesponsorde test geweest dus langer gewerkt met een klikker maar het heeft niet gewerkt.
natuurlijk zal het best kunnen in het appel gedeelte maar met bijten ligt de drift zo hoog dat ik daar mn twijfels bij heb.
Tuurlijk moet je weten hoe een klikker werkt en dat is vaak het probleem ook. Maar ik heb hem nog bij niemand goed zien werken eigenlijk... tenminste als je de hond dan op een wedstrijd ziet. Op de training gaat het prima, tot die klik niet komt op een wedstrijd....
Tsja dan gebruik je de clicker dus niet goed. :mrgreen:

Nee op manwerk gebied is het ook ontzettend moeilijk.
Maar op apelgebied....
1 van mijn pupkopers werkt op het moment nog 100% op beloning en met de clicker, alleen is zich nu volgens mij ook aan het realiseren dat het bij agility, dogdance en het appel in het KNPV deel prima werkt alleen dat ze op het moment dat er meer over de driften gewerkt wordt toch naar een andere oplossing zal moeten....ze is er nog niet uit hoe dat op te gaan lossen, het hondje is ook pas 7,5 mnd, ze heeft dus nog alle tijd....
frank1985
Zeer actief

maart schreef:in de ogen van de hond is het allemaal een spelletje. Of dat nu in een uiterst gevaarlijke situatie is, waar hij door een politieman op een gewapende overvaller wordt gestuurd, of door boer Sjarel op een zondagvoormiddag op een man in een kostuum.

Maar omdat de eerste hond mogelijks daarmee een leven red, zou het plots wel gerechtvaardigt zijn dat men er stroom opsteekt?

Nonsens... in menselijk opzicht is het een verschillende situatie, door de ogen van de hond niet. Ze doen beide wat hun baas hun vraagt.
Ik denk dat het balang bij een werkelijke diensthond veel hoger ligt. deze honden hebben een wezelijke taak en ter bescherming van zon hond kan ik me voorstellen dat er hogere eisen aan gesteld moeten worden... snappie

Maar dat boer Sjarel op zondag zn hond zo strak wil laten volgens en er daarom maar stroom op zet snap ik niet
maart
Zeer actief

frank1985 schreef:
maart schreef:in de ogen van de hond is het allemaal een spelletje. Of dat nu in een uiterst gevaarlijke situatie is, waar hij door een politieman op een gewapende overvaller wordt gestuurd, of door boer Sjarel op een zondagvoormiddag op een man in een kostuum.

Ik denk dat het balang bij een werkelijke diensthond veel hoger ligt. deze honden hebben een wezelijke taak en ter bescherming van zon hond kan ik me voorstellen dat er hogere eisen aan gesteld moeten worden... snappie

Maar dat boer Sjarel op zondag zn hond zo strak wil laten volgens en er daarom maar stroom op zet snap ik niet
en ik snap het wel :mrgreen:
gisteren op training ook, ds kwam weer ff voordrummen tijdens het volgwerk. En dat wil ik dus niet. Na haar meermaals achteruit proberen te hebben laten lopen, ff TT-prikkel en ze weet het weer. Gaat nu weer voor een hele tijd niet nodig zijn...
frank1985
Zeer actief

maart schreef:
frank1985 schreef:

gisteren op training ook, ds kwam weer ff voordrummen tijdens het volgwerk. En dat wil ik dus niet. Na haar meermaals achteruit proberen te hebben laten lopen, ff TT-prikkel en ze weet het weer. Gaat nu weer voor een hele tijd niet nodig zijn...
en dat snap ik dus niet, waarom is het zo verschrikkelijk nodig dat het zo strak gaat ..... echt alleen voor die puntjes???
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Mensen die bloedfanatiek zijn (of dat nou in de africhting, jacht, behendigheid of gehoorzaamheid is), die zien hun hond denk ik meer als middel om een doel te bereiken. Net als die springruiters die de benen van hun paarden inzwachtelden met azijndoeken om ze gevoeliger te maken voor het aantikken. Dat doe je toch alleen maar als je het behalen van die punten het allerbelangrijkste vindt?

Of is dat een verkeerd beeld wat ik erbij krijg?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

frank1985 schreef:

een hond tijdens het werk moet oog hebben voor zijn omgeving en daardoor niet zo strak volgen als een sporthond met de kop omhoog...

verder worden nog steeds veel KNPV honden in de praktijk verkocht en ja IPO (waar we het hier over hebben) niet, dus spreek je puur over sport honden, alleen de sport is dan wel wel het maximale er uit halen...tenminste wel als je op wedstrijd niveau mee wilt spelen...

verder kan ik alleen maar met Seleen mee gaan, niemand hier heeft de hond zien werken en niemand kan dus ook een reeel antwoord geven over hoe dit op te lossen en of stroom de juiste oplossing is en of dat het probleem in de relatie baas-hond ligt of niet....
frank1985
Zeer actief

crutz schreef: verder kan ik alleen maar met Seleen mee gaan, niemand hier heeft de hond zien werken en niemand kan dus ook een reeel antwoord geven over hoe dit op te lossen en of stroom de juiste oplossing is en of dat het probleem in de relatie baas-hond ligt of niet....
idd mee eens :ok:
maart
Zeer actief

frank1985 schreef: en dat snap ik dus niet, waarom is het zo verschrikkelijk nodig dat het zo strak gaat ..... echt alleen voor die puntjes???
omdat ik dat wil... ze heeft bewezen dat ze het kan, ze mag het nu blijven doen ook. En omdat ik trots ben op haar volgwerk :pffff:
Frenk
Zeer actief

maart schreef:
frank1985 schreef: en dat snap ik dus niet, waarom is het zo verschrikkelijk nodig dat het zo strak gaat ..... echt alleen voor die puntjes???
omdat ik dat wil... ze heeft bewezen dat ze het kan, ze mag het nu blijven doen ook. En omdat ik trots ben op haar volgwerk :pffff:
En dat is denk ik de kern. :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Frenk schreef:
maart schreef:
tuurlijk, is toch al van in het begin zo :19:
al de commando's trouwens die mijn honden doen, doen ze omdat ik dat wil hoor.
Ze zijn hier zelfs gekomen omdat ik dat wil :19:
frank1985
Zeer actief

maart schreef:
OMG !!!!
Frenk
Zeer actief

maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef:
Ja, en jij wilt een doel behalen en jij bepaalt waartoe je bereid bent om dat te halen.

Heeft de hond ook nog iets te vinden?

Ik bedoel, mijn hond is ook gekomen omdat ik dat wilde. En hij moet een basis appel halen, omdat ik dat wil (en omdat hij daardoor met ons samen kan leven op een goede manier). Maar als hij bij behendigheid of GG aangeeft dat hij het niet leuk meer vind, dan is dat heel snel klaar. Dan doen we dus iets anders. Dat is mijn manier. Maar ik ben dan ook geen wedstrijdloper en dus zijn mijn prioriteiten en is de omgang met mijn hond anders.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

crutz schreef:1 van mijn pupkopers werkt op het moment nog 100% op beloning en met de clicker, alleen is zich nu volgens mij ook aan het realiseren dat het bij agility, dogdance en het appel in het KNPV deel prima werkt alleen dat ze op het moment dat er meer over de driften gewerkt wordt toch naar een andere oplossing zal moeten....ze is er nog niet uit hoe dat op te gaan lossen, het hondje is ook pas 7,5 mnd, ze heeft dus nog alle tijd....
Hierkomen is toch appeldeel? Ik kan me goed voorstellen dat je een hond zo over de flip helpt met bijten dat die minder controleerbaar wordt. Maar ik lees hier steeds over het gebruik van de TT in het appelgedeelte.

En over de TT aan de staart. Ik word er echt gewoon misselijk van dat mensen dit een dier aandoen. Een stroomstoot op de staart waardoor de hond gaat rennen en dan belonen. Ik zou denken dat dit in een levensbedreigende situatie gebruikt wordt...maar nee hoor het is om meer puntjes te scoren op een wedstrijd.

En waar hebben we het over, bij de baas komen. Basisgehoorzaamheid dus. Als je daar al een TT voor aan de staart moet binden. Iedere beginnende hondenforummer zou het hele forum tegen zich krijgen als hij vertelde dat z'n Golden een TT aan de staart heeft om sneller te komen als hij roept in losloopgebied. Maar bij een Mechelaar in 'wedstrijdhanden' knikken de africhters ja en amen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:En waar hebben we het over, bij de baas komen. Basisgehoorzaamheid dus. Als je daar al een TT voor aan de staart moet binden. Iedere beginnende hondenforummer zou het hele forum tegen zich krijgen als hij vertelde dat z'n Golden een TT aan de staart heeft om sneller te komen als hij roept in losloopgebied. Maar bij een Mechelaar in 'wedstrijdhanden' knikken de africhters ja en amen.
Precies, ik denk dat iedereen hier wel erg gek zou staan te kijken als ik Frenk een TT om zou hangen omdat hij te langzaam komt...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

frank1985 schreef:ik ben dus in sommige gevallen echt niet tegen TT maar ik vind het gewoon een beetje overdreven om het te gebruiken voor een spelletje!!!!
Iets waar je zoveel tijd in steekt, gaat wel iets meer worden dan een spelletje. Als iemand na een verpeste wedstrijd tegen mij zegt dat het maar een spelletje is, helpt dat ook niet echt. Maar het verschil is dat ik de fout bij mezelf zoek. Bij africhters lijkt het zo te werken dat de hond er steeds op uit is om dingen fout te doen en dat moet dus gecorrigeerd worden met allerlei middelen. Ik ga er juist vanuit dat de hond het graag goed wil doen en dat het dus aan mij is om hem die kans te geven. Ik bind dus geen TT om z'n nek omdat hij rechtdoor de tunnel uitschiet de hoogtesprong over terwijl ik wilde dat hij rechtsaf ging. Ik doe dan iets verkeerd. Wellicht helpt het als ik die TT omkrijg zodat de trainer mij kan straffen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Frenk schreef:
Zoek stok! schreef:En waar hebben we het over, bij de baas komen. Basisgehoorzaamheid dus. Als je daar al een TT voor aan de staart moet binden. Iedere beginnende hondenforummer zou het hele forum tegen zich krijgen als hij vertelde dat z'n Golden een TT aan de staart heeft om sneller te komen als hij roept in losloopgebied. Maar bij een Mechelaar in 'wedstrijdhanden' knikken de africhters ja en amen.
Precies, ik denk dat iedereen hier wel erg gek zou staan te kijken als ik Frenk een TT om zou hangen omdat hij te langzaam komt...
Ik weet wel zeker dat je dan het forum afgekotst wordt. Als ik Bram een prikband en TT omdoe omdat hij niet strak genoeg volgt, zullen mensen daar ook weinig begripvol op reageren :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frank1985 schreef:
Jaap* schreef:
Ik heb het ook 1 keer gezien en vond dat ook niet prettig om te zien.
Wat ik niet begrijp en heb het hier al een paar keer eerder gevraagd maar nooit echt een antwoord op gekregen is : Waarom moet je zonodig die punten halen. ik bedoel, ik kan me voorstellen dat een hond die in werkelijke dienst is ( politie ,defensie enz enz ) hard moet zijn en goed moet luisteren. Dat hiervoor een TT gebruikt word kan ik me nog wel in vinden.
Maar ik snap werkelijk echt niet waarom je in mijn ogen zware correctie middelen moet gebruiken als prikbande,TT's schoppen/slaan enz enz als het alleen maar om een spelletje gaat. I shet dan niet zo dat het punten spelletje niet meer in belang van de hond gebeurd maar in het stereven naar perfectie van de baas ? Mischien ben ik naief..... ik heb verder ook geen ervaring maar ikweet zeker dat als mijn hond het niet red binnen de africhting zonder dit soort middelen ik lekker wat anders ga doen met haar !!

ik ben dus in sommige gevallen echt niet tegen TT maar ik vind het gewoon een beetje overdreven om het te gebruiken voor een spelletje!!!!
Frank, ik denk dat je je eerst eens wat meer moet verdiepen in de africhtingswereld om hierover te kunnen praten...
En ja als je het alleen recreatief doet prima, hartstikke goed, maar ik doe het niet recreatief, ik reis er 2 x per week 340 km voor en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de km qua wedstrijden uittrainen etc.
Mijn hond redt het vast zonder TT maar dan haal ik er niet uit wat er in zit...dus nogmaals zonder dat ik het plezier weghaal van de hond.
Ik train bij een wedstrijdgerichte vereniging om eruit te halen wat erin zit, op wedstrijden mee te kunnen doen en ja dan gaat het dus om de puntjes... niet om alleen maar lol hebben. En van hoeveel KNPV-ers gaat de hond daadwerkelijk in dienst? Daar zijn er ook genoeg die voor de hobby trainen (al is dat minder dan in de IPO). Moet je daar dan ook onderscheid in maken? Nee vind ik niet, je bent wel met bijten bezig, ook in de IPO. En als je een hond leert bijten moet je er ook voor zorgen dat hij heel goed luisterd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:

er zitten standjes op een TT........nogmaals...................
Mijn hond heeft trouwens super strak leren volgen met een balletje... de TT wordt absoluut niet voor het volgen gebruikt hier....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:
maart schreef:
frank1985 schreef:

en dat snap ik dus niet, waarom is het zo verschrikkelijk nodig dat het zo strak gaat ..... echt alleen voor die puntjes???
als een hond iets kent mag je verwachten dat hij dit ook uitvoert. Ds weet al jaren dondersgoed wat ze moet doen, en ze vertikt het dus, dan komt dus de plicht om de hoek zetten niet luisteren = correctie.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Frenk schreef:
maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef: omdat ik dat wil... ze heeft bewezen dat ze het kan, ze mag het nu blijven doen ook. En omdat ik trots ben op haar volgwerk :pffff:
Ja, en jij wilt een doel behalen en jij bepaalt waartoe je bereid bent om dat te halen.

Ik bedoel, mijn hond is ook gekomen omdat ik dat wilde. En hij moet een basis appel halen, omdat ik dat wil (en omdat hij daardoor met ons samen kan leven op een goede manier). Maar als hij bij behendigheid of GG aangeeft dat hij het niet leuk meer vind, dan is dat heel snel klaar. Dan doen we dus iets anders. Dat is mijn manier. Maar ik ben dan ook geen wedstrijdloper en dus zijn mijn prioriteiten en is de omgang met mijn hond anders.
idd, en datprobeer ik steeds te zeggen, Als mijn hond niet strak kan volgen zonder TT dan maar lekker wat minder strak. Als ik daardoor nooit aan de top kan komen dan is dat maar zo.

een redenatie van hij moet dat omdat ik dat wil gaat er bij mij echt niet in !!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
maart schreef:
omdat je het mag verwachten van haar omdat ze het heel goed kent.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
maart schreef:
Frenk schreef:
maart schreef: omdat ik dat wil... ze heeft bewezen dat ze het kan, ze mag het nu blijven doen ook. En omdat ik trots ben op haar volgwerk :pffff:

een hond die IPO niet leuk vind zal nooit punten halen dus heb je niets aan zo'n hond.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben misschien heel simpel dan hoor, maar ik snap gewoon echt waar niet dat je voor jouw eigen hobby je hond een TT op zijn nek, of staart :denken: , zet. Hoe serieus je die hobby dan ook neemt, het is en blijft een hobby.
In geval van bijvoorbeeld zodanig jagen dat de hond anders nooit meer los zou kunnen lopen; ja, dat snap ik dan nog wel. Maar om in het africhtings-wedstrijdwereldje punten te scoren, die logica ontgaat mij gewoon.

En het is ook net wat Linda zegt; zal ik eens moeten posten dat ik Saar een TT om heb gedaan omdat ze mensenpoep staat te vreten. Ik zie de reacties al voor me :N:
Laatst gewijzigd door Moos op 29 mar 2009 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
crutz schreef:1 van mijn pupkopers werkt op het moment nog 100% op beloning en met de clicker, alleen is zich nu volgens mij ook aan het realiseren dat het bij agility, dogdance en het appel in het KNPV deel prima werkt alleen dat ze op het moment dat er meer over de driften gewerkt wordt toch naar een andere oplossing zal moeten....ze is er nog niet uit hoe dat op te gaan lossen, het hondje is ook pas 7,5 mnd, ze heeft dus nog alle tijd....
Hierkomen is toch appeldeel? Ik kan me goed voorstellen dat je een hond zo over de flip helpt met bijten dat die minder controleerbaar wordt. Maar ik lees hier steeds over het gebruik van de TT in het appelgedeelte.

En over de TT aan de staart. Ik word er echt gewoon misselijk van dat mensen dit een dier aandoen. Een stroomstoot op de staart waardoor de hond gaat rennen en dan belonen. Ik zou denken dat dit in een levensbedreigende situatie gebruikt wordt...maar nee hoor het is om meer puntjes te scoren op een wedstrijd.

En waar hebben we het over, bij de baas komen. Basisgehoorzaamheid dus. Als je daar al een TT voor aan de staart moet binden. Iedere beginnende hondenforummer zou het hele forum tegen zich krijgen als hij vertelde dat z'n Golden een TT aan de staart heeft om sneller te komen als hij roept in losloopgebied. Maar bij een Mechelaar in 'wedstrijdhanden' knikken de africhters ja en amen.
een stroomstoot tuurlijk daar gaan we weer... hij staat ook direct op standje 127 Linda....
:roll: Misschien ook eens een keer een seminair bij gaan wonen dan weet je waar je over praat, moet je zelfs zelf voelen wat de hond voelt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:omdat je het mag verwachten van haar omdat ze het heel goed kent.
Nogmaals, komt het ooit bij je op dat jij iets verkeerd doet en dat ze het daarom minder goed doet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”